40+ so what wol.13

Saman suuntaisiin kuoroihin täälläkin liittymässä ollaan, vaaleanpunervaa äsken havaittu, ja eilen illalla ei lämpö kohonnut yli 37 ja aamulla rinnat ei enää niin kipeät. Huomenna illasta alkanevat. Mälsää, taas oli pientä toivoa, kun niin vähän oireita.

Osanotot myös teille muille!!!

Mutta klinikalla tosiaan käyty, ja hyvä kokemus se oli. Tämä heppu oli varsin positiivinen henkilö ja sitä mieltä, että ei tässä vielä mitään hoppua (haha). Kovasti se alleviivas sitä että jos 4v sitten oon tullut raskaaksi suht helposti, niin se nostaa todennäköisyyttä yhäkin. Mut joo, tälleen kun menkat on taas alkamassa, niin eipä ole toivo korkealla. Kierto kartoitetaan ja sperma tutkitaan nyt, sitte ollaan viisaampia, ehkä. Ens viikolla eka verikoe ja sitte kp10 tienoille folliultra.

Oli kyl niin outoa olla siellä tyylikkäässä ympäristössä, pehmeä musiikki soi, kahvia sai, ei oikein uskonut et oli siellä... Laskun kertymistä ei kandee miettiä ;)
 
Kyllä vain, KP1 ja yk9 starttasi tänään, heti aamusta jo. Muuten olis tylsää, mut sentään "ilona" se verikoe ja sitten ultra ja vissii aukkari samoin tein. Ja mies ruikkii näytteensä ens viikolla myös. Onko se aukiolotutkimus tosi ikävän tuntuinen? Kehotettiin ottamaan 2x400mg Burana. Oon vältellyt Buranaa nyt muutenkin, ja tuo tuntuu isolta määrältä...

Toinen kysymys: mihin ajankohtaan vyöhyketerapia-aika olis hyvä varata? Ehkei tähän samaan soppaan nyt sitä, mut vaik ens kierrossa.

Tänään poikani sanoi: Minä haluaisin pikkuveljen. Sellaisen mustaihoisen. Jaahas ;) Mites se pistettäis tilaukseen??
 
TORSTAI 29.1.2015

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Glearblue (44).............................. 25kp/25-29
Minttu 71 (43).............................. 24kp/30
Marza (44)................................... 23kp/30
Tyydeli (41).................................. 21kp/28
Sahramiini (43)............................. 20kp/26-28
Hedelmiina (39)............................. 16kp /35-40
Pirunpelto (38) ............................. 14kp/23-60
~lounakehto~ (41)........................ 13kp/28
Äiti seiskanelonen (41) .................. 13kp/28
Ninnuska73 (41)........................... 7kp /26-30
Jimima (43).................................. 7kp/28-30
Vauvahaaveita#3 (41)................... 6kp/28
flutur (41).................................... 2kp/23-28
MaiMei (39).................................. 1kp/27
mileena 74 (40)............................. ?kp/28


Piinailupäivät:

Minttu71 (43).................dpo 10
Sahramiini (43)...............dpo 7
Tyydeli(41).....................dpo 3


Plussanneet: :heart:

2015
vauvatoiveinen....(38) - 01/2015

2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:

Zandi (40)
Tammityttö (39)
Torvi (42)
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Äiti seiskanelonen (41)
mörrinkäinen (36)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Maimei:
Mulla aukkari tuntui toisella puolelle, mutta ei toisella. Kipu oli vain hetkellinen (alle minuutti) ja sen kesti kun otti pienen synnytyshengitysharjoituksen. Kipu tulee mielestäni siitä, kun ilma laajentaa niitä johtimia. Palstoilla olen lukenut, että suurella osalla aukkari on täysin kivuton ja kipuja on vain, jos on jotain ongelmia johtimissa. Jostain syystä mulla tuntui toisella puolella, vaikka torvet olivat hyvin auki. Sillä puolen tuntuu kyllä kaikki muukin esim. kuukautiskivut, joten ehkä jotenkin herkempi. Mutta vaikka tuntuisi niin muista, että se on nopea juttu ja pian ohi :). Mulle annettiin ohjeeksi (kun ensin itse kysyin luettuani netistä!!!) 1 g särkylääkettä tuntia ennen. Itse otin Panadolia, vaikka tuossa vaiheessa se Buranakin on vielä ok.
 
Ööö... Mites sinut flutur olisi pitänyt päivittää? Kp 2 vai piinailija dpo 13? Olet siis molemmissa! :D

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille! Ja kiittikset Sahramiini hyvän yön toivotuksista! Kylläpä onkin uni maistunut! Nyt ollaan just siinä tilanteessa, ettei auta kuin odottaa.

Voisi olla MaiMei miehelläsi sulattamista, jos nyt poikanne toivetta lähtisit toteuttamaan! ;)
Ja kiva kuulla, että kokemus klinikalta oli positiivinen! Meillä hormoonipoli käynnit olivat melko, hmmm teknisiä tai asiallisia. Vain faktaa, ei empatiaa tms.
 
Kyllä se on tuo kp2, piinailut on päättynyt :(. Nyt oli kyllä toiveet niin korkealla, kun sen ovis plussan sain ja yrityksetkin oli kohillaan. Miettiny tässä että pitäskö se tämä kierto vielä kattoa ja sit varata gynelle aika. Eihän meillä alkanu kuin vasta yk3, mutta pelottaa ku kesällä tulee jo 42 mittariin.
 
Rakkaat hormonini ja elimistöni!
Voisitteko käyttäytyä? Kaksi kiertoa sitten annoitte minulle haamun, mutta kp 1 koitti kuitenkin. Viime kietoa päätitte lyhentää muutamalla päivällä ja suistitte minut lähes epätoivoon. Nyt, huolimatta siitä että seksi parhaaseen aikaan jäi väliin, päätitte koetella hermojani näin dpo 7:n tuhrulla ja hihittelette tietysti jos sattuisin luulemaan sitä kiinnittymisvuodoksi. Rintojanikin kiusaatte. Mutta tiedättekö viheliäiset hormoonit mitä? Tehkää mitä lystäätte. Ette saa minua uskomaan mihinkään, paitsi ehkä vaihdevuosiin. Voitte lopettaa temppuilun. Terveisin nimim. En mene lankaan enkä edes lankakerään

MaiMei, voi ei :( Ehkä ensi kierrossa sitten kun hoksaat tehdä oikeanvärisen naperon :D

Voi Flutur, parempaa onnea ensi kuussa <3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pirunpelto
Noniin, pääsin taas internetin ihmeelliseen maailmaan!

Äiti seiskanelonen mulla kipuilee oikelta puolelta vatsa, pistää kylkeen ja antaa hartiapistojakin samalla, toistaiseksi kipulääkkeet auttavat.

Ja sehän tässä harmittaakin, olen joutunut syömään ibuprofeenia välillä paljonkin kipuihin. Lueskelin netistä lisää ibun haittavaikutuksista ja kauhistuin sekä masennuin. Lapsen yrittäminen ja ibuprofeeni eivät sovi yhteen :ashamed:
Mutta noita kipuja ei taltutella millään parasetamolilla tai litalginilla. Inhottavaa ja ärsyttävää.

Kävin siellä gynellä juttelemassa, uusi aika kuun loppuun jossa ultrataan ja katsotaan ihan kunnolla vatsan ja kohdun seutu. Lisäksi verikokeet, joista selvitellään kaikki tarvittavat arvot ja ovuloinko minä.
Oli myöskin puhetta hormonihoidon aloittamisesta sekä jonotukseen lapsettomuushoitoihin. Pää on ihan tiltissä näiden asioiden kanssa, mutta onneksi en ole ainoa!

Vyöhyketerapiassa en ole ollut koskaan, pitänee aikaa varailla ensi viikolla sinnekkin.
Joko MaiMei sä varasit? Mitä siellä tapahtuu? Käsitellään jalkoja ja akupisteitä vai miten homma toimii?

Onnekasta viikonloppua kaikille tasapuolisesti :)
 
Hiiih!!

Ilo se on pienikin ilo! En tiedä, mitä kroppa sekoili silloin alkuvaiheessa, mutta ensimmäistä kertaa koskaan ikinä milloinkaan sain positiivisen ovulaatiotestin!!
Oih. Onhan se positiivinen?! On se, ihan varmasti. En ole koskaan nähnyt tuollaista viivaa. Voi että.
Nyt universumin henget ja hallitsijat apuja tärppiin, just eilen nautiskeltiin toisistamme ja jos vielä varmuuden vuoksi vielä lauantainakin.
Eka tumma viiva ikinä! Jos TÄMÄ olisi the kierto :popcorn:

[/url][/IMG]
 
Onneksi olkoon Pirunpelto, hieno ovisplussa! Kyllä se kunnon vahva viiva itseäkin ilahduttaa joka kerta!

Ja tuo Hedelmiinan tilanne, mä en varmaan pysyisi pöksyissäni, jos tietäisin, että sisälleni olisi hedelmöitetty alkio siirretty. Nyt pidetään peukkuja, että kaikki menee niinkuin pitääkin!

Glearblue pahoittelut uudesta kierrosta... ja onnittelut uudesta perheen jäsenestä! Milloin hän muuttaa? :)

Täällä ei uutta, mutta kuin hulluja unia. Jotka häiritsee pitkälle aamuakin, kun ovat niin todentuntuisia. Ja nyt väsyttää niin että...
 
Viimeksi muokattu:
PERJANTAI 30.1.2015

nimi / ikä........................kp / kierron pituus


Minttu 71 (43).............................. 25kp/30
Marza (44)................................... 24kp/30
Tyydeli (41).................................. 22kp/28
Sahramiini (43)............................. 21kp/26-28
Hedelmiina (39)............................. 17kp /35-40
Pirunpelto (38) ............................. 15kp/23-60
~lounakehto~ (41)........................ 14kp/28
Äiti seiskanelonen (41) .................. 14kp/28
Ninnuska73 (41)............................ 8kp/26-30
Jimima (43).................................. 8kp/28-30
Vauvahaaveita#3 (41)................... 7kp/28
flutur (41).................................... 3kp/23-28
MaiMei (39).................................. 2kp/27
Glearblue (44)............................... 1kp/25-29
mileena 74 (40)............................. ?kp/28


Piinailupäivät:

Minttu71 (43)................. dpo 11
Sahramiini (43)................ dpo 8
Tyydeli(41)..................... dpo 4
Hedelmiina (39)................ dpo 1
Pirunpelto (38)................. dpo -1


Plussanneet: :heart:

2015
vauvatoiveinen....(38) - 01/2015

2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:

Zandi (40)
Tammityttö (39)
Torvi (42)
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Äiti seiskanelonen (41)
mörrinkäinen (36)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Mahtavaa, Hedelmiina!! Varmaan siisti fiilis tietää, että siellä se nyt on! Nyt toivomaan, että se on supertarraaja! Vähänkö jännää! Onnea matkaan ihan miljoonasti!

Onnea myös Pirunpellolle hienosta ovisplussasta! Kannattaa vielä lauantainakin (miel. aamusta), kun irtoamisessa voi kuiteskin kestää. Lääkäri sanoi meille, että hyödyllisintä on hommailla parina seuraavana päivänä ovisplussapäivän jälkeen. Hän sanoi myös, että siittiöt elävät vuorokauden-pari. Yleensä pari, mutta ei kaikilla. Joillain toki jopa 3 päivää.

En vielä tässä kierrossa varaile vyöhyketerapiaa, mutta joo, jalkojen akupisteitähän siellä käsittääkseni käsitellään. Raskautumisen suhteen jotkut on saaneet apua, en tiedä miten.

Glearblue: harmit ykkösestä mut ihanaa, pörröinen perheenjäsen! Voi kun meillekin vois. Poitsu on alkanutkin koirafaniutua oikein kunnolla. Puhuu koko ajan että hän haluaa oman koiran.

Sahris ja Tyydeli: nii-in, täytyy harkita tuota tummanvärisen lapsen tehtailua... ;) Ehkä värillä on väliä!

Tyydeli: mä googlasin aika huolella klinikan ja tyypin, jota todella monet olivat kehuneet. Tyyliin "Suomen paras." Aattelin, et jos tähän hommaan ny lähdetään, niin sitte paras mitä rahalla saa... Kattoo nyt.

Kiitos Hedelmiinalle aukkariopastuksesta. Jotenkin inhoan sellaista sisäistä kipua, joten varmaan nuo särkytabut on otettava. Muuten en kyllä kipua pelkää, tatskattu on paljonkin, ja synnytyskin oli ihan ok (mut mulla olikin tosi helppo) ja aika usein otan ilman puudutusta hammaslääkärin toimenpiteetkin.

Tsemit kaikille!
 
On tää kyllä jännä fiilis - lähimpänä ikinä raskautta :). Mutta jatkuva jännittäminen jatkuu. Nyt mietityttää kovasti se kiinnittyminen, kun limis on ollut aina ohut. Pari alkiota on jo pakkasessa ja 7 vielä kasvatellaan, joten olen helpottunut, että siellä on ainakin sitten varalla alkioita, jos tämä epäonnistuu - se munasolupunktio kun ei ole kovinkaan mukava toimenpide.

Maimei:Juu...se sisäinen kipu on kyllä haastavaa, kun sitä ei voi mitenkään hallita.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Marza, tyydeli ja MaiMei! Ihan mitätön juttu, mutta teki silti iloiseksi.
Ahdistaa silti se ibuprofeenin käyttö, mutta JOS..jos silti nyt meillä olisi edes vähän parempi mahdollisuus saada vielä luomuna se plussa testiin ja nyytti kotiin!

Hedelmiinalle ihan hirmuisesti onnea matkaan, en osaa edes ajatella miten huikea fiilis mahtaa sinullakin olla. Muista sit päivittää ahkerasti fiiliksiä :)

*muoks* Ainiin!! En tiedä, onko vaikutusta mutta otin sen greippimehun mukaan tähän kiertoon ja nyt sain tuon ovisplussan. Greippimehua on muuten näköjään vaikea löytää, ainakaan S-ryhmät eivät kanna sitä hyllyssään.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Glearblue karvaisen vaavelin johdosta!

Tyydis, minulla kans ihan pöhköjä unia. Nukuttaa varsinkin aamulla ja unet on parempia ku mikään elokuva :)

Hedelmiina Hedelmällinen <3 Superliimaa, oikein tiukkaa sellaista sinulle ja Mahdollisuudelle!

Pirtsi, eihän ovisplussa ole mikään pikkujuttu :D Käsittääkseni se on vähän niinku edellytys tälle puuhalle, joten tuhannesti onnea :) Tais tulla myöhemmin kuin luulit.. tästä syystä minun mielestä kannattaa ainakin joskus tikutella että saa pikkuisen osviittaa. (Ja heti ovisplussaan voi sit lopettaa seksin, niinku meillä... En ole katkera mutta kuitenkin...)

Tissit on sivusta ihmeellisesti kipeet, ihan niinkuin kirvelee. Hö.
 
Hui huomasin just että 5pv ja olis menkkaränkkä päivät eessä.en taho en ja piste.sisäinen kipu on kauheaa joo.mai mei tatskoista puheenollen itse tahtoisin kovasti jo uutta huoh.. Jos sitä vanhaa jatkais tai ottas taas ihan uuden.oi kun vauvankin sais vaan tosta nuin kun mieli tekis.täällä mökki alkaa heräilemään lauantai aamuun.pitää mennä kirppikselle metsästelemään tytölle nukkekotiin kalusteita
 
Sahris: Tuota ovulaatiota on tullut tikuteltua paljonkin, mutta ton epäsäännöllisen kierron takia se on ollut ihan tuurissaan millaisia viivoja tulee.. Tuo oli tosiaan eka tumma viiva ikinä.

Tänään tein taas ovistestin, haalea viiva enää. Päivällä oli onneksi aikaa harrastaa haureutta taasen.
Ärsyttää, kun nyt väkisinkin on sellainen ajatus päässä et nyt tärppää. Ei ole muuta mahdollisuutta, kuin tärppi. Tuo ovisplussa toi valoa tilanteeseen vaikkei se tarkoita sitä, että munasolu edes irtoaisi. Saa nähdä kuin ämmän käy.
Tänään siis vissiin dpo 1 ja todellakin piinailemaan.
 
Pirtsi, nyt kun sinulla oli noin vahva plussa, on loistava mahdollisuus tarkkailla tunnetko oviksen :) Ja muista ettei se välttis tunnu vaikka tapahtuiskin. Hurrrjasti tsemiä sinne nyt kun olette ehtineet harrastelemaankin :)

Ite en oo mitannu aamulämpöjä mut iltalämpöjä joskus. Viime kierrossa varmaan jäi ovis väliin kun sain vain 36,4 ja oli lyhytkin. Nyt taas 37,3, eli ootan normikiertoo. Tissit tosin on aika kipeät ja sit oli se dpo 7 tuhrukin..
 
Pirunpelto, jos sait vahvan ovisviivan eilen, niin sehän tarkoittaa vasta lh-hormoonin huippua, eli dpo -1, joten tänään oletettava ovis päivä, eli dpo 0. Jos munasolu irtoaa 12-36 h ovishuipusta.
Mä olen muutes tuntenut oviksen vain yhden ainoan kerran, hyvin voimakkaanakin jopa, mutta todistetusti niitä on ollut enempikin.

Sahramiini, mun mielestä noi sun oireet kuulostaa kertakaikkiaan hyvälle! Rintojen kipu sivulta, unet.... Joo-o, ehkäpä juuri sitä itseään!! :)

Ja tuo Hedelmiinan tila on kyllä niin jännä! Kun ei ole mitään kokemusta alkioiden siirroista, niin olisin kyllä sinun tilanteessa ihan tulisilla hiilillä!! Nyt sitä liimaa!!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä