40+ so what wol.13

Kuulostaa niin omilta nuo teidän jutut! PMS:t täälläkin jyllää. Jo sunnuntaina alkoi tuhruttelemaan ja tilasin tiistaiksi verikokeet. Pah! Mitään ei ole vielä alkanut. PMS:n lisäksi mulla on AINA maha ihan sekaisin ennen kuukautisia. Ja nukun huonosti. Liekö jo varhaiset vaihdevuodet!

Anuliini, yritystä päälle vaan. Ainakin on jännättävää. Toivottavasti nyt myös nappais nopeasti kiinni. Eikö kellään oo mitään jännättävää tai testejä? Choco: jos testaan asperiinia tai luet siitä, niin laita tännekin infoa. Zandille tsempit keäykseen torstaina. Vielä on rakkuloilla aikaa kasvaa muutama päivä.
 
Glearblue, älä jätä meitä. Toivon, että saat kuitenkin sen ihmeen. Yritä jaksaa uskoa siihen, vaikka välistä tuntuukin niin toivottomalta.
Minullakin välistä ollut niin ikäviä päiviä, että itkeä tuhrustannu sitä, että minusta ei ikkään kyllä tule äitiä ja se on kaikkein pahinta Naisen elämässä, itkeä kadotettua nuoruutta ja saamatta jääneitä lapsia. Kuten gynekin viime kerralla sanoi, kun asia tuli puheeksi, että Jos Ihme tapahtuu, mutta ei mitenkään toitottannu, että nyt vaan peitot pöliseen ja piuhaan, niin kyllä se sieltä tulee vielä. Vaikka nuita epätoivon hetkiä on aika useinkin ollut, aina jollain ilveellä sieltä ajatusten alhosta on tullut aina noustua.
Sen mie olen päättänyt, että en ala ovistestejä osteleen, vaan luotan sitten siihen luonnon menetelmään, että jos tulee, niin saapi tulla, mutta testeistä yritän pysytellä erossa :) Ainakin Vielä hih hih :D
Ihanaa uutta päivää Teille!!!!!
 
Niinhän sä Anuliini vielä luulet ;) Kohta oot jo Prisman hyllyllä tähyämässä testejä! :)

Zandin folleille kasvutsempit!

Mä en nyt osaa olla, kun ei mee normisti nää hommat. Kuten tiedätte, mä aina heitän toivon dpo5-9, kun rinnat kipeytyvät. Mut ku nyt ne on ollu kipeet jo dpo1:stä asti!! Oonko mä nyt täysin toivoton vai täysin toiveikas?? Ihme geleet! Noh, ehkä mä tälleen kuitenkin kannattelen toivoa pitempään.

Aurinkopäivää!
 
Moi,

mä nyt mietin rintojen kipeänäolemista kun kaikilla tuntuu sitä olevan. Miten se ilmenee? Kun sillai periaatteessa mulla tissit on tossa ja ellen törmäile seiniin tai puristele niitä kauhiast niin ei ne koskaan itsestään mitään ilmoittele. Pääsääntöisesti yritän olla törmäilemättä ja puristelukaan ei hirveesti natsaa niin en osaa tisseista sanoa mitään. Niin miten tuo teillä ilmenee tuo rintojen arkuus? Onko ne sillai jatkuvasti kipeinä vai? Vai pitäisikö noita nyt tässä ovuloinnin jälkeen menkkoja odotellessa leipoa? :xmas: Toisaalta kun en ennenkään ole puristelut niin vaikea verrata menneeseen..

Tällasta mietin.

Toivottavasti Zandilla on pian mahtava saalis!! :hug:
 
Anuliini :hug:

Zandi, voi ei.. Toivottavasti ei mene hoito reisille :(!!

Clearblue, älähän karkaa :) Mäkin roikun täällä tyhmine kommentteineni ;)

Woodoo. Mulla yleensä arastaa vain nännit. Nyt plussatessa osasin kuulostella ja se nännikipu lakkasi ykskaks ja vaihtui sit sellaiseem pieneen kosketuskipuun kainalon puolella. Vaikka imetän eli ei silleen nii selkeesti muutoksia kai oo. Mut silleen se on tainnu mennä aikaisemminki. Vasta vähä myöhemmin meni rinnat painaviksi että vähän aristaa jos vaikka juoksee , ja nännikipu tuli takas. Ehkä ihan ekassa raskaudessa ever tissit oli oikeesti turpeat ja kipeet jos vaik halas.
Mut hoitokierroista tiedän sen että itsellä estrogeeni pistää rinnat araksi ilman raskauttakin.
 
Mooooi!

Olen täällä taustalla seuraillut keskustelujanne ja yrittänyt pysyä positiivisella mielellä oman plussaukseni suhteen tänään tein toisen digin viikkoja siis menkoista laskien olisi 4+6 ja testi näytti raskaana 2-3 eli periaatteessa kai aivan oikein. Tää tuntuu vaan niin oirettomalta etten oikein usko todeksi, tissit on aristavat koskiessa tai nännit oikeestaan. Alavatsassa tuntuu välillä jotain ei kipua mutta jonkinlaista juhlimista , niin ja unia olen alkanut näkemään oikeastaan joka yö...ja päivä jos ehdin torkahtaa :) mut raskaana kai tässä ollaan kunnes toisin todistetaan, ukkokulta on kyllä ihan innoissaan :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Esteri1
Meimii, ihanaa aikaa sulle tiedossa. Mä olen niin vilpittömän onnellinen, että olet plussannut ja vielä ukkokultasikin on onnellinen. Hieno juttu! :)

Menöö näissä nimmareissa ihan pää sekaisin, että mistä kohdin isolla ja mistä pienellä, mut jospas nyt korjauksen kautta oikein tuli nimmari :)
 
Viimeksi muokattu:
Woodoo: kai noi rintahommat on aika yksilöllisiä. Mullon niin kauan ku muistan tullu rinnat aroiksi noin vko ennen menkkoja. Raskauskierrossa ei tullut. Mulla ei pelkät nännit oo ikinä kipeät (vasta imettäessä), mut esim. nyt on siitä heti alta. Ja nyt on silleen et sattuu, jos vaik lapsi painautuu vasten. Yleensä se kipeys vko ennen menkkoja on sivuilta alkavaa, koko rinnat on lopulta arat ja raskaat ja tuntuvat koko ajan ilman mitään kosketusta, ja illalla kun ottaa rintsikat pois, saa irvistää. Ja juostessa sattuu. Et hyvin selkeää. Mut ei sentään sellaista kuin joillain, et ei voi nukkua ilman rintsikoita.
 
Meimii, kurkistelen taas tänne enkä malta olla puuttumatta pikkiriikkiseen kirotusvireeseen viestissäsi... ;) Kerrot että alavatsassasi tuntuu pientä juhlimista... syystäkin :) Tule jo toki juhlimaan odottajiin ja kertoilemaan tarkemmin. Ja tuo kaikki muut ihanaiset mukanasi :)

<3 , Sahris
 
Heippa naiset!

Täällä kp 1 ja jospa tämä olisi nyt se kierto, kun päästää tosi hommiin :D Virallisestihan siis tjot-linjalla mennään, mutta kyllä minä kovasti olen kehoani pari kuukautta tarkkaillut ja oviksenkin (muka) bongannut. Tikuista yritän pysyä kaukana, kuten Anuliinikin. Kierto on vaan aika lyhyt 24 pv. En tiedä, miten tuo sitten vaikuttaa?

Rinnat mulla kipeytyi nyt pari päivää ennen vuodon alkua. En niitä mitenkään tapaa puristella, vaan ihan tuntuvat aroilta muuten vaan.

Kovasti plussapuhuria kaikille kanssasisarille! On tämä vauvakuumeilu vaan aika jännää :)
 
Ihanaa, Meimii pääsee todella "aidan" paremmalle puolelle. Onnea!

Woodoo, silloin kun itsellä on rintakipua, se kipu tuntuu koko ajan rintojen sivussa kainalon lähellä, jommalla kummalla puolella tai kummallakin. Koskettaminen ei vaikuta mitenkään. Nyt kun olen hommannut kaarituettomia liivejä, niin olen huomannut, että kipuja on harvemmin. Liekö sitten että oikeaan aikaan kuukaudesta ne kaaret on sitten painaneet enemmin. Tämän kertaiset tissikipuni tosiaan liittynee tuohon hoitokiertoon niinkuin tammityttö sanoi. Raskaanahan en voi olla, kun ne munikset on vielä paikoillaan.

Kalabaliikki, kiva ettet heitä pyyhettä kehään vaikka siltä nyt tuntuukin. Sulla on vielä hyvää aikaa raskautua. :hug:

Anuliini, niinhän sinä vielä sanot, ettet ovis testejä hommaa. Varros vaan kun tällä palstalla vierailet ja huomaat muiden testaavan, niin huomaat pian kierteleväsi nettikaupois ostelemassa niitä. ;) Itsellä on tuolla vaikka kuinka paljon niitä, kun ovat käyneet turhaksi. Tosin jos ei nyt tärppää ja jos kävisi niin onnellisesti että pakkaseen joku saataisiin, niin kai niitä sitten taas voisi käytellä.

ON. Nyt on sitten irroituspistos pistetty. Täsmälleen oikeeseen aikaan, ei minuuttiakaan eikä minuuttiakaan myöhemmin. Täydellinen suoritus siis sanoisin. Toivottavasti torstaina on sitten täydellisiä follejakin.
Jotenkin olen antanut itseni ymmärtää, että munasarjojen kohdalla pitäisi olla jotenkin täyteläinen tunne. Sitä on nyt kahdella viimeisellä ultralla kysytty ensmätteeksi. Mutta kun ei todellakaan ole, eikä ole edelleenkään. Olen senkin takia varma, että se on merkki turhasta hoitokierrosta.
Kiitos ihan hirmuisesti tsempeistä teille jokaiselle. Muistakaa torstaina sitten peukuttaa. :wave:
 
Todellakin taustalta kirjoittelen, mutta Keltaisen seepran viestiin haluaisin kommentoida oman osan :)

Itse kirjoittelin koko viime vuoden 35-kuumeilijoissa (kohta 37v), luulin samaten bonganneeni oviksen jos ei joka kk ni ainaki melkein. Aina alkoi uusi yk.. Syksyllä kierto lyheni 24 päivään ja ajattelin tieten että se luteaalivaihe lyhenee ja estää raskautumisen.

Aloin ovista tikuttaan viimeisenä vuotopäivänä tarkotuksena tosiaan kattoa mihin vaiheeseen kiertoa se tulee, olenko lainkaan haulla itse :)
Plussa pärähti kp 9 ja 10! Eli ns. varoilla päivillä! Ei mitään tuntemuksia itsellä kun plussat tikuissa helotti.

Seuraavasta kierrosta tikutin jälleen samat päivät joista tärppi kävikin, yk 12. 10 kiertoa peittoa heiluteltu "väärinä päivinä" :) en osannut kuvitellakaan että raskautuisin pari päivää pitkien ja runsaiden kuukautisten jälkeen.

Yhteenvetona että ei lyhyt kierto automaattisesti tarkoita ettei voi raskautua, suosittelen kyllä testaamaan ainakin sen verran että tunnetko todellakin ovulaation tapahtuvan. Jos taas luteaalivaihe on lyhyt niin siihenkin onneksi apu saatavilla :)

Tsemppiä ja peukkuja kovasti muillekin 4-kymppisille vaivakuumeilijoille :)
 
Tervetuloa kaikki uudet! :wave:

Taas luvassa omanapainen päivitys, sorry. :ashamed: Täällä KP 15 ja ilmeisesti DPO 2 (tai ehkä DPO 1). Ovistesti näytti plussaa sunnuntai-iltana, mutta myös maanantaina aamupäivällä, ehkä hieman vahvempana. Olin maanantaina lapsettomuusklinikan lääkärin juttusilla, kun Facebookissa olin törmännyt ilmoitukseen, jossa mainostettiin erityisesti 40+ naisille tarkoitettua kaksivaiheista hoitoa ja vieläpä etsittiin naisia validointiryhmään, jonka jäsenille klinikka maksaisi osan kuluista. No, olipa oikeastaan aivan turha käynti, sillä osoittautui että hoito sopii lähinnä sellaisille, joilla ei perinteinen hoito ole tepsinyt. Minä kun olen kaiken lisäksi luomuna lapsen jo saanut en ollut sitten ihan validointiryhmään sopiva. Perinteistä hoitoa voisi kuulemma kokeilla, mutta "mitään ei voi luvata" eli ei mitään uutta. Oikein "kaunis ja muhkea" kohdun limakalvo ja iso hieno johtofolli oli ultralla nähtävissä, mutta ei juuri muuta eli ei juurikaan antraalisia folleja. Kysyin mitä se tarkoittaa ja lääkäri kertoi että se on merkki siitä että munasarjat ovat laiskistumaanpäin. :( Ei sinänsä tarkoita että olisi kokonaan hiipumassa ja ikäiselleni (43) kuulemma ihan normaalin näköiset munasarjat ja raskaus voi kyllä alkaa luomusti, vaikka tietysti reilusti pinemmät mahikset kuin nuoremmilla. No, hyödynnettiin ainakin tämä ovis kunnolla ukon kanssa, mutta aika masentunut olo tuosta käynnistä jäi, harmittaa että menin sinne ja maksoin vielä yli 200 € siitä. :| Mihinkään perinteisiin hoitoihin emme todennäköisesti lähde, liian kallista ja liian korkea epäonnistumisprosentti. Nyt sitten vain ihmettä toivomaan. En suostu luovuttamaan, mutta pikkuhiljaa alan sisäistää sen ettei toista lasta meille todennäköisesti tule. En ole vielä läheskään hyväksynyt asiaa ja onhan näitä onnistumisia tässäkin ryhmässä, joten jatkan toivossa elämistä, on se sitten viisasta tai ei. :ashamed:

Lääkäri suositteli myös munajohtimien aukiolotutkimusta ja sanoi että joskus munajohtimien ja kohdun "ronkkiminen" saattaa edesauttaa raskautumista, limakalvo jotenkin "herää" siitä ärsytyksestä. Onko kukaan muu kuullut moista? Jotenkin en jaksa uskoa että ainakaan molemmat johtimet olisi kiinni, kun olen kaksi kertaa tullut raskaaksi (1 onnistunut ja 1 epäonnistunut) eikä sen jälkeen (tai sitä ennenkään) ole mitään tulehduksia tms ollut, mutta enpä tiedä. Jotenkin tuntuu ettei tee mieli laittaa yhtään ylimääräistä rahaa "turhaan" mihinkään tällaiseen. Jos johtimet ovat tukossa, asialle ei kuitenkaan voi mitään ja kun hoitoihin emme todennäköisesti kuitenkaan lähde, en tiedä mitä hyötyä tutkimuksesta olisi. Ellei tuo "ronkkimisteoria" sitten pidä paikkansa tietysti, mutta aika toiveajattelua sekin varmasti olisi. Lisäksi hän puhui jonkun kevyen hormonin käytön aloittamisesta, olisko ollut DHEA?!? Tämä liittyi hoitojen aloittamiseen, mutta voisikohan tuollaista kokeilla myös luomuyritystä tukemaan? Kokemuksia?

Tsemppiä koko 40+ ryhmälle ja mukavaa keskiviikkoa sateisesta säästä huolimatta! :)
 
Viimeksi muokattu:
Onpa ketjuun tullut viestejä, pitää joskus ajan kanssa lukea tarkemmin. Jimimalle sellaiset infot, että kyllä tuo aukiolotutkimus todellakin lisää raskautumista eli jotkut pienet kiinnikkeet voivat aueta tms. eli osittain tukossa olevat munanjohtimet sitten kai aukenee enemmän ja edesauttavat raskautumista. Olen kuullut lääkäriltä ja lukenut asiasta.

Ei/no-ja: Onnittelut raskaudesta :) 24 vrk on tosiaan vielä ihan normaali kierto, mullakin usein sen mittainen. 23 ja alle alkaa sitten olemaan siinä rajoilla, voiko raskautua.

Mulle ei sovi sitten mitkään öljyt :( tulee lisälyöntejä sydämeen ja kuukautiset ei nytkään meinaa loppua (kp 7) kun olen ottanut sitä vehnänalkioöljyä. Näillä verenhyytymistekijöillä varmaan kuolen siihen miniaspiriiniin, mutta meinaan kokeilla sitä oviksen jälkeen ja lopettaa juuri ennen menkkoja.

Nyt kiire... hirmu paljon tsemppejä kaikille :)
 
Huh paljon viestejä, mutta onnittelut Meimii! :) Hienoa, että plussa on säilynyt!
Onnea Zandi huomisaamulle, toivottavasti on täydellisiä folleja (vaikken paljoa tajuakkaan niistä) :) Ja kaikille tsemppiä ja toiveikkuutta yrityksiin.

Ittellä yritysvaihe myös päällä ja mukavaa ollut, ainakin vielä himoja on, kunhan löydetään paikka ja aika! ;) Ainoa häiritsevä seikka tällä hetkellä, hirveät kuumat aallot, ilmeisesti clomifenit toimivat tällä tavoilla muutaman päivän jälkeen näin..

Mulla oli raskaana ollessa tosi herkät, arat nännit. Välillä pelkästään rintsikat sattui, jos vähänkään joku hipas niin auh. Viime kuussakin oli jotain nännituntemuksia, ilmeisesti ehkä ovulaatioaikaan, vaikka toivokin jo heräsi.. :)
 
Olen pahoillani piinailukaverini Minttu, ja perässä tullaan. :(
Nyt meinaan nimenomaan puuttuu mm. tissioireet, tyhjät ovat, eivätkä erityisen arat. Tissikeskusteluun noin muuten, mä painelin tissejä päivittäin koko raskauden ajan, kun esikoista odotin, koska juurikaan muita oireita ei ollut kuin kipeät rinnat ja kasvava maha.

Joo-o. Alkaa tosiaan usko loppua tähän touhuun. Harmi.
 
KESKIVIIKKONA 29.4.2015

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Virkki (39)....................................29kp/26-36
mileena 74 (40).............................27kp/28-30
Tyydeli (41)..................................26kp/28-30
Marza (44)................................... 24kp/30
Äiti seiskanelonen (41) ...................16kp/28
Pirunpelto (38) ............................. 16kp/28-32
Jimima (43).................................. 15kp/27-29
MaiMei (39)...................................15kp /26
Glearblue (44)............................... 14kp/25-29
Zandi (40).................................... 14kp/27
Karoliina (40)............................... 11kp/31
Choco_brown (38)........................ 7kp/24-26
Esteri1 (41).................................. 4kp/
Kalabaliikki (39)............................ 2kp/21-28
Minttu 71 (43).............................. 1kp/30

Piinailupäivät:

Tyydeli (41) .......... Dpo 11
Mileena 74 (40)..... Dpo 10
MaiMei(39)............Dpo 4
Jimima (43)...........Dpo 2


Plussanneet: :heart:

2015
vauvatoiveinen....(38) - 01/2015
Hedelmiina.........(39) - 02/2015
Sahramiini..........(43) - 03/2015
flutur................. (41) - 03/2015
Tammityttö.........(39) - 03/2015

2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:

Ninnuska73
KeltainenSeepra
Anuliini1975
kiialiina (41)
~lounakehto~ (41)
Leo Pardi (40)
woodoo (40)
kalabaliikki (38)
Katjusmaaret (41)
Torvi (42)
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Jimima, itselläkin on lapsi, tosin jo 14v., mutta niinpä vain on torvet tukossa. Eihän mulle laparoskopiaa olle tehty, mutta minkäänmoista virtausta ei saatu aikaiseksi. Ei kummallekaan puolelle. Toki lääkäri sanoi, että voi olla, että ne kramppaavat, mutta enpä ole sen jälkeen jaksanut luomuraskautumiseen uskoa.
Ei ole ollut tulehduksia, mutta pojan synnytin keisarinleikkauksella ja lisäksi minulla on ollut kierukka. Liekö toinen noista kuitenkin syntipukki tuohon. Mene ja tiedä, kyllähän nuo kuulemma tukkeutuu ilman parempaa syytäkin.
Huonosti kävi sulle kun et kyseiseen ryhmään kuulunutkaan. Mulle olisi varmaan tullut vähän huijattu olo tuollaisesta. Eikö tuollaiset olisi voinut etukäteen selvästi ilmoittaa. Itselle noista munasoluista ei käytetty noin hienoja termejä, vaan että sitten kun ne ovat ikäänkuin kiinteämpiä, alkaa munasarjat olla tehneet tehtävänsä, tosin siihen voi mennä aikaa tuossakin vaiheessa. Mulla ei kuulemma ole mitään merkkiä vielä sellaisesta. Hah, joltain osin kuitenkin nuorempi, mutta mitäpä noilla tekee jos kanava on tukossa. Toivotaan, että teilläkin se oikea folli lähtee liikkeelle ja saatte yhtymään miehesi tuotosten kanssa. Ihan hirmuisesti tsemppiä!!

Pahoitteluni teille uudelle kierrolle joutumisesta, se on niiiiin turhauttavaa.
Kaikille tsemppiä "jumppatuokioihin" ja toivotaan että tämä kierto olisi monelle, jollei kaikille suosiollinen!

Karoliina, kiitos kovasti!!

Itse täällä jännään huomista. Muistakaa peukut :D
Viime yönä en saanut nukuttua, kun koko ajan oli huoli kellosta, että joko ollaan myöhästytty, onko kaikki mukaan otettavat vähäiset jutut kerätty ja hommattu. Vuorokautta liian aikaisin, saa nähdä mitä ensi yö tuo tullessaan. Kääk.
Aamulla muka tunsin täytäläisyyden tunnetta muniksien kohdalla, mutta illan tullen ne hävis. Mitä lie ollut, olin jo niin innoissaan, että tää on sitä mitä lääkärit on kysyneet. Olen varmaan turvoksissa kaikesta tuosta juomisesta, että mun maha halkee ja se oli vain sitä.
 
Heippa kaikille! Olen muutamia sivuja lukenut viestejänne ja pääsen nyt vasta keskusteluihin mukaan, tietokoneeni reistailujen takia. Tyydeli, voisit lisätä minut listalle:) Ihanaa, kun vihdoinkin löytyi ryhmä, jossa samanikäistä ja -henkistä porukkaa! Meillä on yritystä takana kohta kolmisen vuotta :-( pari luomualkua saatu aikaiseksi, yksi kkm ja km ja nyt viimeisin yritys ivf-hoidoilla, nyt vappuaattona pp1 menossa :) Zandi, I feel for you - ollaan samassa veneessä! Pistähän Zandi tarkempia kuulumisia miten on mennyt?

Meille on tehty miehen kanssa kaikki tutkimukset, eikä mitään elimellistä syytä löytynyt, muuta kuin että kerran on saatu ultrattua se, etten ollut ovuloinut juuri siinä kuussa + lisäksi että minun munasoluvarastoni on hiipumassa :-(

Tosiaan nyt IVF-hoito meneillään... Jotenkin on sellainen hyvä fiilis, että nyt tämä tärppää :) Sain tänään matkaani 4-soluisen kauniin alkoin (kuten lääkäri sitä kuvaili) ja uskon, että se oli se meidän supercell, josta kehitttyisi terve esikoinen. Lapsi olisi enemmän kuin tervetullut. Itselläni jäänyt tämä näin myöhään, koska aiemmin ei sitä oikeaa osunut kohdalle, eikä tullut edes mieleenkään väärien miesten kanssa yrittää..
Nyt vaan täytyy toivoa, että parin viikon päästä pärähtää plussa mittariin ja kaikki menee hyvin loppuun asti.

Jimima: aukiolotutkimus on kyllä hyvä - eipähän turhaan yritä, jos on putket tukossa. Itselläni ne oli auki ja kaikki ok, mutta se neste minkä sinne laittavat tosiaan puhdistaa röörejä ja erityisesti sen operaation jälkeen on kuulemma helpompaa tulla raskaaksi..mutta toisaalta, kuten totesit, jos et ole aio siitä jatkaa mihinkään hoitoihin, niin voi olla hukkaan heitettyä rahaa.

Toivotan kaikille onnea yrityksiin - ei anneta periksi! Kaisa Liskikin oli 43v kun alkoi odottamaan kuopustaan - tosin aiemmin synnyttäneillä onkin paremmat tsäänssit saada lisää lapsia myöhemmällä iällä - mutta onhan näitä muitakin hyviä esimerkkejä, Marita Taavitsainen :) Ei muuta kuin Glada Vappen systrarna! Bara vatten :)
 
Zandille peukkuja koitokseen!!

Ja tänne omanapainen päivitys, anteeksi siitä, mutten keksi mitään järkevää sanottavaa. Myötäelän kuitenkin jokaisen tarinan mukana ja toivon onnistuneita hoitoja ja onnistuneita talletuksia.

Tänään on vissiin Dpo2. Tikku ei missään vaiheessa ollut yhtä vahva, kuin kontrolli,mutta kivut olivat hirveät ma-ti yönä.
En vaan usko, että millään on merkitystä olipahan se tikku vahva tai ei, talletuksia ollaan tehty niin kauan aktiivisesti kuukaudesta toiseen, juuri oikealla hetkellä ja monta kertaa, silti tärppiä ei näy. Nyt katselin kalenteria puhelimessa, joka kertoo parhaat tärppipäivät sun muut ja mieli meni ihan mustaksi. Nyt on kaikki toivo ja positiivisuus kateissa, ei jaksa edes keskittyä "muka oireisiin" eikä mihinkään, koska tietää, että ne menkat sieltä taas n.14päivän päästä alkaa.
Pitäisi mennä niihin kokeisiin, mutta ajattelin niin naivisti että jos kuitenkin tärppäisi ilman extraa.
Varmaankin tämän kierron jälkeen jään kai taustailemaan, ei mulle mitään päivitettävää kuulu. Ainaki nyt tuntuu tältä.

Toivon teille muille positiivisempaa otetta elämään ja toivottavasti tämä musta omanapa-purnaus ei sumenna muiden mieltä. :hug:
 
Kiitos Ei-no/ja sekä Choco_brown lohdullisista sanoista. Ehkä uskallan sitten ajatella, että raskausmahdollisuuksia on, vaikka kierto onkin lyhyt. Mahtavaa Ei-no/ja, että raskauduit noin pian oviksen oikean ajankohdan bongattuasi. Auvoista raskausaikaa!

Zandia varten täällä peukut pystyssä! Uskotaan, että kaikki menee hyvin!

Babez74, tervetuloa! Hyvältä kuulostaa.

Itselle ei mitään uutta, kp3. Ensi viikkoa odotellen :LOL: Jos jättäisi nämä raskautumismietteet vähäksi aikaa sivuun ja paistaisi vaikka munkkeja vapun kunniaksi.

Iloista vappua kaikille!
 
Go Zandi go! Kaikki voimat suotuisiksi teidän suuntaan nyt!

Pirtsi häntä ylös! Älä menetä toivoa. Vielä on aikaa ja kaikki mahdollisuudet olemassa. Ehkä käyt niissä kokeissa vaan "huvikseen" :) Joo kivat huvit...

Tsemppaukset uudelle kierrokselle käyville. Kesää kohti! Ja tervetuloa Babezille! Sulle kans peukut pystyyn!

Olipa Jimima hölmö käynti sulla. Mulle tehtiin aukkari olikse helmikuussa, ja eipä kyllä mitään iloa ollut. No reitti oli auki, eli ehkä siel ei mitään olis voinut uutta tapahtuakaan.

KeltainenSeepra, lyhyttä kiertoa täälläkin ja nytkin jo kp9 alkoi viiva vahvistua ja haalentua kp11 aamun jälkeen. Mietin, että kun halutkin on korkeimmillaan siinä kp7 suunnilleen, niin ehkä luonto käskee silloin petipuuhiin.

Choco: harmi nuo sun sydänmuljut! Itsekin välillä mietin, että seuraakohan tästä kaikesta terveydelle jotakin. Toisaalta aika luonnonmukaiset jutut ollut (tähän mennessä), kai se geleekin on suoraan luonnosta sinänsä. Mut kaikkien yhdistelmä. Kohta ei tuu lasta vaan syöpä... Onneksi luin esim. tällaisen tekstin pari päivää sitten: "Jos syö 4-5 parapähkinää päivässä, turvallisena pidetyn 300 mikorgramman raja ylittyy. Ensimmäinen seleenin liikasaannin oire on usein metallin maku suussa." Mä kun juuri löysin parapähkinät! Olen monille pähkinöille allerginen, muta kun testasin parapähkinän, riemastuin! Ei mitään oireita! Sithän mä vedin ainakin 10 het. En metallin makua tuntenut, mutta jospa tästä eteenpäin sitten maltillisemmin. Sit esim. kuparia voi saada liikaa, jos syö paljon vaikkapa auringonkukansiemeniä, tummaa suklaata, soijatuotteita ja cashew-pähkinöitä - ja noihan kuuluu mun perusruokavalioon...

Jea, täällä ei ihmeempiä. Vasta dpo5 ja olo on kuin olis dpo11. Jotenkin. Lämmöt 37,2. Jospa sitä vappuilisi. Ensin vähän töitä, sitten siivoilua ja munkkeja! Iloista vappua kaikille!
 
Moi,

oireissa ollaan sellasessa pisteessä, että potkut tuntuu ja kohta syntyy. Ehkä kyseessä on ilmavaivat, mutta voisi ne olla raskausoireitakin!!

TSEMPIT Zandille!! Totisesti toivon, että saadaan tulosta!! Ja muut kanssa, välillä tuntuu, että mä olen ihan hölmö kun täällä toivon lasta, mulla on niitä jo kolme enkä mä nyt oikeasti kärsi vaikkei neljättä tulis!! Monella on niin paljon kovempi vauvankaipuu että peukutan kyllä ihan sata lasissa teille kaikille!! Olisi niin ihana saada lukea teidän onnistumisista enemmän!! Eikä kurjia kp1 päivityksiä, potuttaa sellaset!!

Viikon päästä jännitän, tuleeko menkat vai not. Odottavan aika on pitkä :)

Pitää käydä Alkossa ostamassa kuohuviinipullo Wapun kunniaksi. Ohjelmassa on tasan nolla asiaa, mutta kai se kuohari pitää juoda jos ei hetkeen sittten saa. Ekan yrityskierroksen kunniaks, tällä mentaliteetilla on pian alkkis.. Onneksi joka kierrossa ei ole vappua! Railakasta Wappua kaikille!! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaista Vappua arvon leidit!

Babez, tervetuloa sinullekin. Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka, tekin olette niin kauan jo odotelleet ja kovia kokeneet.
Mutta mitä tarkoittaa kkm? Entä pp1? Jälkimmäinen mun varmaan pitäisi tietää, muttei hajuakaan. :/

Pirtsi, ei aika ole vielä mennyt. Sitä kun ei voi tietää mikä on se oikea kierto. Tottahan se on, että on raskasta kuukaudesta toiseen toivoa ja sitten pettyä. Toivottavasti jaksat kanssamme pyöriä. :hug:
Ai niin. Itse ainakin tykkään teidän omanapa kirjoituksista. Niissä pääsee jotenkin vähän paremmin toisen tilanteesta ja ajatuksista kiinni.

Joku sanoi vähän aikaa sitten, ettei tammikuu olisi ehkä se kaikkein kivoin aika saada muksu (vaikka tokin sekin kävisi). Mihin se mahtoi pohjautua? Onko teillä yleensä toivetta ajankohdasta kun lapsi syntyy, vaikkakin kaikkihan meistä varmaankin ottaa sen silloin kun saa. Ei me täällä varmaan näin kauan hengattaisi jos saataisiin valita, mut noin niinkuin teoriassa? Itse ehkä toivoisin lasta tammi-toukokuussa syntyväksi. Viimeiset kuukaudet saisi odottaa viileämmässä ja kesää kohden päästäisiin lapsen kanssa rattailla helposti kulkemaan.

Kiitos kaikille peukuista ja tsempeistä ihan hirveesti!
Oon täällä odottelemassa kotiin pääsyä. No, nyt on syöty ja kohta pitäisi käydä vessassa (ennen näitä ei päästetä meneen). Lopuksi saadaan sitten ohjeet tulevaan.
Toimenpide alkoi niin helposti että ihmettelin oonko turhaan pelännyt pahinta. No vaihtui oikealle niin jo alkoi tuntumaan kunnolla. Lääkitystä lisättiin ja sen jälkeen kaikki oli ok. Eli kyllä nämä hommansa osaa ja sitä kipua on turha ihan hirveästi pelätä. Ne lääkkeet auttaa muuten ihan järkyttävän nopeesti. Eka tulee sumunen olo päähän ja sit se tasaantuu ja kipu helpottaa. Siihen ei mene edes minuuttia. Mahtavat tropit kertakaikkiaan.
Vasemmalta saatiin neljä solua ja oikealta yksi. Ei maailman paras tulos, mutta lääkäri sanoi että jos saadaan kerättyä 5-15 solua voi tulosta pitää hyvänä. Mutta on niitä raskauksia saatu yhdestäkin. Eihän se tarvi kuin se hyvän. :)
Lauantaina tullaan käymään, silloin on siirto tai sitten se menee tiistaille.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä