40+ so what wol.13

Ihana Virkki, ultrakuulumisia: 11kpl munasoluja kasvamassa ja limis ok. Ensi viikolla punktio, tarkka ajankohta selviää perjantain ultrassa. Ei mikään päätä huimaava määrä muniksia, mutta jotain kuitenkin ja ei ole hyperin riskiä (ainakaan vielä).
Voihan sydämen tykykset. Kävin ihan päivystyksessä ottamassa sydänfilmin, tuntui niin pahalta ja olin varma, että saan slaagin! Käyrillä kuitenkin kaikki ok, sanoivat että jos henkeä alkaa ahdistaa niin sit takas (veritulppa?).
Olisi jo ensiviikko pian, odotan punktiota vaikka se sattuisi. Ja rukoilen, etten joutuisi enää pistämään itseäni ikinä, ei ole ollut helppoa mulle todellakaan! Vatsa on kuin neulatyyny, laastareita siellä täällä verta vuotavista pistoskohdista. Oksettavaa touhua. Pyydän punktiossa mömmöjä koko rahan edestä, jos nämä pikkupistelyt jo sattuvat niin mites sit punktio, mähän halvaannun sinne. Huoh.
Sorry näin törkeen omanapaiset viestit. Toivottavasti pääsen huomenna koneelle selailemaan teidän kuulumisia ihan kunnolla ja tutustumaan uusiin ja vanhoihin piinailijoihin. Sahris ja Jopo,huhuuuu teitä odotellaan. :whistle:
 
Huomenta arvon naiset !!
En ole vähään aikaan tänne kirjoitellut, käynyt vain pikaisesti kurkkimassa aina välillä, taitaa mulla alkaa jo usko loppumaan ja luovutus mielessä ... jos ei nyt ihan vielä, mutta pian ...
Mutta kylläpä täällä on sattunut ja tapahtunut kaikenlaista !! Onnea kaikille hyville uutisille ja pahoittelut niille huonoille .. :( ja tervetuloa uusille !!
Itellä ei mitään raportoitavaa, tämä kierto meni harakoille miehen ollessa reissussa juuri otolliseen aikaan. Voihan paska. Menkkoja odottelen alkaviksi, alkais nyt jo niin pääsis taas uuteen kiertoon ja kohti uusia pettymyksiä :confused: peukut kaikille piinaaville ja tsemit muillekin vaiheisiinsa :)
 
Huoh, kp 25, dpo...12. Ei oo mitään tuntemuksia suuntaan tahi toiseen. Menkkoja ootellessa...:unsure:
Iloa on ja surua kanssa - kun tätä ketjua lukee. Tsemppiä kaikille. Voi sentään, Molly333, kuulostaapa ikävältä :(

Otin mää ne terolutit tähänkin kiertoon. Tosin päivän myöhässä :whistle: Ois pitäny aloittaa kp 15, niin muistin vasta seuraavana päivänä. Lieneekö tuo niin justiinsa?

Seuraava kierto on clomiton, täytyy pitää se tauko ennen seuraavaa satsia. Eipä noista ole mitään hyötyä ollutkaan :devil:
 
Hmm mikäli oikein laskin kp ois 25 tänään... Toinen tissi on ihan sika kipee! Tississä tuntuu semmonen paukku :D Liekkö se se maitorauhanen vai mikä lie.. (ummikko tissin kopeloija) Mutt sika kipee se on, töyssyt tiessä autoillessa ja tuuppaaminen koskee. Toinen tissi ei niinkään kipee mutt vähä aristusta siinäkin... Paleltaa ihan possuna, tosin ainahan mie oon jäinen ollu.. Paitti nykysin yöllä hikoo ko pieni porsas.. Liekkö tekemistä sen kans ett vaihdettiin ukon kaa punkan puolia, mie pääsin lähemmäs vessaa JOS vaikka joskus tärppäis ja JOS oksettaa yhtä paljo ku edellisessä raskaudessa..
Tekis mieli testata, mutt ei oo ku toi yks digi testi ja se ei vissiin kovin herkkä ole? Tänään siis dpo jotain 8-9 kai....
 
Kalabaliikille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. Hieno juttu, että kaikki on kunnossa.

Ja Mollylle sitten pahoittelut huonoista ultrakuulumisista. Jos tilanne on se, miltä vaikuttaa, niin toivotaan, että lähtisi spontaanisti tyhjenemään. Paska juttu. :(

Hoidoissa oleville tsemppiä.

ON. Tilasin eilen Hong Kongista testejä. Ja parit jouluvalot samalla. :cool: Ovis- ja raskaustestejä kumpiakin 20 kappaletta maksoi jotain vitosen luokkaa. Eihän ne tähän kiertoon ehdi eikä välttämättä seuraavaankaan, mutta tuskinpa ne käyttämättä jää, vaikka tulisivat vasta juhannuksena. Jotenkin ei ole oikein uskoa tähän hommaan... Ovis on ensi viikon torstaina ja miehellä tietenkin töitä. Miksei ovulaatio voisi sattua viikonlopulle niin olisi paljon helpompaa. Iltaisin mies on väsynyt oltuaan töissä 12 tuntia ja aamuisin ei ole seksille aikaa, kun pitää mennä töihin niin aikaisin. Noh, kai sitä väsynyttä pakkoseksiä on jossain välissä ehdittävä harrastelemaan. Tyttö sentään laittaa nykyään jo hyvissä ajoin nukkumaan ja nukkuu omassa sängyssään niin helpottaa vähän.

En tiedä, mitä kikkoja tässä pitäisi ottaa käyttöön... Greippimehu on hyvää, mutta närästää. Teetä en juo, kun se pissattaa ja närästää. Royal gelet testasin enkä usko niihin. Foolihappo menee läpi kierron ja monivitamiinit ovikseen asti, kun niissä on sitä A-vitamiinia. Taidetaan jatkaa vanhaan malliin vain. Ai joo, mies aikoi hakea jotain työkaluja sängyn alle, että tulisi poika. En jaksanut muistuttaa, että meillä oli viimeksikin sorkkarauta sängyn alla ja tyttö tuli silti. :D

Nytpä hoksasin... Tytöllä on kuun lopussa 9kk lääkärineuvola. Viimeksi lääkäri oli sama, joka teki mulle jälkitarkastuksen. Ehkäpä kysyn häneltä, mitä tässä voidaan tehdä ja voisiko saada aikaa johonkin tutkimuksiin. Siinä vaiheessa on kuitenkin 5 kk yritystä takana ja voinhan turvautua valkoiseen valheeseen ja sanoa, että on jo se puoli vuotta. Ei kait se niin vakavaa ole... :sneaky:
 
  • Tykkää
Reactions: Pirunpelto
Oodikas: Ei oo niin justiin mitä lääkärille yrityksen kestosta kerrot. Voit vaikka sanoa, että oli tyhjennysvuoto ja yhdet menkat raskauden jälkeen ja sit alkoi yritys. Se kylläkin lienee sama kuin tuo 6kk :) Tässä ku hätäseen itse laskin, että mun ekat menkat alkoi melkee 3kk synnytyksestä :)

Täällä menossa dpo 3 ja ei kummosia. Odotteluahan tää tuntuu olevan. Pitää varmaan lähtee liikkeelle vauvan kanssa, ni menee aika nopeemmin. En oo vielä tehnyt testaussuunnitelmaa, ehkä pitäis ni vois ostaa tarpeeks testejä. Nykyisetkin kyllä riittää just just, jos maltan testata vaan kerran päivässä siitä dpo8 alkaen.
 
Tervehdys! Voisin tulla tähän ketjuun "hoitamaan" vauvakuumetta ja muutenkin vertaistuen piiriin. Tänään kp 27, ja olen valitettavan vakuuttunut ettei tärpännyt tähän kiertoon. Tein nega-testin aamulla. Pitäisikin ostaa lisää raskaustestejä... Vauvakuumeessa näytän joutuvan koukkuun liian aikaiseen testaamiseen.

Toista lasta miehen kanssa toivotaan nyt lujaa. Yksi lapsi meillä on, kohta 1½v. Esikoista yritettiin kolme vuotta, joista yksi vuosi meni hedelmöityshoidoissa. Sai alkunsa kuitenkin yllätysluomuna, kun ivf-hoitoa jo aloitettiin. Ikää meillä on ihan tarpeeksi: minä täytän kesällä 40v, mies on muutaman vuoden vanhempi. Vähän on terveysongelmiakin, joten yritän jo hyväksyä ettei välttämättä raskaus ala ollenkaan. Mutta silti samaan aikaan olen ihan vakuuttunut, että kyllä tässä raskaaksi piankin tullaan!

Katson jossain vaiheessa, osaanko päivittää itseni tuolle listalle...
 
Torstai 18.2.2016


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus
Koivutar75 (40)...................3.............37kp/23-27
Katayana (38)....................3..............30kp/
Tammityttö (39)..................................30kp/
Minzi (39)............................3.............29kp/27-29
Babez74 (41)......................1.............28kp/29
C. rotundifolia (40)..............2.............28kp/26-29
Kasenja (39) .....................2...............27kp/?
kolibrinorsu (38)..................1.............25kp/28-30
Elotar74..............................3..............25kp/26
Fazerina74 (41)................. 3..............24kp/28
toiveilija38 (38)...................3..............21kp/
MaiMei (40).........................2.............20-21kp/26
Joyzy..................................................19kp/28
Helmi1234 (39)....................2........... 16kp/26-28
Jimima (44).........................2...............12kp/28-30
Pilhilinna-74 (40)................6...............10kp/27-28
Vuorikristalli (39).................6..............9kp/28
Pirunpelto (40)....................1.............9kp/28
Esteri1 (42).........................2.............8kp/30
Virkki (39)...........................2..............8kp/26
Oodikas (37) ......................2.............7kp/28
bugsy (45) ........................?...............6kp/30
Athina (41)..........................6.............4kp/28-30
Truuly (37) ........................2...............? kp/30

Piinailupäivät:

Athina (41)..........................................dpo 22
C. rotundifolia (40)..............................dpo 13
Elotar74..............................................dpo 12
Kolibrinorsu (38).................................dpo 11
Truuly (37) .........................................dpo 8-9
Tammityttö (39)...................................dpo 5
Helmi1234 (39)...................................dpo 3
Joyzy...................................................dpo 3
Jimima (44)........................................ dpo 1

Plussanneet: :love:

2016
Meibijees..........(37) - 01/2016
Molly333...........(42) - 01/2016
o0o.................. (40) - 01/2016
Kalabaliikki.......(39) - 01/2016
KeltainenSeepra..... - 02/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Mileena74................(41) -9/15
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/15
Zandi.......................(40) - 10/15
Woodoo..................(40) - 12/15


Taustailijat:

Zini76 (40)
Heinäpelto (42)


*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Viimeksi muokattu:
heippa, listaa päivitetty, Kasenja voit vielä itse korjailla, jos haluat jotain lisäillä. ja kaikki muutkin, jos on jotain korjailtavaa.

Täällä olis vuoto nyt loppunut, mutta voi alkaa uudestaankin, aikaisemmin on aina tullut on-off tyylillä. Mutta täysillä nyt odotellaan, että päästään yrittämään. Ja ukko ei tule pääsemään helpolla, siitä pidän huolen, enkä aio antautua omien ajatusteni kautta riitoihin tai mökötyksiin, vaan aion omalta puoleltani nyt käyttäytyä niin, ettei ole tarvista hakata päätä seinään omien typerien mielenosoitusten takia.

Nyt vaan odottamaan, että aika kuluu, että pääsee asiaan.

Palaillaan taas.
t: bugsy
 
Korjasin Athinan tiedot listaan. Toivottavasti saat hyviä apuja, jotka johtaisi parhaaseen lopputulokseen!

Vitsi kun sais tuota aikaa siirrettyä vähän eteenpäin. Odottavan aika on kyllä aina niiiiin pitkä, mutta sitten taas kun aika ei sais kulua, niin sillonhan se juoksee...

No tilasinpas raskaustestejä kasan ja foolihappoa, ovistestejä en aio tilatakaan, koska se jotenkin sotkee mun päätä, riittää ihan nuo raskaustestit. Sen verran kroppaani tunnen, että yleensä huomaan oviksen. No kunhan jaksaa yrittää mahdollisimman pitkän ajan, niin eipä sitä muuta voi tehdäkään. Kun nyt munikset ois säikähtäneet kunnolla ja sieltä liukenis sitten oikein kultasia munia.

Nyt tulee lunta sitten oikein kunnolla, huh, huh. Auraushommia tiedossa sitten...
t: bugsy
 
Aurasin just vähän tietä vaunujen kanssa kotiin tullessa. Ei ollu kovin kivaa. Ja sitä ennen kuulin, että mulla on ihan kunnon erkauma vatsalihaksissa. Ei oo ku alhaalta normaali :) No tiesinhän mä ton, mutta ois ny vähän ees voinu olla pienempi.

Täytyy toeta järkytyksestä syömällä vähän herkkuja ja masentumalla miehen kainalossa (jos vauva nukahtaa hyvin yöunilleen). Sen jälkeen sit täytyykin varata aika fysioterapeutille ja tehdä sille asialle jotain.
 
Pitihän se ainoa digi käydä kuseksimassa.. Sama ku ois reisillee ruikkinu.. Negahan se oli... Jotenki löi maihin ihan totaalisesti. Itkuttelin parisen tuntia ja kiukuttelin ukolle että NYT loppu tekeminen ja yrittäminen ja kaikki.. No, isäntä livahti takasin lumimyrskyyn raktori remonttia jatkamaan ja mie masistun ihan kokonaan..
Tyhmä pää ajattelee että näin aikaisin testasin että ei sieltä välttis mitää näkyskään, mutt jotenki on niin ei-raskaana oleva olokin..

MIKSI ihmisen pitää näin tunteella suhtautua... Miten ikinä kestäisin kaiken pahan jota voisi tulla... Miten ihmeessä te muut olette noin uskomattoman vahvoja ja jaksatte olla positiivisia? Voih... :,(
 
Truuly, leuka rintaan ja kohti uutta yritystä! Tiedän tunteen... Ja kaava on tuttu ja turvallinen. Kierron alussa päättäväisenä ja positiivisena "kyllä tämä vielä onnistuu". Ovulaation jälkeen kauhee jännitys ja odotus ilmassa ja sitten kauhee pettymys negasta... Tietenkin myös masennus. Olen itselle ruvennut jankuttamaan, että jos ei onnistunut nyt, niin sillä on tarkoituksensa. "Se ois ollut huonoa, jos ois tärpännyt ja sitten mennyt kesken." Kolme vuotta on tällä kaavalla jahkailtu menemään, joten katson vielä IVF:T ja sitten luovutan!

Pirtsi, sullahan on ultrassa tosi hyviä uutisia. Olen jotenkin luottavaisin mielin sinun suhteen. Jos se isännän tavarastakin saadaan pestyä huippuyksilöt, niin tiedä vaikka olisit pian toisella puolella odottajissa.

Miten Maimei sulla meni tänään?
 
Meillä on nyt kyydissä kasitasolle päässyt hyvä alkio! Eli raskaana ainaskin hetken verran!! Juhuu! Nyt en oikein tiedä millä asenteella olisin. Pelkäänkö pahinta vai toivonko parasta vai enkö aattele mitään... Outo fiilis!

Tuolla Lugejen lisäksi käytetään tukena pientä määrää Pregnyliä ylihuomenna.

Pirtsi, kiva! Nyt jännätään sua!! Tsempit! Oloon myös, kurjaa. Mulla pistäminen helpottui loppua kohti jotenkin. Ei kyllä verta tullut oikein koskaan, sä olet kiihkeäverinen :)
 
Pirtsi, oon harvinaisen samaa mieltä Jopon kanssa :LOL: Minulle riittää nuo teinit ja tää kaikkien lellikkirinsessa. Nyt joku tolkku juttuihin tai ristin käteni, nostan katsetta hiukan yläviistoon ja toivon sinulle neloset :ROFLMAO::LOL::cool::p

MaiMei, Pirtsi, onnnnea hoitoihin, kaikille muille joulupallon kokosia folleja ja lämpimät tsemppihalit jokaiselle :love:
 
Helmi, olosuhteet (eli iän) huomioonottaen tulin mielestäni kohtuuhelposti raskaaksi: esikoinen tärppäsi 38-vuotiaana yk 11 ja kuopus 41-vuotiaana yk 8. Molempia tehtiin kuitenkin ajatuksella ekasta kierrosta alkaen foolihappopillerit poskessa eli ei ollut mitään tjottailua meillä...

Molemmat raskaudet saivat alkunsa luomusti, joskin ennen kuopuksen plussakiertoa mulla oli pari kiertoa Luget käytössä. Oli kuitenkin sen verran tahraista touhua, että aattelin kokeille vihoviimeisen yrityskierron ilman apuja ja siitä sitten tärppäsi.

Sahris, JOO, Pirtsille vähintäänkin kolmoset nyt. Vauvat on niin ihania. (vaimitensenytolikaan nimim. kun sais ees joskus nukkua yönsä kunnolla)
 
Ite tässä just mietin, että mikä hulluus on "haluta" vauvaa kun edellinenkään ei osaa ees kävellä (tai edes ryömiä). En ees osaa sanoa mitä tekisin, jos olisin nuorempi ja voisin valita ikäeroksi jotain paljon enemmän.

Mut aina mä oon tienny, että enemmän kuin yks ois kiva. Yleisesti ottaen en vauvoista edelleenkään niin välitä, leikki-ikäiset on kivempia. (Omastani toki välitän paljonkin)

Tyttö ois kiva, mut poikaki käy. Oispa sit veljeksillä ainakin painikaveri kotona, jos poika tulis.

Dpo4 lämmöt on olleet koholla eli sen puoleen hyvältä näyttää. Oletettavasti munista oli ma odottamassa pari tuhatta tyyppiä eli sekin hyvä. Varmisteltiin kyl ma illalla. Harmi ku ei oo ovisliuskoja, ku ois kiva nähdä reagoiko ne mulla miten näin loppukiertoa kohden. Käyn ostaa lisää ens kiertoon, jos jaksan. En kyl ees tiiä miks haluisin testata niillä, ehkä mulla on tylsää ja liikaa aikaa.
 
Perjantai 19.2.2016


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus
Koivutar75 (40)...................3............38kp/23-27
Katayana (38).....................3............31kp/
Tammityttö (39).................................31kp/
Minzi (39)............................3............30kp/27-29
Babez74 (41)......................1............29kp/29
C. rotundifolia (40)..............2............29kp/26-29
Kasenja (39) ......................2............28kp/?
kolibrinorsu (38)..................1............26kp/28-30
Elotar74..............................3.............26kp/26
Fazerina74 (41)................. 3.............25kp/28
toiveilija38 (38)...................3.............22kp/
MaiMei (40)........................2.............21-22kp/26
Joyzy.................................................20kp/28
Helmi1234 (39)...................2........... 17kp/26-28
Jimima (44).........................2............13kp/28-30
Pilhilinna-74 (40)................6.............11kp/27-28
Vuorikristalli (39).................6............10kp/28
Pirunpelto (40)...................1.............10kp/28
Esteri1 (42)........................2..............9kp/30
Virkki (39)...........................2..............9kp/26
Oodikas (37) .....................2..............8kp/28
bugsy (45) ........................?...............7kp/30
Athina (41).........................6..............5kp/28-30
Truuly (37) ........................2...............?kp/30
Molly333 (42) ....................?...............?kp/?

Piinailupäivät:

C. rotundifolia (40)..............................dpo 14
Elotar74..............................................dpo 13
Kolibrinorsu (38).................................dpo 12
Truuly (37) .........................................dpo 9-10
Tammityttö (39)...................................dpo 6
Helmi1234 (39)...................................dpo 4
Joyzy...................................................dpo 4
Jimima (44)........................................ dpo 2

Plussanneet: :love:

2016
Meibijees..........(37) - 01/2016
o0o.................. (40) - 01/2016
Kalabaliikki.......(39) - 01/2016
KeltainenSeepra..... - 02/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Mileena74................(41) -9/15
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/15
Zandi.......................(40) - 10/15
Woodoo..................(40) - 12/15


Taustailijat:

Zini76 (40)
Heinäpelto (42)


*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Viimeksi muokattu:
Listaa päivitetty!

Helmi1234 mulla on kaksoset, nyt 2. luokalla tyttö ja poika (y)
Mies on tuossa haaveillut, että toivottovasti saataisiin vielä toiset kaksoset, samaa mieltä olen minäkin, maailman ihanimmat:love:

Kuulin kauhutarinoita miten aika menee sumussa, eikä muista mitään koko vauva-ajasta, mutta meillä oli helpot kaksoset, ja maailman ihaninta aikaa. Tosin aika kultaa muistot, mutta aivan uskomatonta on katsella videoita heistä, kun leikkivät. Kaksosilla oli ihan pienestä oma tapansa "keskustella". Ja vieläkin ovat parhaat kaverit, eivätkä tappele oikeastaan koskaan.

Varmasti on sitten niitäkin vanhempia, joilla on sattunut paljon hoidettavammat kaksoset, tai jos on jotain ongelmia ollut. Olemme siis olleet tässäkin onnekkaita! Meillä siis syntyivät sektiossa, kun olivat pitkittäin ja poikittain, viikot oli jotain 39, eli erittäin hyvin tykkäsivät masussa asustaa, ja molemmat olivat jotain 3,4 kg nurkilla ja pituudet yli 50cm, Eli siitä voi päätellä mahan kokoa :rolleyes:

palaillaan taas....

t: bugsy
 

Yhteistyössä