40+ so what wol.13

Tammityttö, oikein hyvällä tahdolla tossa voisi olla aavistus :)

Minulla näkyi tän aamun testissä vielä vähän enemmän, nyt kun katsoin alkuviikon "haamua", olisi se ehkä voinut plussaksi luokitella... Tee sinä Tammityttö eri tavalla kuin minä ja anna omasi vahvistua :)
 
Älä muuta Jopo virka. Se joku on yrittäny ihan oikeesti, tissit oli vielä eilen niin hellät sivusta et oli vaikee nukkua. Sunnuntaina olin lähellä puhua arabiaa mutta ei. Ei pysy ei sitten millään.

Ja pakko mainita, että vielä tänäänkin on oikealta jomotellut. Eiköhän siellä oireile kuoleva keltarauhanen. Etteenpäin sano tämä mummo lumessa.

P.s. Pitäiskö vaihtaa nimimerkiksi Bloody Mary?
 
Viimeksi muokattu:
Perjantai 6.2.2015

nimi / ikä........................kp / kierron pituus


Minttu 71 (43).............................. 32kp/30
Marza (44)................................... 31kp/30
Tyydeli (41).................................. 29kp/28-30
Hedelmiina (39)............................. 24kp /35-40
Pirunpelto (38) ............................. 22kp/23-60
~lounakehto~ (41)........................ 21kp/28
Äiti seiskanelonen (41) .................. 21kp/28
Ninnuska73 (41)............................ 15kp/26-30
Jimima (43).................................. 15kp/28-30
Vauvahaaveita#3 (41)................... 14kp/28
flutur (41).................................... 10kp/23-28
MaiMei (39).................................. 9kp/27
Glearblue (44)............................... 8kp/25-29
mileena 74 (40)............................. 6kp/28-30
Sahramiini (43)............................. 1kp/26-28


Piinailupäivät:

Minttu71 (43)................. dpo 18
Tyydeli(41)..................... dpo 11
Hedelmiina (39)................ dpo 8
Pirunpelto (38)................. dpo 6
Äiti seiskanelonen (41)....... dpo 6
Jimima (43)...................... dpo 4
Tammityttö (39)................ dpo 4


Plussanneet: :heart:

2015
vauvatoiveinen....(38) - 01/2015

2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:

Zandi (40)
Tammityttö (39)
Torvi (42)
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Äiti seiskanelonen (41)
mörrinkäinen (36)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Sahris, kp 1:kö? Höh. Noh, mä seurailen huomenna tai piakkoin perässä. Kusasin yhden tikun tuossa joutessani ja puhtaan valkoista näyttää. Niin haihattelun voi lopettaa.
On siinä hyvääkin. Sain viimein varattua hammiksen tiistaille ja tiedän, että tuon yhden hampaan korjaamiseen menee muutama kerta, röntgenit jne. Että kiva, että sen saa nyt sitten kokonaan korjattua. Ja viikon päästä olisin menossa työporukan kanssa ulos. Niin kiva sekin. Viime vuosi oli aika rajoitteinen koko ajan, vähän väliä.

Jotenkin mä nytkin olen taipunut ajattelemaan niin, että jos nyt vielä tärppäis, niin yhden keskenmenon kokeilen, ja sitten lopetan tämän touhun kokonaan.
Kohta olen jo siinä pisteessä, että voisin kokea helpottavana sen, että tälle haaveilulle tulisi stoppi. Että voisi suunnitella elämää muilla saroilla eteenpäin.
Ja sitten taas toisaalta, näin töissä tänään alle viikon vanhan vauvan... Oli se vaan suloinen, vaikka harvoin innostun muiden vauvoista.

Tammityttö, jos sulla nyt sittenkin olisi ovis vasta nyt, niin muistakaa ainakin heilutella peittoa vielä tänään!
 
Oh my. Eilisessä r.testissä on kuivuttua täydellinen viiva. Paha vaan aamun ovis testi ja r.testi nega. Eli se oli ovis :O. Ompahan ekakerta elämässä kun mun ovis näkyy r.tesissä. Eilen oli nupukka siell ylhäällä ja ihan illalla jo alempaba kovempi. Voiko olla et aamuyön talletelu meni myöhäiseks :(!?
 
Mulla tänään kiertopäivä 17 ja piinailuakin totisesti on, mutta mistä lasken? Alkionsiirrosta vai hedelmöittymisestä..kertokaahan tytöt.
Mulla on kyllä perusnegat fiilikset, tuleeko tästä mitään kyn ei miltään tunnu...siirto oli torstaina...mites sun olos ja tuntemuksesi hedelmiina????
 
Huomenta!

Onpa täällä ollut aktiivista kirjoittamista, aina mukava lukea, vaikka toki toivoisi enemmän positiivisiä uutisia. Kiitos halauksista, vertaistuki on aina mukavaa. Ne jotka saa lapset noin vaan, eivät varmaan ymmärrä tätä meidän kärsimystä!

Omaa napaa: viimeisin hcg oli 431, olis pitänyt olla enemmän, joten toivo sen suhteen mennyt.

Hedelmiina: olen pahoillani hyperstimulaatiosta, se oli varmaan kauheeta.

Zandi: Rahoista: Minä olen ajatelut, että yritetään hoidoilla, jos siinä olisi vähän parempi tulos. Mutta kun aikaa kuluu ja ei onnistu, niin nyt kai hoidoilla ei sen parempi onnistumistodennäköisyys ole kuin luomunakaan. Ja jos on esim. lääkkkeellinen PAS (pakastinalkionsiirto) niin oma ovulaatio estyy lääkkeellä, joten luomuna ei voi yrittääkään.

Olen siis ollut koko ajan yksityisellä, koska juuri täytin 40 vuotta kun yritys alkoi. Inseminaatio on halpaa, taisi olla reilu 300 e. IVF maksaa kelakorvattuna noin 2700 e. ICSI (eli pipetillä laitetaan siittiöt alkioon) on muutama sata euroa kalliimpi. KELA korvaa siis vain 3 ivf/icsi hoitoa ja sen jälkeen ne maksaa yli 3000 e. Vähän tietysti riippuu hoitoerosta mm. miten kauan alkioita viljellään (pitempi viljely kalliimpi), mitä lääkkeitä on ja klinikkakohtaisia eroja varmaan on. Pakastealkionsiirto on kela-korvattuna n 700 e, muuten liki 1000 e. Ja kaikki lääkkeet eivät ole kela-korvattavia, esim. Lugesteronit (hinta n 80 e/hoito).
Meillä tässä 1.5 vuoden aikana mennyt n. 22 000 e. Mutta toisaalta ajan autolla joka maksoi yli 5 vuotta sitten 4000e ja monet ostaa auton joka maksaa esim. 30 000 e. Joten mieluummin tähän satsaan. Ja aiemmin laskin, että lapsilisää saa yli 18 000, se korvaisi osan, mutta nyt ollaan toki senkin suhteen jo negatiivisen puolella.

Seuraava etappi on todennäköisesti luovutetut munasolut, jotka maksavat 6000-7000 e /kerta.

Mutta ei anneta vielä periksi tytöt, vai mitä! Kaikesta huolimatta...
 
Lauantai 7.2.2015

nimi / ikä........................kp / kierron pituus


Tyydeli (41).................................. 30kp/28-30
Hedelmiina (39)............................. 25kp /35-40
Pirunpelto (38) ............................. 23kp/23-60
~lounakehto~ (41)........................ 22kp/28
Äiti seiskanelonen (41) .................. 22kp/28
Ninnuska73 (41)............................ 16kp/26-30
Jimima (43).................................. 16kp/28-30
Vauvahaaveita#3 (41)................... 15kp/28
flutur (41).................................... 11kp/23-28
MaiMei (39).................................. 10kp/27
Glearblue (44)............................... 9kp/25-29
mileena 74 (40)............................. 7kp/28-30
Minttu 71 (43)............................... 5kp/30
Sahramiini (43)............................. 2kp/26-28
Marza (44)................................... 1kp/30

Piinailupäivät:

Tyydeli(41)..................... dpo 12
Hedelmiina (39)................ dpo 9
Pirunpelto (38)................. dpo 7
Äiti seiskanelonen (41)....... dpo 7
Jimima (43)...................... dpo 5
Tammityttö (39)................ dpo 5
Ninnuska73 (41)................ dpo 2


Plussanneet: :heart:

2015
vauvatoiveinen....(38) - 01/2015

2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:

Zandi (40)
Tammityttö (39)
Torvi (42)
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Äiti seiskanelonen (41)
mörrinkäinen (36)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Uusi päivitys. Sen tumman o plussan sain siis toissapv aamuna ja r.testihaamu saman pv päivällä. Napukka olisi ollut siloin korkealla (luulin johtuvan raskaudesta :( ). Seksiä oli vasta seuraavana aamuyönä eli eilen. Napukka oli mielestäni jo siirtynyt alas. Illalla nännit kipeyty ja pitkät päälle. Eli oliko seksi liian myöhäistä :( :( nyt vituuttaa ku sikaa pienenä kun en uskonu ovismerkkeihin. Edellinen seksi kerta oli 4pv aiemmin eli ainakin liian myöhään. Tällasta ovista ei ihan eilen oo mulla ollu :(
Mutta siis olisiko nyt sitten dpo1...?
 
Viimeksi muokattu:
Tammis, älä heitä kirvestä vielä kaivoon! Ovistesti näyttää plussaa 24-72 tuntia ennen ovista :) Kai sinä merkkaat jonnekin noita oireitasi, osaat sitten ensi kuussa (jos nyt ei tärppää) varautua ajoissa?

Henk. koht. täällä menee hermonen. Minulla vuoto kesti vain puoli vuorokautta, eli loppui eilisaamuna. Viiva kuitenki melkein jo hävisi ennen vuotoa. Mitä tää on???

Tyydikselle iso kiitos kun olet päivittäny tota listaa :)
 
Sahramiini. Kiitos :) Joo kirjoitan tonne oireet oviksen jälkeen kettjuun. Voihan olla että tää kaikki on taas turhaa ja kierto venyy jonneki ikuisuuteen. Sitä vaa mietin et onko se aikaikkuna tärkeinä silloin kun tuo alapää olisi optimaalinen? Siis kun vaikka testissä olis plus ja ovis tapahtuisi 24-48h sisällä niim mitä jos toosa on siinä valmiudessa vain hetken? Pääseekö simpat läpi tonne kun olosuhteet ei enää ole hyvät vaikka periaatteessa munasolu ei olis vielä edes puhjennu? Näh.. tympii. Tää nuha nosti nää lämmöt hämäävästi ja ne on olleet nyt pitkään lähemmäs 37 vaikka mun normaali lämpö on lähempänä 36.
 
Tämä oli viime yönä synnytysensiavussa! Harjoittelua tulevaan ;). Hyperstimulaatio jatkui vaan ja jouduin sairaalahoitoon: nestettä vatsassa, munasarjoissa ja ehkä keuhkoissa. Viikko taas saikkua. Tän ivf:n takia tullut siis kaksi 1-päiväistä työviikkoa ja ensi viikolla koko viikon pois. Hurjaa on :(
 
Viimeksi muokattu:
I feel you, Tammityttö, ja muutkin, tietty! Tääl kans KAUHEE ovispiinailu!! Ootan miestä kotiin pohjoisesta, mut en kyllä tiiä yhtään, missä mennään oviksen kaa. KP9 eli perjantaina lääkäri oli siis varma, että ehdin just kotiin, ennenku munis irtoaa. No ovisviiva kuitenkin haalea haamu. Lauantaina vähän vahvempaa haamua ja iso lima. Sunnuntaina eli tänään haaleampaa haamua! Fuck! Miks? Kp11 on yleensä melkein jo plussaa tai plussa. Tänään myös iso lima. Muuten on ollut sikakuivaa, mutta verensekaista, mikä johtunee aukkarista, ainakin lääkäri sanoi et voi vuodella vähän. Eilen oli tosi turvonnut ja kipeä vatsa, oletin että lähestyvä ovis/aukkari syynä. Tänään ei juur mitään tuntemuksia. Näin ollen vois melkein kuvitella, että olis ollut TOSI aikainen ovis (eilen), josta plussa torstaina, jolloin en testannut. Yleensä mulla kyllä haamuuntuu plussa hitaasti, eli olis vielä pe pitänyt näkyä testissä. Ääh! Ja, lämmöt on olleet alhaiset aamuisin, 35,7 oli tänä aamuna ja eilen aamuna, eilen illallakin vaan 36,4. No nyt sit kuitenkin näin ip tänään 37.3. Yleensä ei ole näin korkea ennen ovista. BLAH!

Testaus jatkuu toki (3krt päivässä...), ja miehen kellistys edessä sitten illalla, mutta en tiiä mihin uskoa. Toisaalta tänään on vielä sitä limaa ollut, se pitää toivoa yllä. TOISAALTA, entä jos se tuplaburana ESTI koko oviksen!? Netin mukaan näin voi käydä! Mut miks HIIVATISSA ne lapsettomuusklinikalla käskisivät sitä ottaa oviksen alla, jos niin voisi käydä?!? Vituttaa, kun piti ottaa, olis se mennyt ilmankin, tai panadolilla. Mut kun ei voi tietää etukäteen. Itellä on ihan sellainen olo, ettei ovis tuu ollenkaan. TOISAALTA, ei se ikinä oo näin aikaisin ollutkaan, joten plussa voi hyvin vielä tulla. Enkä mä nyt tätä ole koko viikonloppua stressannu, mut ärsyttää kummiskin.

Ens viikolla käyn kyllä otattaa sen verikokeen, josta näkee, että onko ovis tapahtunut, jos sen jostain voi nähdä.

Sahris, on sullakin outoa! Tsempit! Testaat varmaan yhä raskauttakin?
 
Hedelmiina, aika hurjaa menoa sinulla! Koeta saada itsesi nyt kuntoon ja näe lisää ihania unia :)

MaiMei, tuntuuko sinustakin että täällä kaikilla on jotenkin sekavaa?
Melkoinen tuo sinunkin tilanteesi, en osaa mitään järkevää edes sanoa. Iso lima :D Jospa se ovis ois vasta tuloillaan? En oo enää raskautta testannu, viimenen testi meni perjantaina ja kuten sanottu, niin meni myös hermo. Kohta tietty joku kamala kohtutulehdus kun mitään ei tapahdu :(

Tammis, minä oon kokenu hirmu käteväksi myös sen, että merkkailee ylös oireita jo ennen ovista. Menkoista on sit ollu helppo laskea taaksepäin jotta mikä meinasi mitäkin :)
 
Voi ei Maimei! Kovin tutulle kuulostaa!
Peukut kuitenkin. Toivottavasti simpat om joko nopeita tai elää pitkään. Ärsyytää tällaiset kierrot.

Katsoin aamulla tekemää sylki testiä äsken. En oo saanu kunnon kuvioita ollenkaan. Nyt siinä oli täydellinen saniainen kuin bilsan kirjasta. Siis mä en tajua mitään. Jos ovisplussa oli ja muut niin eikös noi saniaiset pitäs olla historiaa!??Ehkä mä heitän nää tikut ja testit ja kaikki kaivoon ja annan olla. Lämmötki on 37.1. Mun kroppa ei toimi.
 
Kiitos Jopo73 rohkaisevasta kommentista :). Ja toivottavasti Hedelmiinalla menisi kaikki nyt loistavasti, kun olet saanut ihan tarpeeksi kipuilla.
Tein juuri ovistestin ja viivat oli aikalailla tasavahvat ehkä hitusen vielä oli vaaleampi. Vaikea sanoa. Aamulla uusi testi vielä. Onneksi päivällä miehen kanssa jo "jumpattiin", jos huomenna vielä vähän lisää ;).
Olen aina ollut kova näkemään unia, joskus nähnyt jopa enneunia. Toivottavasti viime öinen uni oli enneuni, näin nimittäin unta kaloista. Katsoin sitten mitä kalat tarkoittavat ja yhdellä sivulla sanottiin, että kalat kuvastavat hedelmällisyyttä. Sen mukaan jotkut naiset näkevät unia uivista kaloista tullessaan raskaaksi :). Toisen sivun mukaan alkuraskauden aikana voi uniin tulla uiskenteleva kala. Katsotaan nyt oliko uni enneuni vai vaan toiveajattelua. En kyllä ollut aikaisemmin kuullutkaan kalan ja raskauden yhteydestä :D.
 
  • Tykkää
Reactions: Tyydeli
^toivottavasti unet olis ennen :)

Okei. Netissä oli et sanaisia voi tulla vielä 2-3 pv ovikssta
Tulin siihen tulokseen että olis pitäny hommailla viimestään silloin O plus päivänä (kuten joku ehdottikin mut ku ei ollu mahkuja :( ) kun tuli sitä kirkasta vuotoa ja kohdunnapukka oli ylhäällä pehmeä. Tai olis edes edellisenä pv mut empä ymmärtänyt. Eli meidän aikaikkuna oli ja meni. Nyt ootellaan vaan kuinka pikä luteaali on ja sit kädet ristissä ens kiertollla. Mulla toinen munasarja on vaa ihan inaktiivi joten todennäköisesti ens kk ei mitää tapahdu. Kettu että mua just nyt tympii. Ärsyttää ku anto itselleen luvan innostua siitä typerästä viivasta. Mulla näitä ovis mahkuja ku ei kovin usein ole. Tää on elämäni kolmas kerta ku saan noita vahvoja viivoja. Ärsyttää. Tyhmä tyhmä. Kiukuttaa oma idiotismi.
 

Yhteistyössä