40+ so what wol.13

Jimima,myötätunnon onnen kyyneleet valuu täälläkin poskilta. Piinaavat viikot ja hetket sinulla on ollut! Onnea ihan koko sydämen pohjasta! Olette onnenne ansainneet ja nyt voit huokaista ja NAUTTIA odotuksesta.

Vaan olipa ihanaa kuulla myös Maimei sinustakin! Olet ollut ainakin yhtä kauan kuin minäkin tällä palstalla ja samanlaista tarpoi sta tää matka on ollut! Ihanaa, että koira on tuonut teille iloa (samaa mekin on mietitty). Sullapa tuon kierron tasaaminen on ottanut oman aikansa. Toivotaan tasaantumista ja sitä, että pääset syksyllä sitten alkion siirtoon.

Roxanne, olen miettinyt sitä tutkimusta. Mehän ollaan vielä julkisella puolella hoidossa, joten pitäisi siirtyä yksityiselle siihen rumbaan. Harkinnassa on ollut, mutta päätöstä en ole tehnyt tai ei olla edes miehen kanssa koko asiasta puhuttukaan. Mua huolettaa tällä hetkellä mun ohuen ohut limakalvo! Miten saan sen paksummaksi? Onko mitään muuta keinoa kuin lääkkeet?

Kiva kuulla teistä kaikista. Kylläpä mun onkin ollut kaikkia ikävä, mutta pohjamudissa tarpoessa ei aina muista, että täältä, jos jostain sitä tukea saa ja täällä voi avautua asiasta moneen kertaan.
 
Heips! Kirjoitanpa minäkin kuulumiset luulin että minulla oli kuukautiset kaksiviikkoa sitten tosin vuoto oli ruskeaa ja välillä ihan mustaa (vanhaa verta) ja kesti sen 3päivää ja loppu.. Sitten taas mustaa tiputus vuotoa jota tulee siis vieläkin... Ostin jälleen kerran raskaustestin ja se oli plussa (taas) aika lääkäriin ja raskaana siis ollaan viikolla 6+5 syke näkyi mutta keskenmeno riski on hyvin suuri koska kohdusta löytyi myös ISO hematooma joka siellä nyt vuotelee ja voi myös irrottaa sikiön:( koska kyseinen hematooma on kooltaan 18cm x 10cm eli tosi iso... Joten nyt vaan päivä kerrallaan edetään... Älkää siirtäkö minua plussanneisiin vielä jotenkin vahva pelko että ei tämä hyvin pääty..,,

Hyvää kesää kanaset :)
 
Ihania uutisia Jimima! Liikutuksen kyyneleet tuli silmiin täälläkin. Eiköhän nyt voi luottaa siihen että kaikki menee hyvin ja saat suloisen pienen pojan syliisi. <3

Varovaiset onnittelut myös Luppanalle! Ompa hurjan kokoinen hematooma. Toivottavasti sinäkin voit pian huokaista helpotuksesta. Tsemppiä kovasti sinne!

Voimia myös Virkille. Kyllä teitäkin on koeteltu enemmän kuin tarpeeksi. Jospa kärsivällisyys vielä palkittaisiin.

Tervetuloa mukaan Ruutana ja onnea matkaan! Oli varmasti hyvä päätös lähteä rohkeasti hoitoihin. Täällä vielä toistaiseksi vasta suunnitelmia asian suhteen..

Miltä Nupun tilanne nyt näyttää?
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kp 1 :( :poop: Taidan siirtyä nyt taustailijoihin ainakin toistaiseksi... meneillään niin kaikkea :poop: täällä että en ny pysty tähän

Mutta ihanaa kesää kaikille ja tietenkin Paljo lämpöisiä plussatuulia ja tarrasukkia :)
 
Luppana, varovaiset onnittelut! Sulla on kyllä paska säkä....nyt saat pelätä hermeettisen kokoista hematoomaa. Toivon, että se vuorelle hiljaittain pois ja raskaus jatkuisi. Mikä vointi nyt on?

Nuppu, voi ei. Toivon, että tulisit takaisin ja pääsisit kaikesta kurasta yli.

ON: kuukautiset oli ja meni ja nyt mulla tulee valkovuodon yhteydessä hieman ruskehtavaa vuotoa. Nyt mietityttää, pitäisikö soittaa jonnekin ja kysyä, pitääkö kohtua vielä tarkastaa, ettei sinne vaan olisi jäänyt jotain. Ahdistus palasi välittömästi, kun vuoto jälleen alkoi. On tämä naisena oleminen yhtä tuskaa välillä....
 
Pitkästä, pitkästä aikaa kurkkasin palstalle ja ensimmäiseksi sattui silmään Jimiman uutiset! Onnea tuhannesti :love:

Täällä elellään pikkuvauva-arkea :love: Pikkuinen poika syntyi ajallaan ja kaikki on mennyt paremmin kuin hyvin. Onnesta soikeana sekä isä että äiti! Kannatti jatkaa keskenmenojen jälkeen yrittämistä, vaikka hetkittäin tuntui, ettei onnistuta ikinä. Pieni haave toisesta pienestä on herännyt, mutta saa nyt nähdä vieläkö lähdetään yrittämisen vuoristorataan...

Tsemppiä ihan jokaiselle teistä ihanista kanasista :love: Toivon jokaiselle yrittäjälle sitä omaa pientä nyyttiä ja niille, jotka päättävät lopettaa yrittämisen, toivon kaikkia muita ihania asioita, jotka tuovat iloa ja onnea elämään!
 
Onpas täällä hiljaista, kaikki vissiin kesälaitumilla...? :cool:

Piti oikein tulla Luppanan kuulumisia kyselemään. Mikä siellä tilanne, onhan pikkuinen vielä kyydissä? :love: Hurjasti pidän täällä peukkuja, että hematooma katoaisi itsestään. Kuulostaa kyllä hurjan kokoiselta, mutta ihanaa että raskaus on kuitenkin oikeassa paikassa ja syke näkyi!

Toivottavasti Virkin vuoto on loppunut eikä lisätutkimuksia tarvita - alkais jo olla teidänkin epäonnen kiintiö täynnä.

Ihania kesäpäiviä kaikille!
 
Sunnuntai 30.7.2017


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Luppana76 (41) .............7................... 55/28
yöeläjä (43) ....................4................... 44/24
ThePutsku (41) ...............1.................. 27/27-29
Iid@ (44) ........................2................... 23/26-28
Kasenja (41) ...................2.................. 22/26-29
Eetuha (39) ....................3................... ?/20-40
Peppistiina (41) ..............2.................. ?/28
Karoliina74 (42) ..............2.................. ?/47
InMyDreams (41) ............2.................. ?/28

Hoidoissa olevat:
Mamma vaan (44)............3......lahjasoluhoito -17

Piinailupäivät:

Plussanneet ~12kk:
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016
Iida-Karoliina...............-12/2016
Hupsu Haave (43).......-12/2016
Minzi (40).....................-01/2017
kalabaliikki (40)........... -02/2017
Roxanne (42) ..............-03/2017
Jimima (45)..................-05/2017


Taustailijat:
Virkki (40)
Molly3 (43)
Vieläkömeillelapsi (40)
Miikkuliina (43)
Anniina74 (42)
zammakko (43)
Mun&sun (41)
ruutana (42)
nuppu73 (43)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Heippa kanaset! Täällä ollaan edelleen raskaana mutta sen jatkuminen on enemmän kun vaakalaudalla.. Hematooma vuotelee välillä kun härän kurkusta ja välillä niukemmin (kuuluu asiaa ) mutta nyt minulla on tulehdusarvot nousseet aika kovasti johtuen hematooman aiheuttamasta kohtu tulehduksesta ja jos ei saada arvoja laskemaan (olleet koholla jo viikon) niin edessä on raskauden keskeytys ja kohdun tyhjennys... Ja lääkäri meinasi että näin tulee mitätodennäköisemmin käymään:cry:.. Takki totaalisen tyhjä tähän kaikkeen

Hyvää loppu kesää kanaset ja parempaa onnea teille kaikille:love:
 
Luppana, kyllä täällä on odoteltu sun kuulumisia! Voi ei! Tuo ei voi olla totta. Tulet raskaaksi ja sitten se kaatuukin siihen hematoomaan! Epäreilua!! Voimia sinulle ja itse tietysti toivoisin jotain ihmettä tapahtuvaksi.

Miten kaikki muut? Onko kesälomat menossa? Mitä Kasenjalle, Iid@lle ja Ruutanalle kuuluu?

Onnea Keltsi sulle! Kylläpä aika rientää! Tuntuu, että vasta plussa tuli.

ON: täällä ei uutta. Palaudun siitä kaavinnasta ja tuntuisi siltä, että siitä on selvitty. Pitäisi ottaa niskasta itseä kiinni ja soittaa vielä klinikalle uutta aikaa metsästämään.
 
Luppana, kyllä sä olet kovilla. Onko mitään mahdollisuutta, ettei raskautta tarvitsisi keskeyttää? Kuinka sä voit?
Toivon paljon voimia vastoinkäisissäsi!
Ainoastaan jos saadaan tulehdusarvot ja tulehdus pois antibiooteilla, nyt käyn 2krt/ vuorokaudessa tipassa sairaalassa ottaa torppia... Mutta jos ei tehoo niin on omakin henki vaarassa esm: verenmyrkytys
 
KeltainenSeepra: Toisen yrittäminen kannattaa aloittaa heti, kun sinusta fyysisesti tuntuu siltä. Toki myös henkisesti pitää olla valmis mutta kahden pikkulapsen arkeen ei voi valmistautua vaan se pitää kokea :p
Hedelmällisyys nousee parin vuoden ajaksi synnytyksen jälkeen eli seuraava tärppi voi tulla helpommin.
 
Jaksamista tänne teille, joita koetellaan mm. Virkki ja Luppana 76 (n). On kyllä välillä niin surullista luettavaa, että vetää ihan hiljaiseksi. Eikä oikein keksi mitään järkevää kommentoitavaakaan, vaikka kuinka haluaisi sanoa jotain :censored:. Pidetään nyt kuitenkin vielä toivoa yllä ja peukkuja pystyssä Luppanalle. Jos vaikka olisi kuitenkin mahdollisuus, että kaikki menisikin hyvin.
Eipä mulla oikein muuta tällä kertaa. Tekemättömät työt odottavat.
 
Voimia Luppanalle. Minäkin toivon, että kaikki vielä menisi hyvin.

Täällä "iloisesti" kp 2.... Kyllä ottaa ihan sikana päähän ja ahistaa koko lapsiasia. Se on mielessä heti aamulla ja viimeiseksi illalla...kai siinäkin yksi syy lisää miksei onnistu, kun on koko ajan stressi päällä. :( Nyt vihdoin on tarkoitus ottaa askel kohti hoitojen maailmaa. Ens viikolla varaan ajan. En kyllä siitäkään liikoja odota - jännittää millaisen tuomion saa.

Ihania elokuun päiviä kaikille! Ja yritetään pitää toivoa yllä, joohan? :)
 
Hei vaan pitkästä aikaa.

Onpa täällä ollut hiljaista. Välillä olen käynyt kurkkimassa kuulumisia taukoni aikana.
Mulla oli siis se pakollinen kuukauden tauko, mutta päätin pitää vielä tämänkin kuukauden ja ihmetellä pysyykö kierto samana, vai muuttuuko keskeytyksen jälkeen. Nyt kp 18/(24?).
Eniten ihmettelen, ettei ole vielä tullut hinkua aloittaa yritystä tosissaan. Lue hampaat irvessä. =D

Käytiin mieheni kanssa kahdestaan Cannesissa lomailemassa. Voitte varmaan arvata, ettei sekään sujunut ihan niin kuin Strömsössä. ;)

Seuraavasta kierrosta aloittelen taas ajoittamaan miehen kellistyksen todennäköisimmille tärppipäiville.

Kyllä Luppana suakin koetellaan!
Eikö sitä hematooma voi mitenkään punkteerata pois vai onko liian lähellä alkiota?
Toivotaan, että antibiootit tehoaa ja raskaus voi jatkua.

Hienoa Virkki, että olet päässyt takaisin yrittämisen pariin. Toivotaan, ettei nyt enää tule takapakkia vaan seuraavaksi raskaudut ja se menee loppuun asti.

Mites muut? Eikai kellään ole sentään koko kesän kestävää lomaa? ;)

Kiva kun jo raskautuneet käy välillä täällä kertomassa kuulumisia, niin muistaa, että kyllä se todellakin on mahdollista.
 
Kalis, kääk, sä olet pitkällä!!! Onnea loppuodotukseen!

HH, eikö sinullakin ala H-hetki lähestyä? Onnea ja tsemppiä!

Kiva, että täällä alkaa käydä taas kuhina (tosin eipä tässä itsellä ole mitään tapahtumassa aikoihin, mutta kiva lukea teidän kuulumisia).

Yöeläjä, vai ei mennyt reissukaan ihan täysin putkeen :D EI TIETENKÄÄN! Kuulostat kuitenkin pirteältä!

Iid@, kannatan lääkärin tutkimuksia! Toivotan tsemppiä siihen taipaleeseen.

Karhuemo kiva nähdä suakin!

Mitä Maimeille kuuluu? Entä Luppana? Miten sinulla menee?
 
  • Tykkää
Reactions: karhuemo75
Luin vasta nyt Jimiman tekstin, kyyneleet tuli täälläkin! Ihanaa! Ja Luppanan uutisia odotellaan, voi voi voi!

Itse soitin tänään lääkärille ja menen käymään kp9, joka lienee joskus parin viikon sisällä. Et katellaan sitten, miltä näyttää. Lääkäri haluais sen yhden alkion siirtää luonnolliseen kiertoon. Let's see!
 
  • Tykkää
Reactions: karhuemo75
Moi taas kaikille pitkästä aikaa! Mä ajattelin, että täällä on pitkät litaniat luettavaa, kun ei kesäloman aikana tullut käytyä täällä kertaakaan, mutta näemmä muillakin on ollut sama meininki.
Ihania uutisia Jimimalta! :love:
Toivottavasti Luppanan tulehdusarvot ovat kääntyneet jo laskuun. Antibioottien, varsinkin suonensisäisten, pitäisi auttaa nopeasti, jos ovat auttaakseen. Isot peukutukset täältä!

Mä olin ihan totaalisesti lomalla enkä juurikaan edes ajatellut koko lapsenhankinta-asiaa. Jossain vaiheessa, kun kavereiden kanssa tehtiin alustavia matkasuunnitelmia ensi kesäksi kävi jo mielessä, että mä selviän kyllä, vaikkei tärppäisikään. Tänään kuitenkin oli eka loman jälkeinen limis-ultra ja kaikki näyttää hyvältä. Pakkasessahan mulla on odottamassa kaksi lahja-alkiota, joista toinen on tarkoitus siirtää ensi viikon tiistaina. Sitä odotellessa... :)

PS: Loman kruunasi se, kun kuulin rakkaan ystäväni raskautuneen vuosien yritysten jälkeen. Toivottavasti tulee pian lisää yhtä hyviä uutisia teiltä muiltakin! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: yöeläjä
Täälläkin jännäillään Luppanan kohtaloa ja pidetään kovasti peukkuja. (y)

Täällä tosiaan rv 36+0 eli 37. raskausviikko alkoi tänään. Hieman omituinen olo, että näin se vaan sitten kuitenkin on melkein lopuillaan tämä raskaus, jota en ikinä uskonut edes tulevan n. 15 vuoden ehkäisyttömyyden jälkeen. Joten pitäkää vaan toivoa yllä, aina on mahdollisuus pieneen ihmeeseen. :love: Itse en oikein vieläkään osaa käsittää ja kuvitella tätä, että muutaman viikon päästä saattaa tosiaan täällä olla jo kolmihenkinen perhe. (Justhan mä täällä kirjoittelin ja kateellisena katselin, kun muut siirtyi odottajiin. Aina vuosien saatossa ne oli ne muut kun onnistui, en minä, ei koskaan ikinä minä.)

Raskaus on mennyt yllättävän hyvin, vaikka diagnoosit sen kuin lisääntyy :D. No toisaalta, olen saanut varmaan kaikki mahdolliset tutkimukset ja nyt käyn viikon välein neuvolassa, kun verenpaineet olleet vähän koholla. Raskausdiabetes-diagnoosinhan sain siksi, että yksi arvo oli rajalla, ei edes yli. Kotimittaukset kummassakin tapauksessa olleet suht. normaalit. :) No ei mitään, paljon on tutkittu ja kyllä se aina vähän mielenrauhaa tuo, kun tietää kaiken olevan jotakuinkin niin kuin pitääkin. :love:

Tällä hetkellä tilanne se, että vauva optimaalisessa asennossa (ollut pää alaspäin jo viikosta 28), laskeutunut lantioon, kohdunsuu pehmennyt muttei auki. Lapsivettä hyvä määrä ja istukan virtaukset hyvät. Arvioisin että pari-kolme viikkoa ja synnytys voisi vaikka alkaa. :eek:

Hyviä vointeja tänne kaikille ja paljon plussatuulia tulemaan.
 
Hei kaikille ihanaisille! Monilla starttaa taas kesänjälkeen uusi yritys päälle joko hoidoille tai ilman.. Osa vielä vähän pohtii ja joillakin on kohta jo nyytti sylissä:love::love: TOIVON TEILLE JOKAISELLE SYDÄMMENIPOHJASTA PARASTA MAHDOLLISTA LOPPUTULOSTA ELI VAUVAA:love:

Minut voi poistaa listoilta vaikka periaatteessa kokonaan,mutta varmasti tulen tänne kurkkimaan teidän kuulumisia:) minun tilanteeni on se että EN ENÄÄN IKINÄ MILLÄÄN KEINOA VOI TULLA RASKAAKSI.... tulehdus oli niin paha ja lääkkeitten teho huono että koko kohtu on nyt poistettu:cry:.. Sinne meni vauvan alku ja kohtu.. No oma henki säilyi sentään.. Olen itkenyt ja surkutellut kohtaloani "miksi minä miksi aina minä"..... Nyt jo vähän järkytyksestä ja lääke pöllystä taipuneena osaan jo ajatella mikä onnen Pekka olen kuitenkin ollut minulla on kuusi tervettä ihanaa lasta ja ihan mies jolla myöskin on viisi upeaa tenavaa.. Kaikkea ei voi saada eikä tarvitsekaan nyt sen vasta ymmärtää kunnolla kun omalle kohdalle kunnolla kolahtaa eikä jää mitään jossittelua tai vaihtoehtoja..

Hyvää loppukesää ja alkavaa syksyä teille "olette ihania ja vahvoja naisia" (y)
 
Voi Luppana... :cry: Eipä tässä oikein tiedä mitä sanoa. Ihan huonoin mahdollinen tuuri. Onneksi sulla/teillä kuitenkin on lapsia ennestään, niin he varmasti tuovat kuitenkin iloa elämään. Kovasti toipumista kaikesta, sekä fyysisestä että henkisestä koettelemuksesta. Ja iso halirutistus!
 
  • Tykkää
Reactions: karhuemo75

Yhteistyössä