40+ so what wol.13

Oi Pirtsi, olet vahvasti raskaana! Mun ainoassa onnistuneessa raskaudessa ei ollut mitään "oireita". Paitsi söin aika paljon ja nukuin, mutta sitä valkovuotoa riitti! Siis lorisemalla ja sain pelätä koko ajan, että nyt meni kesken. Näissä kolmessa keskeytyneessä ei valkovuotoa ollut, eikä kyllä muutakaan.

Pirtsi, tuntuiko sulla kiinnittyminen nipistelynä tms? Mulla taitaa olla pp2 vasta. Teen ekan testin vkon päästä (niin varmaan! :D). Voi kun ois jotain merkkejä! Toivoisin niin tämän onnistuvan, mutta onhan se kroppa aika kovilla tässä rytäkässä! Epätoivoakin meinaa olla ilmassa! :eek: Onneksi huomenna pääsee töihin, niin ainakaan seuraavien kolmen päivän aikana en ehdi asiaa vatuleeraamaan!

Maimei, olipa kiva nähdä sua palstalla! Mukavaa kevään jatkoa!
 
  • Tykkää
Reactions: Pirunpelto
Virkki, ei tuntunut mitään. Mulla oli vielä se kauhea yövuoroputki menossa, kauheeta kiirettä ja paljon nostoja yms niin en ehtinyt ajatella mitään. Pelkäsin vain, että ihme jos se ei tipahda väkisinkin pois kun en levännyt siirron jälkeen vaan rehkin hulluna!
Ihan eka outo fiilis oli se 6 (?) päivää siirron jälkeen haravointi, joka sattui vatsaan.
Kiitos kun jaoitte raskauskokemuksia ja varsinkin tuo holahtelu säikyttää, luulin ensin että pissasinko housuuni vai mitä helv* kun lorahti.

Meinasin jo panikoida tänään, enää ei tunnu "tennispalloa" vatsalla, vaan koko alavatsa on arka, tai turvonnut. Tein testin sitten parin tunnin pidätyksellä ja jösses miten se on vahva viiva:
[URL]http://aijaa.com/vHIwwb[/URL]

Minä taidan hiipiä odottajiin, jos teitä ei haittaa niin käyn lueskelemassa ja ehkä kommentoimassa täällä.

Parempaa alkavaa viikkoa kaikille, kohta alkaa kesälomat...!
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Yksi vain! Mä itsekin mietin että onko tää ihan "normaalia"? Tuo viiva on nimittäin kohinalla tullut ja jo pp8 oli digikin positiivinen. Ou mai gaad.
Selviääkö alkuraskauden ultrassa jo (rv7) onko siellä yksi vai useampi?
Anteeksi kun kyselen tämmösiä täällä, heittäkää kivellä tai sanokaa jos ärsyttää. En tiedä oikein mistä näitä kyselisi ja kenellä kokemusta sekä aiempia lapsia :geek:
 
Yksi vain! Mä itsekin mietin että onko tää ihan "normaalia"? Tuo viiva on nimittäin kohinalla tullut ja jo pp8 oli digikin positiivinen. Ou mai gaad.
Selviääkö alkuraskauden ultrassa jo (rv7) onko siellä yksi vai useampi?
Anteeksi kun kyselen tämmösiä täällä, heittäkää kivellä tai sanokaa jos ärsyttää. En tiedä oikein mistä näitä kyselisi ja kenellä kokemusta sekä aiempia lapsia :geek:
Kyllä siellä pitäisi kunnon laitteilla mun mielestä näkyä lukumäärä. Itse en käynyt ar-ultrassa, mutta rv11 todettiin omat kaksoseni. Olispa huikean hienoa jos teille tulisikin tuplapotti, kyllähän tuo vähän saattaa siihen viitteitä antaa :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Pirunpelto
Hurjasti onnea Pirtsi. Oli kyllä paras uutinen pitkiin aikoihin!!!! Ja Virkille toivotaan samaa tulosta :)
Samalla kuittaan itseni pois pinosta. Päätettiin lopettaa yritys, puolitoista vuotta, kaksi kemiallista ja yksi keskenmeno saldona riittää. Paljon plussia kaikille teille, jotka jaksatte jatkaa.

Hyvää kevättä. Onneksi on etäpäivä ja voi tehdä töitä terassilla.
 
  • Tykkää
Reactions: Pirunpelto
Virkki, Onnea matkaan! Monesko siirto sulla on ja paljonko saitte pakkaseen?
Voi, huomasin, että sulla on useampi kesken mennyt raskaus takana, voi miten olen pahoillani! Voimia!
Tsempit tuleviin viikkoihin (y)(y)

Pirtsi, oliko sulla stressiä siirron jälkeen vai olitko koko piinis ajan "onnellisesti raskaana"? Olen niin paljon kuullut tuosta, että itselläkin varmasti onnistuisi paremmin ellei stressais....helpommin sanottu kun tehty!

Bugsy, unesi ovat hauskoja, tiedä mitä moiset unet enteilevät....taidat muutenkin olla melkoisen positiivinen tapaus (y)

Luppana76, sulla ovis pongattu, tsempit matkaan (y)
 
  • Tykkää
Reactions: bugsy
Tuota noin...
Mut kai voisi laittaa piinailijoihin.
Kun ainakin lämmöt näyttäs nyt sille, että oviskin ollut ja tuo fertilityfriend merkkasi oviksen kp 25 (nyt 28) ja tuon mukaan näyttää että dpo 3.

Pirtsi! Kyllähän se siellä ekassa ultrassakin yleensä näkyy, jos asukkeja on enemmän. Mutta onhan niitäkin, että havaittu vasta myöhemmin.
Tiedän tapauksen, että vasta synnyttämään mennessä.
Kaksoset syntyivät keskosena aprillipäivänä. Synnytyksessä huomattiin, että kaksi. Ultrassa ei odotusaikana oltu huomattu.
Siinä sitten olivat lähetelleet uutiset vauvojen syntymästä viestitse. Kovin moni ei heti uskonut, että tuli kaksi. :-D
 
Maanantai 2.5.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Iltatähti 76 (39).................2.............38kp/26-28
Pilhilinna-74 (41).............6..............30kp/27-28
Pyllerölyllerö (40)............................28kp/
Jimima (44)......................2..............27kp/28-30
Esteri1 (42)......................2..............25kp/30
Athina (41)......................6...............22kp/ 28-30
Kasenja (39) ...................2...............21kp/26-30
Nuppu73 (42)...................................21kp/30
Virkki (39)........................2...............21kp/26
Luppana76 (40)..............7...............19kp/28
Helmi1234(39) .................................17kp/26-28
bugsy (45) ......................?...............16kp/30
Keltainen Seepra..............................12kp/
Babez74 (41)....................1..............10kp/29
Roxanne (42)...................1...............9kp/29
kolibrinorsu (38)...............1...............4kp/28-30

Piinailupäivät:

Iltatähti 76 (39)...............................dpo 27
Kasenja (39) .................................dpo 5
Helmi1234 (39)..............................dpo 4
Pyllerölyllerö (40)...........................dpo 3

Plussanneet: :love:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74....................-02/2016
Fazerina74 (41)........-02/2016
Truuly (38) ...............-03/2016
Pirunpelto (40)..........-04/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Mileena74................(41) -9/15
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/15
Zandi.......................(40) - 10/15
Woodoo..................(40) - 12/15


Taustailijat:

Heinäpelto (42)
Molly333 (43)
Eveliina74 (42)
Minzi (39)
Tammityttö (39)
C. rotundifolia (40)
Koivutar75 (40)
Katayana (38)
Oodikas (38)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Viimeksi muokattu:
Zini hyviä jatkoja sinne, ja monestihan se elämä yllättää, kun antaa periksia ja stressi lähtee. Mutta tervetuoa takaisin, jos siltä tuntuu.
Nyt on kyllä sellainen kato käynyt täällä, että jääkää nyt meikäläisen seuraksi kuitenkin roikkumaan tuonne johonkin seuraavalle kymmen luvulle :unsure:

omat kaksoseni huomattiin kyllä heti ensimmäisessä ultrassa, kävin aikaisin, koska ennen tuota kaksosrakasutta oli km. Eli näkyi kyllä heti, itseasiassa itse huomasin samantien, th sanoi siinä, että hänpä kysyy toiselta th:lta yhtä asiaa, ennenkuin edes minulle sanoin, miksi halusi toisen th:n mielipiteeen. Mutta itse siis huomasin heti, että kaksihan siellä on
. Sitten jossain 9 viikon maissa holahti aamulla verta oikein kunnolla, ja ajattelin, että no niin, se oli sitten taas siinä, mutta onneksi oli kuitenkin loppujen lopuksi jokin hematooma, mutta säikähdys oli kyllä melkoinen. Ja verta tuli ihan reippaasti. Mutta niin vain ultraan pääsin heti tuon holahduksen takia, ja siellä kaksoset köllöttelivät ja pienet sydämet sykkivät kyllä ihanasti.
Ja on ollut myöhemminkin yksi km, joka oli kaksosraskaus, tuli ulos kaksi pussia jne. Ehkäpä tuonne jonnekin on sitten alitajuntaan jäänyt tuo, että kaksoset tulevat syntymään ja unissa aina nään ja koen sen niin todelliseksi. :rolleyes:
Mukavaa toukokuun alkua kaikille!
 
Voisin ryhtyä piinailemaan. Dpo 5.

Mutta toiveet on kyllä aika olemattomat. Seksiä oli oikeaan aikaan, sen puoleen ihan jees. Mutta mulle määrättiin tänään jo neljäs (!!) antibioottikuuri tälle keväälle (influenssan jälkitauteja), ei siis varmasti ole ihanneolot aloittaa uutta elämää tässä raihnaassa kehossa. Ja kilpirauhasarvojakin pitää taas tarkistella, kunhan ehdin labraan. Mulla on niistä vähän tuntumaa, etteivät ole kunnossa - ja stressiä siitä, että pääsisi lääkärille ja että lääkäri varmasti osaisi asiansa. Minulla on siis hoidettu kilpirauhasen liikatoiminta, minkä seurauksena nyt siis vajaatoiminta.
 
Alkuraskauden ultrassa kyllä useimmiten näkyy montako alkiota on. Pirtsillähän ois sit identtiset kaksoset tulossa, jos olisi kaksi. Et oo tehny digiä? kun sähän tiiät milloin hcg:tä on alkanut erittyä.

Mulla nous hcg nopeasti ja omien laskelmien mukaan tuplaantui kerran 23h. Ja se on ihan normaalia. Eka raskaustesti, ku menkat myöhässä 1-2pv ja suoraan raskaana 3+.

On aika lämmin auringossa ja oon kohta varmaan ihan punainen. En jaksa kävellä lenkkiä, mut haluun olla ulkona ni istun pihalla. Vauva nukkuu.
 
Tapahtuiko tämä pk-seudulla n. 15 vuotta sitten? Mulla vanhalla työkaverilla on käynyt noin. Hänen kaksosensa syntyivät myös keväällä, mutta tarkkaa päivää en muista. Mietin, onko sama tapaus :)
Hommahan meni niin, että mä olin itse äippä polilla käymässä ultrassa. Olituo ekaluokkalainen masussa silloin, jos en ihan väärin muista.
Kaksosten äiti oli yhden vauvan kanssa kaverinsa mukana ultrassa. Siinä aulassa ihastelin pientä ja äiti kertoi, että pienellä on siskokin, mutta vielä sairaalassa. Ja kertoi, että syntyivät ennenaikaisen ja kertoi koko tarinan ja näytti kuvan vauvoista yhdessäkin.
Eli siis ei pk-seudulla.

Aika hurjaa kyllä. Mut näitä tapahtuu.
 
Tiistai 3.5.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Iltatähti 76 (39).................2.............39kp/26-28
Pilhilinna-74 (41).............6..............31kp/27-28
Pyllerölyllerö (40)............................29kp/
Jimima (44)......................2..............28kp/28-30
Esteri1 (42)......................2..............26kp/30
Athina (41)......................6...............23kp/ 28-30
Kasenja (39) ...................2...............22kp/26-30
Nuppu73 (42)...................................22kp/30
Virkki (39)........................2...............22kp/26
Luppana76 (40)..............7...............20kp/28
Helmi1234(39) .................................18kp/26-28
bugsy (45) ......................?...............17kp/30
Keltainen Seepra..............................13kp/
Babez74 (41)....................1..............11kp/29
Roxanne (42)...................1...............10kp/29
kolibrinorsu (38)...............1...............5kp/28-30

Piinailupäivät:

Iltatähti 76 (39)...............................dpo 28
Kasenja (39) .................................dpo 6
Helmi1234 (39)..............................dpo 5
Pyllerölyllerö (40)...........................dpo 4

Plussanneet: :love:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74....................-02/2016
Fazerina74 (41)........-02/2016
Truuly (38) ...............-03/2016
Pirunpelto (40)..........-04/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Mileena74................(41) -9/15
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/15
Zandi.......................(40) - 10/15
Woodoo..................(40) - 12/15


Taustailijat:

Heinäpelto (42)
Molly333 (43)
Eveliina74 (42)
Minzi (39)
Tammityttö (39)
C. rotundifolia (40)
Koivutar75 (40)
Katayana (38)
Oodikas (38)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Joku täällä varmana tietää, kannattaako syödä antihistamiinia jos haluaa tulla raskaaksi?
Mulla on ärsyttävä siitepölyallergia (tai no, vois kai se pahempikin olla), mutta tänä keväänä en oo uskaltanut aloittaa antihistamiinia.

Ja bugsy, täällä ollaan ainakin toistaiseksi mukana ku peräpukama.
 
  • Tykkää
Reactions: bugsy
Vuoris, antihistamiinia voinee ottaa. Itse ainakin olen käyttänyt jopa raskausaikana. Silloin lääkäri sanoi, että on vaarallisempaa jättää lääkitsemättä!

Helmi,, tervetuloa takaisin listalle!

ON: ottaa päähän kaikki! Tuntuu kuin kuukautiset alkaisi! Tämä tarkoittanee, että siirto ei onnistunut. Lisäksi kaikki hormonihöyryt alkaa hävitä kropasta! Perseestä!
 
Pirtsi mikä viiva, vau! Ja mähän viiletän (E-Euroopan ohella) uuden hoitokierroksen alkumetreillä, mutta en siitä nyt täällä jaksa kirjoitella, IVF-ketjussa ehkä sitten, kun on piinailuaika.

Virkki tsempit! Vielä on toivoa! Ei noista oireista ota lopulta hullukaan selvää.
 
  • Tykkää
Reactions: Pirunpelto
Keskiviikko 4.5.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Iltatähti 76 (39).................2.............40kp/26-28
Pilhilinna-74 (41).............6..............32kp/27-28
Pyllerölyllerö (40)............................30kp/
Jimima (44)......................2..............29kp/28-30
Esteri1 (42)......................2..............27kp/30
Molly333 (43)...................................25kp/28
Athina (41)......................6...............24kp/ 28-30
Kasenja (39) ...................2...............23kp/26-30
Nuppu73 (42)...................................23kp/30
Virkki (39)........................2...............23kp/26
Luppana76 (40)..............7...............21kp/28
Helmi1234(39) .................................19kp/26-28
bugsy (45) ......................?...............18kp/30
Keltainen Seepra..............................14kp/
Babez74 (41)....................1..............12kp/29
Roxanne (42)...................1...............11kp/29
kolibrinorsu (38)...............1...............6kp/28-30

Piinailupäivät:

Iltatähti 76 (39)...............................dpo 29
Molly333 (43).................................dpo 11
Kasenja (39) .................................dpo 7
Helmi1234 (39)..............................dpo 6
Pyllerölyllerö (40)...........................dpo 5

Plussanneet: :love:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74....................-02/2016
Fazerina74 (41)........-02/2016
Truuly (38) ...............-03/2016
Pirunpelto (40)..........-04/2016
Heinäpelto (42).........-04/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Mileena74................(41) -9/15
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/15
Zandi.......................(40) - 10/15
Woodoo..................(40) - 12/15


Taustailijat:

Eveliina74 (42)
Minzi (39)
Tammityttö (39)
C. rotundifolia (40)
Koivutar75 (40)
Katayana (38)
Oodikas (38)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Viimeksi muokattu:
Hei moi böö kaikki :).... Listan mukaan on aikasta monta kierron loppusuoralla joten testejä kehiin:love::love: ja paljon plussa uutisia

Mulla on nyt semmonen tutkiskelu vaihe päällä.. Aristaako rinnat "EI" nippaileeko mahassa "EI" vituttaako "KYLLÄ":devil:
Nyt on vissiin dop 6 tai 7 menossa(n)....niiiiiin ärsyttävää tää jännittäminen.

Ihanaa ja aurinkoista keskiviikkoa kaikille :love:
 
Heips kaikille!

Täällä dpo11, kp25/28. Pc antoi aamulla viivanpaikan. Jospa parin päivän päästä testaisi uudelleen. Toka kierto helmikuisen tuulimunan jälkeen, saas nähdä onko mitään tapahtunut.

Mitens muilla piinapäiväläisillä? :)
 
Moikka tänne pitkästä aikaa :)!
Jäin taannoin listalle taustailijoiden joukkoon, enkä ole juuri ketjua seurannut sen jälkeen. Mutta päätin nyt tulla kertomaan, että plussasin viikko sitten :). Tämä on ollut varsinainen yllätys, koska olimme jo lähes luopuneet toivosta. Olimme saaneet myös hiukan epävarmoja uutisia hedelmöittymisen mahdollisuuksien suhteen. Näin ihmeellisesti kuitenkin kävi :).

Viikko oviksen jälkeen tunsin keskellä kohdun aluetta erikoisen pitkän pistävän kivun ollessamme kävelyllä. Muutama päivä ennen kuukautisten oletettua alkupäivää aloin tuntea pientä kipuilua munasarjojen ja kohdun kohdilla. Aamulämpö pysyi myös siinä 36,5 tienoilla ja ainakin neljänä perättäisinä päivinä iltapäivisin lämpö nousi 37 päälle. Siitä aloin jo vähän epäilemään, että olisiko jotain tapahtunut :). Rinnat alkoivat kiinteytyä enemmän ja iho tuntui lämpimältä. Tässä jo useamman kuukauden omia oireita seuranneena aloin ensimmäistä kertaa olemaan lähestulkoon varma että olen raskaana. Siis muutama päivä ennen testin tekemistä kun tiputteluvuotoakaan ei kuulunut. Oireet oli niin erilaiset, että negatiivinen olisi ollut yllätys.

Nyt on äitiysneuvolaan aika varattuna ja jännittää melkoisesti :). Toki raskaus on vasta alussa, enkä siksi halua sitä vielä juuri kellekään paljastaa.
Mut voi siis lisätä plussanneihin, 4/2016. Ikää 42 vielä reilun viikon verran ;).

Haluan tsempata teitä kaikkia! Ovistestitikut on tosi hyvä juttu. Niitä kannattaa tehdä ja peittoa sitten heilutella niinä aikoina. Kirjasin ylös myös aamulämpöjä. En tiedä onko sillä mitään merkitystä, mutta tärppikierrossa ovistestin viiva oli tosi tumma. Luomusti mentiin, eli meillä ei ollut mitään hoitoja. Foolihappoa olen syönyt joulukuusta saakka ja nyt vaihdoin sen Ferro-Fol C Mamaan, jossa foolihapon lisäksi on rautaa ja c vitamiinia.

Hyvää kevättä kaikille! Täällä Turussa varsin ihana, melkein kesäisen lämmin päivä. Jään lukemaan nyt teidän kuulumisia, kun en ole vielä selannut niitä. :)
 
Viimeksi muokattu:
Heinäpelto! Onpas hienoa kuulla plussastasi. Toivotan onnea matkaan.

Meitä tosiaan taitaa nyt pari piinailla aika samoilla päivillä. Mulla dpo6 ja testaaminen alkaa himottaa, mutta se on vielä liian aikaista. Tuskin viivasta/haamulaista tulisi ennen dpo10, jos olisi tärpännyt. Että jos nyt tässä vielä pari päivää odottelen ja en tuhlaa kallisarvoisia testejä, joita kävin nipun tänään ostamassa. Kun oli sopivasti S-market ihan reitin varrella ja sit apoteekki siinä vieressä :) Mulla ei ole mitään oireita. Oon ollu just lenssussa ja koivunsiitepölyallergiastakin kärsin eli en yhtään ihmettele. Ja toistona vielä se, että on ollut hyvin oireeton kierto. Ei oo tuntunu oikeen mitään ilmakuplaa kummempaa. :ROFLMAO:
 

Yhteistyössä