40+ so what wol.13

Jotenkin tuntuu syylliseltä täällä lueskella ei niin onnekkaita kuulumisia, kun itse onnistuin. Tosin meillähän on ensimmäinen lapsi kyseessä, joten alkoi oikeasti aika käydä tiukille. Nyt olen ollut vähän hämilläni. Kaikki on vasta niin alussa, että uskaltaako tässä edes ääneen asiaa todeta, toisaalta käskettiin jo soitella neuvolaan ja varata aikaa. Eli pitää kuitenkin toimia, vaikka vielä on paljon riskejäkin.

Liityin jo yhteen fb-ryhmäänkin, jossa lasketut ajat samassa kuussa. Ja voi elämä, kun nyt vähän ahdistaakin: ryhmä kun on täynnä 20-30 vuotiaita ja suurin osa on jo konkareita eli lapsia on ennestäänkin. Haluun olla vain täällä ikäisteni seurassa...
 
Viimeksi muokattu:
PERJANTAINA 20.2.2015

nimi / ikä........................kp / kierron pituus


Ninnuska73 (41)............................ 29kp/26-30
flutur (41).................................... 24kp/23-28
MaiMei (39).................................. 23kp/27
Glearblue (44).............................. 22kp/25-29
mileena 74 (40)............................ 20kp/28-30
Minttu 71 (43).............................. 18kp/30
Sahramiini (43)............................. 14kp/26-28
Marza (44)................................... 14kp/30
Tyydeli (41).................................. 13kp/28-30
Leo Pardi (40)................................ 10kp/28-30
~lounakehto~ (41)........................ 7kp/28
Tammityttö (39)............................. 7kp/
Pirunpelto (38) .............................. 6kp/23-60
Äiti seiskanelonen (41) ................... 6kp /28
Jimima (43).................................... 3kp/27-29
Vauvahaaveita#3 (41)..................... 1kp/28

Piinailupäivät:

MaiMei(39)....................... dpo 10
flutur (41)........................ dpo 10
Minttu 71 (43).................. dpo 4
mileena 74 (40)................ dpo 3
Sahramiini (43)................. dpo 1


Plussanneet: :heart:

2015
vauvatoiveinen....(38) - 01/2015
Hedelmiina....(39) - 02/2015

2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:

Katjusmaaret (41)
Zandi (40)
Torvi (42)
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Hedelmiina, tunnistan syyllisyyden, vaikka samalla tiedostan, että se on tarpeetonta.

En mäkään ole ikinä löytänyt paikkaani noissa kuukausiketjuissa...se, että on raskaana ja la samassa kuussa, ei oikein riitä yhdistäväksi tekijäksi, jos muuta ei ole.

Mä lueskelen tuota odottajien ketjua päivittäin ja vaikka se onkin tosi hiljainen, niin mieluusti mä ainakin lueskelen ja kommentoin, jos sulla on jotain raskauteen liittyvää mieltä painamassa. Ja taatusti on :) Sinne siis vaan! Jospa muutkin siitä reipastuis keskustelemaan!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hedelmiina
Oi kullanmurut, älkääpä syyllisyyttä tunteko, tehän ootte just se toivoa antava voima, että ONNISTUA voi! Juuri teitä tarvitaan, muutenhan tää olis pelkkää kpykkösen surkuttelua!

No ei oo vielä se päivä, mut lähestymässä, ihan tavallinen olo taasen. Eilen ei ees mielikuvituksella saanut testiin häivähdyksiä, joten tänään en jaksanut testata enää.
 
  • Tykkää
Reactions: Zandi
LAUANTAI 21.2.2015

nimi / ikä........................kp / kierron pituus


Ninnuska73 (41)............................ 30kp/26-30
flutur (41).................................... 25kp/23-28
MaiMei (39).................................. 24kp/27
Glearblue (44)............................... 23kp/25-29
mileena 74 (40)............................. 21kp/28-30
Minttu 71 (43).............................. 19kp/30
Sahramiini (43).............................. 15kp/26-28
Marza (44)................................... 15kp/30
Tyydeli (41).................................. 14kp/28-30
Leo Pardi (40)............................... 11kp/28-30
~lounakehto~ (41)......................... 8kp/28
Tammityttö (39)............................. 8kp/
Pirunpelto (38) .............................. 7kp/23-60
Äiti seiskanelonen (41) .................... 7kp /28
Jimima (43).................................... 4kp/27-29
Vauvahaaveita#3 (41)..................... 2kp/28

Piinailupäivät:

MaiMei(39)....................... dpo 11
flutur (41)........................ dpo 11
Minttu 71 (43).................. dpo 5
mileena 74 (40)................ dpo 4
Sahramiini (43)................. dpo 2


Plussanneet: :heart:

2015
vauvatoiveinen....(38) - 01/2015
Hedelmiina.........(39) - 02/2015

2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:

Katjusmaaret (41)
Zandi (40)
Torvi (42)
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Mitähän se sitten meinaa, että aiemmin ovis oli melko säännöllisesti kp 14, kp 15. Joskus toki heilahdellut kp 12 tai kp 17. Mutta nyt jo toista kiertoa peräkkäin, ovis ei ole likimaillakaan kp 14. Toisin sanoen veikkaan, että mennään lähemmäks kp17 kohdille. JA siitä seuraa, että kiertokin pitenee pari päivää, eli on semmoiset kp30 tai jotain. Mistäs se kierron piteneminen sitten johtuu?? En mä nyt oleta nuortuvanikaan. Vai merkitseekös kaikenlaiset kierron muutokset premenopaussia??

Haaleaa viivaa siis edelleen. Mä siitä kyllä tykkään noista tikuista, kun ei meillä juuri etukäteen hirveesti sängyssä melskata tai harjoitella. Täsmäiskuilla mennään edelleen. :)
 
Viimeksi muokattu:
Flutur. Voi ei.. hali :(!

Tyydeli. Kaikenlainen menkka muutos voi olla ihan normaalia vaihtelua mutta myös esi-esi vaihdevuodet tekee kaikkea. Liiam aikainen mutta myöskin hyvin myöhäinen ovis voi olla merkki huonosta munasolusta. Mut toi 17pv ovis ei oo edes myöhäinen :) Mut mun laps.gyne kertoi viimeksi (kun surin kp23 ovista) että hänellä oli hoidossa nainen kellä ovista ei näkyny. Vasta joskus kp 60 oli saanu tikkuun plussan ja monikkoraskaus alkanut :). Että kaikki on mahdollista :D ei se aina mitään huonoa kerro.
 
Viimeksi muokattu:
Nyyh, Flutur!! Mietinkin jo että mitähän sulle samanpäiväläiselle. Täältä tullaan varmaan pian perässä. Kalenterin mukaan ke pitäis alkaa, oviksen mukaan ti-ke, huomiselle vois esituhrua veikata. Vähän on kipuhetkosia, jotka sit katoavat. Nyt en oo jaksanu raskautumista "varoa", oon vetäny salilla täysillä ym. Siellä muuten just luin Linda Lampeniuksen haastiksen, se sai lapset 39- ja 41-vuotiaana, et kyl mekin, kun Lindakin! ;)
 
Tyydeli, mä luulen, että sä nuorrut ja siksi kierto pitenee? Nii-in, mistä mikäkin sitten johtuu...toi kp 17 ei minustakaan kuulosta ollenkaan huonolta, ehtiipä kehittyä mahtilimis!

Mä olen semmonen oman elämäni Linda Lampenius, kun ensimmäiseni sain varttia vaille 39v ja toisen varttia vaille 42v! (En oikeasti voi tajuta noita lukuja, kun enhän mä ole edes aikuinen!)
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
Joo, Jopo,ostan ton nuortumisjutun! Harmi vaan, ettei se näy peilistä! Nuorrun siis vain sisältäpäin... :LOL:

Onneks taas tajusin pissiä tikkuun tänään aamulla. Aivan yllättäen eilisten hailakoiden jälkeen tänään jo heti aamusta vahvaa viivaa. Illallakin vielä tasavahvaa. Ovis luultavasti huomenna tai ti. Kyllä sitten panettikin koko päivän. :) Ja onneks tiesin, ettei ukkokulta tule kieltäytymään. Sen verran häntä kuivilla pitänyt.
Niin että piinailemaan sitten varmaan. Dpo -1, ellei huominen tikku toisin todista.
 
SUNNUNTAINA 22.2.2015

nimi / ikä........................kp / kierron pituus


Ninnuska73 (41)............................ 31kp/26-30
MaiMei (39)................................... 25kp/27
Glearblue (44)............................... 24kp/25-29
mileena 74 (40)............................. 22kp/28-30
Minttu 71 (43)............................... 20kp/30
Sahramiini (43)..............................16kp/26-28
Marza (44).................................... 16kp/30
Tyydeli (41).................................. 15kp/28-30
Leo Pardi (40)............................... 12kp/28-30
~lounakehto~ (41)......................... 9kp/28
Tammityttö (39)............................. 9kp/
Pirunpelto (38) .............................. 8kp/23-60
Äiti seiskanelonen (41) .................... 8kp /28
Jimima (43).................................... 5kp/27-29
Vauvahaaveita#3 (41)..................... 3kp/28
flutur (41)...................................... 1kp/23-28

Piinailupäivät:

MaiMei(39)....................... dpo 12
Minttu 71 (43).................. dpo 6
mileena 74 (40)................ dpo 5
Sahramiini (43)................. dpo 3
Tyydeli (41)...................... dpo -1


Plussanneet: :heart:

2015
vauvatoiveinen....(38) - 01/2015
Hedelmiina.........(39) - 02/2015

2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:

Katjusmaaret (41)
Zandi (40)
Torvi (42)
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Jopo, niin samat ajatukset käy mulla mielessä välillä. Toivottavasti sitä ei koskaan tajua omaa ikäänsä oikeen tosissaan.

Eilen aloitin taas menopuria annokset ja ekaa kertaa kävi niin, et sinne piikkiin purskahti verta heti kun olin saanut nahkaan uppoamaan. Mihinköhän suoneen osuin :O.
Mullahan oli outoa viime kierrossa, että viikko oviksen jälkeen ovistikkuun tuli suht vahva viiva (sellanen "päivää ennen ovista" -viiva), mutta 2 päivän päästä olikin sitten jo ihan blankko. Lisäksi outoa oli välivuodon/tiputtelun puuttuminen, että kai se menopur sen verran paljon vahvisti follin keltarauhasta, että se piti vuodon pois sinne normaaleille päiville asti.

Onnea Hedelmiina plussasta ja toivotaan tuon plussan nyt pysyvän! Eikä kannata potea syyllisyyttä, ei se keneltäkään pois ole.

Pahoittelut neganneille ja tsempit piinailijoille! Sekä puhtia ovislaisille!
 
  • Tykkää
Reactions: Hedelmiina
Heipsistä vaan kaikille.
Olin mukamas tunnistavani oviksen tuossa kp 13 aikoihin ja heti mies onnistuneesti illalla ilman houkutteluita hoiteli hommansa.
Jotenkin ihan täpinöissäni täällä aina luen kirjoituksianne ja en vaan viitsi itse kirjoittaa mitään kun niin hemmetin laiska oon tän läppärin avaamaan ja tottunut jo puhelimella olemaan netin ihanissa syövereissä.Tosin molemmissa hankaluudet.Tällä läppärillä ei onnistu välilyönnit vaan tulee tuubi kirjoitusta liiankin kanssa.Kännykällä muuten vaan hidasta ja virhemarginaali aina luokkaa 99.
Itsellä alkaa koiravauvakuume nostaa päätään itse asiassa jo vuoden haudutellu asiaa miehen kanssa.JOtenkin vaan odottanut että se oma vaava olis alkanu ilmoitella masussa olostaan vaan eipä kuulu,eipä näy huohh
Ja aina kun menkat alkaa koen olevani niin vitun vanha tähän projektiin että itku tulee.
No jotenkin saa kasattua taas ittensä ja kuume nousee ;)
Tupakka siis jäi vuoden alussa ja mieli ei tee yhtään.Hyvä minä ja mieheni kun yhdessä päästiin eroon =)
Nyt uusin villitys itselläni on bongailla nuita ihania hajuvesiä joita teiniaikaan käytin.Voi vittu etten paremmin sanos ehkä mä kuvittelen olevani niin nuori ja hehkeä tai sitten oon epätoivoinen ja turvaudun tuohon 80 lukuun :D
Nytkin tilasin itselleni tuota lancomen tresor tuoksua.olisin leonard balahea tilannu niin huutonetissä joku myi tyhjää pulloa :O...oih kuinka koski kun luin että oli tyhjä pullo...oooh niitä tuoksun aikoja.
Mies pitääkin mua ihan varmaan dillenä.So what ??? hullulla on halvat huvit...hih
 
heipsan! Tänään sitten lähti kierukka ja jäädään odottelemaan, onko sytostaatit tuhonneet kaiken elämän munasarjoissa. Tosin lääkäri kun ultrasi, totesi, että sen näköistä, että saattaapa siellä jotakin tapahtuakin. Nyt siis sormet ja varpaat ja kaikenmaailman ulokkeet pystyyn ;)
 
Marza, oi, koiruus, ihana vauva sekin on! Ja sitäkään ei mulle suoda, fuckin' fuck...

Täällä alkaa v:tutus nostaa päätään, kun menkat kolkuttaa kulman takana. Ihan millä sekunnilla tahansa alkavat. Mitään keinoa ei ole, etteivätkö alkais. En usko, että tällaiset äkilliset menkkaoireet olis milloinkaan raskaana. Ei siinä olis mitään järkeä... Nyt musta tuntuu, etten sittenkään ala niitä letrozyleja. Ehkä en tahdo mitään "turhia" hormoneja, kun ei ne lääkärinkään mukaan juuri apuja tuo. Ehkä ennemmin ne rahat ja ultrausrahat säästäis sit vaikka IVF-rahastoon, JOS siihen joskus menis, en tiiä kyllä huvittaako. Tänään näin niin ihanan vaavin, että pahaa teki :) Ja juuri syntyi kaveripiiriin uusi vauva, toinen syntyy hetkellä millä hyvänsä ja kolmas on mahassa. Kaikki nämä äidit ovat mua 5-10v nuorempia että kaikki onni heille suotakoon. Tänään ostelin vauvanvaatteita... Huijasin itseäni että noille lahjaksi... Saa nähdä pystynkö luopumaan...
 
Hienoa Katjusmaaret! Nyt pidetään peukkuja! Aiotko ottaa ovistikut käyttöösi?

Tän päivän tikku oli melkoisen tumma edelleen. Ei nyt ollut aikaa jäädä sitä tihrustaa tai vertailee. Ehkä me varmuuden vuoksi jumpataan vielä tänäänkin. Nuo piinailupäivät pidän kuitenkin ennallaan. Tänä aamuna oli kyllä sellaista jomoa muniksessa, että olisin voinut kuvitella sen ovulaatioksi. Mutta eikö kuvittelis, että lh-taso laskisi oviksen jälkeen niin paljon, ettei tikun tulkinnassa olisi epäselvyyttä?! Vai mitä tuumaatte?
 
Kiitos <3 siis mulle tuollaiset ovistikut on ihan hepreaa, tai siis kyllähän mä tiedän mitä ne on, mutten ole koskaan käyttänyt :D Eilen illalla kyllä vanhaa Rocky-leffaa katsoessani mietin juurikin sitä, että pitäiskö tässä alkaa ottaa "apukeinoja" käyttöön... Mutta toisaalta; mies on viikot toisella paikkakunnalla, ettei se paljoa lohduta tikkujen kanssa riehua, jos ukko on maailmalla :D :D
 

Yhteistyössä