40+ so what wol.13

Lämpimät onnittelut plussanneille :) Ihanaa, olette sen taatusti ansainneet!
Plussa onnea myös teille joiden piina päättyi tällä kertaa johonkin muuhun tulokseen. Henk.koht. itse en kuitenkaan pysty ajattelemaan kenenkään meistä kohdalla muutoin kuin että jospa se seuraava kierto ois sitten juuri SE kierto kun tärppää. Yltiöpositiivistako sitten vai ei mutta näillä siis mennään:)

Kalabaliikki -tervetuloa tosiaan mukaan sekä suuret pahoittelut menetyksenne johdosta. Meillä kans keskenmeno viikoilla 12 takana joulun tienoilta ja päätettiin heti antaa mahdollisuus jos vain on tullakseen:)

Hymynaama bongattu tänä aamuna joten päivitykseen vois kai pistää sen DPO -1..?
 
TORSTAINA 19.3.2015

nimi / ikä........................kp / kierron pituus


Leo Pardi (40)................................ 37kp/28-30
~lounakehto~ (41)......................... 34kp/28
Ninnuska73 (41)............................. 33kp /26-30
Vauvahaaveita#3 (41)..................... 29kp/28
MaiMei (39)................................... 24kp /27
Glearblue (44)................................23kp/25-29
Minttu 71 (43)................................ 18kp/30
mileena 74 (40).............................. 17kp/28-30
Marza (44)......................................13kp/30
Tyydeli (41)....................................10kp/28-30
Äiti seiskanelonen (41) ......................6kp /28
Pirunpelto (38) ............................... 5kp/28-32
Jimima (43).................................... 2kp/27-29


Piinailupäivät:

MaiMei(39)........................ dpo 11
mileena 74 (40)..................dpo -1


Plussanneet: :heart:

2015
vauvatoiveinen....(38) - 01/2015
Hedelmiina.........(39) - 02/2015
Sahramiini..........(43) - 03/2015
flutur................. (41) - 03/2015
Tammityttö.........(39) - 03/2015

2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014




Taustailijat:

kalabaliikki (38)
Katjusmaaret (41)
Zandi (40)
Torvi (42)
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Tammityttö, kyllä tuon ekan kuvan jälkeen jo minäkin viivan nään,vaikka kuvapikselimössöä enimmäkseen onkin (mun koneella siis näkyy huonosti).

Kun nyt olet tuosta geenivirheestä maininnut pari kertaa, niin mitä siis oikein nyt tapahtuu? NT ultrassako saatte tietää onko geenivirhe siirtynyt? Mitä sitten tapahtuu? Joo, eihän se kiva ole tämmöisiä miettiä (että varmaan taas tahditonta multa kysyä).

Vauvahaaveita#3, mites menee?

Jimima ja MaiMei, niin tuntuu meitä samassa tilanteessa olevia olevan tässä useampia. Mulla on myös tuo itsesyyttely välillä päällä, ja varmaan myöhemmin lapsi ihmettelee, miksi ei hällä ole sisaruksia. Ja oma vikahan se on kun on näin myöhäiseksi jättänyt nää hommat. Tai no...pirun mies kun ei aiemmin tullut kuvioihin mukaan!! (aina miesten vika, oli mikä oli....:p)
 
Viimeksi muokattu:
Äiti74 mä olen itse siis terve kantaja. Mulla ei ole vammaa tms mutta sikiö sattaa saada multa viallisen munasolun ja tuo vamma ilmetä. Tää ei yleensä näy ultrassa vaan vaatii istukkabiopsian tai lv-punktion. Jonkun mielestä täälläkin olen varmasti kamala ja teen väärin kun valikoin syntyvän lapsen mutta meillä on tehty tää päätös jo vuosia sitten eik meistä ole vaikeavammaisen hoitajiksi. Tottakai jos lapsi vammautui tai on synnyttyä vammainen ei sille voi mitään ja lapsi on rakas mutta ehdointahdoin en ole valmis siihen.
 
Noniin, taas koneen äärellä vihdoin.

Huhhhh mikä plussapuhuri täällä on riehunut! Kaikille lämpimästi onnea plussistanne, ja tammis, toivon todellakin että teillä menee kaikki hyvin loppuun saakka. Sitä samaa toivon teille muillekkin tottakai, mutta ymmärrän geeniriskit hyvin.

Testi mikä mulla haamuili tällä erää, oli siis pregcheck. Oli nännit siniset, paleli niin perhanasti, aloin haistaa outoja juttuja. Mutta, näin nyt vaan taas kävi että menkat alkoi todella voimakkaasti. Ei voi mitään. Oltiin reissussa Teneriffalla ja en jaksanut nähdä vaivaa etsiä wifi-paikkoja vain että pääsen kaksplussaa päivittämään ja hotelli ei tarjonnut wifiä ollenkaan. Teki mieli kyllä heittää puhelin ja kaikki seinään, kun huomasin kävellessä et nyt alkaa jotain lämmintä valumaan ja ihan oikeesti.

Ajattelin, että oispa ihana yllättää mies jossain rannalla ja paljastaa "pieni salaisuus" että meitä onkin tällä reissulla kolme. Onneksi en taaskaan kerennyt sanoa yhtään mitään. :ashamed:
Aion jättää siis ovulaatiotestit ja kaikki pois. Yksi clearblue odottaa kaapissa tulevaisuutta, jos käyttäisin sen vasta, kun on taas kp28 aika.

Siinä sitä sitten leikittiin taas kuukupin kanssa ja voi jumankauta mä en opi sitä tai sitten se ei vaan oikeesti sovi mulle :mad:
Se on kuin työntäisi käpyjä, kaktuksia ja sateenvarjoa tonne reikään väärinpäin, ja auta armias kun se kuppi plopsahtaakin auki siinä h-hetkellä!! Reikä repee nimittäin siinä! Kun sain sen kupin taas paikalleen niin se painaa rakkoa niin, että tuntuu et koko ajan pissittää. Ei hyvä. Ja se sattuu. Se painaa koko ajan niin oudosti (liian iso?) mutta se sattuu.

Et semmosta. Reissu oli aivan ihana, tuli tarpeeseen. Rakkaus kukkii edelleen meillä aivan uudella tavalla. Ehkä mun pitää luopua jostain, että saa tämmöisen suhteen. Kai se on joko/tai. Itse ajattelen niin.

Tänne saa päivittää kp5/28-32
Nyt on jo 6kk tullu menkat säännöllisesti joten lyhennän noita päiviä.
 
Voi Pirtsi Pirtsi.. sulla on sitte vähän samanlainen kokemus ku mulla joskus. Tein ennen matkaa joniin haamun ja thaimaan lennolta suoraan apteekkiin. Ajattelin yllättää miehen. No kun tein sitä testiä nii yllätys pönttö oli punaisena :( Se siitä. Olishan se olluki liian kivaa. Halaus.
 
Hei vaan kaikki pitkästä aikaa!
Ihanasti tullut pinoon plussia :heart: Onnea valtavasti kaikille plussanneille ja hirmuisesti tarrasukki matkaan :kiss: :heart:
täällä keskenmenon jälkeen ollut pitkälti tän kuun alkuun vaan vuotoa, aivan kuin olisi ollut kaikki ihan väärinpäin eli minimaalista vuotoa suurin osa pisin vuodoton jakso viispäivää :( mutta nyt on ollut jo kuivaa kaksiviikkoa onneks aah :) Nyt oon sitten kahden vaiheilla jatkaisiko vielä kuumeilua vai hakisiko apteekista kierukan ja olisi onnellinen jo nyt niin ihanasta perheestä.... On se vaikeeta kun tunteet repii kumeilemaan ja järki ois jo kierukan kannalla :'( Olotilakaan ei vielä ole kaikkein paras, olin aika väsynyt kun vuosin vaan kokoajan, mutta pikkuhiljaa tässä ruvetaan piristymään, no päädyin sitten mihin ratkaisuun tahansa niin tulen varmaan aina olemaan kuumeilija ainankin sydämmessäni =)

Onnea täältäkin Tammityttö :heart: ihana viiva sieltä näkyy... kovasti tarrasukkia matkalaiselle mukaan :heart:

Mukavaa kevättä kaikille kuumeilijoille tänne :flower::heart: Ihanan paljon myös niitä ++++++++++ tänne!!!
 
Mulla on viilis ettei tää kestä :(
Päivän mittaan hävis tissi/nännikipu ja väsymys. Nyt illalla ei edes palella kuin yleensä paleltanu tähän saakka. Iski hiki. Lisäksi muutaman tunnin pidätyksellä ovisestillä haaleampi viiva :(
Teen aamulla vikan r.testin ja tiedän että ahdistaa. Mä arvasin että tää huono viivan vahvistuminen ei tienny hyvää.
 
LAUANTAINA 21.3.2015

nimi / ikä........................kp / kierron pituus


Leo Pardi (40)................................ 39kp/28-30
~lounakehto~ (41)......................... 36kp/28
Ninnuska73 (41)............................. 35kp /26-30
Vauvahaaveita#3 (41)..................... 31kp/28
MaiMei (39).................................... 26kp /27
Glearblue (44)................................25kp/25-29
Minttu 71 (43)................................ 20kp/30
mileena 74 (40).............................. 19kp/28-30
Marza (44)......................................15kp/30
Tyydeli (41)....................................12kp/28-30
Äiti seiskanelonen (41) ......................8kp /28
Pirunpelto (38) ............................... 7kp/28-32
Jimima (43).................................... 4kp/27-29


Piinailupäivät:

MaiMei(39)........................ dpo 13
mileena 74 (40)..................dpo 1


Plussanneet: :heart:

2015
vauvatoiveinen....(38) - 01/2015
Hedelmiina.........(39) - 02/2015
Sahramiini..........(43) - 03/2015
flutur................. (41) - 03/2015
Tammityttö.........(39) - 03/2015

2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014




Taustailijat:

kalabaliikki (38)
Katjusmaaret (41)
Zandi (40)
Torvi (42)
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Kiitos kysymästä :) pessimismi kai suojelee kun hätåilee kaikkea. Huono olo oli aamulla ja nyt tärisen ja kylmä hiki valuu kun on nälkä. Tein aamulla testin ja oli se vahvistinu.
Näillä mennään..en tiiä raskiiko enää laittaa rahaa testeihin vai miten. Nyt on tosiaan ihan ok fiilis.
 
  • Tykkää
Reactions: Tyydeli
MaiMei mitä kuuluu? On jo hyvät dpot!
Entäs Ninnuska, lounis, Leo pardi ja vauvahaaveita? Kpt paukkuu!

Mulla täällä tahtojen taistelu, ostaisko tikkuja vai ei. Ostin. Tikuttaisko ovista vai ei. Kusasin tikkuun. Eli häviöllä vahvalle tahdolle jo 2-0. Ihan perseestä. Ja ostin tekee royalit. Vielä kerran. Ja greippimehua.
 
TAMMITYTTÖ onpa ihana kuulla :) Onnea vielä, kyllähän tuo jo todella lupaavalta kuullostaa :) Säästä tikkurahat vaikka varhaisraskauden ultraa varten.

OMA NAPA: huomasin tuosta listasta, että minullakin jo kohta täti ovella kolkuttaa. Ilmankos se meinaakin kaikki taas tympästä :/ eli ihan klassiset oireet tädin tulolle.
 
Mä suosittelen omakohtaisesti macaa ja q10. Luin noista aika paljon ja etenkin q10 on ulkomailla käytetty lapsettomuushoidoissa. Mulla tää 2kk noita ehti kyllä selkiyttää kiertoa. Voihan olla että olisin tässä muutenkin mutta hieman uskon noiden voimaan. Macaa mä otin 750 mg kapseleina aamuin illoin ja q10 200mg.
Tiedä sitten. Mut jotain on ollu pakko tapahtua koska vielä ennen kuopusta munasarjat oli inaktiivin näköiset, huonosti löydettävissä ja limis ohut . Nyt silloin ultrassa lääkäri ei ollu uskoa että olen sama ihminenkään! Limis oli paksu ja verekäs ja munasarjoissa folleja.
 
Hei kaikki :) Pääsisikö mukaan ketjuun? Ikää 38 ja hetken palstaa luettuani päätin liittyä tänne hieman "kypsempien" joukkoon. Kiertopäivät on nyt 16/24-26. Muutama yrityskierto jo takana ja toista lasta toivotaan. Olenpa minäkin jo langennut kaikenmaailman vippaskonsteihin eli alkukierrosta meni gelee royalet ja popsin jatkuvasti monivitamiineja ja kaikenmaailman superfoodeja. Samaa ravintoa ja vitamiineja napsii miestkin. Ei tuo esikoinenkaan helposti tullut, joten olen varautunut kovaan yritykseen ja jo siihenkin mahdollisuuteen, että yksilapsiseksi tässä jäädään :( Kierto on kyllä säännöllinen ja oviksen bongaan aina. Jossain se vaan sitten mättää....
 
En tiedä, onko täällä ollut vippaskonstien listalla vehnänalkioöljy? Mä aloitin sen nauttimisen esikoista vääntäessä ja plussan sain ekan kokonaisen öljykierron päätteeksi yk 11. Totesin, että jos sillä saa lehmätkin tiineeksi, niin miksei emäntääkin...

Varmalla en tietenkään voi sanoa miten se vaikutti, mutta kun tuolloin googeloin, moni tuntui vannovan vehniksen nimiin. Sitä saa ihan marketeista luontaistuotehyllystä.

Greippimehua otin myös, mutta eri aikaan päivästä, jottei se heikentäisi vehnänalkioöljyn sisältämän e-vitamiinin imeytymistä.
 
Huomenta!

Olen seuraillut ketjua jo pidemmän aikaa ja nyt voisin ilmoittautua mukaan! Olen pian 39 v. ja epätoivoisesti olemme yrittäneet toista lasta kolmisen vuotta. Vuosiin mahtuu mukaan yksi tuulimuna v. -13 ja yksi keskenmeno rv.10 kesällä -14. Ikää itselläni ja miehelläni alkaa olla 39, joten ei olla ihan tuoreita tapauksia enää, vaikkakin vetreitä kyllä. :p

Kiertoni heittelee 26-36 ja ovulaatiot saatan joskus jopa napata tikkuun. Tässä kierrossa ovulaatio bongattu eilen kp 18, joten piinaviikot edessä. Itse käytän monivitamiinia ja greippiä ihan greippinä ja mehuna. Lisäksi viime kierron viimeisillä päivillä otin käyttöön vehnänalkioöljyn. Mielenkiinnolla odottelen, onko siinä aineessa jotain taikaa.

Toisaalta olen toiveikas (niin kuin tekin), toisaalta pessimistinen raskautumisen suhteen, joten vertaistuki on poikaa! Teidän keskustelun seuraaminen ja plussat ovat kyllä auttaneeet uskomaan uuteen yritykseen. Jospa joskus olisi meidänkin vuoro.
 

Yhteistyössä