40+ so what wol.13

Uusille lämpimästi tervetuloa! Täältä häviää porukkaa plussatuulen puhaltaessa, niin ei tarviis yksin jäädä tänne horisemaan :whistle:

Tänne ei ihmeitä. Kävin etsimässä niitä parapähkinöitä ja tottakai mun tuurilla ne oli 2 eri kaupasta loppu!!

Ovista en ole tikuttanut, mutta veikkaan, että dpo3 tänään?
Oli limoja, oli kuivuutta, jomotti vatsaa ja teki vaikka mitä mutta onko kenelle käynyt niin, että oletetun oviksen (jos se nyt oisi vaikka kp14) jälkeen kun limailukin loppuu niin sitten ne seksihimot kasvaa?!
Mä oli aika kipeä ton oviksen aikaan ja tuntuikin siltä ettei tonne voi edes ajatella työntävänsä mitään ylimääräistä, se sattuisi. Kun tämä kipuilu oli ohi ja toosa rutikuiva niin taas alkoi aivan hillittömät himot hyrräämään :O:confused:

Nyt ei ole enään kuin satunnaista pistelyä rinnoissa, selkä jumissa. Migreenikin on pysynyt viikon poissa ja olen siitä äärettömän kiitollinen.

Mukavaa pääsiäistä kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Päinvastoin äiti seiskanelonen, dpo10 saattaa näyttää ihan blankoa ja dpo12 haamuilee vasta. Ja esikoisen raskaudessa menkat oli jo muutaman päivän myöhässä, kun vielä eräs testimerkki näytti negatiivista. Niin että ei oo kiirettä testata. Voin pilata päiväni sitte su tai ma.
 
Jaaha, kaikki katosi kun puhelimella tässä painoin jostain väärästä. Tiivistys enää:

- harmit, Minttu!
- yhä 38,8 kuumetta, influenssa varmaan, ei toivoa tärpistä
- pisti tänään vatsaan vas., ei kai myöhästynyt ovis? Sit pitäis olla jo ihmespermaa, kun ainut laaki oli ti-iltana
- olen ollut oletuksessa, että tänään DPO2, pidetään se nyt.
- hyvää pääsiäistä, meidän koko perhe jatkaa kuumehourailua
 
Hyvät (ja munarikkaat!) pääsiäiset kaikille. Mä aloin syöttää sitä macaa myös miehelle, koska... ihan järjetön kuumotus (kuin jatkuva ovis) ja energinen olo tullut tuosta. Olen kokeillut kaikenmaailman luontaistuotteet ja superfoodit, mutta taitaa olla ainoa joka saa mut heräämään ilman kelloa kuuden aikaan virkeänä. Syön kyllä muutenkin vitamiineja ja kaikenmaailman pähkinöitä sun muita, mutta ei ole aiemmin ollut tällaista. Tai sitten kaikki vaan vaikuttaa viiveellä. Ja lisänä tämä kevätaika. Jos ei seuraavista kierroista tärppää, niin ei sitten varmaan ikinä tärppää.
 
Minä täällä taustalla peukutan teille

Mintulle pahoittelut :(

Maimei, tylsä juttu mutta pidetään toivoa yllä.

Äiti74, kiva että olet palanut!

Ja Pirunpelto peukkuja kovasti! !

Ja kaikki muutkin, en pysy enää perässä!!

Choco, mullekin maca sopi. Vaikka aluks tuli sellanen kamala olo ekoista kapseleista, ihan kuin liikaa kofeiinia . Sydän löi ja kädet tärisi ja huono olo vaivasi. Mutta se meni ohi jonku ajan jälkeen ku muisti ottaa säännöllisesti. Olo oli kyllä supervirkeä. Mä kyllä liputan sen aineen puolesta. Monia muita olen syönyt ennenki mut nyt ekaa kertaa oli toi käytössä pari kk. Ja ultran mukaan inaktiivit munasarjat oli historiaa. Tai sitten tää on lopun alkua :D

Muok loputtomat kirjoitusvirheet
 
Viimeksi muokattu:
Hei 40-plussalaiset! Liityin innokkaasti ketjuun muutama kk sitten mutta jäinkin taustailemaan ja sen jälkeen on tapahtunut kurjia juttuja. Miesystävä päätti jättää mut aika yllättäen, en vieläkään oikein ymmärrä mitä edes tapahtui. :( ja vauvapuuhat toki loppuivat siihen. Mutta nyt eletään kp 27/26-30 (kierto heittelee jonkun verran) eikä menkoista vielä tietoa. Menkkakipuja on kyllä ollut jo yli viikon. Välillä on vaikea tajuta miten elämä heittelee. En ole ehtinyt lukea ketjua vielä joten pahoittelut kun tämä on vain omanapainen viesti.
 
Hetken aikaa ehdin elätellä toiveita, kun koin jopa hajuaistin niin herkistyneen, että josko nyt olisi tärppi käynyt, mutta testi näyttää niin valkoista kuin voi olla ja nyt alkoi tulla aavistus tuhrua, jonka gelee Royal tekee. Eli menkat alkaa viimeistään alkuviikosta. Plääh. Noh, lähdemme to reissuun, niin saanpas syödä ja juoda ilman rajoituksia.
Jokohan se olis 42v synttärit takarajana? Että pari kk vielä...?
 
Voi ei Leo Pardi! Kamala juttu... Siinä varmaan ajatukset on aikalailla sekaisin. Aikamoinen hyppäys vauvajutuista sinkkuuteen. Tsemppiä ja voimia sinulle.

Tyydeli, toivon sulle plussaa! Jospa se vielä tulisi.

Kertokaa nyt vielä kerran tuosta macasta! Siis mistä ostatte sitä? Ja millaisena käytätte? Vai mitä mun kannattaa seuraavaksi kokeilla? Choco Brown mielenkiinnolla odottelen sinun kiertosi kulkua ja tuleeko plussaa.

Minulla on varmaan tyhjät kuoret munasoluissa, kun mikään ei onnistu. Vehnänalkioöljyn aloituksen jälkeen sain ensimmäistä kertaa aikoihin plussan ovistestiin. Sitä ei ole tullut aikoihin. Itsekin pohdin koko ajan, kannattaako vielä yrittää ja mitä seuraavaksi kokeilisin. Käytän nyt tuon vehniksen loppuun ja sit mietin seuraavaa siirtoa. Pirun työlästä tämä on!

No, uusi yritys ainakin tässä kierrossa...
 
Kertokaa nyt vielä kerran tuosta macasta! Siis mistä ostatte sitä? Ja millaisena käytätte? Vai mitä mun kannattaa seuraavaksi kokeilla? Choco Brown mielenkiinnolla odottelen sinun kiertosi kulkua ja tuleeko plussaa.
Minä astelin lähimpään luontaistuotekauppaan (Life) ja valitsin tällaisen paketin: Puhdistamo | Premium Maca Googletus kertoo monen raskautuneen macan popsimisen jälkeen. Jotenkin se tasapainottaa ja virkistää hormoonitoimintaa. Sekoitan sen mehuun ja juon maistelematta. Olen ottanut kahdesti päivässä reilun teelusikallisen. Kapseleinakin tuota saa, kuten Tammityttökin mainitsi. Mutta saa tuon jauheenkin ihan hyvin alas ja laskin, että sen syöminen on edullisempaa. Vehnänorasjauhe on tuhannesti pahempaa, samoin msm-jauhe.

Riippuu kyllä niin ihmisestä ja "viasta", mikä aine voi raskautumiseen auttaa. Mulla esim. greippimehu, jonka pitäisi lisätä limoja, aiheuttaa autiomaa-vaikutuksen. Gelee royale auttaa jos ovulaatiossa on vikaa tai jos kohdun limakalvo ei kasva tarpeeksi paksuksi (kiitos mulla kasvaa ja gelee royale sai aikaan superrunsaat menkat).

Ennen oli sellaista Ido-E nimistä tosi vahvaa (100 mg) luontaista E-vitamiinia myynnissä apteekissa, jota lapsettomuushoidoissa olevillekin suositeltiin. Se oli soijasta eristettyä, mutta siis samansorttista mitä vehnänalkioöljy sisältää. Harmi ettei tuota enää myydä :( Synteettiset vitamiinit eivät vaikuta samoin. Kannattaa Virkki siis syödä vehnänalkioöljyä, mikäli se itselle vaan sopii. Mulle siis tulee rytmihäiriöitä siitä. Varmaan löytyisi mullekin joku valmiste, jos lähtisi luontaistuotepuolelta etsimään tai tilailemaan ulkomailta. No, tässä kun aikaa menee ja epätoivo lisääntyy, alan kaivelemaan ties mitä netistä :D Niin ja joku 48 vuotiaana raskaaksi tullut kehui jossain lehdessä, että raskaaksi tulon mahdollisti puhdas luomuravinto. Ja kappas, meiltä on yhtäkkiä alkanut löytyä paljon luomutuotteita ja välillä yritän katsella mahdollisimman lisäaineettomia ruokia. Tosin tänään ruokavalio on ollut niin epäterveellinen kuin olla voi.

Tyydelille tärppionnea ja jos kerran joku 48 vuotias voi vielä raskautua, voi sen hyvinkin tapahtua sun huomattavasti alemmilla vuosilla :)

Leo Pardille pahoittelut ja halaukset. Elämä osaa joskus satuttaa :(
 
Minä tilasin iherbistä näitä http://m.iherb.com/Now-Foods-Maca-Raw-750-mg-90-Vcaps/18046 Oon jotenkin maku/koostumus vammainen joten mulla ei mee alas mitkää sekoitukset :D. Tuo Raw Maca on kuulemma nimenomaan se "tehokkain ", mene ja tiedä. Samasta paikkaa tilasin q10 kapseleita, niitä otin 200mg. Jenkeissä sitä kuulemma annetaan lapsettomuus ongelmaisille.

Sit ostin helokkia ihan tavan kaupasta jossa mukana e - vitamiinia.

Nii en tiiä mikä vaikutti vai ei mikään. Mutta jotain oli pakko tapahtua koska esikoisen jälkeen munasarjat oli yhtä kuolleen näköiset kuin hoitojen alussa ja ennen kuopustakin ne oli välillä hankala ultrallakaan nähdä. Soluja näkyi yks -kolme ja toinen puoli oli täysin nollassa . Nyt molemmilla puolilla oli alkuja ja lääkärikin ihmetteli olinko edes sama ihminen :D
 
Ohhoh, elämä taas alkaa voittaa. Olipas kauhea tauti. Ja harmitti toki, että juuri oviksen päälle osui. Tästä tulee ehkä aika lyhyt kierto, ainakin ovisplussan mukaan, tai sitten kuume lykkäsi ovista. Lyhyessä on se hyvä, että seuraava on taas nopeesti... Mut se ei oo hyvä, että se on sitten yk12 jo. Ei täysi vuosi ajallisesti vielä, mutta kuitenkin tavallaan, melkein. Meneeköhän toinen yhtä nopeasti, kolmas?

Osanotot, Leo Pardi! Kuulostaa hyvin ikävältä. Onko tilanne lopullinen vai olisko vielä toivoa? Joko menkat alkoivat?

Huu Jopolla on jännät paikat, kävin kurkkimassa odotus-sivulla! Onnea matkaan vaan, eiköhän se matka ihan pian ala! Ja ihanaa, Sahris, että ultrassa näkyi juuri se mitä pitikin! Onnea!

Tääl ei mitään tuntemuksia taas missään. Kai ne tissit huomenna tai ylihuomenna kipeytyvät, tai neljän päivän päästä.
 
Tervehdys teille jokaiselle:) Pääsiäisen vietosta palailtu ja enimmät matkatavaratkin pikku hiljaa purettu. Puhelimella viestejä jonkin verran luettu mutta kirjautuminen viestin laittoa ajatellen ei jostain syystä onnistunut -vasta kun nyt sitten koneelta. Päivitykseksi kp3. Unohtui reissulla tuo gelee royalen aloituskin, niin pitäisköhän mennä loppukiertokin pelkin vitamiinein..
 
MAANANTAINA 6.4.2015

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Marza (44)................................... 31kp/30
Äiti seiskanelonen (41) ...................24kp/28
Pirunpelto (38) ..............................22kp/28-32
Ninnuska73 (41)............................ 22kp/26-30
Jimima (43)................................... 20kp/27-29
Glearblue (44)............................... 17kp/25-29
MaiMei (39)................................... 16kp /27
Choco_brown (38)......................... 9kp/24-26
Esteri1 (41)................................... 7kp/
Virkki (39)................................... 6kp/26-36
Minttu 71 (43)............................... 4kp/30
mileena 74 (40)............................. 4kp/28-30
Tyydeli (41)................................... 3kp/28-30


Piinailupäivät:

Jimima (43)........................ dpo 7
Pirunpelto(38)..................... dpo 7


Plussanneet: :heart:

2015
vauvatoiveinen....(38) - 01/2015
Hedelmiina.........(39) - 02/2015
Sahramiini..........(43) - 03/2015
flutur................. (41) - 03/2015
Tammityttö.........(39) - 03/2015

2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:

~lounakehto~ (41)
Leo Pardi (40)
woodoo (40)
kalabaliikki (38)
Katjusmaaret (41)
Zandi (40)
Torvi (42)
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Kp 3.
Mutta täytyy sanoa, että ainakin gelee royal vaikuttaa. Pitkästä aikaa kunnon menkat. Onkin pänninyt se tihkuaminen. Nyt sentään vuotaa. Ilo se on pienikin ilo. :)

Muita iloja ei olekaan. Paitsi lomalle lähtö ensi viikolla.
 
Moikka naiset,

minulla on kesällä tullut tämmöiset "tissituntemukset" ennen menkkoja, nyt taas. Eli aamulla kun nousen, niin tissit on painavan ja hellän tuntuiset. Mietin,että voiko olla,että jotain yrittää, mutta mitään ei kesälläkään sitten tapahtunut.... ärsyttäviä tämmöiset tuntemukset, niinku ei meillä naisilla sitä ois muutenki :D
 
Noh taas täällä hölmöillään. Olin näkevinäni kännykän kautta (en edes omin silmin luonnossa) ihan pikkuriikkisen TAAS vaaleanpunaista tikussa. Ihan vähän.
Joko mulle osuu kaikki maanantai-testit kaupasta (käytössä vain nuo Pregcheckit) tai sitten mulla on hcg:tä elimistössä jo 3:tta kertaa peräkkäin. Nice.

Jos jotain oisi, kai noilla dpo:illa jo näkyisi. Paitsi etten ole satavarma oviksesta. Enihau:



Jos oloista jotain, niin luulen että PMS:ää vain.

Ja Glearblue nimenomaan, näitä tuntemuksia kun on mitä sattuu. On limaa, kuivuutta, itkuherkkyyttä tai saattaa olla olematta ja ehkä olikin jne. Mistään ei voi ikinä tietää mitä tapahtuu. Minkä ihmeen takia vain meitä naisia rankaistiin (minun mielestä rangaistus on oikea sana) näillä vaivoilla? Menkat alkaa n.15 vuotiaana, joka helkkarin kuukausi about 50-vuotiaaksi saakka?? Tuntemukset, raskaus, synnytys, turha analysointi..Lista on loputon. *huoh*
Niin...mikä PMS? Ottaa päähän niin hemmetisti tälläkin hetkellä. :mad:
 
Pirtsi, hölmöile vaan :) Täytyy sanoo että hiukan on hailakka mut jos ei muuta ni kyllä minä pystyn kuvittelemaan ainaki et missä jotain pitäis näkyä :) Minä pidän kaikki hiuksetkin (ne pitkät tummat :D ) pystyssä sinun puolesta että saisit oikein mahtiviivan! Unellasi on taas mahdollisuus, nähdään :)
 
Pirunpelto, ai että "näillä dpo:lla" pitäis näkyä? Siis viime yönä? Dpo 8-9? No ei pitäis :heart: Munasoluhan on hädin tuskin kiinnittynyt (tai just kiinnittymässä), joten nyt ei todellakaan kannata ajatella, että nyt pitäis näkyä jotain tai enempi. Aavistuksen voin minäkin tuossa nähdä. Toivottavasti on muutakin kuin aavistus :flower:

Uusia testejä kehiin!

Vaatii Jopo
 
Pirunpelto. .Tottakai pitää näkyä noilla päivillä ! Muistaakseni kaikki opukset kehottaa tekemään testit viimeistään dpo 10, kaikki sen jälkeen on turhaa :D ei vaan. .höpö höpö! Niin aikaisin oot liikkeellä ! Aamulla, perjantaina viimestään on jo hyvä viiva.
 
Pirunpelto: toivottavasti haalea viiva merkkaa jotain. Olen yksi niistä, jotka saa herkkiin testeihin aina jonkinsortin viivan, joten olen lakannut testaamasta liian aikaisin.

PMS on kuin "Pre Murder Syndrome", kuten joku joskus sanoi. Mulle sopii raskaustestiksi ihan nuo PMS-oireet eli jos loppukierrosta 1-2 päivää ennen menkkoja alkaa kiristää päänuppia, en ole raskaana. Lisänä puunaan koko huushollin. Ja jos joku tekee jotain väärin, saa kyllä kuulla siitä. Toisaalta tuo raivo on ihan tarpeenkin joskus, heh. Hyvä etten syöttänyt naapurille sitä tupakantumppia, jonka tuohon pihaan viime kuussa tallasi :mad: luulen, että ne tumpit pysyy tästäedes siellä missä pitääkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Pirunpelto
Pirtsille taas tsempit syynäilyyn! Mä en aio jaksaa ees tehä testiä. Rinnat kipeät, here we go. Vieläkin mietin sitä, että esim. kun rinnat kipeytyy tällee dpo7, jolloin vois vielä kiinnittyäkin, niin tarkoittaakohan se kipeytyminen, että munasolu ei ees oo hedelmöittynyt? Tai sanotaan niin päin, että kun raskauskierrossa rinnat eivät pms-kipeytyneet, niin miksi eivät? No ei näihin kukaan osaa vastata...

Mä niin tarvisin jotain tähän vauva-asiaa pois viemään.... Jotain isoa! Mut en keksi mitä...
 
Viimeksi muokattu:
Hei. Vieläkö mahtuu yksi kuumeilija mukaan? Olen 41 v suurperheen äiti jolla on koko ajan vauvakuume ja viel yhtä haaveillaan. Mietinnässä on vaan että oonkohan jo liian vanha saamaan vauvaa. Edellinen lapsi on syntynyt 2013 ja nyt 12/14 sain keskenmenon rv 18. Pelottaa että miten tässä käy.
Tää ketju tuntuu aika raskaalta kahlata uutena läpi nii voisko tän ketjun päivittää ihan uuteen? Tai sit en vaan saanut viel ihan selville ketä viel on mukana =)
 

Yhteistyössä