40+ so what wol.13

Täällä kp 30 ja eilen testattu puhdas nega. Kaikenlaista oiretta on, mutta taitaa kroppa vaan olla sekaisin. En ole vieläkään aloittanu letroja enkä myöskään kilpirauhaslääkitystä, koska arvot oli kuitenkin viitealueella. Työterveyslääkäri oli tyrmistynyt, että oli määrätty thyroksinia silti. Oon tosi väsynyt ja muitakin oireita on, joten otettiin pitkä lista verikokeita. Saas nähdä mitä löytyy vai löytyykö mitään.. Epäilen ite että rautavarastot on lopussa ja se vaikuttaa kilppariarvoihin ja sitä kautta lapsettomuuteen. Sit varmaan hormonit ihan sekaisin muuten. Niin ja munikset varmaan ihan rupuja.. Hassua että kroppa alkoi reistaamaan oikein kunnolla just silloin kun hakeuduttiin hoidon piiriin. :D Fiilikset on oikeesti aika epätoivoiset. Alkaa olla jo sellainen olo että en kohta edes jaksais raskautta. :( Ja viisainta ois varmaan alkaa tosissaan miettiä lahjasoluja, mutta katotaan nyt mitä verikokeet kertoo.

Positiivista mieltä ja plussaonnea kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Maanantai 2.10.2017


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Iid@ (44) ........................2................... 31/26-28
ThePutsku (41) ...............1.................. 30/27-29
Kasenja (41) ...................2.................. 22/26-29
yöeläjä (43) ....................4................... 14/24-25
InMyDreams (41) ............2................... 5/28
Karoliina74 (42) ..............2.................. ?/47

Piinailupäivät:

Plussanneet ~12kk:
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016
Iida-Karoliina...............-12/2016
Hupsu Haave (43).......-12/2016
Minzi (40).....................-01/2017
kalabaliikki (40)........... -02/2017
Roxanne (42) ..............-03/2017
Jimima (45)..................-05/2017

Taustailijat:
Vilaa (44)
Virkki (40)
Molly3 (43)
zammakko (43)
Eetuha (39)
Peppistiina (41)
Mamma vaan (44)
Vieläkömeillelapsi (40)
Miikkuliina (43)
Anniina74 (42)
zammakko (43)
Mun&sun (41)
ruutana (42)
nuppu73 (43)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Keskiviikko 4.10.2017


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Iid@ (44) ........................2................... 33/26-28
ThePutsku (41) ...............1.................. 32/27-29
Kasenja (41) ...................2.................. 24/26-29
yöeläjä (43) ....................4................... 16/24-25
InMyDreams (41) ............2................... 7/28
Karoliina74 (42) ..............2.................. ?/47

Piinailupäivät:

Plussanneet ~12kk:
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016
Iida-Karoliina...............-12/2016
Hupsu Haave (43).......-12/2016
Minzi (40).....................-01/2017
kalabaliikki (40)........... -02/2017
Roxanne (42) ..............-03/2017
Jimima (45)..................-05/2017

Taustailijat:
Vilaa (44)
Virkki (40)
Molly3 (43)
zammakko (43)
Eetuha (39)
Peppistiina (41)
Mamma vaan (44)
Vieläkömeillelapsi (40)
Miikkuliina (43)
Anniina74 (42)
zammakko (43)
Mun&sun (41)
ruutana (42)
nuppu73 (43)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Hei taas, pitkästä aikaa! Ihanaa, että täällä on hyviäkin uutisia joukossa! Zammakolle ja Esterille hurjasti onnea plussista, ja muille tasapuolisesti jaksamista tähän puurtamiseen... :love:

Mulla jäi nyt toinenkin kierto väliin, kun en muistanut olla ajoissa yhteydessä klinikalle ja edellinen jäi väliin yleisen stressin takia. En viitsinyt alkaa siihen rumbaan vielä siirtoakin yrittelemään... Pitäisi klinikallekin varmaan tässä kuitenkin soitella. Yksi lahja-alkio vielä odottelee pakkasessa ja toivottavasti seuraavaan kiertoon sit saataisiin siirto. Mulla menossa nyt kp5.
 
Perjantai 6.10.2017


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Iid@ (44) ........................2................... 35/26-28
Kasenja (41) ...................2.................. 26/26-29
yöeläjä (43) ....................4................... 18/24-25
InMyDreams (41) ............2................... 9/28
ThePutsku (41) ...............1.................. 6/27-29
Karoliina74 (42) ..............2.................. ?/47

Piinailupäivät:

Plussanneet ~12kk:
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016
Iida-Karoliina...............-12/2016
Hupsu Haave (43).......-12/2016
Minzi (40).....................-01/2017
kalabaliikki (40)........... -02/2017
Roxanne (42) ..............-03/2017
Jimima (45)..................-05/2017

Taustailijat:
Vilaa (44)
Virkki (40)
Molly3 (43)
zammakko (43)
Eetuha (39)
Peppistiina (41)
Mamma vaan (44)
Vieläkömeillelapsi (40)
Miikkuliina (43)
Anniina74 (42)
zammakko (43)
Mun&sun (41)
ruutana (42)
nuppu73 (43)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Täällä kp 35 ja eiliseltä viimeisin nega. Tissit on räjähdyskipeät, väsyttää julmetusti ja maha on järjetön pallo. Myös menkkakipuja ollut jo ainakin viikon, mutta vuoto vaan ei ala.... Alkaa pikkuhiljaa tympiä tämä epätietoisuus. Työterveydessä otetut labrat kaikki kunnossa, mikä sinänsä positiivista, mutta ei selitä tätä tilaa. Ehkä tämä koneisto vaan lakkasi toimimasta kertaheitolla ja alkoi vaihdevuodet. :/
 
Zammakko, juuri meinasin kysyä, milloin ultra! Hengessä mukana. Jospa siellä olisi kaikki juuri niin kuin pitääkin. Toivotaan niin! Laita viestiä, miten ultra meni.

Iid@, raastavaa. Sulla hieman heittää nuo kierrot. Jospa ei kuitenkaan kertalaakista tulisi vaihdevuodet.

Itsellä kp 20. Tässä kierrossa ei ole varsinaista yritystä ollutkaan. Siirrän kuukautisia muutenkin tässä kierrossa, joten tiistaina primolutit kehiin. Vähän hiljaista siis tällä saralla. Aikamoista henkistä työtä olen tehnyt tämän sekundäärisen lapsettomuuden kanssa. Vuosia tähän projektiin on kulunut ja tunteet on viime aikoina aaltoilleet aika lailla.

Tsemppiä kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: karhuemo75
Virkki, sama tilanne kuin sulla, sekundaaristä lapsettomuutta, aaltoilua ja henkistä työtä. Kai tämä joskus päättyy. Suhdekin ihan mutkalla tämän vuoksi :(

Oletko saanut puhuttua miehesi kanssa?
Meillä tämä kaikki on miehelle vaikeaa, vaikka ei sitä oikein myönnäkään, mutta ei osaa aiheesta puhua. Kyllä tämän asian tahtoisi päätökseen jo. Montako vuotta teillä takana? Täällä neljä.

Voimia kaikille tarpojille...kyllä se taas tästä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Virkki
Kävin perjantaina ultrassa, ja vasemmalla puolella näkyi johtofolli. Ei kumminkaan riskeerata ovulaation testauksella, joten pistin Pregnylin lauantaina ja siirto tehdään huomenna tiistaina.
Aloitan Terolutit tukena huomen aamulla. Perjantaina sitten vielä tutusti Gonapeptyl piikki, muuta tässä ei ilmeisesti sitten kumminkaan ole tukena.
 
  • Tykkää
Reactions: Virkki
Esteri, voi itku! Alkoiko vuoto spontaanisti? Toivon nopeaa toipumista ja onnea uuteen yritykseen. Keskenmenot on rankkoja!

IMD, hienoa, kohta on siirto! Peukut pystyssä sille.

Karhuemo, ei kauheasti olla puhuttu miehen kanssa. Menee lähinnä syyttelyksi ja mun nikottelemiseksi. "jos Oisit aiemmin näyttänyt vihreää valoa tälle, tässä ei oltais. Helppohan sun on puhua. Sinä voit siittää lapsia 7-kymppisenä, mutta mulle tämä on lopullista." Että näin kypsällä asenteella minä keskustelen. :D Yritetty on ainakin se sama neljä kuin te, ellei jopa viisi vuotta! Meen jo laskuissa sekaisin. Mietin tänään, että onkos mulla ollut viisi vai kuusi perättäistä keskenmenoa....

Zammakko, miten sinulla meni tänään?

Onneksi on tänään saatu yksi +40 odottajiin ihan virallisesti, kun Jenni ja Sauli saa vauvan helmikuussa. Ihana uutinen! Jenni on varmaan piinaillut täällä meidän kanssa yhdessä ja nyt jo chättäilee tuolla odottajissa! ;) Onnea heille!
 
Esteri, voimia palautumiseen!

Imd, Onnea matkaan :) :)

Niin, ihanaa Jenni ja Sauli...käsitin ettei heidänkään matka ihan helppo ollut <3

Virkki, joo puhuminen lapsettomuudesta tuntuu olevan haasteellista yllättävän monelle. Meillä mies yrittää ilmeisesti olla ajattelematta koko asiaa ja sekös mua ärsyttää :D
 
Zammakko, isot onnittelut! Nyt oli teidän vuoro onnistua! Nauti oireettomasta raskaudesta! Kyllä jotain vielä ehtii ilmaantumaan! ;)

Karhuemo, kaikki tutkimukset tehty, eikä mitään löydetty. AMHkin oli hoidot aloitettaessa 5,6 eli vielä ihan ok ikään nähden! Vanha kana ja vanhat munasolut, sanon minä!
 
Ihania uutisia zammakko!❤

Pahoittelut Esteri. Uuteen yritykseen vaan, kun siltä tuntuu.
Meillä mies kyllä puhuu ja hakee tietoa netistä kaikista raskautumisen helpottamiseen/apuihin ja siihen liittyviin vaikeuksiin. Välillä tuntuu, että liiankin innokkkaasti. Meillä on jo 3 yhteistä lasta.
Toki hän kuvittelee, ettei vika voi ainakaan hänessä olla.

On: Mullakin on ollut tosi aaltoilevaa tämä yritys tällä hetkellä, kun tuntuu, että lähes kaikki asiat menevät puihin.
Välillä päässä on vain: ”jos ei, niin ei sitten. Miksi lyödä enää päätä seinään”. Sitten oviksen lähestyessä pieni toivonkipinä taas nostaa päätään.
Duunissakin V####taa ihan täysillä.
Harkitsen alan vaihtoa, muttei jaksais lukea pääsykokeisiinkaan.
Ajattelinnkatsoa vielä seuraavan kierron ja sitten siirryn taustailijoihin. (koska, jos tässä kierrossa olen raskautunut, niin seuraava Jeesus on saanut alkunsa. Tähyilkää sitten taivaalle, niin saatte nähdä suuren tähden!).
Toki enhän edes tiedä miten pitkäksi tämä kierto menee, kun 2 viimeistä on ollu niin lyhyitä. Nyt sentään on menty pidemmälle.
 
Keskiviikko 11.10.2017


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Iid@ (44) ........................2................... 40/26-28
yöeläjä (43) ....................4................... 23/24-25
InMyDreams (41) ............2................... 14/28
ThePutsku (41) ...............1.................. 11/27-29
Kasenja (41) ...................2.................. 3/26-29
Karoliina74 (42) ..............2.................. ?/47

Piinailupäivät:
InMyDreams (41) .............pp 1

Plussanneet ~12kk:
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016
Iida-Karoliina...............-12/2016
Hupsu Haave (43).......-12/2016
Minzi (40).....................-01/2017
kalabaliikki (40)........... -02/2017
Roxanne (42) ..............-03/2017
Jimima (45)..................-05/2017
zammakko (43) ...........-09/2017

Taustailijat:
Vilaa (44)
Virkki (40)
Molly3 (43)
zammakko (43)
Eetuha (39)
Peppistiina (41)
Mamma vaan (44)
Vieläkömeillelapsi (40)
Miikkuliina (43)
Anniina74 (42)
zammakko (43)
Mun&sun (41)
ruutana (42)
nuppu73 (43)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Zammakko, onnea ultrakuulumisista! Ihana juttu. (Ja ei se raskaana olo välttämättä oikein miltään tunnu kehossa, raskauksia on erilaisia. Mulla ei ollut oireita tai tuntemuksia ennen kuin ihan loppusuoralla.)

IMD - onnistuiko siirto eilen? Laitoin sinut jo piinailijoihin.

Esteri1 - tosi kurjaa! Toipumista ja onnea uuteen yritykseen.

Yöeläjälle toivotaan nyt sitä toista Jeesusta :)

ON: Menkat alkoi, ja Menopurin piikitys. Uutta munasolukeräystä kohti tässä mennään. Eka ultra on ens maanantaille, katsotaan miltä siinä vaiheessa näyttää. Keväällä eka keräys meni ihan ok, saatiin 13 munasolua joista 9 kypsää. 9 myös hedelmöittyi (icsi), mutta useimpien kohdalla jakautuminen hyytyi ja/tai sulatus ei onnistunut, lopulta vain kolme siirtoa toteutui (1 tuore, 1 pas, 1 epätoivoinen pas jossa jakautuminen sulatuksen jälkeen melkein olematonta, mutta siirrettiin kuitenkin). Jännittää, miten tässä nyt käy.

Ikääkin kertyy tasaisesti koko ajan... Miehen ikäkriisi kyllä lievittyi tuosta presidenttiparin vauvauutisesta. Aiemmin tuskaillut, että miten kehtaa vanhana miehenä mennä synnärille ja koulun vanhempainiltoihin, mutta eilen kuului päättäneen, että ihan tarpeeksi nuori kuitenkin vielä on.
 
Siirto meni hyvin, top alkio siirrettiin, joten pakkaseen jäi vielä yksi. Väestöliiton klinikka on muuttunut Felicitas-Mehiläiseksi, joten alkion sulatukseen ja käsittelyyn nyt kuuluu joku embryo liuos, joka on Väestöliitolla ollut maksullinen. On kuulemma ollut hyviä tuloksia, myöskin tuon Lugejen korvaaminen Teroluteilla. Huomenna pistän vielä Gonapeptylin.

Miten muuten se kelakorvaus yli 42-vuotiaana? Kohta se nimittäin pärähtää mittariin, ja pakkaseen jäi se yksi, jos nyt ei tärppää.

Presidenttiparista luin myös rivien välistä, että ehkä on klinikalla käyty. Onnea heille, minusta oli ihana uutinen.

Ihanaan zammakko!

Kasenjalle toivon munimisonnea

Itse jatkan piinailuja, kyllä on taas pitkät kaksi viikkoa edessä, ja mieliala vaihtelee onnistumisen toiveesta pessimistiseen "ei se taaskaan onnistu" ärsytykseen.
 
Täällä kanssa käyty tänään hakemassa kaksi kyytiläistä. Toinen kuulemma oikein kompakti blastovaiheen alkio, toinen hitaammin kasvuun lähtenyt morulavaiheessa oleva. Jännä että tämä hyytyneempi oli pakastusvaiheessa "täydellinen" 8-soluinen ja tämä nyt parempi oli se rupuisempi 4-soluinen. Kahdeksan päivän päästä jo "antoi luvan" testailla, saas nähdä jaksanko odottaa niin kauan. Viimeeksi vuoto alkoi juuri 8 pvää siirrosta. Minulla myös Luget vaihtui Teroluteihin, lisänä Zumenon ja huomenna tuikkaan Gonapeptylin.

IMD:lle tsemppiä piinapäiviin ja toivotaan tärppiä :love:

Palaan myöhemmin paremmalla ajalla, ollaan reissun päällä. Kaikille yhteisesti voimia ja yritetään jaksaa :)
 
Viimeksi muokattu:
IMD, onnea ja tarrasukkia matkaan! (y) Noista kelakorvauksista sen verran, että taitavat tosiaan päättyä siihen päivään kun täyttää 43 vuotta. Ehkä kannattaa kysyä lääkkeitä varuiksi etukäteen, jos yksi siirto vielä mahdollisesti tiedossa?

Mehän tahkottiin hoitokierroksia niin monta, että kelakorvaukset loppui niiden myötä jo ennen 43-vuotipäivää. Päädyttiin kuitenkin jatkamaan hoitoja, sillä eihän se korvausten osuus hoidoissa nyt niin suuri kuitenkaan ole, että hirveästi tuntuisi siinä konkurssissa. :rolleyes:

Ja kun nyt asiaan pääsin, niin kommentoinpa vielä muillekin... :)

Kasenja, kovasti onnea uudelle hoitokierrokselle! (y) Joka kerta kyseessä on kuitenkin eri munikset ja siittiöt, joten tuloksetkin voi vaihdella. myös parempaa suuntaan. :) Onko teillä ollut harkinnassa alkioiden pitkä viljely? Siinä toki vaarana iso kato, mutta toisaalta välttyypä ns. turhilta siirroilta, joissa mahikset alun perinkin heikot.

Iid@, toivottavasti siellä on olo kohentunut ja kiertokin säännöllistyy. Voisikohan stressi tms. olla syynä tuohon heittelyyn - tuskin nyt kuitenkaan vaihdevuodet vielä? Kannattaisiko sun kuitenkin kokeilla niitä Letroja - nehän buustaa ovista, ja yleensä vahva ovulaatio tarkoittaa myös vahvaa keltarauhasta ja sitä kautta säännöllisempää kiertoa. Kovasti tsemppiä joka tapauksessa, toivottavasti jaksatte vielä jatkaa yritystä! (y)

Last but not least, isot ja lämpöiset onnittelut zammakolle! :love: Kyllä niitä tuntemuksia ehtii vielä hyvin tulla, eikä toisaalta oireettomatkaan alkuraskaudet ole mitenkään tavattomia. Tulehan tuonne odottajien puolelle pulisemaan sitten kun siltä tuntuu. :)

Muoks. Onnea hurjasti Mollyn alkioille, lähtökohdat kuulostaa nyt tosi hyvälle! :):)
 
  • Tykkää
Reactions: Iid@ ja Molly3
Lauantai 14.10.2017


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Iid@ (44) ........................2................... 43/26-28
yöeläjä (43) ....................4................... 26/24-25
InMyDreams (41) ............2................... 17/28
ThePutsku (41) ...............1.................. 14/27-29
Kasenja (41) ...................2................... 6/26-29
Karoliina74 (42) ..............2.................. ?/47

Piinailupäivät:
InMyDreams (41) ............. pp 4
Molly3 (43) ...................... pp 1

Plussanneet ~12kk:
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016
Iida-Karoliina...............-12/2016
Hupsu Haave (43).......-12/2016
Minzi (40).....................-01/2017
kalabaliikki (40)........... -02/2017
Roxanne (42) ..............-03/2017
Jimima (45)..................-05/2017
zammakko (43) ...........-09/2017

Taustailijat:
Vilaa (44)
Virkki (40)
Molly3 (43)
zammakko (43)
Eetuha (39)
Peppistiina (41)
Mamma vaan (44)
Vieläkömeillelapsi (40)
Miikkuliina (43)
Anniina74 (42)
zammakko (43)
Mun&sun (41)
ruutana (42)
nuppu73 (43)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Pysyttelin vähän aikaa pois täältä, kun oli niin kurja fiilis. Vuoto sentään vihdoin alkanut megakierron jälkeen (nyt kp 5). Kiitos Roxanne ja Virkki tsempeistä! Letropakkaus on haettu valmiiksi seuraavaan kiertoon. Oon ollu tosi väsynyt ja stressiäkin toki on (myös tästä vauvaprojektista). Kävin otattamassa työterveydessä peruslabroja (kilpirauhasarvot, hb yms.) ja myös ferritiinin, koska rautavaraston vajaus ja kilpirauhasen vajaatoiminta oireilee samoin. No, molemmat on (myös hb) viitealueella lääkärin mukaan, mutta googlettaminen paljasti, että rautavaraston olisi hyvä olla vähintään 100, jos yrittää raskautta ja tsh alle 2,5. Rautavarastot taas vaikuttaa kilpirauhasen toimintaan. Mulla tuo ferritiini oli 49, vaikka olin jo kuukauden syönyt rautaa, koska oletin rauta-arvojen olevan huonot runsaiden kuukautisten ja vuosi sitten tapahtuneen keskeytyksen takia. Koskaan sitä ei muuten tsekattu, vaikka vuosin pitkään. Olen nyt lukenut, että rautavarastot vaikuttaa alkion kiinnittymiseen, joten siksi olen ajatellut vielä yhden kierroksen tankata rautaa ennen letroja. Tsh oli mulla 3,6 eli liian korkea raskautumiseen sekin. Että googlen avulla täällä yritetty päästä selvyyteen mikä mättää. :D Tietysti nämäkään ei vaikuta siihen, että tässä iässä munasolut on 80%:sti kromosomeiltaan poikkeavia....että kyllä tässä pitää olla sitkeä ja tosissaan haluta vauvaa, kun kaiken tän kestää. :D Mutta onneksi te olette olemassa - ei tätä muuten varmaan jaksaisikaan. <3 Voimia ihan jokaiselle vaiheisiinne!
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne ja Joyzy

Yhteistyössä