40+ so what wol.13

Tintti-Tiivari, miten tuo Primolut vaikuttaa positiivisesti raskautumiseen, ja missä vaiheessa kiertoa sitä aletaan syömään? Mulla nimittäin on tuolla kaapissa viime kesältä Primoluteja, kun siirsin niillä menkkoja ennen operaatiota. ;)

ON; tämän kuun mahikset raskautumiseen on tuhlattu, ei olla touhusteltu sitten yhtään, joten hukkaan meni. Toisaalta ei harmita, olen jotenkin tässä pidempään pohtinut tätä koko prosessia ja miettinyt sitäkin, että onko kyseessä oikeasti se, että haluan vielä kokea sen odotuksen ja vauva-rumban kaikkine ongelmineenkin ja valvomisineen, vai onko tää enemmän sellaista pakkomielteistä... Jotenkin nyt väsähtänyt siihen kuukaudesta toiseen höyryämiseen, päivien kyttäilyyn ja YRITTÄMISEEN. En mä varmasti pahakseni pistä, jos raskaudun, mutta tällä hetkellä ainakin tuntuu siltä, että tulee jos on tullakseen, jollei niin hyväksyn senkin.

Onko teillä muilla koskaan tällaisia mietteitä?
 
Pippuri-Piia, mä toivon jossakin vaiheessa pääseväni tuollaiseen mielentilaan. Nyt toive sisaruksesta poikaselle on niin kova, että suunnittelen jo ostavani säkillisen ovistestejä : / Isompaa stressiä en mielestäni asiasta (vielä) kanna, mutta kyllähän se paljon mielessä on. Välistä kyllä hetkittäin mietin, jaksanko varmasti uudelleen vauva-ajan rumban, mutta kyllä mä toista lasta silti kovasti toivon.

Voi oliivitar, toivottavasti elämä kohta alkaisi tarjota parempaa :heart: Oletko muuten ajatellut raskaustestejä rapistella tässä kierrossa vai odotteletko, mitä täti meinaa? Mä testasin tänään ja sain kyllä yksiselitteisen puhtaan negan. Harmi, kun kierto on niin epäsäännöllinen, että menkkoja saa odottaa pahimmillaan torstaihin, mutta tätä tämä on.
 


Maanantai 09.09.2013

nimi / ikä........................kp....................yrityskerta

SoturiPrinsessa (43)........kp 1/25-29............yk
Minttu71 (42)..................kp 5/30..................yk 9
Jadee (39).......................kp 11/26................yk 2
Fiialiia (40+)...................kp 11/27-30............yk yli 6v
Esteri1 (40).....................kp 15/28.................yk 10
Marza (43).......................kp 16/30.................yk 2v
PippuriPiia-70 (42)..........kp 19/26-28............yk 8?
Tintti-Tiivari (43).............kp 20/20-27............yk 11
susseli72 (41)..................kp 21/23-27............yk 6
Bugsy (43).......................kp 43/28-31............yk 1
oliivitar (42)....................kp 48/26-32............yk 8
Limppu72 (41).................kp ?/25...................yk1
Morticia (44)....................kp ?/29-35..............yk ?
Mamma vaan (41)............kp ?/24-25.............yk 2v
Justiina (40)....................kp ?/30-60..............yk ?



piinailupäivät:

Tintti-Tiivari (43).............dpo 5
Oliivitar (42)...................dpo 12
Susseli72 (41).................dpo 12



plussanneet:

sirppuliini (40)........28.3.13........yk 2
mamuska7 (39)........22.4.13........yk ?
äiskä-73 (40)............6.6.13..........yk 7

onnenmurunen (39)......18.6.13....yk3
Esteri1 (40).....13.7.13(dpo18).....yk9
Talvi-74 (39)........ 16.7.13....yk5
Memmu05 (40)...28.7.13(dpo14)...yk2
Ollakovai...? (39)......4.9.13...yk6


taustailijat/kadonneet:
lily-rose (38)...............kp?/28.........yk?
rominas (42v).............kp?/26-27......yk2
sinivatukka (43)..........kp?/22-32......yk4
sarialeksandra (42).....kp?/30...........yk2v
anuliini72 (41)............kp?/27............yk2
tepias (42).................kp?/26-29.......yk10
wienna (41)................kp?/?..............yk?




hcg calculator and hcg level tool | babymed.com
 
Viimeksi muokattu:
Susseli :hug: Mutta ehtii se vielä plussaksi muuttua :heart: Peukut on pystyssä puolestasi.
Ja juu, olen mie rapistellut, oireet pakottivat rapistelemaan... Tänään näkyi "jotain" PC:n testissä, mutta en innostu, seuraan vahvistumista. Kiertopäiviä jo huimat 48! Kemiallinen sekoitti kyllä tämän emännän kierron.
 
oliivitar, mä sain odottaa aika pitkään, että mulla näkyi pc:ssä mitään ja sittenkin roskishaamuja ja hailakkaa plussaa, joten hyvältä vaikuttaa, peukkuja=)

susseli, niin kauan on toivoa kun punalippu ei liehu eli peukkuja myös sinne=)

ON: tänään ajattelin varata vu-ajan, sitä ennen yritän olla arvelematta mitään suuntaan tai toiseen. Jostain syystä nyt ei kyllä ole niin pahaa aavisteleva olo kuin keväällä kkm:n päätyneen raskauden kanssa. Saa nähdä toimiiko intuitio vai ei.
 
Oliivitar, jospa se "jotain" mikä näkyi, siitä kehittyisikin ihanaiseksi plussaksi. :) Täällä peukut pystyssä! :heart:

Minulla alkaa kuumeilu taas nostaa oikein kunnolla päätään hyvien harjoitusten myötä. :) Osaisiko kukaan muuten kertoa, mistä päivästä nyt rupeaisin kiertoani laskemaan? Aloitetaanko laskeminen kohduntyhjennyspäivästä vai mistä? Entä tietääkö kukaan, että onko ihan minimaalinen tuhruvuoto, mitä nyt jälkivuotona vielä tulee, niin onko se esteenä ovulaatiolle tässä ensimmäisessä kierrossa tuulimunan jälkeen? Kyllähän se lääkäri sanoi, että olisi hyvä odottaa yksi kierto ennen uutta yritystä, mutta ei tässä nyt oikein innosta ruveta ehkäisystä huolehtimaan.
 
Moi kaikille! :heart:

Korjaan ihan ekana tuohon kuumeilijoiden listaan, että tänään on minun 27. kp. (ei 26.) Ja samalla se on uuden rundin alku eli kp 1 =)

Minulla se tarkoittaa sitä, että saan nyt vahvistusta oviksen tikutuksille. Ja kuten ovistikku sen todisti jo aikaisemminkin näinä vuosina, niin ovisplussasta seuraavasta päivästä laskettuna 14 vrk alkaa minun menkat. Ja niin kävi. Nyt on niin muhevat vihleksinnät alamasussa, että välillä on hankala olla töissä. Mutta omaanapaa tuijotellen: homma toimii! :D

Sain uutta tietoa klinikalta ja olenkin vähän hölmönä tiedosta... Nimittäin nyt minulle kerrottiin, että suomalaiset siittiöt ovat ne kalliit eli 700 e. Ja Tanskasta tilatut ovat halvemmat! Ja jopa samalla luovuttajalla on eri hintaisia siimahäntiä. Hassua! Kai he hinnoittelevat sen laadun mukaan...tiedä näitä. Mutta kätilö vakuutteli, että ovat laatukamaa silti =) Jos joku omaa muuta tietoa, niin ilmoitelkaa. Suomalaiset siittiöt on kortilla, seuraavat (yksi satsi) vapautuisivat käyttöön joulukuussa vasta! Eli aika nihkeetä olis tämä raskautuminen noita odottamalla. Joten taidanpa kallistua sinne Tanskan suuntaan.

En lukenut aikaisempia kirjoituksia, kun ei ole oikein aikaa. Toivon kaikille hyviä kokemuksia ja että voisimme olla rentoina kuitenkin, kun mitään ei saa väkisin punnaamalla. Tai näin uskon itse.
Tarrasukkaa, onnea, tsemppiä, voimia, jaksuja, haleja, ilso ja rakkauttaa!!!! :heart:
 
memmu, mä ainakin laskin niin ( kkm/lääkkellinen tyhjennys) et eka kunnollinen tyhjennysvuotopv = kp 1. Mulla tuolloin ekassa kierrossa oli tosi myöhäinen ovis (kp 19) ja kierto piteni parilla pvllä (28->31). Ovis oli myös järkyttävän kivulias, hyvä että kärsi hengittää ja säikähdin aluksi, että onko joku komplikaatio, mut tein sit o-testin, niin syy selvisi. Peukkuja uuteen yritykseen!

Varasin tänään vu-ajan ja totuuden hetki on kahden viikon päästä eli taas odotellaan, missä mä en hirveän hyvä ole -ei tarvitse ihmetellä, mistä lapsoseni ovat lyhyen pinnansa perineet:whistle:
 
Ai tuo yrityskerta lisääntyy joka kuukausi? Mulla menee tää touhu vähän "hitaammin", kun en "pääse" joka kuukausi yrittämään. Vai miten asian nyt ilmaisisi. :x En ole nyt tuolla klinikalla käynyt reiluun kuukauteen kun tuli tämä kilpirauhasepisodi väliin. Sain tässä uusien kokeiden tulokset ja arvot ylläripylläri normaalit. Kaikki ovat ihmetelleet tuloksia, kun kolminkertaisesti ylitin maksimiarvot ja nyt ovatkin normaalit. Kaipa olen tällainen lääketieteellinen ihme. :O Nojoo. Kunhan nyt tästä toivun niin pitää alkaa varata taas uusia aikoja ihaniin toimenpiteisiin. : /
 
Omanapaista huomenta. Testasin toisen tyylipuhtaan negan ja nyt sitten tätiä odotellessa. Tunnustan, nyt on vähän sellainen uskonpuutteinen hetki. Tuleekohan tästä joskus jotain? On vaikea olla stressaamatta, kun ei voi luottaa siihen, että yritystä riittää. Tällä hetkellä mies on kympillä mukana, mutta pelottaa jo etukäteen ne kierrot, jolloin suorituspaineiden vuoksi ainakaan luomutoimista ei tulekaan mitään.

Just nyt en pysty olemaan surematta ja stressaamatta, mutta kyllä tämä tästä taas iloksi muuttuu. Taidanpa surfata ovistestejä tilaamaan. Parempaa päivää tänne kaikille, ihania ootte!
 
Kiitos Ollakovai infosta. :) Ja hyvä tietää, että tuo ovis saattaa olla kivulias, niin en sitten liikoja ihmettele/huolestu.

Minulla oli kotona jemmassa yksi raskaustesti ja dippasin eilen. Puhdasta negaa näytti. Tässä tilanteessa se on oikein hyvä juttu, kun kertoo vaan siitä että kohtu on nyt sitten ilmeisesti ihan hyvin tyhjentynyt, joten päästään pian uuteen yritykseen ilman mitään ikäviä kaavintoja. :)
 


Tiistai 10.09.2013

nimi / ikä........................kp....................yrityskerta

SoturiPrinsessa (43)........kp 2/25-29............yk
Minttu71 (42)..................kp 6/30..................yk 9
Jadee (39).......................kp 12/26................yk
Fiialiia (40+)...................kp 12/27-30............yk yli 6v
Esteri1 (40).....................kp 16/28.................yk 10
Marza (43).......................kp 17/30.................yk 2v
PippuriPiia-70 (42)..........kp 20/26-28............yk 8?
Tintti-Tiivari (43).............kp 21/20-27............yk 11
susseli72 (41)..................kp 22/23-27............yk 6
Bugsy (43).......................kp 44/28-31............yk 1
oliivitar (42)....................kp 49/26-32............yk 8
Limppu72 (41).................kp ?/25...................yk1
Morticia (44)....................kp ?/29-35..............yk ?
Mamma vaan (41)............kp ?/24-25.............yk 2v
Justiina (40)....................kp ?/30-60..............yk ?



piinailupäivät:

Tintti-Tiivari (43).............dpo 6
Oliivitar (42)...................dpo 13 :heart:
Susseli72 (41).................dpo 13



plussanneet:

sirppuliini (40)........28.3.13........yk 2
mamuska7 (39)........22.4.13........yk ?
äiskä-73 (40)............6.6.13..........yk 7

onnenmurunen (39)......18.6.13....yk3
Esteri1 (40).....13.7.13(dpo18).....yk9
Talvi-74 (39)........ 16.7.13....yk5
Memmu05 (40)...28.7.13(dpo14)...yk2
Ollakovai...? (39)......4.9.13...yk6


taustailijat/kadonneet:
lily-rose (38)...............kp?/28.........yk?
rominas (42v).............kp?/26-27......yk2
sinivatukka (43)..........kp?/22-32......yk4
sarialeksandra (42).....kp?/30...........yk2v
anuliini72 (41)............kp?/27............yk2
tepias (42).................kp?/26-29.......yk10
wienna (41)................kp?/?..............yk?




hcg calculator and hcg level tool | babymed.com
 
Viimeksi muokattu:
Heips taas. Pippuripiia70, kuule, kun mulla on tuo kierto aka lyhyt, eli oviksesta yleensä alkaa tuhruttelu jo 8-10päivää oviksesta:( Oon aatellut, että se luteaalivaihe vai mikä se on:whistle:, en nyt muista miten kirjoitetaan:headwall:, mutta siis kuitenkin, niin noilla primoluteilla saisin kiertoni jopa nykyistä 22-24, sellaseksi max 30! Lääkäri kysy, että haittaako se ja sanoin, että no ei tosiaan haittaa, että kiva vaan, että saa olla rauhassa menkoilta:) Toisaalta kun yrittää vauvaa, on kiva, kun on lyhyt kierto, että jos ei nappaa, pääsee nopeasti uuteen yritykseen, mutta ei oo hyvä liiankaan lyhyt kierto, eli just kun mulla alkaa se kiinnittyminen, siis mahdollinen kiinniittyminen niin alkaakin jo tuhru:(...eli siks noita primolutteja, mutta, nyt en tässä kierrossa vielä niitä ottanut, kun halusin kattoa mikä tää ton alkuraskauden km jälkeinen kierto nyt on.

Nyt on sitten se tilanne, että oisko se nyt kp 22 ja joo, olihan se pakko tehdä se testi, kun on niin malttamaton.....eihän se nyt vielä voi näyttää, kun vasta 8-9pvä oviksesta:D Puolitin vielä sen testin ja niinpä eilisestä ei näy mitään, kun on ihan suttunen ja tän päivänen...niin...ihan kun siinä joku haamu ois:confused:, mutta joo, tuo ei oikeesti sano mitään, en pidä sitä minään...en itse asissa jaksa ees ajatella sitä, koska se on niin väritön.

Mutta oireista????!!!!! Kuulkaas kun yleensä alkaa oviksen jälkeen ne tissikipuilit yms juilimiset, mitkä saa kuvittelemaan raskautta...kun ne voi merkata toki sitäkin, mutta kun mulla on ollut niinkin, että jos on ollut niitä oireita oviksen jälkeen, niin yleensä ei o hyvää tietänyt ja jos taas ei oo oireita, että ne tuntemukset alkavatkin vasta vähän ennen kun menkkojen pitäs alkaa, eikä oviksen jälkeen, niin tietänyt raskautta ja nyt, mulla ei ole tuhrua alkanut vielä, ei mitään oireita, paitsi yksi erittäin hyvä raskausoire nro 1, nenäverenvuoto! Se alko tänään:p...että piinailu jatkuuuuuuuuuuuuuuu.

Ja sit pippuripiia 70 , mulla on kuule vähän samoja aatoksia. Kun mä pohdin vähän sitä, että onko tää kuumeilu nyt jotain " haluis vielä kokea äitiyden, mahan ja vauvan", mutta en ole ollenkaan varma, olenko tosian vielä valmis siihen ajatukseen, että nuorin ois jo silloin 5v....aikamoinen ikäero...sit joutusin luopumaan kivasta työpaikasta, toki kai mä pääsisin sinne takas, mutta kun en hirveesti ees haluisi lähte sieltä ja jos saan vauvan, niin kyllä mä ainakin 2v olisin kotona....en sit tiijä.....ja raskaus, miten se sujuu, jos mä kuolenkin johonkin verenvuotoon:O....siinä se sitten ois, miun elämä. Mä en oikein aina jaksa ymmärtää, että miksi mä vaan jaksan leikkiä tätä hupatusta, ovistikkujen kanssa kun pieni lapsi hiekkalaatikolla....missä se aikuistuminen on, luopumisen ymmärtäminen, asioiden tärkeysjärjestykseen laittaminen ja järki. Mä oon kun pikkukakara, enkä osaa kun haaveilla vielä vauvasta, kun tiedän, että oon jo tämänkin ikänen. Ja kun mulla on lapsia, tyttöjä ja poikia, tupa täynnä tenavia, mutta en vaan osaa sitä pistettä laittaa.

Välillä mä toivon salaa, että en raskaudu enää ikinä, se ois kaikkein viisain juttu. Silti mä salaa toivon, että siinä ois ne kaksi viivaa. Kaksi viivaa kertoo mulle kuitenkin sen, että sit alkaa pelko, miten raskaus etenee. Jos se menee päin mäntyä, tiedän, että en enää ikinä yritä lasta, jos se päätyy kaavintaan. Se on sit täydellinen loppu kuumeilulle. Mutta, mitä jos kaikki meneekin aika hyvin, mutta vauva vammautuu synntyksen loppupuolella synnytyksessä, syntyy keskosena, synty vammaisena...sinä meni sitten loppuelämä uusin palapelein. Voiko tosiaan kaikki mennä vielä hyvin ja saisin terveen vauvan, työt jatkuis samassa työpaikassa ( en ole vakkari) ja elämä hymyilee.
Missä on tieto, varmuus, luottamus ja usko? Missä ymmärrys, järki, halu ja toivo?
Kyllä mä oikeesti tällä hetkellä oon vähän kun heikoilla jäillä, katon mitä tästä tulee. Joku voi huutaa, että tuu pois sieltä ja silti en tahdo, toisaalta tahtoisin.
Ehkä se niin vaan on, että tähän leikkiin kun on lähtenyt, sen kestäköön tai lähteköön pois. Mä nyt attelin hyppiä vielä jonkin aikaa hyppynarulla, sitten kun alkaa tuntua siltä, että se on loppu nyt, niin sit se on. Nyt vaan katon mitä tulee, mutta rehellisesti sanotuna, en tiedä mitä toivoisin tämän kierron tuovan mukanaan. Plussan vai negan, kumpi ois parempi? tiedän, että toivon plussaa, mutta kumpi ois parempi itseni kannalta:confused:;)
 
Jadee tuo päivitys noista yrityskerroista tehdään noin, jotta silloisella päivittäjällä on helpompaa. Meillähän on erilaiset tilanteet ja ei tarvitse kuin huikata, niin muokataan se sitten sopivaksi. Eli yrityskerrat voi kokonaaan jättää poiskin tai laittaa sillon kun hoito on päällä :heart:
Oho! Olipas ylläri tosiaan nuo tuloksesi! Oletkoa vielä seurannassa arvojen suhteen? Ja mitä ihaninta, nyt ei ole hidasteita vauvapuuhasteluille

Taisin tehdä "Bugsyt" :heart: Tänään Apteekin testissä kurkki haamu... Varovaisella mielellä kuitenkin olen, Tämä kiertohan on kemiallisen jälkeinen ja ovishan monen yrityksen jälkeen näytti sitten tulevan kp35. Vain aika voi näyttää kuinka sitkeä sissi kohdunsopukoissani taistelee...


Tintti-Tiivari Plussaa, plussaa, plussaa puuhkutan tulevaan testiin :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Saanko liittyä joukkoon? Olen tuonne lapsettomuuspuolelle kirjoitellut, mutta hiljaista on siinä pinossa. Eli olen 39 vuotias kolmatta lasta toivova/ kuumeileva.. 2 poikaa löytyy (2007 ja 2010 syntyneet) ja iltatähteä toivomme. Molemmat pojat saaneet alkunsa lapsettomuushoidoista (tuoresiirto) ja nyt sitten lähdemme kokeilemaan viimeisemmän hoidon (isci) ensimmäistä pas:ia. Perjantaina on ultra ja sen jälkeen alan tikuttamaan ovista. Toivottavasti joku 5.stä alkiosta selviää sulatuksesta. Ensimmäisen hoidon (ivf) pas.issa ei meidän ainokainen selvinnyt sulatuksesta ja siirryimme isci jonoon. Toivon, että nyt sulatus onnistuu ja raskauskin, koska uusiin (ivf/isci) hoitoihin ei ole enää mahdollisuutta lähteä.

Tarrasukkia ja plussatuulia tasapuolisesti kaikille :)
Sekä lohtuhaleja niille, joilla on tullut täti tai negatesti :hug:

Nipsu74
 
Oliivitar, kaipa kilppariasiaa on syytä seurailla ja tod näk sitä tullaan seuraamaan. Tuo erittäin (lukekaa: melkein liian) lunki tk-lääkäri suunnilleen kohautteli olkiaan eikä pitänyt minään kummana. Kun taas muutama kilppariongelmainen tuttava kauhisteli, et suunnilleen olen jo "haudan kallaalla"... Mene ja tiedä. Minussa on siis jotain muutakin ailahtelevaa kun luonne LOL.
 
Piti ihan pitkilleen kirjautua..

Onnea ihan hirrrrrmuisen paljon Oliivittarelle tärpistä:kiss:tarratkoon pieniäinen tiukasti kiinni kohtupesäiseen:heart:


Syksyisetplussapuhurit tänne puhallelkoon!


..olette
 
Viimeksi muokattu:
Tämä aamu ei alkanut kuten suunnitelmaan kuului, varsin tuttu näky oli aamulla pöksylöissä :'( :( :mad: Ei tartu pieni elämä ei! Pitkäksihän tämä kierto venyi... kp1 Niin mielelläni olisin halittanut sylissäni sitä kahdeksattakin :heart:
 


Keskiviikko 11.09.2013

nimi / ikä........................kp....................yrityskerta

oliivitar (42)....................kp 1/26-32............yk 9
SoturiPrinsessa (43)........kp 3/25-29............yk
Minttu71 (42)..................kp 7/30..................yk 9
Jadee (39).......................kp 13/26................yk
Fiialiia (40+)...................kp 13/27-30............yk yli 6v
Esteri1 (40).....................kp 17/28.................yk 10
Marza (43).......................kp 18/30.................yk 2v
PippuriPiia-70 (42)..........kp 21/26-28............yk 8?
Tintti-Tiivari (43).............kp 22/20-27............yk 11
susseli72 (41)..................kp 23/23-27............yk 6
Bugsy (43).......................kp 45/28-31............yk 1
Limppu72 (41).................kp ?/25...................yk1
Morticia (44)....................kp ?/29-35..............yk ?
Mamma vaan (41)............kp ?/24-25.............yk 2v
Justiina (40)....................kp ?/30-60..............yk ?



piinailupäivät:

Tintti-Tiivari (43).............dpo 7
Susseli72 (41).................dpo 14



plussanneet:

sirppuliini (40)........28.3.13........yk 2
mamuska7 (39)........22.4.13........yk ?
äiskä-73 (40)............6.6.13..........yk 7

onnenmurunen (39)......18.6.13....yk3
Esteri1 (40).....13.7.13(dpo18).....yk9
Talvi-74 (39)........ 16.7.13....yk5
Memmu05 (40)...28.7.13(dpo14)...yk2
Ollakovai...? (39)......4.9.13...yk6


taustailijat/kadonneet:
lily-rose (38)...............kp?/28.........yk?
rominas (42v).............kp?/26-27......yk2
sinivatukka (43)..........kp?/22-32......yk4
sarialeksandra (42).....kp?/30...........yk2v
anuliini72 (41)............kp?/27............yk2
tepias (42).................kp?/26-29.......yk10
wienna (41)................kp?/?..............yk?




hcg calculator and hcg level tool | babymed.com[/QUOTE]
 
Voi Oliivitar... :'( Miten niin toivoin että nyt se pieniäinen olisi siellä oikein tiukasti tarrannut. :hug: :heart:

Jos lasken kiertoni alun nyt ensimmäisestä tyhjennysvuotopäivästä, niin tänään on meneillään kp15. Tein aamulla ovistestin ja siihen ilmestyi kaksi viivaa, tosin testiviiva oli haaleampi. Tarkoittaako se nyt sitten negaa vaiko sitä että ovis joko on väistymässä tai saapumassa? Ja sitäkin mietin, että näyttääkö ovistestit nyt ihan luotettavaa tulosta sen tuulimunan jälkeen. Raskaustestihän ainakin jo näytti ihan puhdasta negaa. Yritystä/harjoitusta meillä on ainakin riittänyt yllin kyllin. :D
 

Yhteistyössä