40+ so what wol.13

Hmm Maimei, ymmärsinkö että jos on esim limaa nyt, niin huomenna on ovis? Miten mää voinkin olla näin pihalla kaikesta?! :D Juu me yritetään kovasti olla aktiivisia ja nyt on mennyt kyllä varsin innostuneena nämä yritykset! Jos viel tän viikon.. Ja niin taidan pitää järjen käsissä ja mennä huomenna hammaskuvaukseen ja jättää raskaustestin tekemisen väliin! Ja eilen ja tänään jopa yritin sitä ovistestiäkin tehdä, mutta mitä lie sählään vai onko mennyt laite rikki, mutta ei toiminut. Pitäs muutenkin taas virittää vessaan valmiiks kertiskuppi, tuo pissailu tikkuun menee vaan sormille, ärr!

Ai niin ja tervetuloa Rosellalle! :) Täällä on niin ihanan aktiivista, ettei kaikkea huomaa kerralla!

Ja niin onkos tämän viikon jännittäjät Maimei ja Woodoo? :) Tännehän pitää siis sitten heti päivittää kaikki!
 
Karoliina: omat ovat ovisten tiet, mutta mulla yleensä on niin että sit kun vars. ovis on, on limat jo gone. Ja hyvin usein tuntuu olevan niin, että esim. viimeinen limavuoto aamulla, ovis tuntuu illalla. Tai jotain. Mut yleensä limaa ei tuu enää sen jälkeen, kun ovis on ollut. Ja nyt puhutaan siitä venyvästä kamasta, nam nam.

Kiitos Virkille kuvailusta. Mulla taitaa olla oireina vain se, etten usko tähän kiertoon ;) Mut toi hyvä kuulla et rintakipu voi hävitä ja silti voi olla raskaana. Tänään ei oo niin kipeät rinnat enää (täällä junassa kun puristelen)... Vähän on nivusia vihlonut. Ootan vaan et olis jotain, josta TIETÄÄ heti että NYT on jotain eri tavalla. Huoh...

Mitäs Pirtsi, mitä kuuluu?
 
Moikka moikka vaan kaikille näin yhteisesti :)
Täällä nyt hiukan tiedotan, että juu, ekaa koittamaa tässä haaveillaan. Vielä uupuu tositoimet, sillä ensin pitää käydä omalekurilla vähän kyselemässä lääkkeistä, joita käytän, että kuinka sen homman kanssa on, tohtiiko lekuri näyttää vihreää valoa vauva-asialle. Jos hän sanoo, että antaa mennä vaan, niin sitten ei enää pidättele mikään. No, sain lääkäriajan vasta tän kuun loppupuolelle. Eli siihen saakka pitää nyt olla housut tiukasti jalassa :) Kyllähän mä heti alkumetreillä epäilin, ettei tämä ole mikään läpihuutojuttu, että nyt vaan peitot pöliseen, mutta onhan se hyvä keskustella viisaampien kanssa näistä hommista.
En siis vielä pääse piinailijoihin, vaikka niin toivoin. Mut kenties tämä projektin omaisuus antaa ittellekin aikaa ja myös Miehelle aikaa työstää mielessään vauvajuttua. Ei miun kuumeilu ole minnekään kaikonnut.
 
TIISTAINA 5.5.2015

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

mileena 74 (40).............................33kp/28-30
Äiti seiskanelonen (41) ...................22kp/28
Pirunpelto (38) ............................. 22kp/28-32
Jimima (43).................................. 21kp/27-29
MaiMei (39)...................................21kp /26
Glearblue (44)............................... 20kp/25-29
Zandi (40).................................... 20kp/27
Karoliina74 (40)................................ 17kp/31
Choco_brown (38)........................ 13kp/24-26
Esteri1 (41).................................. 10kp/
Kalabaliikki (39)............................. 8kp/21-28
Minttu 71 (43).............................. 7kp/30
Tyydeli (41).................................. 3kp/28-30
Marza (44)................................... 2kp/30

Piinailupäivät:

Mileena 74 (40)..... Dpo 16
MaiMei(39)............Dpo 10
Jimima (43)...........Dpo 8
Pirunpelto (38)...... Dpo 7
Babez74 (40)........ pp 6
Zandi (40)............ pp 3


Plussanneet: :heart:

2015
vauvatoiveinen....(38) - 01/2015
Hedelmiina.........(39) - 02/2015
Sahramiini..........(43) - 03/2015
flutur................. (41) - 03/2015
Tammityttö.........(39) - 03/2015
Virkki.................(39) - 4/2015

2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:

Rosella75 (40)
Ninnuska73
KeltainenSeepra
Anuliini1975
kiialiina (41)
~lounakehto~ (41)
Leo Pardi (40)
woodoo (40)
kalabaliikki (38)
Katjusmaaret (41)
Torvi (42)
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Edelleen peräänkuuluttaisin päivittäjää. Se kun on helpompaa, mitä useammin (päivittäin) sen tekee. Ei tarvii miettiä, laskea lukuja vaan lisää aina vain yhden luvun....

Päivittäminen on erittäin helppoa. Menet vain edelliseen listaan, valitse lainaa. Ja poistat tekstin alusta ja lopusta
sanan hakasulkeineen. Siinä se. Tietty lisäät kp päiviin yhden numeron. Jos ei kokeile, ei voi sanoa, ettei osaa.
 
Ihan kuin joku olis sanonut että vois? Mä en viitsis nyt pestiä ottaa, kun oon täällä melkein aina vaan puhelimella ja se on ihan tuskaa sen kaa päivittää, huomasin Yli 35-vuotiaiden sivuja kauan päivittäessäni.

Jimima, onks mitään jännittäviä oloja? Äiti74 ja Mileena? Harmi että Marza joutui uudelle kierrokselle :(

Nyt en kyllä testejä tee, ettei tule niitä huijariviivoja, jotka kestää tasan sekunnin!
 
Kiitos MaiMei kysymästä :)
Hyvin tasaista kuuluu, ei mitään tuntemuksia, ei edes PMS oireita, ei migreeniä, ei mitään.
Mä olen ehkä sitä mieltä, etten ovuloinut tässä kierrossa, tai sitten ovuloin niin myöhään, etten älynnyt tikuttaa sitä. Noita menkkamaisia tuntemuksia tuli nimittäin uudelleen muutama päivä sitten ja limat siinä samalla. En tiedä.

Minuu niin harmittaa tavallaan nyt tämä yritys, kun sitä toivottua lopputulosta ei tule ei sitten millään. Seksi on edelleen onneksi aivan ihanaa ja hyvin spontaania - siitä ei vielä onneksi ole tullut suorittamista! Ja rakkaus on hyvin vahvana läsnä, että parisuhde on vielä ihan hyvissä kantimissa. Käyn vain oman pääni sisällä tätä sotaa, juupas-eipäs-testaan-en testaa-meininkiä.

Miehellä on syntymäpäivät ens keskiviikkona, samana päivänä pitäs mun menkat alkaa.
Haaveilen niin kamalan kovasti, niin sydäntä raastavasti siitä, että saisin antaa hänelle lahjaksi raskaustestin, jossa lukisi "raskaana 1-2viikkoa". Ei mikään, ei sitten mikään voittaisi tuollaista lahjaa. Sittenhän se alkaisi piinaaminen, kestääkö matkassa jne, mutta saisin edes jotain kipinää tähän hommaan.
Entä jos ja kun se testi on varmasti taas negatiivinen, annanko lahjaksi pitkää naamaa ja vettyneitä silmiä. Miten saan peitettyä sen pettymyksen taas?

Huoh. On tää kovaa hommaa.

Ainiin, ja töissä tuli vastaan raskaana oleva nisti, joka kävi vapun kunniaksi vielä kaljaa ostamassa :mad:
Ihan oikeesti, saa*ana sentään, että teki mieli huutaa sille täyttä kurkkua.

Anteeksi taas negatiivisuus, nyt vaan ei ole hyvä jakso vissiin menossa. :stick:
 
Olin juuri tulossa päivittelemään listaa, mutta Tyydeli oli jälleen kerennyt. Itsekään en voi lupautua aktiiviseksi päivittelijäksi, mutta voin tehdä sen aina kun eksyn tänne ja sitä ei päivään tehty. Niin ja kun en ole kännykällä.
Pahoin pelkään, että kun pari viikkoa menee, niin jättäydyn taas taka-alalle, kun ei itsellä ole pitkään aikaan mitään piinattavaa tiedossa, seuraava yritys kun menee sinne syssymmälle. Toki käyn juttujanne aina silloin tällöin lukemassa.

ON. Pää särkee ja mies väitti, että olen kuuman tuntuinen, että minulla täytyy olla kuumetta. No, pah minä mitään kuumeinen, mutta lämpö on kyllä 37. Normaalisti 36.2 ja ovulaation jäleen on kyllä noussut, mutta ei ikinä 37 asti (johtuen siitä etten oikeasti ovuloi, kun ne munasolut jää paikoilleen kykkimään tukosten johdosta). Voisko tässä olla toivon siemen? Tai sitten nuo luget aiheuttaa tuota lämmön nousua. Kipeä mä en ole! (jos pääkipua ei oteta huomioon)
 
Ehtoota! Pikapäivitystä kännykästä...
mahtawa kuhina täällä ettei ehdi lukemaan saati viestimään samassa tahdissa...kiitos kaikille ihanasta tsempistä!! Nyt onnistuu - tuki on ainakin paikallaan:)

Virkille onnittelut plussasta! Äläkä jätä meitä plussasta huolimatta:)

Marzalle ja Tyydelille pahoittelut tätin vierailusta...parin vkon päästä taas uusi yritys!

Rosellalle tervetuloa joukkoon vauvakuumeilevaan!

Kaikille jänäilijöille tsemppiä ja pysyköön kuukautiset kaukana meistä?

Kysymys kokeneemmille: miltä kiinnittymiskivut tuntuu? Just äsken oli sohvalla mastessa alapäässä melkoista vihlontaa..ja hieman myös vasemmalla? Que? Pp 6 menossa...

ps. Tyydeli..sorry, ei ollut tarkoitus. En tiennyt että tällä palstalla ei yksi hlö päivitä listaa ja Tyydelille ja Zandille kiitti vinkistä, mistä löytyy ohjeet päivittämiseen. Jaettu ilo on kaksinkertainen ilo eikä tule yhdelle liian raskaaksi. Täytyy kokeilla kun on tietokoneella... Rookie <3 still learning the code...:)
 
KESKIVIIKKONA 6.5.2015

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

mileena 74 (40).............................34kp/28-30
Äiti seiskanelonen (41) ...................23kp/28
Pirunpelto (38) ............................. 23kp/28-32
Jimima (43).................................. 22kp/27-29
MaiMei (39)...................................22kp/26
Glearblue (44)............................... 21kp/25-29
Zandi (40).................................... 21kp/27
Karoliina74 (40)................................ 18kp/31
Choco_brown (38)........................ 14kp/24-26
Esteri1 (41).................................. 11kp/
Kalabaliikki (39)............................. 9kp/21-28
Minttu 71 (43).............................. 8kp/30
Tyydeli (41).................................. 4kp/28-30
Marza (44)................................... 3kp/30
woodoo (40).................................1kp/?

Piinailupäivät:

Mileena 74 (40)..... Dpo 17
MaiMei(39)............Dpo 11
Jimima (43)...........Dpo 9
Pirunpelto (38)...... Dpo 8
Äiti seiskanelonen (41)...Dpo 7
Babez74 (40)........ pp 7
Zandi (40)............ pp 4

Plussanneet: :heart:

2015
vauvatoiveinen....(38) - 01/2015
Hedelmiina.........(39) - 02/2015
Sahramiini..........(43) - 03/2015
flutur................. (41) - 03/2015
Tammityttö.........(39) - 03/2015
Virkki.................(39) - 4/2015

2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:

Rosella75 (40)
Ninnuska73
KeltainenSeepra
Anuliini1975
kiialiina (41)
~lounakehto~ (41)
Leo Pardi (40)
kalabaliikki (38)
Katjusmaaret (41)
Torvi (42)
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
No niin, kokeilinpa tuota päivittämistä. Ilmoitelkaa, jos löytyy virheitä. Luen itse palstaa useimmiten puhelimesta ja kuten joku muukin totesi, puhelimella päivittäminen on hieman hankalaa, ainakin mun mielestä, joten en lupaudu säännölliseksi pävittäjäksi, mutta aina välillä voin sen toki tehdä, kun koneella olen. :)

Lisää uusia on tullut, tervetuloa kaikille! Täällä ei tosiaan vauvakuume ainakaan hellitä. :D

Babezille ja Zandille tsemppiä, toivottavasti pikkuiset tarraavat hyvin kiinni ja lähtevät kasvamaan. :)

Virkille onnittelut plussasta!

MaiMei, kiitos kysymästä, täällä ei sitten minkäänlaisia oireita. KP 22 ja luultavasti DPO 9. Viime viikolla oli vähän masentunut olo, jotenkin aloin oivaltaa että tästä ei taida tulla enää mitään. Kun aloitimme yrityksen yli 2 vuotta sitten, olin esikoisen nopean tärpin innoittamana varma että kyllä jossain vaiheessa on ihan pakko tärpätä (ja tärppäsikin kerran, vaikka päättyi huonosti). Nyt en enää jaksa uskoa siihen. Silti en ole valmis luovuttamaan. Harkitsen sitä aukiolotutkimusta, vaikka jotenkin tuntuu epätodennäköiseltä että ainakaan molemmat munajohtimet olisi kiinni, kun reilu vuosi sitten tulin raskaaksi ja esikoisenikin olen saanut, mutta jospa se itse ronkkiminen saisi jotain aikaiseksi ja paikat heräisi ottamaan raskauden vastaan... Mutta odotellaan nyt vielä viikko, onhan se mahdollista, joskin epätodennäköistä, että olisi vihdoin tärpännyt. Toivossa on hyvä elää. Mutta tosiaan, mitään tuntemuksia ei ole, joten täytyy vain odottaa ja ihmetellä. :|

Mukavaa keskiviikkoa kaikille ja plussatuulia!
 
Niin juu munkin piti lisätä, että ilman muuta voin kanssa silloin tällöin päivitellä, kun olen koneella! Esim. illalla, jos käyn ja huomaan, ettei kukaan ole päivittänyt.

Jimima: kaipa se on niinkin, että munasolujen määrä ja laatu voi tosi nopeastikin romahtaa. Että vuosi sitten on saattanut olla vielä joka kk soluja folleissa ja nyt enää joka toisessa / kolmannessa / neljännessä kierrossa. Et arpapeliksi sitten menee.

Pirtsi: kiva kuulla sinusta, vaikka haikeita kirjoittelitkin! Mulla taas on sellainen, että tahtoisin antaa vanhemmilleni pyöreiden vuosien kunniaksi "lapsenlapsilahjan". Tänä vuonna. Ja toki itselleni nelikymppiskriisinestolahjan! ;) Miehestä viis ;) No ei vaan, mutta mies nyt ei niin vauvaa himoitse, kuten on tullut todettua, on luultavasti salaa tyytyväinen, ettei tärppää. No tämä oli vähän raju lausahdus, mutta se on kyllä ihan fakta, että kumpikin vaihtoehto kelpaa hälle eli ei ole pettynyt, ellei toista tule. Silleen tässä saa yksin olla.

Meillä on niin pieni suku, että meidän lapsi on oikeastaan koko suvun ainut pikkulapsi tällä hetkellä. Hemmoteltu kakara ;)

Mutta, teitin kaa nyt piinaillaan ihan samoilla päivillä. Ja fiiliksillä: ei täälläkään mitään. Kyllä uskon, että tietäisin, jos jotain olisi.

Zandi: toivotaan, että lämpö viittaa siihen parhaaseen lopputulokseen!! Itsellä on 37,1-37,2 oviksen jälkeen, aamusta iltaan oikeestaan. Nyt just mittasin: 37,1.

Babez: mä en ole ikinä kokenut kiinnittymiskipuja, mutta jotain tuollaista se varmaan vois olla! Kai se vaihtelee paljon. Mutta se lienee hyvä merkki, jos tulis vähän verta. Mutta ei sitä todellakaan aina tule. Juttelin tuossa äskettäin raskaaksi tulleen kaverini kanssa, niin hänellä oli raskautumiskierrossa oviksen aikaan tullut vähän verta, mutta raskautumisesta ei mitään oireita.

Olispa jo viikonloppu, se on sit vapauttavaa, kun piinapäivät ohi. En nykyään oikein masentelekaan enää, no vähän tietty, mutta se helpotuksen tunne on melko voimakas kanssa, ettei tarvi enää odottaa ja toivoa. Vaan taas keskittyä seuraavaan yritykseen.
 
Tere!

KP1. Mut voi nyt laittaa ihan virallisesti listalle. Tiputtelin kaksi päivää ja tänä aamuna on ihan hanat auki. Kupin taas laitoin, illalla jännitän, että onko litra vai kaksi.

Mukavaa on se, että ei mitenkään suuresti harmita tosiaankaan. Edellistä tehtiin kuitenkin vuosi niin olisihan se outoa jos nyt natsaisi heti. Edellisen aikaan olin kuitenkin vasta 30+, ja nyt 40+.. Pieni ero... Edellinen oli keskenmenojen yms takia kovin hartaasti toivottu, muistan sen tuskan kun menkat alkoivat. Sinänsä nykytila tuntuu aika hyvältä. Mutta kuinka monta kiertoa yritetään? Se on kyssäri. Tiktak, hirveän kauan en ala. Katsellaan. On mulla hyvin asiat vaikkei vauvaa tulisi. Mutta olisi se vauva kiva.

Kohti uutta fuckfestiä siis, eli reilun viikon päästä meillä on taas kuuma meno. Onneksi mies jaksaa.. Mutta on se näiden muiden lasten lomassa vähän haastavaa, 5v nyt ei tajua mitään, mutta noi teinit alkaa heti virnuilemaan jos kahdestaan mennään makkariin. Eikä ne nuku ikinä.. No meillä on kyllä aika luonteva keskusteluyhteys, ihan olen suoraan sanonut että jos makkarin ovi kiinni ja me siellä niin ei kannata tulla jos ei halua ikävää yllätystä. Pitää koputtaa. Nykyään nuo laittavat Whatsapp viestin esim aamulla jos on asiaa. :) Modernia. Eikä ne ajattele, että me oltais aina kuten kanit mutta tiedostavat että joskus saattaapi tapahtua. Tämä siis jo ennen kierukanpoistoa, eli ihan vanhaa käytäntöä. Mutta juu, yhteisen ajan löytäminen on välillä haastavaa.

Tsempitsempitsempit kaikille piinailijoille! Ja jaxuhalit meille kierron alussa oleville. :hug:
 
Huomenta vaan!

Onnea Virkille plussasta!

Tsempit IVF jännäilijöille, Zandi ja Babez! Itse en noin pitkälle päässyt niissä muutamissa IVF (tai ICSI olis tehty) yrityksissä mitä viime vuonna tehtiin, kummassakin maksimilääkkeistä huolimatta vain yksi folli kasvoi, joten punktiotakaan ei tehty. Täytyy sanoa, että oli yksi vaikeimmista ja haikeimmista päätöksistä sanoa, että sitä yhtäkään follia ei punktioida. Juurikin se rahanmeno versus mahdollisuudet follin suhteen (ei solua, ei selviä viljelystä yms). Jos olisi ollut edes kaksi follia, niin olisin lähtenyt punktioon. Eipä tuota paljon kannattaisi harmitella, ollut ja mennyt, jäänkö nyt loppuelämäksi sitä miettimään??

MaiMeille tsempit jännäilyyn, se on se kun sitä ei koskaan voi varmaksi tietää ennen kuin se kp1 koittaa, oli sitten oikeita oireita, kuviteltuja tai ei yhtään mitään tuntemuksia. Mäkin kuulostelen jokaista vihlausta, että onko tuo erilainen kuin viime kierrossa oli. Hulluksi tulee. Tänään sain potkun mahaan vihaiselta 4-vuotiaalta kun yritin aamulla herätellä. Tuli sitten sanottua, että jospa siellä on vauvan alku niin kuolee tuollaisesta. Olipa hölmöä, mutta minkäs sitä mielelleen tekee. I feel you!

Jimima, DHEAta itse kokeilin viime vuonna joskus, sai sen verran pahoja sivuvaikutuksia, etten voinut jatkaa. Mutta kannattaa kokeilla, koska se on alhaisia amh arvoja nostanut joillakin henkilöillä. Mutta sekään ei tietty riitä, että arvo nousee, pitäs myös tulla tulosta, eikä aina kuitenkaan tule. Suosittelen kokeilemaan miten kestät sitä. Tosin tuota ei saisi ulkomailta tilata ja täällä se on reseptilääke, enkä tiedä paljonko maksaa. iHerbistä itse tilasin, oli halpaa, kun en aiemmin tiennyt, ettei saanut Suomeen tilata. Mulle ei koskaan tehty aukkaria, sitä ei yksityiset lääkärit edes maininneet missään vaiheessa (3 eri lääkäriä kuitenkin). En tiedä miksei, itsekin sektioon jouduin ekasta, joten jos siellä jotain kiinnikkeitä on siitä tullut, eipä ole tietoa, hassua. Jotenkaan vielä en usko, ettei sieltä yhtään solua koskaan tulis, mutta kun sen jälkeen on kaikki muukin arpapeliä, hedelmöitys, kulkeutuminen kohtuun ja itse kiinnittyminen.

Rosella, mullakaan mies ei ollut innoissaan yrityksen alkamisesta, oikein suuttui asiasta kun oli kuulemma rankkaa hänelle vauva-aika. Mutta kun aikaa kului ymmärsi miten tärkeää se on minulle, taipui sitten ja oli valmis hoitoihinkin lähtemään. Mutta kuten joku jo aiemmin sanoi, itsekin kuvittelen tuon takia, että on salaa tyytyväinen, ettei tärppää.

Menossa varmaan joku dpo7. Nyt oli toinen kierto, kun en tikuttanut ovista. Jotenkin tuntuu, että stressaan enemmän siitä kun en tikuta. Ovislimat oli kyllä kuin suoraan haamujengistä, eli ei kyllä jäänyt huomaamatta. itse oviskipua en aiemmista kierroista poiketen tuntenut, joten onko se merkki, ettei ovista tullut?? Nänniherkkyyskin oli tosi vähäistä. Toissapäivänä oli vatsa kipeä, mutta se olisi liian aikaista millekään kiinnittymiselle ja sen jälkeen ei mitään oireita. Eli summa summarum, en oo varmaankaan raskaana.

Pahoittelut Tyydeli ja Marza ja woodoo uusista kierroista. Oletko sä Tyydeli nyt ollut missään tutkimuksissa sen sun viimeisen km:n jälkeen?

Pahoittelut Torvelle myöskin!

Päivittelen kyllä kun käyn läppärini kautta täällä, useemmin lueskelen kuitenkin puhelimella ja voi että inhoan sitä näpyttämistä siihen. Opiskelut on vienyt paljon aikaa ja työnhaku. Sen takia en oo paljon käynyt kommentoimassa.

Ai niin, mites nautitte tuota maca jauhetta, minkä joukossa? Heräteostos aamulla kun hain Cittarista kahvitarjousta. Maca-jauhe. Ohjeena: Laita vaikka kahvin joukkoon pari rkl. Hyvä etten vessaan mennyt yökkimään. Olipa aivan hirveän makuista, ainakin kahvissa ja jäi sellasiin kokkareihin. Ettei nyt mikään paras alku tälle tarinalle ;) Lisäksi on melkein pelkkää hiilaria, ja olen just vähähiilarisella, että sekään ei oo kovin kiva. Kunhan saan painon sinne normaalilukemiin (normiBMI siinä -3 kiloa vielä), menen itekkin akupunktioon.

Tulipa romaani, sorry. Kiva että täällä on aktiivista! Tsemppii kuumeeseen!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa hennamilla! Laitanko sinut jo taustailijaksi tuonne listalle vai odotetaanko kierrukan poistoa? :)

woodoo, lisäsin sinut listalle. Onko kierron pituudesta mitään hajua vielä? Äiti seiskanelosen laitoin puolestaan piinailijaksi. :)

Macasta sen verran että olen itse syönyt sitä kapseleina ja silloinkin pitää nielaista se kapseli tosi nopeasti, kun se maku tuppaa tulemaan läpi jos jää liian pitkäksi ajaksi suuhun. Kerran kapselit olivat kaupasta loppu ja innokas myyjä onnistui ylipuhumaan kokeilemaan maca-jauhetta, joka on maustettu vaniljalla. Joo, ei auta siinä vanilja, hirvittävän makuista silti. Sotkin jauhetta veteen ja kaadoin kurkusta alas samalla nenästä kiinni pitäen, mutta silti oli kamalaa. Vai että pari ruokalusikallista pitäisi ottaa? Omassa purkissani kun ei ollut yhtään mitään annosteluohjetta, niin annostelin itse tosi varovaisesti, ehkä 1 teelusikallisen verran. Osaan vain kuvitella miten pahaa se olisi 2 ruokalusikallisella, kun paaaaljon pienempi annos, vieläpä maustettu jauhe, oli jo aivan kuvottavaa. :D Greippimehu, jota litkin joka päivä, jotenkin peittää makua, muttei täydellisesti. Myyjä suositteli laittamaan smoothieen, sitä en ole kokeillut. Itse kyllästyin kuitenkin siihen jauheeseen ja menin toiseen kauppaan ostamaan kapseleita. Nyt niitäkään ei ole ollut muutamaan kiertoon käytössä, kun on vähän mennyt usko näihin poppakonsteihin ja muutenkin koko hommaan. Kuningatarhyytelökapseleita olen kyllä syönyt ovikseen asti ja tosiaan greippimehua juon, mutta eipä ole plussaa näkynyt kuitenkaan. Raskausmultivitaa syön myös. Äiti seiskanelonen, annostelitko ihan itse sitä DHEA:ta vai oliko sulla kuitenkin taustalla joku lääkärin ohje/resepti?
 
Tuosta macasta vaan pikaisesti eli se ei jauheena liukene kuin kuumaan veteen. Mä laitan mukiin teelusikallisen tai pari (mun purkissa määrä/vrk 1 tl-1rkl) ja vedenkeittimestä kuumaa vettä päälle, sitten sekoitus. Kuumassa vedessä maca pehmenee ja "kypsyy" aiheuttaen vähemmän vatsaoireita herkille. Sitten sekaan joko mehutiivistettä (makea peittää macan makua) tai sitten kaakaota.

Mulle tuli macasta tosi energinen olo alkuun, mutta sitten se tasoittui. Alkuun otin 2 tl, tässä kierrossa vain teelusikallisen.
 
Pikaurputus: kauhee menkkaolo! Ei mitää toivoa enää :( :( Kaks päivää about ja hanat aukee... Blääääääh!

Äiti74: hah voisin hyvin kans tokaista omalle nelivuotiaalle vastaavan... Melkein oonkin, kun jalat on välillä turhan vilkkaat ja KOVAT!
 
Äiti74, kylläpä sua on koeteltu tosissaan. Uskomaton "tuuri" ollut kyllä. Onko niin, että lääkäreillä ei ollut enää mitään keinoa koitettavana, jotta voisi vielä yrittää useamman kasvatusta. Sanoit kyllä, että maksimilääkkeet olleet käytössä, mut eikö kuitenkin jotain?

Minunkin puolesta pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille. Ihan mälsää :(

Woodoo? Miten saat niihin kuppeihin mahtumaan litran saati sitten kaksi ;p En ole vieläkään saanut hommattua itselleni moista. Toisena hetkenä ajattelen, että tilaan, toisena hetkenä, että en tilaa, että ohi vuotaa kuitenkin ja paikat on arkana, kun räpellän sitä epätoivoisesti paikalleen.

Hennamilla, tervetuloa! Moni on raskautunut jo eka kierrossa kierukan poistamisen jälkeen, tosin suositellaan yhtä kiertoa ennen yritystä. Itsellä ei tapahtunut mitään vuoden yrittämisen aikana ja mentiin tutkimuksiin, eipä olisikaan voinut, kun munatorvet on tukossa. Syynä on voinut olla sektio tai sitten se kierukka, tai joku ihan muu mistä ei ole tietoa. Tsemppiä yritykseen ja toivottavasti raskaudutte pikaisesti!

MaiMei, jos ne onkin raskausoireita kuiteskin? Vielä on toivoa...

ON. Soittelin klinikalle, kaksi munasolua, jotka jäivät vielä lauantaina kasvamaan selviytyivät molemmat pakkaseen. Jos siis tämä kierros ei tuota tulosta, on toivoa päästä seuraavasta hoidosta hieman vähemmällä. Ei hoitaja ottanut oikein kantaa, kun sanoin, että jos ne selvisi pakkaseen asti, niin elää toivo, että mukaan saatukin olisi voinut kasvaa, mikäli ei ole jo karannut. Toisaalta, kyllä täällä hieman pessimisti asenteella menen. Eikö se ollut niin, että pessimisti ei pääse pettymään.
Jee, yksi päivä töitä ja sitten reilun viikon "loma".
 
Zandi, pois tuollaiset pessimisti aatteet. Hyvät mahdollisuudethan on, kun on kerran siirtokelpoinen yksilö sinne istutettu. Tuliko sulle joku kiinnityspiikki? Ja vielä 2 pakkasessa, sehän kuulostaa tosi hyvältä. Jos sulla oli jo pitkälle viljelty, niin nythän se voi jo alkaa kiinnittymään. Toivottavasti saat plussan!

Lääkäri ei muuta suositellut kuin luovarihoitoja. No pitää miettiä, nyt ei oo rahaa, mutta ehkä myöhemmin tai sitten ei.
 
Pikapäpätys:

Jos haluat MaiMei jännitystä elämään, osta noita One Steppejä raskauskeijusta. Tuli tilattua niitä vahingossa (en tiennyt että ne oli tuon merkkisiä..) joten olen lähräillyt niillä ihan muuten vaan. Aiheuttaa osittaisen slaagin ja samalla voi muistella elvytysoppeja ;)





One Step
 

Yhteistyössä