40+ so what wol.13

Keskiviikko 16.04.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Esteri1 (40)................ ......28kp / 28
Minttu71 (42).......... .........27kp / 30
~lounakehto~ (41).............25kp / 28
Marza (43).............. ..........24kp / 30
Nipsu74 (40).....................19kp / 28-30
Fleur (39)...........................18kp / 25-27
sahramiini (42).....................8kp / 26-29
Äiti seiskanelonen (40)..........7kp / 27-28
Lumikki1970 (43).................7kp / 28-32
Vesipossu (--).....................6kp / --
Vauvahaaveita (40)..............3kp / 28

Piinailupäivät:
Marza...............dpo 13
Minttu71..........dpo 13
Esteri1..............dpo 11
Nipsu................pp 1

Plussanneet: :heart:
Saana72 - 02/2014
Iines* - 03/2014
Tuuliannaliina - 03/2014
Tyydeli - 3/2014
Jimima - 3/2014

Taustailijat:
Susseli72 (41)
Memmu05 (40)
Bugsy (43)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43) ..?/26-28
Tintti-Tiivari (43)...?/20-27
Fiialiia (40+)........?/25-39
Piksukka (39)..........36kp / --


Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Kävin eilen apteekissa ostamassa perheen atoopikolle rasvat ja sinkin. Hetken jo ajattelin, että pitäiskö samalla napata myös r-testi kun täällä ollaan, mutta päätin jättää ostamatta. En uskoltanut. Lauantainahan sen sitten näkee, mitä on tullakseen. Testaillaan sitten pääsiäisloman jälkeen jos on jotakin syytä testailla, ellei haaveet muuksi ehdi muuttua. Hitusen jännittää, mutta ajattelin nyt parhaani mukaan ajatella ihan muita juttuja. Onneksi on pääsiäinen ja suunnitelmissa vierailuja sukulaisten luonna. Ajatukset pysyy paremmin hallittavissa.:)

Äiti74: Kyllä mä sanoisin, että katsotte myös, mitä IVF tuo tullessaan, sillä muutoin mietit aina, että mitä jos se olisikin onnistunut. Saisitteko kenties pankista hiukan lainaa, ja maksaisitte silloin osissa hoitokulut tai kesälomamatkan, vaikka 12 kk ajan? Silloin se ei olisi taloudellisesti niin suuri rasitus.

Itse olen ajatellut myös adoptiomahdollisuutta. Mutta koska nyt vasta aloitimme tämän yrittämisen, niin ajattelin, että katsotaan mitä kesä ja kierrot sen aikana tuovat tullessaa ja syksyllä sitten ehkä myös jotakin muuta.
Kahdessa ystäväperheessä on adoptiolapset, ja sekin on aivan ihana mahdollisuus toteuttaa vanhemmuutta. Vanhemmuushaaveet ovat käyneet uskomattoman onnellisesti toteen näissä perheissä. Hyviä asioita tapahtuu. Niille täytyy vain olla avoin. Voimia vielä kerran. <3
Pidetään yhä toivosta kiinni.

~lounatuuli~

P.s. Pitäisikö minunkin olla nyt tuolla piinailijoissa. Kertokaas joku kokenut, missä vaiheessa kiertoa siihen aina siirrytään.:)
 
...hmmm, luulen että minua ei tarvitse kyllä siirtää piinailijoihin, sillä ihan kuin menkat alkaisivat, mutta kumma että näin aikaisin, sillä mun kiertoni on ollut hyvin tarkasti tuo 28, aina! No nyt kuitenkin tiputtelee haaleaa verta, joten onkos se sitten taas kp1 ja yk2.

Mutta miks' ihmeessä kierto jäi kolme kokonaista päivää vajaaksi? Sellaista ei ole koskaan aikaisemmin tapahtunut. Kummastuttaa kyllä suuresti? Hmmm...

Nyt koira hihnan päähän ja lenkille. Ihanasti aurinko paistaa! Kesä saapuu.:) Nautin siitä ja jään ihmettelemään tätä lyhyttä kiertoa. Täytyy varmaan varata aika gynekologille, ja pohtia hänen kanssaan, onko mun parempi tämä haave haudata ja keskittyä kahteen terveeseen lapseeni.

Mutta nyt lenkille ennen töihin menoa!

Ihanaa pääsiäistä kaikille!

~lounakehto~
 
~lounakehto~, juuri tuota yritän miehelle selittää, että ei katkeroidu myöhemmin siitä, ettei koittanut kaikkia keinoja. Ei me saada lainaa kovin helposti kun sitä jo niin paljon on, mutta ehkä tuohon nuo rahat jostakin löytyisi kuitenkin. Siihen saataisiin "vain" kolmen kuukauden maksuaika (tai 3 erässä) eli tonni per kuukausi (+600e lääkkeet heti alkuun). Jos siis saa kelakorvaukset heti vähennettyä. Yritän varmaan vielä puhua miehelle, että heti koitettaisiin.

Ehdottomasti, jos perheessä molemmat vanhemmat ovat samaa mieltä, niin miettimään sijoitusperhetoimintaa tai adoptiota.

dpo = days past ovulation, eli jos tikutat ovulaatiota ja saat testiin plussan, on se dpo-1. Jos et tikuta ovulaatiota mutta tunnet koska se on, niin se päivä on dpo0.
Eli vielä... se päivä milloin ovulaatio tapahtuu (plussahan tulee päivää ennen), niin on dpo 0
(Miten voi noin yksinkertainen asia olla noin vaikea selittää)

Ja tuosta tiputtelusta, lääkäri minulle sanoi sen tod. näk. johtuvan keltarauhasen vajaatoiminnasta. Mutta jos on vain yhden kierron ongelma, niin voi olla mitä vain. Itse lasken KP1 vasta siitä kunnon vuodosta, en tiputtelusta, koska tiedän sen minun kohdalla olevan niin ja kiertoväli näin laskettuna 28 päivää. Toisilla voi olla toisenlaisesti.

Mahtava lenkki-ilma ainakin meillä päin!
 
Äiti seiskanelonen: Kyllä isoista summista puhutaan. Nyt kuule romppeet ja roinat, huonekalut, joista ja et tykkää ja kellariin kertyneet tavarat myyntiin vaan huutonettiin! Aikoinaan kun tarvitsin lyhyellä aikataululla ihan pakosti 1200 € (koiran pentuun) ja ylimääräistä ei juuri tuolloin ollut niin arvaapas vaan niin viikossa olin saanut myytyä tarvittavan summan huutonetissä. Siinä meni lamppuja, Ikean mööpeleitä, vanha läppäri ja jos jotakin. Nyt kun kellari on jälleen täyttynyt roinasta niin pitäisi toimia samalla innolla ja motivaatiolla tavaran myymisessä kuin tuolloin kerran. Saattaisin saada vaikka kesälomarahat kasaan.:) Mites on - pistetäänkö mollemmat hösseliksi ja kaikki se mistä ei pidetä niin myyntiin vaan? Vaikka meillä on aika selkeä koti ja tavaraa vähän, niin silti voisin antaa mennä vaan, ja tietty se kellarikomero, joka on niellyt jos sun jotaki, josta kai voisin luopua, kun en edes tarkalleen muista, mitä kaikkea siellä on.:) Mitä sanot?:)

Mutta siis voisiko minulla olla keltarauhasen vajaatoiminta? Muistan nyt, että vuoden vaihteessa minulla oli pari kiertoa, jossa tiputteli pari päivää ihan pikkuisen ennen kunnollisia menkkoja. Mutta tosi vähän kuten nytkin. Olin ihan unohtanut koko asian ja kun se oli silloin vain pari kertaa ja emme silloin yrittäneet vielä tulla raskaaksi, en kai ajatellut sen olevan mitään merkittävää. Ajattelin muistaakseni vain, että liittyyköhän tämä jollainlailla ikääni, ja kun kuukautiset palautuivat entiselleen unohdin koko jutun. Nyt tietty tilanne on toinen koska haluan tulla raskaaksi. Keltarauhasella ja sen erittämällä hormoonilla on aikas iso rooli tässä näytelmässä. Osaatteko kertoa minulle, mitkä ovat hoitokeinot tälläisessä ongelmassa kuin tiputteluvuoto+keltarauhasvajaatoiminta? Mitä minun pitäisi tietää? Lääkehoito? Varasin ensi viikolle gynekologille ajan, mutta olisi mukavaa hahmottaa tätä asiaa jo hiukan etukäteen. Tulihan tämä aivan puskista kun aamulla vielä päässä pyöri aivan muut jutut. Kiitos paljon äiti seikanelosella tiedoista, joita kijoittelit minulle. Lisää jos tiedät, niin kuulolla olen. Ja kaikesta mitä tästä vain tiedätte, niin mielelläni niistä luen.

Syvä huokaus! (Odotellaan nyt sitten kunnollista kuukautisvuotoa.) :(

~lounakehto~
 
Tuo on ~lounakehto~ mahtava idea!!! Kiitos. Mun mies liputtais mielellään myös asian puolest, se ei tykkää kun säästän kaikkea kivaa (=hamstraan). Mulla on niin monta projektia tässä yhtä aikaa, mutta onneksi ei tarvi heti ensi viikolla urakoida. Pitääkin katsoa sillä silmällä kun tuolla varastoissa kuljeskelee. Kiitos tosi paljon myötäelämisestä.

Sulle ehkä tarjotaan lääkehoitoa (jos ootte jo monta kiertoa koittaneet), ehkä clomifen tai vastaava lääke. Ne kypsyttää niitä munasoluja siellä munasarjoissa ja sitä kautta myös parantaa keltarauhashormonin tuotantoa. Vielä enemmän juuri tuota keltarauhashormonia saadaan sit suoraan hormonilääkkeestä (lugesteron, primolut, tms), ja tätä on .esim mulla käytössä clomifenin rinnalla, tukena ovulaation jälkeiseen keltarauhashormonituotantoon. Ne on sit niin vitsin suttusia lääkkeitä et ei tosikaan, kun ne tungetaan tonne alapäähän ja sieltä pikkuhiljaa valuilee pois. Mut ei auta, kaikkee on nyt kestettävä, ei tämä ikuisuuksia jatku.

Jos sulle tosiaan tarjotaan lääkehoitoa, niin jos mahdollista, eikä sitä lääkäri tarjoa, pyydä ultraus siihen ekaan kiertoon vähän ennen oletettua ovulaatioaikaa, niin näkevät onko sulla vastetta tuohon lääkkeeseen.

Huomiseen tytsyt!
 
Marza:heart:
..ja kovasti ihuna voimasia noihin parisuhteen kiemuroihin:hug:..luottamus..niin, se olisi to-del-la tärkiää..

Hyvää miulle kuuluu, vaikka tauti meinaa vallan saada - flunssa pirulainen!:vampire:

Lapsi oli 2vko:a poijjes koulusta - kovaa kuumetta poti ja oksenteli limaa: /
Kahteen otteeseen lääkärillä poikasta käytettiin ja toisella reissulla löytyi molemmista korvista märkäinen tulehdus..lapsi ei ollut ker-taa-kaan korviaan valittanut:confused:
..muutoinhin tämä elämänsä toinen korvatulehdus ja silloin sama homma, ei mitään korvakipuun viittavaa.

Muuta ON..
exän kera koetetaan lämmitellä suhdetta taas "roihuun"..en saa oikein tunteistani selkoa(mies sanoo hällä tunteita hyvin lämpöisiä olevan, olen rakas, kulta jne:heart:hyvältähän se tuntuu..)
..alkuun tunsin vahvasti mutta nyt se hieman tasaantunut..outoa on ja kummallista kun erillään asumme ja silti ns. "seurustelemme"..paljon mies täällä ollut öitäkin.

Pettämisestään emme edelleenkään ole kunnolla jutelleet, tekstarilla jotain pientä..itse en ole tilanteeseen kovin tyytyväinen, kalvaahan se mieltä ja haluaisihin pian nostaa kissan pöydälle että missä mennään?..mennäänko yhdessä, vaiko eri teitä lopullisesti..
M u t t a..en vain ole halunut hötkyillä, niin kuin monasti teen..
..nyt ja heti tyyppi kun olen:whistle:

Miehen muutosta vasta 3kk..annan ajan hieman kulua ja miehen miettiä syntyjä syviä hänenhin, saako ääneen sen miulle sanottua - että katuu ja pyytää anteeksi(tekstarilla kyllä kovasti kirjoitteli)
..haluan kasvotusten hänen miulle sen sanovan, olen sen arvoinen..niin, onhan tässä asioita vielä paljon selviteltävänä.

Ihan positiivisin mielin täällä kuitenhin elellään ja kesää odotellaan - painokin taas laskusuunnassa hetkellisen jumin/nousun jälkeen.=)
..sitä pudonnut 19vko leikkauksesta -20.8kg..olen siis oikein tyytyväinen:rolleyes:.(ene dieetti mukaan lukien: 24vko ja -32.8kg!)

Rakkaat olkkarilaiset - Oikein ihanaista Pääsiäisen aikaa teille kaikille toivottelen..
..ja niitä..PLOP PLOP+++++++paljosta paljon!


:heart:*mur-mur*
 
Viimeksi muokattu:
Hei Mur-mur!!!!
Kuinkas ihanasti kävikään, täällähän olet pyörähtänyt, olenkin mietiskellyt mitä sinulle kuuluu :) Ja mahtava painonpudotus!!! Onnittelut saavutuksesta :kiss: Toivottavasti vatsakin on toiminut hyvin. Ja mitä, mitä... Romantiikkaa kevätilmassa, mikäs sen ihanampaa. Ja anna palaa... hötkyilemättä ;) niin vain se miehesikin näki minkälaisen kultakimpeleen oli menettämässä. Nauti itsenäisyydestäsi, parisuhteestasi ja uudesta ulkomuodosta ja perheestäsi. Kuinkas muuten koirulaiset voivat?

Raskausviikoilla 23 mennään ja euforia kukoistaa ja sitä pukkaa joka korvasta ulos :heart: Ultrassa tällä viikolla ei rakenteissa mitään poikkeavaa ja vaava voi mainiosti :heart: Huojentavia uutisia alun takkuamisen jälkeen :)

Ja kuumeilijat... pääsiäisen myötä toivotttelen plussa-aaltoa tänne olkkariin :heart: Odotuspuolella onkin meitä mukavasti masua kasvattamassa ja lisää mahtuu!

Oliivitar 22+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: *mur-mur*
Kiitos Äiti seiskanelonen todella paljon vastauksestasi! Alan hiljalleen hahmottamaan tätä kokonaisuutta ja nyt tämä puuha taitaakin muuttua minun kohdallani hiukan mutkikkaammaksi.
Yksi juttu tuli vielä mieleeni ja kysyisinkin vielä sellaista, että käytätkö lääkkeitä koko kierron aikana vaan vain tiettyinä päivinä kierrossasi? Mutta kiitos vielä tosi paljon, ja kellarin kimppuun sitten toukokuussa!:)
 
Marza kuullostaa keljulta suvannolta teillä siellä. Toivottavasti pääsiäispyhät, lepo jne auttavat. Itse ainakin sitä toivon. Ollut vähän ylämäkeä miehen kanssa myös. Loppuviimeksi kun tätä olen miettinyt niin väsyneitä tässä vaan ollaan. Ei ole ollut yhteistä aikaa, työt imeneet kaikki mehut. Tullut riitoja. Kotityöt kaatuneet mulle kun miehellä on yli 10 -tuntisia työvuoroja. Eilen se toi kukkia kun olin ollut sille vihainen. Toivon siis mukavaa pääsiäistä, kerrankin molemmilla vapaata monta päivää. R-testi oli kyllä negatiivinen tänään, joten hirveitä en odota =)

Mur-mur upea pudotus ja kiva, että mieskin on palannut ruotuunsa :heart:

Oliivitar kyllä me täältä kernaasti sinne odottajiin tultaisiin kaikki :LOL: Mukavaa odotusta sinulle.
 
Minäkin toivotan teille hyvää Pääsiäistä, meillä taisi sitten mennä miehen kanssa sukset ristiin lopullisesti, mykkäkoulua 2,5 viikkoa vaikka minä olen yrittänyt sovitella jne. Hän siis tämän aloitti ja minä pyytelen nyt anteeksi, kun suutuin kun sanoi tosi rumasti...huoh, aika tyhmää ja todella lapsellista. Annan nyt oll rauhassa kun ei kerran halua tekemisissä, uupumus hänellä siis aika voimakas. On Pohjoisessa nyt lomalla, annan olla, itse lähden koiran ja mummon kanssa mökille, kevätsiivousta jne.Kivaa kun on tekemistä ja seuraa niin saa ajatukset muualle...ensi viikolla ois ovis, aika näyttää meneekö se harakoille... pahalta tuntuu mutta näitä asioita ei voi kyllä pakottaakkaan. heippa ja voikaa rakkaasti!
 
~lounakehto~, käytin clomifeniä kp3-kp7 (2 tabl/päivä) ja lugeja oviksesta n. 4 päivää ja aina sinne asti kun testaan negan joskus 10-12 päivää oviksen jälkeen (kp24-kp28). Jos tulis plussa, lugeja käytettäisiin edelleen. Mut niinhän ei oo käynyt kun täällä ollaan. :p

p.s. Ja on muitakin vastaavia valmisteita kuin clomifen, sellaisia jotka ei ohenna limakalvoa esim.

Lumikki, toivotaan nyt, että pienen tauon jälkeen sukset taas suorenis, mutta kuten olet jo asenteen ottanut, vietä ihana ja rentouttava pääsiäinen äläkä murehdi maailman menoa. Se nyt menee niinkuin menee.:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Lumikki1970
Hei Mur-mur!!!!
Kuinkas ihanasti kävikään, täällähän olet pyörähtänyt, olenkin mietiskellyt mitä sinulle kuuluu :) Ja mahtava painonpudotus!!! Onnittelut saavutuksesta :kiss: Toivottavasti vatsakin on toiminut hyvin. Ja mitä, mitä... Romantiikkaa kevätilmassa, mikäs sen ihanampaa. Ja anna palaa... hötkyilemättä ;) niin vain se miehesikin näki minkälaisen kultakimpeleen oli menettämässä. Nauti itsenäisyydestäsi, parisuhteestasi ja uudesta ulkomuodosta ja perheestäsi. Kuinkas muuten koirulaiset voivat?

Raskausviikoilla 23 mennään ja euforia kukoistaa ja sitä pukkaa joka korvasta ulos :heart: Ultrassa tällä viikolla ei rakenteissa mitään poikkeavaa ja vaava voi mainiosti :heart: Huojentavia uutisia alun takkuamisen jälkeen :)

Ja kuumeilijat... pääsiäisen myötä toivotttelen plussa-aaltoa tänne olkkariin :heart: Odotuspuolella onkin meitä mukavasti masua kasvattamassa ja lisää mahtuu!

Oliivitar 22+1
Ihanaa Oliivitar että pieniäinen kasvaa ja voi hyvin!:):heart:
 
Tänään taas kp 32. äh. Ei varmaan enää kannata odottaa, että menkat alkaisi ajallaan. Viime synnytyksen jälkeen jokainen menkka alkanut 1 päivän aina myöhempää. Ekan ja tokan väli oli 30 eli alkoi kp 31. kolmannet alkoi kp 32. Neljännet alkoi kp 33. Nyt alkaa varmaan vissiin kp 34...........................
Ehkä minusta on oikeesti tulossa liian vanha. Tosin ei mulla ole ikinä ollut kierto säännöllinen. Tämä odottaminen on vaan niin tuskallista.
 
Täällä ei mitään uutta menkkoja vaan odotellaan ei ole tunnetta että olisin raskaana. Huomenna olisi hääpäivämme ilmat kauniit jos vaikka lasten kanssa grillissä jotakin hyvää tekis.meillä pienin kuumeessa kun eilen vähissä vaatteissa urheilukentällä juoksenteli.nukkuu nyt mun vieressä niin punaiset posket ja tulikuuma pieni
 
kp 33/28 täällä. Stressi ja tämä masennus lienevät sotkeneet hormonit ihan maan perusteellisesti. Oviskin oli toki myöhässä ja ovisvuotokin oli melkein viikon. Ei kyllä plussaa sitten mitenkään tällä kierrolla. Ehkäpä tämä sairasloma tasaa kierrotkin.
 
Aurinkoista päivää kaikille! Täällä ois tädinhäätöpäivät käsillä, (kp 14...) toivottavasti Marza ja Esteri1 olette onnistuneet omat tätinne hätistelemään :) Pidän teille peukkuja ? Tuulta purjeisiin ihan jokaiselle ???
 

Yhteistyössä