40+ so what wol.13

@Hulbertiina , pidän kovasti peukkuja puolestasi että tulisi hyviä alkioita, ja myös pakkaseen asti! :love:

@kirsillevauva , fiilikset on jännittyneet, en oikein uskalla arvata onnistuuko... Ei saatu mitään pakkaseen valitettavasti, se yksi jota vielä jäätiin seuraamaan ei jaksanutkaan kehittyä eteenpäin, mutta olin kyllä siihen henkisesti varautunut. Tästä siirretystä sanottiin vain, että se näyttää hyvältä, mutta aika näyttää. Kaikki on kuitenkin tämän hoitokierroksen osalta nyt yhden varassa.
Ihanaa rakkauslomaa! Kuulostaa nautinnolliselta.

@yöeläjä , hyvää lomaa! Varmaan jännää mennä uuteen työpaikkaan sen jälkeen, toivottavasti viihdyt hyvin! (y) Toivotaan myös tärppiä tästä kierrosta!

@Rusakkonen , miten siellä sujuu? Onko siirtoajankohdasta vielä mitään tietoa?
 
Terveisia lentokentalta, eli nyt se alkaa ja koneen kokka kohti Helsinkia. Huolettaa vain tama pitkittynyt yska toissa viikonlopun flunssasta - toivottavasti ei huomattavampaa tulehdusta ja paastaan alkionsiirtoon ensi viikolla. Huomenaamulla viimeisiin testeihin, lahinna CRP, ja klinikalle. Perjantaiksi suunniteltu munasolujen sulatusta ja hedelmoitysta. Keskiviikoksi alkionsiirtoa. Akupunktiot, vyohyketerapiat ja hierojat myos Suomessa varatut. Pitakaa peukkuja, etta kaikki menee hyvin. “Pikkuinen - taalta tullaan!” :)
 
Nyt on haettu kyytille nelisoluinen, top-luokan huippuyksilö. Kaikki 6 solua oli kypsiä, 5 hedelmöittyi, yksi siirtoon ja loppuja seurataan huomiseen, jolloin ne sit pakastetaan. Lääkäri oli hyvin optimistinen siitä, että loput pikkuiset pääsevät pakkaseen. Noh perästä kuuluu niiden osalta. Nyt kärvistellään kaks pitkää viikkoa testin tekoon.
 
  • Tykkää
Reactions: yöeläjä
katti75, harmi, ettette saaneet alkioita pakkaseen. Toivoyaan, että kyytiläinen onkin sitkeää sorttia . Milloin testaus?

rusakkonen, onnea perjantaille. Tule kertomaan, moniko hedelmöittyi!

hulbertiina, upea tulos. Eiköhän tuosta vielä vauva tule .

itsellä lääkäri huomenna, tiputellut taas kaksi päivää. Kierto 21/23-26. Negatiivisen raskaustestinkin tein . Olipas taas pettymys, eikö tähän ikinä totu

Ihana loma ollut, saadaan niin harvoin olla kaksin, kun 19-vuotias on harboin enää isällään. Eilen suunniteltiin vauvojen nimiä, oli niin suloista.
 
  • Tykkää
Reactions: yöeläjä
Onpas täällä paljon tapahtumia tälle viikolle, isot tsemppipeukutukset kaikille!! :)

Kirsillevauva: miten meni lääkärissä?

Yöeläjälle tsemppiä uuteen duuniin!

Täällä oli elin mukaan eilen ovis. Tikut on eri mieltä. Nyt on vissiin jo kp 16 ja varmaan vasta viikonloppuna tulossa, jos tuleekaan. Mutta selkeästi nyt mielessä, että kun täti taas reilun viikon päästä kurvaa, niin varaan ajan gynelle. En jaksa uskoa, että ovista oikeasti tapahtuu ja mun pää ei kestä enää tätä. Mä haluun tuloksia:) Enhän mä malttamaton ole enhän.... Mut vuosi takana ja ikää vaan tulee lisää niin minkäs teet.

Vointeja kaikille ja toivottavasti tulee nyt plussaputki tänne ja saadaan kaikki vaihtaa odottajien puolelle:)
 
  • Tykkää
Reactions: yöeläjä
tatti55, kiva oli kuulla sinustakin ja harmi, ettei luomuilulla ole tärpännyt! Ilmeisesti yli nelikymppisen on tosi vaikea tulla luomusti raskaaksi :(

Olin tosiaan lääkärissä ja se oli ihmeellistä, ettei lääkäri tiennyt, että luovutetulla munasolulla voi tehdä hoitoja, vaikka vaihdevuodet kolkuttelisi ovella! No, määräsi fsh-hormonin (muistaakseni ton niminen, mittaa hedelmällisyyttä) ja sukupuolitautitestejä. Pääsen kokeisiin vasya viikon päästä, joten tuloksia saa odottaa.

On tosiaan ollut pitkään plussatonta!!!! Nyt on niin monta hoitoa menossa, että jollakin tai kaikilla varmaaan tärppää lähiaikoina <3
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Hei taas! Onkin ollut todella kiireista... :ROFLMAO: Ultra-aani oli torstaina, ja kohdun limakalvo oli 9.8mm. Kuulemma hyva, eika liian paksu. Terolutin aloitin eilen, 121 tuntia ennen siirtoa, ERA:n mukaan. Olen myos kaynyt parissa hieronnnassa, tanaan viela yksi ja vyohyketerapiaa tanaan ja maanantaina. Akupunktiota oli to ja pe, nyt viela ma ja ti, ke eli siirtopaivana menen kahdesti eli ennen ja jalkeen, ja sitten viela pe ja ti. Tulehduarvo oli minulla verikokeiden mukaan onneksi mennyt takaisin normaaliin, eika laakitysta tarvittu, flunssa taitaa tassa olla menossa pois, mista olen kiitollinen. Miehelta testattiin siittioiden hapettumisstressia, oli hiukan koholla, niin kaytetty ICSI oli hyva asia. Antioksidantteja taytyy lisata; mm. Sermatropia suositeltiin, niin ostetaan myos sita. Ensi viikolla tehdaan myos siittioiden defragmentaatiokoe; eihan se toki tahan hoitoon vaikuta, mutta jos tulevaisuudessa tehdaan muuta. Rautaa myos tankkasin eilen.

Tasta hoidosta viela sellaisia uutisia, etta 13:sta saadusta munasolusta kahdeksan oli kypsaa, ja tanaan saatiin tietaa, etta kuusi on hedelmoittynyt.:) Maanantaina saadaan lisatietoja. Voi, kunpa nyt ne kaikki jaksaisivat jakautua ja kehittya!:love:

@Hulbertiina ja @Katti75 - tsemppia siirtoihin ja piinailuun myos teille!!! (y)

@kirsillevauva - hyva, kun laakari otti tilanteen sopivalla vakavuudella, ja paasit testeihin. FSH pitaa kai ottaa kiertopaivana 2 tai 3? Minulta ei ole sita otettu, mutta luin siita joskus. Muita testeja ovat AMH ja LH, minulta on ensimmainen otettu, mutta ei jalkimmaista. Oliko Sinulta otettu AMH? Voisi ehka olla hyodyllinen. Luovutushoitoihin ei ehka tarvita mitaan noista testeista, mutta tulokset voivat ehka auttaa, kun keskustelette miehen kanssa, etta yritatteko luonnollisesti vai laaketieteellisen avun keinoin...?
 
Viimeksi muokattu:
Rusakkonen, hyvä saalis :) Nyt kovasti jännitettävää, mikä tulos maanantaina. Siirretäänkö sinulla 1 solu vai 2? Minua kiinnostaa kans tuo akupunktio. Olen käynyt Helsingissä akupunktiossa, mutten kokenut saavani siitä apua omiin vaivoihini. Tuo osteopatia on auttanut pms-oireisiin. Nyt jätin taas maitotuotteet pois, koska se aiheuttaa limaisuutta ja pahentaa suolistovaivoja. Voitko suositella omaa akupunktiohoitajaasi?

Mulla alkoi menkat tänään. Kierto normaali 23-/23-26. AMH on minulla testattu, on 0,8. Näillä näkymin käytämme luovutettua munasolua :)
 
Hei kaikille! Täällä onkin ollut aktiivista keskustelua ja paljon uusia keskustelijoitakin on tullut. Kivaa, ja tervetuloa uusille! :) Minulla on ollut nyt parin kuukauden tauko täältä johtuen ihan hoitotauosta ja lomailusta. Olen lueskellut kyllä kuulumisia, mutta kirjoittelut ovat jääneet. Muistaakseni @kirsillevauva kyselikin kuulumisia ja muuten menee toki hyvin, mutta hoitotaival tuntuu vain takkuavan, mutta en jaksa sitä enää murehtia (kun tuota vastoinkäymistä hoitoihin liittyen on riittänyt). Kaipa tässä seuraava IVF kuitenkin jossain kohtaa tulee. Minullahan tässä projektissa tapahtuu ainoastaan hoitojen kautta, kun valitettavasti olen yksin :(

Vaikka olen menossa hoitoihin omilla soluilla ainakin yhden IVF:n, niin ajatuksissa pyörii hoito lahjasoluilla. Se alkaa kiinnostaa, onneksi sentään siihen minulla on vielä aikaa ihan hyvin.

Yritän päästä kärryille, missä täällä mennään.

@kirsillevauva Onko miehesi siis suostunut luovutettujen munasolujen käyttöön? Tosi kiva, jos näin on :) Kivalta kuulostaa myös tuollainen kahdenkeskinen loma :) Jos päivität listaa jossain kohtaa, minulle voisi päivittää ikää.

@tatti55 : uskon, että on hyvä idea mennä hakemaan apuja lääkäriltä :) Ei tässä enää nuorruta ja jos vain tähän prosessiin jotain apuja voi saada, niin tokihan ne kannattaa käyttää!

@Rusakkonen sinulla on tapahtunut tosi paljon! Kiitos paljon noista lisäravinne yms. tiedoista, joita olet kirjoitellut (muissakin ketjuissa). Olen niitä suurella mielenkiinnolla lukenut. Tosi paljon peukkuja nyt tähän hoitokierrokseen! Hyvältä on kuulostanut tähän mennessä (y)

@Hulbertiina ja @Katti75 Teillä ainakin taitaa olla hoitokierros meneillään. Tosi paljon peukkuja sille ja että tärppäisi! (y) On nuo hoidot niin raskaita ja kalliita, että soisi, että kovin montaa kierrosta ei tarvitsisi.

Peukkuja muillekin yrittäjille! (y)
 
Angervo76. (41) .....3
Katti75 (43).........2
KeltainenSeepra .......3
yöeläjä (44)..........4
Iid@ (44).......2
kirsillevauva (45).......4
tatti55(40).......3
Karoliina74 (42).....2
Kasenka (41)....2
aamuska (41)....1
pegonia (46)...
hulbertiina (41)...3
miumau-82
mirumarumoru (42)....4
Rusakkonen (45).....1

PLUSSANNEET:
 
Päivitin aamuska sun iän ja oli kiva kuulla sun kuulumisia :) Ovatko lääkärit olleet toivekkaita onnistumiseen omilla soluilla? Monta hoitoa sinulla on jo ollut?

Huomasitteko, laitoin listan loppuun isolla Plussanneet :) On niin toiveikas olo teidän "hoitolaisten" puolesta, pakkohan jonkun on jo plussata :)Nyt kaikki peukut ylös! Milloin testipäiviä?
 
@kirsillevauva Klinikalla ollaan neutraaleja tuon onnistumisen suhteen. Lähinnä siellä näytetään taulukosta todennäköisyydet (jotka ovat huonot, noin 10% per alkionsiirto). Toki hoitojen suhteen ollaan kannustavia, mikä on kiva. Minulla on ollut tähän mennessä kolme inssiä ja yksi IVF. Kiitos listan päivityksestä! Kiva tuo plussalista. Nyt on kyllä jonkun pakko alkaa täyttää sitä ;)
 
@kirsillevauva , onko miehesi siis nyt lämmennyt ajatukselle lahjasoluhoidosta? Jos näin on, niin todella ihana kuulla! <3 Hyvä että pääsit lääkäriin ja tutkitaan. Minultakaan ei ole FSH:ta koskaan mitattu, vain AMH yli 2 vuotta sitten. FSH:n tulkinta tosiaan riippuu siitä kierron päivästä, jolloin se on otettu.

@tatti55 , varmaan ihan hyvä käydä lääkärissä jos muuten ei mitään näytä tapahtuvan, voihan se olla että ihan jotkut letrozol-tabletit tönäisisivät ovulaation käyntiin.

@Rusakkonen , hyvin etenee teidän projektinne! (y) Alkioiden määrä kuulostaa hienolta, toivottavasti mahdollisimman moni jatkaa kehitystä! Sinäkin pääset ihan kohta piinailemaan. :)

@Aamuska , minullakin on käynyt mielessä lahjasoluhoidot vaihtoehtona, mutta vielä jonkin aikaa haluaisin omilla soluilla jatkaa yritystä.

Mulla on virallinen testipäivä keskiviikkona. Viime päivinä on ollut jotenkin mieli maassa ja hermot kireällä, vaikea uskoa onnistumiseen. Pelottaa jo, miten jaksan sen negan, kun pakkaseenkaan ei saatu mitään ja kaikki lähtee sitten taas alusta. Just nyt erityisen synkkä fiilis, kun huomasin että paperiin jää pyyhkiessä ruskeaa tuhrua. :unsure::(
 
Hei vaan pitkästä aikaa! Edelleen yritys meneillään, vaikka hiukan on jäänyt monenlaisten tapahtumien jalkoihinkin ja ikä on alkanut hirvittää. Olen muuten 43, ihanaa, kun olen pysynyt listalla.

Sain vihdoin pari kuukautta sitten uudestaan clomifenit, joiden avulla ensimmäinen lapsi syntyi, ja nyt on niitä vielä kuukaudeksi jäljellä..Viime viikolla oli ovulaatio ja olen toiveikas ja jos ei niin sitten vielä kuukausi yritystä ja sen jälkeen lopetus! Näin luulen nyt.

Onnea kaikille yrityksiin!
 
Kiitos @Katti75 tsemppauksesta ja kirjoittelinkin Sinulle progesteronista siihen toiseen ketjuun. Pidetaan peukkuja, etta tuhruilulla ei ole merkitysta; sellaista on usein onnistuneidenkin IVF-hoitojen yhteydessa, joten tuhruilu yksinaan ei merkitse mitaan... voit koettaa esim. Terolut 3 x paivassa sen sijaan, etta 2 aamulla, 1 illalla, jos Sinulla on Terolut, taikka keskustella laakarin kanssa, jos vaikka voisit lisata progesteronin maaraa - puikko tablettien lisaksi, taikka olen myos kuullut, etta yksi Terolut lisattiin emattimen kautta otettaviin juuri tuota tiputtelua estamaan, siita puhuttiin muistaakseni muutama sivu sitten siella toisessa ketjussa.

@kirsillevauva - olen kaynyt useammalla akupunktiohoitajalla ja kaikki ovat olleet hyvia. Paakaupunkiseudulla esim. Tie terveyteen ja Akupunktio Mai ovat olleet mielestani minulle sopivia. Onnea akupunktioon! :)

Tsemppia, @Karoliina74!

Oma napa: kaytiin pienella risteilylla ja tuli syotya kovasti - nyt sitten pitaa tsempata keskiviikkoa ajatellen ja syoda kevyemmin! :)
 
Hei, saimme valiaikatietoa: lauantainahan saimme tietaa, etta kahdeksasta munasolusta hedelmoittyi siis kuusi, ja saimme tietaa tanaan, etta kaikki kuusi olivat jatkaneet jakautumista. Olen kovin iloinen tuosta! Nyt vain kun saisi sopivasti tassa laskettua stressia... persoonallisuuteni on aika ‘driven’, joten helppoa se ei ole! Mutta yritetaan! :) Akupunktio kylla auttaa hyvin rauhoittumiseen. Onneksi on viela huomenna ja sitten tietenkin D-day:na, keskiviikkona. Itse asiassa nyt alkaa jannittaa! :)
 
Rusakkonen, onpa teilläkin hieno määrä alkioita. Tsemppiä ja positiivista mieltä keskiviikolle!

Katti75, toivottavasti tuhru ei lisäänny tai olisi vain kiinnittymisvuotoa! Sormet ristissä täällä plussan puolesta!

On: pistin tänään kiinnittymispiikin. Kauhee väsy ollut ja tissit iltaisin painavat ja hivenen aristavat, mutta johtunee lääkkeistä, kun ei alkio ole kiinnittynytkään vielä. Testipäivä olis 23.8. Saapa nähdä jaksanko oottaa testaamista sinne asti...
 
Karoliina: mullakin kuopus saatu clomeilla mut nyt yks lääkäri sanoi ettei niitä enää käytetä kun ovat vaarallisia? Käytkö seurantaultrissa?

Mä luulen, että mulle riittäisi just clomit tai letrot kun munasoluja kyllä tulee reippaasti molemmilta puolilta. Veikkaan et ne ei vaan irtoo. No, ens viikolla tai jo viikonloppuna pitäs menkat alkaa ja sit varaan sen ajan jonnekin kp 15 tietämille kun ovis pitäisi olla.

Ihana kuulla teidän muiden jutuista! Pidän kovasti peukkuja, että nyt se plussalistakin alkaa täyttyä:)
 
Angervo76. (41) .....3
Katti75 (43).........2
KeltainenSeepra .......3
yöeläjä (44)..........4
Iid@ (44).......2
kirsillevauva (45).......4
tatti55(40).......3
Karoliina74 (43).....2
Kasenka (41)....2
aamuska (41)....1
pegonia (46)...
hulbertiina (41)...3
miumau-82
mirumarumoru (42)....4
Rusakkonen (45).....1

Plussanneet <3
 
Karoliina, päivitin sun iän :) Miksi lopetatte yrityksen? Minäkin olen tämän viiden vuoden aikana ollut monta kertaa lopettamassa, olin jopa sterilisaatiojonossa!!! Meni hermot siihen oviksen kyttäilyyn ja seksistä meni maku. Nyt olen ottanut rennommin ja lähinnä halujen mukaan seksiä, toki laskurilla lasken aina ovisajan... Etää miten sen nyt ottaa ;)

Rusakkonen, hieno tilanne! Nyt peukut pystyssä!

Hulbertiina, voimia piinailuun. Ei montaa päivää testiin :)

Itse olin eilen siellä Fitlinen kutsuilla ja ostin kehokuurin. Sillä pitäisi lähteä tavoitetut kymmenen kiloa ja solujen uusiutua, jospa munasolutkin "peseytyisivät".
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Katti75, uskaltaako kysyä, miten testaus meni?

Rusakkonen, nyt vaan odottamaan ja jännittämään. Huimaa :) Oliko teillä muuten se 6 kuukauden jono? Mä soitin Dextraan ja kyselin, miten jono etenee, kun niin malttamaton :) Soittavat, kun jononhoitaja palaa lomilta.

Meillä on aika 7.9 miehen näytettä varten ja psykologin käyntiä varten. Hermot menee, jos mies kääntää taas kelkkaansa, kun nyt näyttää vihreätä valoa. Meillä on nyt niin hyvä tilanne! Mulla vakityö ja mieskin sai ekan sijaisuuden omalta koulutusalalta ja opiskelee sen ohessa. Parisuhde voi hyvin ja rakkautta riittää <3
 

Yhteistyössä