40+ so what wol.13

Tervetuloa Choco_brown ja Virkki! Tännehän mahtuu, kun tässä juuri on ollut joukkopakoa odottajien puolelle.

Mun vehnänalkioöljy meni jo vanhaksi ja tuskin viitsin ostaa toista putelia vanhenemaan. Sen ottamisen muistaminen oli haasteellista eikä maku yhtään edesauttanut asiaa... Maca onkin täysin kokeilematta. Onko se tabletteina vai kuinka sitä syödään? Eilen olisi ollut juuri niin tukala ovisolo, mutta tikku oli vielä eri mieltä.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet!

Macaa on jauheena ja kapseleina. Itse otin kapseleina kun kaikki tollanen sekoitettava litku oksetta. Etenki ku maca on vähän kun tuhkakupin jämiä haistelis, hyi. :) mä tilasin iherbistä sitä parempaa raw-macaa. En oo tutkinu saako kaupoista :)
 
Kiitos tervetulotoivotuksista :) Minäkin kokeilin aikoinaan vehnänalkioöljyä, mutta itsellä se saa sydämen jytkimään miten sattuu (lisälyöntejä ja rytmihäiriötä). Noissa gelee royaleissa on myös vehnänalkioöljyä, mutta ilmeisesti pienempi määrä. Niistä kun ei tullut mitään. Samasta syystä en voi käyttää kalaöljyjäkään. Pari päivää kalaöljyä ja tuntuu, että saan sydärin.

Ollaan miehen kanssa syöty mm. parapähkinöitä. Jo kaksi pähkinää päivässä sisältää tarvittavan seleenimäärän (liikaa ei saa syödä). Lisäksi niissä on muitakin vitamiineja ja hivenaineita... ja arginiinia myös eli luonnon "potenssilääkettä". Parantavat myös sperman laatua ja joillakin miehillä ne nostavat testosteronitasoja. Jossain väitettiin niiden myös auttavan kohdun limakalvoon ja alkion kiinnittymiseen. Esim. tuolla juttua vaikutuksesta hedelmällisyyteen ja seksihaluihin: Parapähkinä - Seleenin puutos kuriin samalla kun suojelet sademetsiä (+Nostaa seksihaluja!)

Esikoisen sain alulle kierrossa, jossa söin ovulaation jälkeen miniaspiriinia. Liekö sitten sattumaa vai vaikuttiko jotain, en osaa sanoa. Veren hyytymistekijöissä ei pitäisi olla vikaa, joten nyt en ole tuohon turvautunut. Mutta jos ei ala tärpätä, saatan kokeilla sitäkin jossain vaiheessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Pirunpelto
KP1 kellontarkasti, kiitos vain kysymästä, Tyydeli! Tää on niin uskomattoman tylsää, ei koskaan edes pientä jännityksen momenttia, että ehkäpä jos sittenkin. No, tietääpähän, että jos joskus sittenkin, niin varmana oon raskaana, jos menee päivänkin yli oletetun... Tai ehkä kaksi päivää kuitenkin. Menkat alkaa aina joko DPO14 tai DPO15 riippuen oviksen ajoituksesta että oliko aamulla vai illalla. Nyt alkoivat eilen illalla, merkkaan tämän päivän KPykköseksi. YK11 käyntiin.

Mä olen syönyt vehnänalkioöljyä kolme kiertoa, ja macaa söin syksyllä 3kk. En oikein tiedä, jaksanko tuhlata rahaa enää mihinkään, mutta toisaalta, flunssat on olleet vähäisemmät ja olo jotenkin oikein hyvä, joten ehkä jatkan vehnänalkioöljyä ja tehostettua vitamiinipopsimista vielä. Ja greippimehu on hyvää.

Voi harmi harmi, Pirtsi!! Mutta on se hyvä, että yritystä kuitenkin on. Kyllä se sitten tärppääkin vielä. Mulla on niin ankeaa, kun ei ole edes yrityksen häivää ikinä. Usko munasoluihin on kyllä hävinnyt.

Hienoa, Tammis, että viiva sen kun vahvistuu! Sulla on kyllä käynyt ihmeiden ihme! Toivotaan onnea loppuun saakka.

Huvitti Pirtsin kuukuppitaistelu! Mäkin aloitin saman kamppailun juuri. Nyt oon ollut pari tuntia että jee, hyvältä eli ei-miltään tuntuu, ei pissitä jne., mutta äsken vessassa huomasin massiivista ohivuotoa, blah. Aion silti päihittää sen kupin näissä menkoissa! Tosin keskiviikkona on reissuun lähtö, sitten saa jäädä. Mut viime kuussa sain hiivatulehduksen siteistä, en siedä niitä! Ja hiiva ei auta raskautumisessa...

Mahtavaa, uusia! Tervetuloa, Choco ja Virkki! Mukava saada toisen yrittäjiä lisää, se on niin oma juttunsa myös se, kaikki syyllisyys, että miksi esikoisella ei ole sisarusta, kun KAIKILLA muilla on... Tällä hetkellä tilanne on melkeinpä tuo: ihan kaikilla kavereilla ja naapureilla on vähintään 2 lasta. Omasta puolestani olen mielellään "erilainen" ja onhan yhden lapsen kanssa tosi helppoa, mutta silti se on ikävä ajatus, että lapsella ei olisi sisaruksia ihan aikuisuudenkin varalle. Mutta se nyt menee miten menee. Ainakin oon kuitenkin tyytyväinen, että ollaan yritetty, ei voi siitä itseään syyttää.
 
Kerrohan MaiMei sitten kokemuksia sinäkin siitä kupistä, pärjäätkö sen kanssa. Mulla toi toka kerta oli sellanen, ettei ohivuotoja tullut, mutta se sattui ja painoi rakkoa. Ehkä uskallan kokeilla vielä kolmannen kerran.

[/Choco Brownille kiitos parapähkinä-linkistä! En tiennytkään, enkä ole koskaan kuullutkaan, että parapähkinöillä on tuollaisia vaikutuksia :eek:
Parapähkinät on mulle muuten hyvinkin tuttuja, ihan parhaita pähkinöitä kaikista ja niitä tulee natusteltua aika paljon. Sen vaikuttamisesta seksihaluihin en osaa sanoa, koska meillä on tämä teinirakkaus-vaihe menossa edelleen. Tai sitten se johtuu just noista hemmetin pähkinöistä!! Oli miten oli, en halua sen loppuvan :p

Nuo macat sun muut saa vielä odottaa. Ja tikuttelut. En tiedä mikä kropassa myllää, mutta nyt pari päivää on panettanut niin paljon, että oisin melkein puuta voinut hinkuttaa ja eilen oli kananmunalimaa. Jos ois niitä tikkuja, niin tikuttaisin vaikka onkin vasta kp8. Oli miten oli, fiiliksellä mennään. :cool:
 
Viimeksi muokattu:
En pärjää, Pirtsi!! Hjälp! Koko aamupäivän säädin sen kipon kaa, ja sitten kävin raivoissani kiskomassa sen irti ja tamponi tilalle. Mut niitäkin on vaan yks, enkä pääse tänään kauppaan, enkä halua siteitä, joten kuppikoettelemus on vielä edessä... Nyt vaan en saanut sitä millään paikoilleen. Siis niin, ettei lorahdellut ohi. Se tuntuu olevan hyvin ekana, ja se pyörii siellä sen verran, että luulisi paineen muodostuvan (ja kun ottaa pois, niin paineen poistumisen kyllä kuulee), mutta silti myös tuntuu, että se on niin tiukasti, ettei se mahdu kunnolla avautumaan. Tai jotain, emminä ymmärrä. Sinne kertyy kyllä vuotoa, mutta kun vaihdan asentoa, lorahtaa usein myös ohi, ja on koko ajan sellainen olo, ettei pysty rentoutumaan, kun ärsyttää se kupin epävarmuus. Ja silti vaan yhä haluaisin sen valloittaa. Ei oo greippejäkään, ja kääk, minähän lähden ulkomaille ylihuomenna, saako sieltä greippimehua... Lonkeroa ei ainakaan saa! ;)
 
Maimei se ilma pitää poistaa ku asennat sen kupin eli se tsud ääni pitää kuulua ennenkuin jätät sen paikalleen. Eli jos se ääni kuuluu vasta ku otat kokonaan pois niin se kuppi on rutussa eikä sellaisena tiiviinä ympyränä eli vuotaa.
samoin kantsii kokeilla jättää kuppi vähä alemmas ettei yritä sulloa sitä sinne ihan perukoille . Joillain voi auttaa. Ja se antennin kääntäminen vähä sivuun auttaa itsellä siihe ettei tunnu se "pissihätä" ku se tikku ei paina virtsaputkeen tai siihen aukolle
Mä joudun itse sullomaan sen joskus ihan kokonaisena sinne et asettuu. Vaikka mulla on aika ahtaat paikat. Mut eihön se ny penistä paksumpi oo :LOL:
Tsemppiä! Se on ihan loistava..pitää vaa joskus vatkata sitä viis kertaa edes takas
 
voi tsösses ton kuukupin kera heh heh teitin kanssa :LOL:
Siis oikeesti oon ite suosiolla jättäny kyllä kokeilematta,mutta ne joille sopii antaa palaa vaan.
No joo ja sitten ihan olennaiseen eli tähän vauvakuumeilun puoleen.
Tässä kierrossa saa sitten olla kun tiiän ettei mitään olekkaan....huooooh
Meillä ei oikeen tuolla sängyssä nyt ole ollut sutinaa.Mies kun jätti tupakan niin tuntuu että eipä tolla tee mun värkkiäkään mieli...snif
Ja sitten vielä kaiken lisäksi oma vika kun sain uudet paniikkkihäiriö lääkkeet niin ei oo tehny miel itselläkään ja luin sepustukset niin oireina on haluttomuutta WTF :O
Ei vittu kyllä seuraavalla kerralla mun miespuolinen psykologi saa kuulla taas vali vali kuin mä en oo enää halukas miehen kera hässimään ;)
 
Heh, kiitos Tammityttö, ja täältäkin löytyi paljon infoa:
Pulmakulma [Kuukuppikunta]
Mutta mitään ääntä en saa siitä kyllä kuulumaan, vaikka mitä tekisin :) Katsotaan taas, nyt se on EHKÄ hyvin. ;) Ja joo, ei oo penistä paksumpi, mutta enpä mä kyllä viihtyisi peniskään sisuksissa koko päivää ;)

Marza, sellaista se toisinaan on... Ellei ois tätä vauvapuuhaa, niin hyvin harvoin sitä varmaan tulis harrasteltua. Mutta suhteet elävät omia aikojaan, ehkä tulossa on taas pirtsimäiset teinirakkausvaiheet! Vauvaunelman kanssa ei oo kyllä mitään väliä, että haluttaako itteä vai ei, motivaatio löytyy muista näkökulmista ja sit sitä vaan haluaa. On ollut myös aikoja, ettei miestä oo haluttanut.

Mikä päivä nyt on, vasta kp2, ääh! Joko vois tikuttaa? Tylsää!!
 
Mä jotenki vaan lipsahdin apteekin ovesta sisään. Ostin sitte kuitenkin digin . Huomenna olis oviksesta 4+3. Jos sen sillo tekisi niin voi ahdistua jos se ei näytäkään haluttua tekstiä tai ahdistua vaikka näyttäisikin kun siltikin se hcg voi olla siinä alarajalla ja ja ja.. :whistle:

Mä en tiiä mitä tässä keksis jotta sais ajan kulumaan. Pääsisin tosiaan sairalaultraan oviksesta 7+2 , mutta nyt kuitenki mietin notta meniskö aikaisemmin jonnekin ultraan arvioimaan tilannetta.
 
Hei kaikki. Olen roikkunut taustailijana viime kesästä lähtien, nyt jo pudonnut listaltakin. Ikää 42v, lapsia 1v +10v. Imetyksen lopetin elokuussa ja kuukautisen ovat olleet niukkoja sen jälkeen. Yksi lapsi on kuitenkin ollut vielä haaveissa, mutta olen ajatellut junan menneen ohi kohdaltani. Nyt kuitenkin näyttää, että raskaustesti olisi positiivinen. Huolettaa ja iloitsen yhtä aikaa, en tiedä kumpaa enemmän. En kuitenkaan ole enää ihan nuori, riskit kummittelevat mielessä.
 
Onnea joulu! Itsellä tylsä vaihe dpo2 (jostain syystä en saa punaiseksi tabletilla tuota) ja mieliala vaihtelee. Tietenkin ajattelen, etten tämä taaskaan onnistunut ja toisaalta haluaisi onnistuneen. Kroppaa vahtaan ja tulkitsen koko ajan, vaikka ei vielä voi olla edes vahdattavaa ja tulkittavaa. Grrr.... Odottelu on niin tylsää. Tsempit muille!
 
TIISTAI 24.3.2015

nimi / ikä........................kp / kierron pituus


Leo Pardi (40)................................ 42kp/28-30
~lounakehto~ (41)......................... 39kp/28
Vauvahaaveita#3 (41)..................... 34kp/28
Minttu 71 (43)................................ 23kp/30
mileena 74 (40).............................. 22kp/28-30
Virkki (39)...................................... 20kp/26-36
Choco_brown (38)........................... 19kp/24-26
Marza (44)..................................... 18kp/30
Tyydeli (41).................................... 15kp/28-30
Äiti seiskanelonen (41) .................... 11kp /28
Pirunpelto (38) ............................... 9kp/28-32
Ninnuska73 (41).............................. 9kp /26-30
Jimima (43)..................................... 7kp/27-29
Glearblue (44)................................. 4kp/25-29
MaiMei (39)..................................... 3kp /27

Piinailupäivät:

MaiMei(39)........................ dpo 16
mileena 74 (40).................. dpo 4
Virkki (39).......................... dpo 2
Tyydeli (41)........................ dpo 0


Plussanneet: :heart:

2015
vauvatoiveinen....(38) - 01/2015
Hedelmiina.........(39) - 02/2015
Sahramiini..........(43) - 03/2015
flutur................. (41) - 03/2015
Tammityttö.........(39) - 03/2015

2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:

kalabaliikki (38)
Katjusmaaret (41)
Zandi (40)
Torvi (42)
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Ovis bongattu eilen, enteili jo lauantai-sunnuntai akselilla, niin harrastettu jääräpäistä seksiä. Jääräpäistä siksi, että on ne nyt vaan yritettävä kaikkensa, jotta sitten tietää, onnistuuko tässä puuhassa vai ei. Ja kai sitä sitten tajuaa lopettaa joskus... joskus viiskymppisenä. :(
Nyt sitten saa taas käydä nukkumaan iltasella ihan rauhassa. Ihanaa! ;)

Ovis käyttäytyi tässä kierrossa taas vähän normaalimmalla tavalla. Tai siis tietty puhun lh-noususta. Nousi pikkuhiljaa, ja vahva viiva vain pikaisesti viime kierron neljän päivän sijaan!!

Joskus joo haaveillut kuukupista itsekin, mutta enpä taida enää kokeilla teidän kokemusten jälkeen!! :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jopo73
Tiedän tunteen, Tyydeli, kun kaikkensa antaneena saa viimeinkin RAUHASSA käydä yöpuulle ;) On tämä duunia!

Hah, tosi hyvää kuukuppimainostusta täällä joo... Mutta meikä selvisi menkkojen alusta kupilla, yhdellä tamponilla ja pikkuhousunsuojilla, jee! Nyt on jo niin hiipuneet, etten kotioloissa pidä mitään, mun menkat käyttäytyy tässä vaiheessa niin, että huomaa kyllä, jos jotain tulee, ja ehtii ihan hyvin vessaan. Että säästetään luontoa sitten tällä tavoin!

Huomenna lähtö reissuun, ja ahistaa, kun matkaseuralapsella on vielä eilen ollut oksutauti... Mut mitä voi tehdä?? Perua oma matka mahdollisen uhkan takia? Ei voi, oma lapsi odottaa lentsikkaa kuin kuuta nousevaa... Eipä tiedä päivän turmasta :( No ei kai muuta voi kuin toivoa parasta ja tuhlata desinfiointiainetta. Tarttuu se kumminkin voi ei!
 
Onnea Joulu13 :) Mäkin niin haluaisin nähdä tuollaisen plussan.

Itsellä n. viikko oviksesta ja kohta tässä voi hyvin alkaa kehitellä päässään raskausoireita. Katselin muuten kaupassa sitä maca-jauhetta, mutta hylly oli tyhjä niiltä kohdin. Jospa se sitten tarkoittaa, etten sitä ensi kierrossa enää tarvitse ja olenkin raskaana. En kuitenkaan, mutta toivossa on hyvä elää ;)

Kuukupista oli puhetta. Siinä olikin aikoinaan homma opetella laittamaan se paikoilleen ja tyhjentämään. Opinkin taittelemaan sen mahdollisimman pieneksi ja asentamaan, mutta poisotto oli aina tuskaa. Lopulta tulin siihen tulokseen, että se kuppi oli liian iso ja siksi ongelmallinen. Hain pienemmän ja se toimi huomattavasti paremmin, ilman tuskia. Mutta siltikään ei ollut mun juttu ja kuppi lisäsi kuukautiskipuja. Lisäksi oli sellainen "halko haarovälissä" olotila, vaikka miten asensit. Lantionpohjan lihakset jotenkin kramppasi ja oli hellänä kun lopulta otit kupin pois.

Meillä esikoinen menee syksyllä kouluun ja harvempi kuvittelee, että meillä enää olisi vauvahaaveita. Jos raskaudun, tulee olemaan shokki monelle. Mutta olisi kyllä kiva shokeerata.
 
Täällä menossa jo Kp5 ... Minut saa poistaa listoilta :) Mulla on nyt järki voittanut omat halut...ja lapsiluku jää kahteen ihanaan ja terveeseen lapseen :heart: Normaali elämä taas alkakoon ;) Kiitos kaikille tuesta ja kannustuksesta täällä, toivotan kaikille onnea ja tsemppiä kuumeiluun, ja ihanaa tulevaa kesää!!
 

Yhteistyössä