40+ so what wol.13

Moi kaikki!

Olen uusi täällä ja täytyy tutustua tarkemmin ketjuun ja teihin lähiaikoina. Ikää tuli kesällä täyteen 42 ja toiveissa olisi toinen lapsi, jos on tullakseen. Esikoista "tehtiin" 2,5 vuotta, ilman hoitoja, luomuna tuli sitten lopulta. Esikoinen on 3,5-vuotias. Ehkäisy on ollut jo pitkään pois, mutta tosissaan;) ei olla (vielä) yritetty eikä ovulaatioita kytätty. Vähän on epätoivoinen olo, mutta uskallan silti toivoakin, että vielä tärppäis. Foolihappoakin pari päivää jo popsittu .

Nyt kiertopäivä 12 menossa ja oletettavasti ovulaatio oli eilen, päätellen vatsakivusta ja pienestä verenvuodosta. En ole kerennyt testiä tekemään . En ole yleensä verta vuotanut ovulaation aikana, mutta käsittääkseni normaalia? Pupuiltu on kp 9. Ei kovin aktiivista yritystä siis vielä :unsure:.
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Nimimerkki/ Ikä/ Monettako yrittää

Angervo76. (41) .....3
Katti75 (43).........2
KeltainenSeepra .......3
yöeläjä (44)..........4
Iid@ (44).......2
kirsillevauva (45).......4
tatti55(40).......3
Karoliina74 (42).....2
Kasenka (41)....2
aamuska (41)....1
pegonia (46)...
hulbertiina (41)...3
miumau-82
mirumarumoru (42)....4
Rusakkonen (45).....1
Silmu75 (43)
Pähkinä-76 (42)....2


PLUSSANNEET:
 
Rusakkonen, täällä kaikki toiveet sun plussan puolesta :) Olette nähneet niin kovan vaivan raskauden ja lapsen suhteen, että olisi kohtuullista saada se plussa <3

Silmu75 ja Pähkinä-76, tervetuloa. Lisäsin teidät listalle. Osa ei ole kirjoittanut pitkään aikaan, en tiedä, ovatko luovuttaneet vai plussanneet...

Minullakin on ollut vuotohäiriöitä ja niiden takia kävin terveyskeskuksessa. Testattiin sukupuolitauteja ja FSH-arvo. Kaikki hyvin!

Miehen siemenanalyysin tulos tuli, kaikki hienosti! Osasin sitä odottaakin, koska tutkittu vain pari vuotta sitten ja sama tulos. Mulla vaan liian vanhat munasolut :(
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
Nimimerkki/ Ikä/ Monettako yrittää

Angervo76. (41) .....3
Katti75 (43).........2
KeltainenSeepra .......3
yöeläjä (44)..........4
Iid@ (44).......2
kirsillevauva (45).......4
tatti55(40).......3
Karoliina74 (42).....2
Kasenka (41)....2
aamuska (41)....1
pegonia (46)...
hulbertiina (41)...3
miumau-82
mirumarumoru (42)....4
Rusakkonen (45).....1
Silmu75 (43)
Pähkinä-76 (42)....2


PLUSSANNEET:
Olen nyt 46 :)
 
Ei vielä sitten tullut pysyvää plussaa. Jonkinlaista yritystä lie oli, kun plussa haaleana näkyi ja menkat oli myöhässä. Viime perjantaina alkoi vuoto. Harmitti, mutta ei liikaa. Aloitin sitten uuden clomifen-kuurin , antoihan tämä toivoa, että vielä se on mahdollista, ehkä

Onnea uudesta iästä rusakkonen! Silmulle ja pähkinälle tervetuloa!

Ainiin ja olen jo 43v!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Rusakkonen, Voi kun jännät paikat! Voi kunpa olis tarrannut vauva lujaa kiinni ...

Tervetuloa Silmu ja Pähkinä!

Voi että, kun on sitkeessä plussat. Mulla on menossa kp 5. Luopumisfiiliksillä hankkeesta olen täysin, tää kierto ja sitten "pillit pussiin". Onneksi meillä lapsukaisia kuitenkin on ennestään ja olen heistä kiitollinen ja ylpeä :love:. En ole enää syönyt ubikinonia, koska tuli siitä huono olo. Voin ottaa 100 mg per vrk ilman yökötystä. Mietin, että ehkä se on kehon konsti kertoa jotakin..."tätä ei tarvita enempää tms."

Teille siskot onnea hoitoihin. Taitaisi olla ainoa keino kohdallanikin raskautua tällä ikäää, mutta kun on lapsia jo, niin emme ole valmiita lähtemään sille tielle. Täytyy ajatella, että tämä on meidän kohdalla näin.
Mutta yksi kierto vielä yritystä siis, eihän sitä koskaan tiedä (y) .
 
Karoliina74, pahoittelut kemiallisesta! Toivoa on, kun kuitenkin kiinnittymisyritystä oli. Tsemppiä uuteen kiertoon!

Rusakkosen testitulosta jännitän kovasti. Toivottavasti siellä pikkuinen on lujasti kiinni!

Tervetuloa uusille kuumeilijoille!

Kirsillevauva, hienoa, että tielläkin hommat etenee ja kummallakin testit kunnossa! Tuosta on sitten hyvä jatkaa.

Itsellä tässä vaan puuduttavaa odotusta ensi tiistain ultraan. Zumenonit aiheuttaa lievää etomista, valtavaa limailua ja ajatukset pyörii seksissä kuin miehillä konsanaan. Limakalvon kanssa ei ole aiemmin ollut ongelmia, joten oletan ultrassa kaiken olevan kunnossa ja siirtoa luultavasti suunnitellaan viikolle 37, koska pakkasessa on 3-päiväiset alkiot. Lugesteronin aloituksen vuoksi siirtoa ei voi tehdä ensi viikolla ja maanantaisin siirtoja ei tehdä, joten ehkä sitten tiistaina... Näitä odotellessa.
 
Nimimerkki/ Ikä/ Monettako yrittää

Angervo76. (41) .....3
Katti75 (43).........2
KeltainenSeepra .......3
yöeläjä (44)..........4
Iid@ (44).......2
kirsillevauva (45).......4
tatti55(40).......3
Karoliina74 (43).....2
Kasenka (41)....2
aamuska (41)....1
pegonia (46)...
hulbertiina (41)...3
miumau-82
mirumarumoru (42)....4
Rusakkonen (46).....1
Silmu75 (43)...1
Pähkinä-76 (42)....2


PLUSSANNEET:
 
Silmu75, saako udella, kuinka vauvayritys jäi näin myöhäiseen vaiheeseen? Ei tarvitse tietenkään vastata, jos vaikea aihe <3

Karoliina75, pahoittelut negasta. Teillä on varmasti vielä kuitenkin toivoa, kun raskautta yritti!

Hulbertiina, tsemppiä ultraan ja siirtoon :) Itsellä kans hyvät halut, vaikka on jo kierto loppusuoralla. Tuohan se kuitenkin elämäniloa ja virtaa :)

Rusakkonen, sinun kuulumisia täällä odotetaan ja jännätään :)
 
Silmu75, saako udella, kuinka vauvayritys jäi näin myöhäiseen vaiheeseen? Ei tarvitse tietenkään vastata, jos vaikea aihe <3
Kyllähän me aloitettiin kun olin ”vasta” 38v. Olin 29 kun tapasin mieheni, asuttiin pitkään eri kaupungeissa eikä nyt heti yhteen muutettaessa alettu haaveilemaan perheenlisäyksestä. Sitten oli aloitettava, koska olin pitkään sitä mieltä etten halua äidiksi enää nelikymppisenä. Joopa joo...

Yritystä oli päällä ehkä vuosi, eikä mitään tapahtunut. En kyllä ole varma sainko ovista koskaan kunnolla näkyviinkään, aina ne viivat oli musta kontrolliviivaa hailakampia. Aika nopeasti mun ajatukset pyöri vain siinä yrittämisessä ja sitten en vaan jaksanut, hankittiin sen sijaan toinen koira. :) Nyt kun pikkusisko joka ei koskaan halunnut lapsia muutti mielensä ja odottaa esikoistaan, tuli mullekin taas vauvakuume. Sillä, että ostelen sille kirppareilta pikkuruisia potkupukuja saattaa olla jotain tekemistä asian kanssa. ;)

En elättele suuria toiveita - tai no joo, yritän olla elättelemättä - mutta kun vielä ehkä on pieni mahdollisuus onnistua, niin kokeillaan. Tässä vaan menee kaiket päivät netissä etsimässä vastauksia milloin mihinkin kysymykseen. Tänään oon miettinyt onko vika estrogeenin määrässä kun viikonloppuna oli niukkaa vuotoa ja vähän liian aikaisin. Mulla on myös ollut syömishäiriö (BED eli ahmimista) jostain 19-vuotiaasta, kai sekin voi elimistön toimintaa sekoittaa.
 
Hei kaikki naiset!

Olen lukenut teidän vaiheita taustalla. Pahoittelut Rusakkonen ja Katti, ettei onnistunut tällä kertaa. Kirsillevauva, kiva juttu, että miehesi on nyt suostunut hoitoihin.

Meillä on se tilanne, että en jaksa enää lähteä hoitorumbaan. Olen laittanut kaikki vauvajutut ja pienten lasten vaatteet myyntiin. Kesän aikana ajatus on vain lähtenyt menemään kohti muita juttuja. Kyllä me vielä mennään ihan luomusti ja sillä tavalla yritetään, mutta hoitoihin en taida rahojani laittaa. Olen syönyt nyt ubikinonia hyvällä annostuksella. Kahdessa kierrossa myös letrot on olleet bustaamassa munasoluja. Siis määrä ei ole minun kohdalla ongelma vaan laatu. Mutta te ihanaiset, te saatte minut vielä haaveilemaan vauvasta. Tämä palsta on niin ihana ja pirullinen. Katson välillä, että mitäs teille kuuluu ja sitten ajatuksiin tulee, että no miksei. Kiva myös, että täällä on paljon uusia.

Katselen siis taustalla ja luen teidän juttuja. Jos jotain mullistavaa tapahtuu, niin ilmoitan kyllä teille heti. Onnea ihan kaikkien yritykseen. Kyllä on niin vähän onnistumisia ollut, että jonkun on pakko plussata pian!
 
Rusakkonen, olen niin pahoillani teidän puolesta. Olisitte niin sen raskauden ansainneet kaiken rahan, ajan ja vaivannäön takia! Voin vain yrittää kuvitella kuinka pettyneitä olette! Onneksi on kaksi alkiota vielä pakkasessa :)

Silmu75, olisiko teidän mahdollista mennä kunnalliselle lapsettomuustutkimuksiin? JOs onkin vain joku pikkuvika, jonka voi lääkityksellä korjata?

Virkki, varmaan helpottunut olo, kun päätös tehty. Luomuplussaa tietty toivotaan teille.
 
Voi @Rusakkonen , pahoittelut! Olin luottavainen sen suhteen että olisit plussannut nyt. Ethän lannistu tästä! Lahjasoluhoidoissa iällä ei ole niin paljon merkitystä, todella hyvät mahdollisuudet edelleen on! :love:

@Karoliina74 , sinulle pahoittelut myös. On kuitenkin toivoa herättävää että oli kiinnittymisyritys. Nyt paremmalla onnella uuteen kiertoon!

@kirsillevauva , ERA tehdään kierron puolenvälin jälkeen eli niihin aikoihin kun oletetaan että alkio kiinnittyisi. Sitä ei voi tehdä siinä kierrossa johon on suunniteltu siirto, mutta mihin tahansa muuhun kiertoon sen voi tehdä ja tulos pysyy samalla henkilöllä samana käsittääkseni vuodesta toiseen. Se on geenitutkimus kohdun limakalvon näytteestä. Sillä voidaan tarkistaa, onko kohdussa olosuhteet kohdallaan siinä kohtaa kiertoa jossa siirto yleensä tehdään. Tutkimusta käytetään erityisesti silloin kun on havaittu kiinnittymisongelmia.

@Silmu75 , minäkin aloin ensimmäistä lasta yrittämään vasta 40-vuotiaana. Olin kyllä aina ajatellut haluavani lapsia, mutta tuli hölmösti lykkäiltyä asiaa ja kun 37-vuotiaana halusin viimein alkaa yrittää, tulikin yllätysero silloisesta miehestä. Olin 39 kun tapasin nykyisen mieheni.

@Hulbertiina , tsemppiä odotteluun! Kyllä ne päivät loppujen lopuksi nopeasti kuluu. Mullakin on odottelua ennen kuin homma taas etenee, mutta varmaan ensi kierrosta pääsee aloittamaan uuden stimulaation.

@Virkki , kiva kuulla sinusta pitkästä aikaa! Kyllähän nää hoidot tosiaan raskaita on, ainakin henkisesti. Luulen että meidän ikäluokassamme munasolujen laatu yleensäkin on ongelma. Multa saatiin viime hoidossa ihan hyvin soluja mutta vain yksi siirtokelpoinen alkio, eikä sekään johtanut raskauteen.

@Pähkinä-76 , tervetuloa mukaan!

@Pegonia kovasti onnea teille tähän yritykseen! (y)
 
@kirsillevauva Eiköhän tää lapsettomuus johdu mun endometrioosista, sehän kai vaikuttaa muutenkin kuin tukkimalla paikkoja. Kohtu putsattiin laparoskopiassa, mutta johtimista en tosiaan tiedä onko ne auki. Mä en jotenkin ole koskaan halunnut edes tutkimuksiin, jos ei onnistu niin sitten ei ollut tarkoitus (vaikken mihinkään korkeampaan voimaan uskokaan). Tällä en tietenkään tarkoita, että jotenkin arvostelisin teitä, jotka jaksatte kokeilla kaikki keinot läpi! :love:
 
Pahoittelut @Rusakkonen ja voima hali.
Kyllä sitä kummasti taas menkkojen jälkeen on intoa täynnä seuraavaa yritystä.

Kiva kuula @Virkki susta pitkästä aikaa. On varmaan helpottanut oloa päätöksen jälkeen. Mukavaa, että seuraukset ketjua silti ja saat intoa luomuiluun. Kerro nyt välillä jotain kuulumisia, muitakin kuin vain plussauksen.

Itsellä on joko megalomaaninen vois tai sitten ei ole ovista ollenkaan ja hormonit buustaa täysillä jotain tapahtuvaksi. Kyllä nyt tuntuu joka paikassa ja kovaa.

Eka työvuoro takana. Olipahan helppoa edelliseen duunipaikkaan verrattuna.
Onnex, sillä sain just pari päivää sitten kunnon flunssan. Ei kuumetta kummankaan.

Tervetuloa uusille!
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! Olen tässä ketjua lueskellut ja yritän hahmottaa, kuka on kuka :). En ihan kaikkia ketjun sivuja kuitenkaan ole lukenut :ROFLMAO:.

Välillä (usein) kyllä tuntuu mielipuoliselta, että kuvittelen saavani lapsen luomuna tässä iässä. Täälläkin käy hoidoissa tosi moni. Miehen kanssa ollaan kuitenkin jo ennen esikoista päätetty, ettei hoitoihin mennä. Lapsettomuustutkimuksissakaan ei olla koskaan käyty. Mutta noh, yksi lapsi luomuna on saatu ja raskaaksi silloin tulin, kun olin 38 vuotta. Nyt on kyllä sitten neljänkympin rajapyykki ylitetty... Mutta pieni toivo elää. Pitäs varmaan kumminkin pikkusen aktiivisemmin sitä luomuiluakin tehdä, en kumminkaan usko, että ilman petipuuhia vauva saadaan :LOL:. Tuo esikko vaan on semmonen iltakukkuja, ettei niin helposti löydetä kahdenkeskistä aikaa. Mutta täytyy tsempata tässä!

Nyt kp 14 ja ovulaatio siis uskoakseni jo mennyt ja siihen saatiin sentään yksi pupuilu suht koht osumaan. Ensi kierrossa sitten vähän enemmån paukkuja peliin, toivon.

Paljon tsemppiä kaikille :)!
 
@Pähkinä-76 Joku muukin sitten luomuilee! Meilläkin pitäis petipuuhia harrastaa enemmän, että olis mitään mahiksia. Minä siis 43 ja mies 50, yhdessä 14 vuotta, ei todellakaan ruveta sekstailemaan joka toinen päivä. Pakko yrittää löytää ovikset, että olisi mitään mahdollisuuksia onnistua.

Mun pikkusisko kävi tänään ekassa ultrassa ja lähetti kuvia. :love: Jos kaikki menee hyvin, niin maaliskuussa musta tulee täti. Katkeransuloista seurata sivusta odotusta.
 
Silmu75, jep, täällä luomuillaan... Hyvä, että on muitakin :). Oon siis 42 ja mies samanikäinen. Ja yhdessä oltu... ööö.... 21 vuotta :eek:.Toivotaan, että meidän molempien luomuilut tuottais tulosta.

Kaapissa on ovulaatiotestejä, ens kierrossa ois tarkotus alkaa testailemaan... mutta toisaalta en oikein luota niihin, tai siis, vaikkei ne näytä ovulaatiota, niin voi silti sellainen meneillään olla :unsure:. Niin en ole oikein motivoitunut testailemaan. Mutta ei kyllä kannata luottaa pelkkiin omiin tuntemuksiinsakaan, nekin voi pettää tai heittää useallakin päivällä. Itsellä kyllä yleensä aika selvät merkit, mutta silti. Viime aikoina mulla ovis ollu välillä myös tosi aikaisin kiertoa, niin että täytyy olla skarppina heti, kun menkat loppuu :D. Pelkään myös kehittäväni itselleni ja miehelle liikaa paineita testaamalla. Mutta, ei mekään tosiaan joka toinen päivä punkkaan hypätä... Vaikka niin kyllä ois järkevintä tehdä. Täytyy koittaa luovia jotenkin, että parhaat päivät tulis "rennosti hyödynnettyä". Vaikee ottaa kyllä rennosti, kun ikää pukkaa joka päivä lisää...

Haikailevasti katson muitten vauvamasuja ja haaveilen äitiyspakkauksesta :rolleyes:. Kaikki esikoisen vauvakamat ja mun äityisvaatteet on vielä tallessa ja toivon, että niille vielä käyttöä tulis. Ymmärrän siis hyvin tuon "katkeransuloisen" tunteen.
 
@Pähkinä-76 Mä ostin just jotain 60 kpl Sofin ovisliuskoja. :LOL: Ei vaan taida olla paras merkki. Mulla on vielä 11kpl CB:n digitestin tikkuja, sillä näki ainakin yhden kerran selvästi, ajattelin käyttää muutaman siinä odotetun oviksen tietämillä varmistukseksi. Nyt jos mun viime viikonlopun pikkuvuoto oli menkat, niin seuraava ovis saattais osua sopivasti ens viikon viikonloppuun. Silloin jaksaa vähän paremmin yrittää kuin viikolla. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Pähkinä-76

Yhteistyössä