40+ so what wol.13

Pahoitteluni tädin yllättämille:hug:
..tulevalle kiertoa:heart:


ON..Tasan 1vko siitä kun jäimme lapsen kera kahdelleen ja aika tuntuu pysähtyneen..on usein epätodellinen ja hätääntynyt olo:'(.välistä olo että ihan kuin tämä eromme ei olisi tottakaan?!
 
Torstai 23.01.2014

nimi / ikä........................kp.......... ..........yrityskerta

PippuriPiia-70 (43)............12kp /26-28..............yk
Minttu71 (42)....................27kp/30................yk
susseli72 (41)...................7kp /24-28.......11.yk
Vauvahaaveita (40)...........3kp /28.............5.yk
Marza (43)........................3kp /30.............yk
Esteri1 (40)......................4kp /28...............yk
Tintti-Tiivari (43)...............kp /20-27.............yk
Fiialiia (40+).....................21kp /27-30.........yk
Memmu05 (40)..................kp /23-33.............yk
Bugsy (43)...........................kp /28-31..........yk
SoturiPrinsessa (43)..............kp /25-29..........yk
Jadee (39)...........................kp 110/26..........yk
Nipsu74 (39).......................kp /28................yk
Tiuku74 (39)........................kp.......... ............yk
Saana72(41)....................15kp/25...............2.yk
Vesipossu .........................2kp/..................





piinailupäivät:


Minttu71 (42)...............dpo 12
Saana(72)....................dpo 3
Nipsu(74).....................dpo 3






plussanneet:





taustailijat/kadonneet:



hcg calculator and hcg level tool | babymed.com



"All will be well as long as we do our best"
 
mur mur........ siis olen kyllä lukenut paljon kirjoituksiasi ja tuntuu myös itsestä niin pahalle nuo asiat mitä joudut läpi käymään.
Pettäminen on aina hirveää sille toiselle osapuolelle joka joutuu läpi käymään sen tuskan ja kaiken petetyn ihmisen tunnetilan ja sen myötä kun tulee vielä kaikki arkirutiinit jotka tulee muuttumaan.
Olen miehelleni sanonut että jos joskus tulee aika etten enää riitä hänelle toivoisin että sanoo sen jo etukäteen ettei suhde toimi ja lähtisi vasta sitten vieraisiin naisiin eikä suhteemme aikana.En missään vaiheessa halua jakaa miestäni toisen naisen kanssa.
Kun olemme avioliitossa mies on vain minun ja tahdon että niin tulee olemaankin.
Uskon että mies rakastaa minua paljon juuri tälläisenä pullerona kuin olenkin kyllä niin usein ne kauniit sanat hänen suustaan kuulen että hän minua rakastaa.
Ja sinua odottaa myös joku oikea jossain mutta varmaan jos ja kun se oikea tulee eteen alkaa aivan varmaan se pelko perseessä että jos kaikki käy kuten nyt.
Varmaan vie aikaa ja ihminen elää pitkään pelonsekaisissa tunteissa ennenkuin voi toiseen luottaa ja se että voiko sitä enää koskaan täysillä luottaakkaan
voi että mur mur onneksi sinulla on poikasi rinnallasi tukemassa sinua läsnäolollaan ja se äidinrakkaus on ikuista ja sitä ei kukaan pois voi ottaa :hug:
......Rakkaudella Maire
 
Mur-mur: menneisyydessä läpikäydyistä eroista muistan hätääntyneisyyden ja pelon. Kuuluvat tuohon vaiheeseen! Ja senkin muistan, että ennen pitkää tunnelma muuttuu ja olo alkaa tuntua ihan hyvältä. Tuosta kohdasta on vaan vaikea nähdä edemmäs. Tsemppiä! Kyllä siitä hyvä tulee!

Tsemppiä myös piinailijoille! Olisinpa itsekin kohta jo sellainen. Ovulaatiotestejä on nyt tehty kahtena aamuna, tänään on kp14, joka ennen synnytystä oli suunnilleen ovulaatiopäivä. Puhdasta negaa näyttävät, tai siis niin hailakka viiva, ettei sitä voi mitenkään ovisplussaksi tulkita. MUTTA eilen pisti mahassa vasemmalla puolella tutun tuntuisesti ja toissapäivänä oli to-del-la turvonnut vatsa. Limoja ei näy ollenkaan, mutta eikös joillain greippimehu vie limat ja joillain lisää? Onko muillla ollut turvotusta ovulaation aikaan? MInulla ei nimittäin ennen ole ollut, mutta ei mistään muustakaan vatsavaivasta ollut kyse, esim. ilmasta vatsassa. Ylipäätään en tiedä onko noihin halpoihin liuskoihin luottamista...

Vältättekö muuten kahvia yrityksen aikaan? Itse en ole välttänyt, mutta juon muutenkin maltillisesti, yhden tuplaespresson aamulla. Jotkut kyllä välttävät kokonaan kun kofeiinin sanotaan ainakin suurissa määrin heikentävät sekä hedelmöittymistä että hedelmöittymisen jälkeen alkion mahdollisuuksia. Mutta jotkut näyttää olevan sitä mieltä, että parempi olla kokonaan kajoamatta kahviin.

Ja vielä yksi kysymys vehnänalkioöljystä ja greippimehusta: onko jotain haittaa jos niitä käyttää koko kierron ajan vai pitäisikö lopettaa ovulaatioon? (jos siis tietää milloin ovis on...)
 
Marza, Tuulianna, PippuriPiia:heart::kiss:

Tahdonhan mie kovasti uskoa tuohon että tämä tuska helpottaa ja aurinkoisempi tulevaisuus odottaa:)..osittain siihen luotanhin että näin tapahtuu..nyt se vain on vielä niin kaukana edessäpäin..

Miulla on nyt sellainen kapinallinenhin olo, en haluaisi millään uskoa että tämä elo lapsen isän kera on loppu?..tajuan että on loppu..mutta miun sydämeni kertoilee vielä ihan muuta..:ashamed:
..siitä kun pääsisin eroon..

Varailen ajan tiistaina 28.1 Diakonissan juttusille, on tuttu työntekijä jo entuudestaan vuosien takaa.
Olen myös huolissani nopeasta painon putoamisesta(että näinkin pän sitten..)ja varailin ajan kehonkoostumusmittaukseen, näen olenko menettänyt lihasmassaa rasvan sijasta liikaa.
..viikossa pudonnut -2.5kg..mutta eihän miulle ruoka nyt maistukkaan, ei nälän tunnetta.
Syön kun alkaa heikottamaan, kädet tärisemään.

Saan kehonkoostumusmittauksen yhteydessä hyviä neuvoja ruokailuun liittyen, jospa se auttais.

Mukavaista viikonloppua kaikille ihunille!:kiss:
..lapsi menee isällee v.lopuksi..on hieman sellainen suru oloinen että: "mitä minä teen täällä nyt sitten yksin"?:(..en osaa yksinäisyydestä/omasta ajasta enää nauttia..sekin aika vielä varmasti koittaa..
 
Viimeksi muokattu:
Tuulianna, greippimehusta..

Kaytetään ennen ovista että alakerran limat lisääntyisivät - simpat tykkää happamasta.;)
..kun taas liika happamuus voi aiheuttaa sitten esim. hiivatulehduksen puheamisen, limikset ei tykkää ja voivat kuivua liiasta greippimehun nauttimisesta, näin olen netistä lukenut naisten kertomana.

Jos nautit mehua vaikka n. 1-2vko ennen ovista ja lopetat ovikseen.=)
..näin itse aikoinani käytin myös.
 
Viimeksi muokattu:
Voi *mur-mur*, koita keksiä ihtelles jotain mukavaa tekemistä viikonlopuksi, ystävien tapaamista jne. :kiss: Hoida ja hemmottele ihtiäs, niin paljon kuin vain voit, olet sen ansainnut!

Vehnänalkioöljystä; Sitä voi ja pitääkin käyttää huoletta ihan jatkuvasti, oli raskaana tai ei!
 
Tökkiikö muilla tämä sivusto? En tiedä onko vika sitten minun koneessa, just kun on saanut kirjoitettua, saattaa sivusto nakata pihalle tahi sitten on ongelmia sivuston näyttämisessä :headwall:

vesipossu ja minttu71 lohtuhalit :hug:

voimia mur-mur :hug:

ON: minulla ei ole oikeastaan ollut mitään oireita, jotain satunnaisia nippaisuja alamahan kohdalla ja välillä rinnoissa tuntuu pientä pistelyä. Tukilääkityksestä johtuu, tuskinpa vielä olisikaan mitään oireita, kun alkio on vasta kiinnittymässä/ just kiinnittynyt. Toisaalta tuntuu, että ei alkio kuitenkaan kiinnity, voiko olla enää niin hyvä tuuri, että kiinnittyisi. Minullahan siis kolme raskautta kolmesta hoidosta, mutta se syksyinen raskaus päättyi siihen tuulimunaan. Joten siksikin tässä en uskalla hirveästi toivoa, putoaa kuitenkin niin korkealta. Helpompi sitten jos tuleekin se nega, kun ei ole antanut itselle lupaa toivoa.

Mukavaa viikonloppua ihanaiset :)

Nipsu pp4 :heart:
 
Huomenta!

Mur-murille kiitos greippimehuinfosta! Juotan sitten loppupurkin miehelle, joka ei kyllä kovin paljon greipeistä tykkää. Liika hapanta, kuulemma ;).

Täällä ollaan sitten oltukin ymmyrkäisinä ovistestien suhteen, noviisi ei osaa tulkita tilannetta. Tänään nimittäin tuli yllättäen aikalailla tasavahvat viivat halpisliuskaan, kun tätä ennen on ollut todella todella hailakka se toinen viiva. Siitä innostuneena tein sitten digistestinkin, mutta nega tuli. Halpistesti on varmaan väärässä?? Vai voiko testien ajoituksessa olla joku ero? Jotenkin outo ajatus kuitenkin, että ovistesti voisi näyttää väärää plussaa, jos se kuitenkin hormonipiikkiä mittaa... Osaako joku auttaa?

Minusta oviskipua oli kuitenkin jo pari päivää sitten, eli itse ajattelisin että ovis meni jos, jos sitä nyt ollenkaan oli, mutta tiedä häntä. Aamupissasta olen testit tehnyt, yhteensä 3 tai neljä liuskaa ja tänään sitten sen digin. Tuskin enää huomenna teen uutta digiä, tänään on kuitenkin jo kp16 ja synnytystä edeltäneissä kierroissa (kierto oli 29 päivää) olis ovis jo ollut.

Piiinailijoille tsemppiää! Täällä on peukut tasapuolisesti pystyssä!
 
Sunnuntai 26.01.2014

nimi / ikä........................kp.......... ..........yrityskerta

PippuriPiia-70 (43).............15kp /26-28..............yk
Minttu71 (42).....................3kp/30................yk
susseli72 (41)...................10kp /24-28.......11.yk
Vauvahaaveita (40).............6kp /28.............5.yk
Marza (43).........................6kp /30.............yk
Esteri1 (40)........................7kp /28...............yk
Tintti-Tiivari (43)...................kp /20-27.............yk
Fiialiia (40+).....................24kp /27-30.........yk
Memmu05 (40).....................kp /23-33.............yk
Bugsy (43)...........................kp /28-31..........yk
SoturiPrinsessa (43)..............kp /25-29..........yk
Jadee (39)...........................kp 110/26..........yk
Nipsu74 (39).......................kp /28................yk
Tiuku74 (39)........................kp.......... ............yk
Saana72(41)....................18kp/25...............2.yk
Vesipossu .........................5kp/..................





piinailupäivät:



Saana(72)....................dpo 6
Nipsu(74).....................dpo 6






plussanneet:





taustailijat/kadonneet:



hcg calculator and hcg level tool | babymed.com



"All will be well as long as we do our best"
 
Hei, liittyisin joukkoonne, kun kuitenkin lueskelen ketjuanne. Olen 40. Mies myös. Meillä on yksi tyttö 1v9kk, jonka kanssa olen kotona. Toinen saisi tulla, mielellään pian, kun ikää jo on, tiedätte mitä tarkoitan. Yritystä takana jo viime keväästä.
Plussasinkin joulukuussa, mutta se päättyi keskenmenoon tammikuussa viikolla 7+0. Siitä tässä nyt vielä toipumassa. Kierron vaiheesta ei siis mitään hajua, ennen kuin ensimmäiset menkat tulee.

En millään väitä, että olisin pystynyt lukemaan ketjuanne kokonaan. Vähän selailin taakse päin. Mutta kiinnitin huomiota ovulaatiotestailuihin. Teettekö sen aina aamuvirtsasta? Miksiköhän itsellä on sellainen mututuntuma, että olisin jostain lukenut,että se kannattaa tehdä klo 10 - 20 välisenä aikana?! Olikohan se jonkun tietyn testin ohje? Että lutenisoiva hormooni on korkeimmillaan vain silloin. Siis olenko mä ihan hakoteillä?? Sain syksyllä yhden ainoan selkeän ovisplussan marraskuussa, ja siitä raskauduinkin. Muut testaukset oli enemmän tai vähemmän haaleita/saman värisiä kontrolliviivan kanssa. Imetyksen lopetin heinäkuussa. Ehkä sekin vaikutti vielä jotain pitkälle syksyyn...

Ja toisena kysyisin, onko kenelläkään muulla käytössä Gelee royale kapselit? Mitään kokemuksia niistä. Itse vasta aloitin...

Tyydeli 40v. ? kp /28-30 yk 10
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Tyydeli

Ovistestistä: lapsettomuusklinikan lääkäri neuvoi tekemään ovistestin aamupäivällä, ei siis aamun ekasta pissasta. Jossain ovistestipakkauksessa on ollutkin tuo Tyydelin mainitsema klo 10-20 välinen aika ja ilmeisestikin juurikin noin, että sitä hormoonia erittyy silloin. Itse olen testaillut aamupäivällä, yleensä 11-12 aikoihin. Pissaa kuitenkin pitää pidätellä se 4 tuntia ennen testausta. Ovistestinä on ollut CB:n digitaalinen testi. Viimeisen ovistestin tein kylläkin aamupissaasta ja siihen tuli kyllä positiivinen tulos. Kokeilin samalla myös tavallisella liuskatestillä (sattui pari testiä olemaan kaapissa) ja sekin oli positiivinen.

Omaa napaa:
Puolet piinapäivistä takana, oireita ei oikeastaan ole edelleenkään. Välillä jomottelee alamasulla ja rintoja pistelee. Eilen illalla ja tänä aamuna etovaa oloa, nyt ei sitäkään. Lutinus/valkovuoto hulahduksia tulee, välillä pitää käydä tarkastamassa, oliko jo menkat. Mutta ei vielä ainakaan. Tosiaan eilen kun nuorimmaisen maha oli sekaisin ja teki ripuli kakan, teki kyllä heikkoa käydä pyyhkimässä pylly.. huh huh.
Näin viime yönä unta, että olin taas alkion siirrossa ja juuri kun lääkäri oli siirtämässä alkiota, pyysin että tarkistaa ultralla että miten aiemmassa siirrossa oli käynyt. En ollut tehnyt raskaustestiä ja olin epävarma, voiko uutta alkiota siirtää kun menkatkaan ei olleet alkaneet vielä. Lääkäri katsoi ja sanoi, että jotain siellä on ja juuri jakaantumassa.. Näytti ultralla kun alkio jakaantui.. heh heh.. Tuskinpa sitä ultralla erottaa :LOL: Enpä muista unesta, että jäikö uusi alkio siirtämättä vai siirrettiinkö se kuitenkin..

Mukavaa tamminkuun viimeistä viikkoa!

Nipsu pp7 :heart:
 
Saanko minäkin ilmoittautua mukaan? :wave: Olen 40v ehtinyt jo täyttää, sekundaarisesti lapseton (esikoinen on nyt 3,5 v, luomuna). Yritystä toiseen lapseen kohta pari vuotta takana. Haaveena aina ollut vähintään kaksi lasta, mutta pelkään tosiaan ajan loppuvan kesken (äidilläni alkoi vaihdevuodet jo 40v ikäisenä). Lääkkeenä tähän(kin) kiertoon on clomit ja luget. Viimeistä lääkekiertoa viedään. Oma epäilys on, että joko limakalvoni on aina vaan liian ohut, tai sitten siittiöt on jotenkin huonontuneet. Ovis kyllä tulee kp12-14, joka kerta ja viime kesänä ultrattiin ihan johtofollejakin. HARMI kun luin nyt vasta tuota greippimehusta, sehän olisi voinut parantaa mahdollisuuksia. :confused:

Minä olen ovista bongannut aamupissasta CB:n digitaalisella. Hyvin on hymiö pärähtänyt ruutuun.

Nyt menossa dpo 1 ja vessassa saa ravata ja kovin on turvonnut olo. Tänäänkinkö vielä kannattaa niitä peittoja heilutella? Sunnuntai aamuna kun se hymiö paukahti...
 
Heipparallaa

Tervetuloa joukkoon mukavaan Tyydeli ja Äiti seiskanelonen :)

Ovistesteistä, enpäs tiennytkään tuota aikaa koska se on paras tehdä, olen itse aina aamupissasta sen tehnyt..Kiitos tiedosta, taidanpa siirtyä aamupäivätesteihin minäkin. (ei ilmeisesti ole tullut luettua niitä ohjeita kunnolla... :)
Greippimehua en enää tässä kierrossa ole juonut, taisin juoda sitäkin liikaa... mä join sitä Valion greippi/verigreippi mehua, ja se oli niin hyvää että mulla sitä meni muutama isompikin lasillinen päivässä...voipi olla että oli sitten jo liikaakin.

Nipsu ja Saana, jännät on ajat ;) toivotaan, toivotaan....
 
Kiitos. :)

Joo, tuohon aamupissa - päiväpissa keskusteluun vielä. Sehän siinä olikin aina työlästä, että 4h pitäisi olla rakossa ja suunnilleen samaan aikaan vuorokaudesta. Melkoista laskemista ja panttaamista. Mutta jos ne toimii myös aamupissasta, niin ehkä sitten minäkin siitä...
Greippimehua ehkä sitten tänään kaupasta. Meinaan vuoto alkaa olla loppu. Vuosi sitten keskenmenon jälkeen reilu viikon, puolitoista. Meinaan vaan, että josko kuitenkin uskaltasi kokeilla jo vähän, ennen ekoja menkkoja...

Mulla olisi "kiire" senkin takia, että olen sopinut meneväni töihin elokuussa. Uuteen tehtävään, vanhaan työpaikkaan. Koen olevani lojaali, ja jos en mene elokuussa, on heidän laitettava paikka auki ja etsittävä siihen uusi työntekijä ja ehdittävä perehdyttää... Itse perehtyisin hommaan kuukaudessa. Niin, jos raskautuisin sitä ennen, en menisi töihin ollenkaan, mutta koen että en voisi ilmoittaa vain kk, paria aiemmin....
 
Tervetuloa Tyydeli ja äiti seiskanelonen, kiva saada uutta porukkaa mukaan ja lisää säpinää ketjuun :wave:

Mites muuten, oletteko jo dpo-päivillä eläneet raskaan naisen tavoin? Lähinnä siis alkoholin käyttö askarruttaa..
Viikonloppuna olis kekkerit tulossa ja teoreettinen mahdollisuus raskaudelle on olemassa. Itse kuitenkin ehkä
ajattelen, että ennen plussaa (menkkojen poisjääntiä) voi kohtuudella nauttia ilolientä... Mites muut siskot?


On. Ei yhtään mitään. Viime kierto oli niin erilainen, nyt ei kertakaikkiaan mitään oireita suuntaan tai toiseen.
Odotukset ei ole kovin korkealla. Viikko vielä piinailua, mutta jotenkin katse jo ensi kierrossa :headwall: (onneksi lyhyt
kierto, niin tämä odotuksen syklilin on lyhyempi) Nyt siis dpo 7
 
Saana72 & vauvahaaveita#3: Kiitos. Mukavaa, että löytyi tälläinenkin ketju (tai no, vähemmän mukavaa ehkä toisille).

Saana72: Muistelisin ekasta luomuraskaudesta, että ihan just ennen kun tajusin raskauden, olis ollut hyvinkin "kosteat" pikkujoulut siinä alla. Parin viikon päästä toisissa pikkujouluissa joinkin sitten vaan alkoholitonta. En ole itse ajatellut, että muutama viinilasi olis mitenkään nounou jos ei vielä ole plussanut.
 
Tuosta alkoholinkäytöstä... Minullahan oli tuo yllätysrskaus viime kesänä, ja harvoin juon enemmän, mutta juuri sinä vkloppuna kun menkat ois pitäny alkaa, olimme vähän juhlimassa, ja olo oli jälkeisenä päivänä aivan kuollut ja koko pitkän päivän jatkuen vielä seuraavaankin. Vasta menkkojen oltua muutaman päivän myöhässä (aina säännölliset)tein raskaustestin joka valtavaksi yllätykseksi positiivinen. Eli olin jo juodessani siis tietämättäni raskaana...(ja näin tapahtuu varmasti monelle...)
Mutta, raskaus päättyi keskenmenoon rv7+6 :( Minä syytin itseäni, syytän ehkä vieläkin keskenmenosta, kuitenkin tuolloin kesällä tuli lomareissulla juotua punaviiniä iltaisin muutamakin lasillinen, ja siis tuolla reissulla olin tullut raskaaksi.... Tiedän että ei saisi syyttää, eikä pitäisi vaikuttaa noin alussa, että tämä ikä sen todennäköisimmin aiheutti, mutta.....

En kuitenkaan ole nytkään kokonaan alkoholia jättänyt, voin juoda saunasiiderin, vkloppuna ruuan kanssa punaviiniä, ja aion nyt myös kokeilla oviksesta eteenpäin pienen lasillisen illassa punkkua, kun jostain sellaistakin lukenut että vilkastuttaisi verenkiertoa kohdussa ja edesauttaisi kiinnittymistä...
Kuitenkin "enemmän" juomisen oviksesta eteenpäin olen suosiolla jättänyt tämän kuumeilun alettua :)
 
Kun esikoinen sai meillä alkunsa yllättäen, niin olin jopa käynyt hammaslääkärin röntgenissä. Siis ennen kuin olin plussannut. Olen aina alkanut käyttäytymään raskausrajoitteisesti vasta kun olen plussanut. Olen ymmärtänyt, että aivan alussa ei haittaa, että alkio on sitkeä. :)
JA raskauden myöhemmässä vaiheessa saatoin juoda muutaman sentin viiniä. Mutta alle puoleen lasilliseen se jäi.

Mulla on selvästi testaamisen puutos.... Kun vuoto on nyt loppunut keskenmenon jälkeen. Km oli melkein kaksi viikkoa sitten. Että jokohan testaisin raskaustestillä, onko lh-hormooni vielä koholla. Ja jos on, niin voiko ovulaatiota olla? Että josko testaisinkin sitä?! Olisi taas yksi askel eteenpäin. Saisin mäkin noita lukuja tuonne kiertopäiviin... Malttamatonko?!
 
Toisaalta, en edes muista milloin olisin juonut enemmän... :x

Se oli ehkä kesällä 2011. :LOL: Eli ennen kuin esikoinen hedelmöittyi. Joten se siitä, mun neuvoista. Mutta onhan niitä muitakin rajoitteita, kuten röntgenit, maksa, vakuumikalat ja jne.
 
Tyydeli, tuo raskaushormonin laskeminen on kait aika yksilöllistä. Minun km alkoi lauantaina vuodolla (rv7+6) ja tiistaina ultrassa kohtu tyhjentynyt, ja hcg 198. Tuosta 2 viikon päästä mulla oli hcg tarkistus, ja silloin arvo oli 3. Että n. kahdessa viikossa mullakin oli kaikki ohi... vuoto kesti noin viikon, eikä ollut kuukautisia runsaampaa. Henkisesti se raskainta oli :(

Eli testailehan vaan jos siltä tuntuu :)
 
Kiitti Vauvahaaveita#3 . Mutta tuo on hyvin lohdullista, että on kahdessa viikossa täysin ohi. Luo toiveita. Mullakin siis vuoto täysin ohi. Onneksi. Vuotoaikana jokainen vessassa käynti kuitenkin muistutti asiasta.

tein sitten kuitenkin testin. Näytti haalean haaleaa plussaa. Selvästi luettavissa, mutta selvästi haalennutta. Harvoin sitä toivoisi raskaustestin näyttävän negaa... :D
 

Yhteistyössä