40+ so what wol.13

Moikka!

Vanha kuumeilija, nykyinen odottaja täällä moikkailee. Osa minut muistaa, osa on niin uusia, ettei tunnista =) Olen pysytellyt tältä puolelta visusti poissa, mutta ajattelin tulla pitkästä aikaa moikkaamaan tuttuja ja toivottamaan onnea yritykseen ja ihanaa kevättä!

Raskaana siis ollaan edelleenkin. Kaikki on hyvin ja erinäisten pelkojen kanssa on oppinut elämään. Me oltiin eilen 4D-ultrassa. Niin suloinen tyttö siellä köllii. Hiukan alle 700g painaa nyt ja kova akrobaatti on. Samassa kuvassa näkyi sekä sormet että varpaat, mutta myös pää... Ilmankos tuntuu neliraajajumputus aina samoilla seuduilla... :D Isänsä nenän taitaa olla saanut. Näin lääkärikin totesi. Kaikki oli oikein hyvin eli tervettä lasta toivottavasti odotellaan. Paljon kuvia kotiin saatiin tällä kertaa. Liitoskivut on todella kovia ja teen osan työviikoista nyt jo kotoa. Katsotaan minne asti päästään. Yhtään en valita, koska tämä lapsi on meille aarre, tärkein ja rakkain asia. Kestän mitä vain, jotta saan prinsessan kotiin.

Näillä aatoksilla toivotan kaikille hyvää jatkoa!

Vauvis ja rakas 23+6
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Ihmismieli on hauska, tässä työn lomassa olen tilannettani mutustellut ja tullut siihen tuloseen, että ihan varmasti olen raskaana. Kertakaikkiaan, supistelee ja liikkeet tuntuu melkein jo.. Ihan normaalia kp 22 eikö? Niin sitä saa mielen uskomaan siihen mitä toivoo. Saa nähdä kuinka kauan tämä raskaus kestää..

Oisko jo niin paljon oireita että pitäis saikulle jäädä? Kertaakaan en raskauden takia ole saikulla ollut, mutta kai sitä nyt nelikymppisenä on jo ihan eri meininki.. Vanhalla pahemmat oireet. :LOL:
 
Kiva kuulla suloisia kuulumisia, Vauvis! 4D-ultra on varmaan aika huikea kokemus. On niin mahtavaa, että teillä on mennyt hyvin!

Harmin paikka, Karoliina :( Tää on välillä niin epäreilua, kun saa turhaan toivoa ja toivoa, toivoa vaan. Mutta eiköhän tuloksiakin vielä synny!

Täällä tuli niin nätti ovisplussa aamulla, eilen illalla jo melkeistä. Mutta vähän on epävarma olo tallettelujen määrästä, tänään ehditään vasta illalla (eikä onnistumisesta takuita), että vähän huonosti meni nyt aikataulut. Viime kierron mukaan meni samoin, että ovisplussa melkein illalla, ja aamulla vahva, silloin aamupäiväseksiä - ja tärppäs. (Sitä ennen oli ollut 3 pvää aiemmin.) Mutta nyt ei pystynyt aamupäivää. Eli toissailtana puolenyön maissa viimeks. Toivon, että ovis veisi tämän lonkkasäryn pois, yhä vaan ollut, vaikkei enää niin paha, jomottelee kummiskin.

Woodoo, no kyllä sä varmaan raskaana ootkin! :)
 
Woodoo :stick:
Ja Virkille lämmin halaus. En voi edes kuvitella tunnetta, kun ensin saa huonoja uutisia ja sitten keikautetaankin päälaelleen. Tietysti mielummin noin päin, mutta silti huh!
Tammikselle en löydä sanoja :hug:

Minä en jaksanut ovista tikutella ja olen sekoillut noiden geleitten kanssa niin en tiedä mistään mitään enää. Tänään kp16 ja munasarjoja jomottaa mutta kuivaa on. Ei ole tullut normaaleja ovulaatiokipuja vielä missään vaiheessa. Sovitaan vaikka niin, että tänään voisi olla Dpo-1.
 
Vauvatoiveinen mahtava juttu, että kaikki on hyvin! :) Nyt on monella yrittämisaika näköjään, itte joutuu taas tähän odotteluaikaan. Pitää varmaan nyt ne ovistikut harjotella, eihän ny vanhat jaksa koko kuukautta lykkiä! Ilmeisesti tosiaan ovulaatio oli noin 2 viikkoo myöhemmin kuin ois voinut kuvitella! :D Onkos ne cittarin halvimmat ovistikut ok? ostin ekalla kerralla jotain hiton digiovissysteemiä, sikakallista, jos 4 viikkoa pitää mittailla :D
 
Mä taas en muista, missä omassa Cittarissa on, mutta Prisman muistan nyt, niin monta kertaa olen etsinyt iät ja ajat :) Meidän Prismassa ovat luontaistuote/vitamiinihyllyssä ihan alimmaisessa nurkassa. Mahdollisimman vaikeasti löydettävissä siis! Samasta hyllystä muuten ostin viimeksi pellavansiemenöljyä, lisää omegoja. Nyt on kaikki mahdolliset tropit muutenkin käytössä, macaakin ostin vaihteeks (jogurttisekoituksessa myslien ja muiden kaa ei maistu pahalta), mutta sitten tämän kierron jälkeen aattelin että pidän vähän taukoa ja otan vain foolihappoa ja ehkä q10:ä kesän ajan. Ehkä jo kerroinkin. Annan auringon tehdä muut vanha-kana-munimaan-duunit.
 
Mä olem päättänyt että ensi kierrosta kokeilen tikutella. Joten hyvä tietää mistä löytyy. :)

Tosin, tänään kävin pitkästä aikaa vaa'alla ja raskauskiloja onkin kertynyt jo muutama. Jos tätä vauhtia kertyy niin loppuviikoilla painan 200 kg. Jos kerta viikolla 3 raskauskiloja on jo 2,5 :).

Ei muuta kun painoa tarkkailemaan, ihan sairasta miten vanheten kaikki tarttuu tohon mahan seutuun! Pitäisköhä ottaa joku superstartti ja vedellä litkuja viikon pari..

Tsau!:wave:
 
Kiitos vinkistä, etsinpä siis luontaistuotejutut prismasta, ei tartte lähtee erikseen aina cittariin lymyilemään. Woodoo selkee raskaus! :D Ei mutta aattelin kans, että pitäs nyt saada vähän kiloja pois, se vois auttaa, kun liikaa on! Mä oon vaan vältellyt laihduttamista, että jos sattuis oleen raskaana =P
 
On tää ihan sairasta tää pähkiminen, nyt mä olen jo niin raskaana ettei enempää raskaana voi olla. Ällöttää, väsyttää ja mahaa kipristeee ihan simona. Nauran itselleni räkäsesti jos ja kun menkat alkavat. Pitkiksi tulee nämä piinapäivät kun tällälailla oireilee..

:)
 
Kyllä täällä onkin elämää :)

Woodoo on ihan selvästi raskaana! Tahdonvoimalla vaan :D

MaiMein vinkeillä löysin tikut meidänkin Prismasta ja huomenna sitten pääseekin taas tikuttelemaan! Kiitos siis vinkistä!

Ihan huippua, kun on tämmönen palsta! Innolla odottelen huomista, kun pääsee tikuttelemaan. Jotain iloa lyhyestä kierrosta, kun saa aika pian menkkojen jälkeen alkaa metsästämään ovista (olen jo ihan totaalisesti unohtanut kaikki puheet siitä, että vaan yhden kierron tikuttelen :D ). Mulla siis edellisessä kierrossa jäi luteaalivaihe 11 päivään. Riittääkö se, vai pitääkö tässä alkaa huolestumaan?

Tsempit kaikille ja mukavaa jännäilyä loppukiertoa meneville!

Kurjaa, kun Karoliinalla meni kierto noin pitkäksi. Harmi! Olin jo ihan varma, että olet raskaana!
 
Woodoo selkeästi raskaana. Ajatuksen voimalla loppuun asti vaan.

Keltainenseepra kyllä 11 päivää on ihan aika. Minä kysyin gyneltä joskus, kun mulla se oli 9 päivää, eikä se ollut moksiskaan siitä. En tiedä, millaisia kokemuksia muilla on.

Mikäs Pirtsin tilanne on? Joko on selvät merkit ilmassa kuten Woodoolla?

Minä oon ruvennut alkuilahduksen jälkeen epäilemään. Kamalaa! Olen lukenut kaiken liian pienestä alkiosta viikkoihin nähden yms. Siinä on viikon heitto, mutta luin kyllä ihan onnellisiakin tarinoita asiasta. Hermo menee ennen seuraavaa tarkistusta, joka on viikon päästä. Se kertoo sitten lisää. Lisäksi oma gynekologini haluaa keskustella asiastani vielä. Hän ultrasi sen sykkeettömän liian pienen alun. Summasummaarum: ei ole herkkua piinailla ja jännätä kierron kulkua, mutta kyllä minä taidan olla vähintään hulluksi tulossa tämän oman jännitylsen kanssa. Onneksi on joku, jolle voi avautua.
 
Virkki, ei oo lapsen tekeminen helppa ei. Ensin piinaillaan ja tuskaillaan koska raskaus alkaa, vai alkaako. Sitten jos alulle saadaan, niin kaikki pelottaa, että meneekö hyvin. Sulla vielä noin järkky kokemus, ettei sykettä löydy, niin eipä ihme että ei tiedä miten päin olisi. Minä kun olen panikoinut jo täällä pienestä vuodosta. Mutta onneksi on tää palsta, missä kanssaihmiset saa pahimmat paniikit rauhoittumaan ja voi hetken ajatella ehkä vähän selkeämmin.
Täällä jännätään kanssasi seuraavaa ultraasi. Toivottavasti kaikki on hyvin.
Soittelitko muuten itse omalle gynellesi, kun saitkin toisen tuloksen? Vai miten tuo asia eteni, että käytte keskustelun? Se varmaan lienee hyvä tosiaan käydä.

Itsellä eka ultra ensi viikon perjantaina (kas, enää viikko jäljellä), en vielä ole alkanut sitä jännittämään tai oikeastaan lopetin sen, kun vuoto loppui, eikä kipuja tullut.
 
Lyhyessä kierrossa on se hyvä puoli ettei tartte kauan jännittää, eilen illalla alkoi turuttelut. Varmaan huomenna kp 1. Palataan siihen. En tiedä onko näin lyhyessä kierrossa mahis raskautua, ensi kierrosta ostelen ovistikkuja sen sata ja seuraavssa sitten paukkaan keskivaiheilla gynelle. Sitten tietää tapahtuuko yhtään mitään.

Ovistikkuiluun pitää nyt oikein paneutua, ilm aamupissa ei ole paras. En tosiaankaan tiedä miten avokonttorissa meinaan ovistikkuja ja pissakippoa kuskata, mutta se on sen ajan ongelma. :)

Olipa silti mukava olla hetken raskaana, ainakin melkein, ainakin kuvitteellisesti. :rolleyes:

Virkille ja Zandille, megatsempit. Tuo on kamalaa aikaa, ei tää piinailu tunnu missään verrattuna tohon. Tässä ei vielä ole mitään mitä oiekasti menettää. Halit!!
 
Viimeksi muokattu:
Nonniiin, saisi tämä vuoto jo loppua, että pääsisi taaas yrittämään! Ja aamupissako ei ollutkaan se oviksen etsimiseen paras aika, pitääkin siis sitäkin asiaa tutkia ja kokeilla. Eilen perehdyin tuohon kuukautiskiertoon ja sen vaiheisiin esim. luteaalivaihe oli ihan hepreaa :D

Ei ihme Virkki, että hiukan nyt jännittää, peukut ja tsempit mukaan!! Ja Zandilla vielä viikko ultraan, toisaalta hitaasti menee aika, toisaalta yllättävän nopeeta! :) Ja loistavaa, se vuoto loppui!!

Woodoo höh! Ensi kuussa sitten taas ollaan raskaana! :) Tääkin meinas olla jo aivan varma.. Ainiin muuuten tänään taitaa olla clomifen päivä! Jei jei hormonien napsiminen on parasta, kuumat aallot ja hikoilu <3
 
Viimeksi muokattu:
Virkki, tsemppiä, toivotaan että kaikki on hyvin!

Woodooko on seuraava plussaaja?! :) Ainakin henkisesti raskaana. :D Pidetään peukkuja! Päivitys: Jaa, on sitten tuhrut alkaneet, höh! :( Onhan niistä valekuukautisistakin tosin kuullut... ;)

Vauvatoiveinen, kiva kuulla sinusta! Olet jo ihanan pitkällä! Tsemppiä jatkoon!

Zandi, tsemppiä ultran odotteluun! Mutta kun tuo vuoto oli kai kuitenkin aika vähäistä, loppui pian ja tapahtui seksin jälkeen, se on varmaan ihan vaaratonta. Pidetään peukkuja että kaikki on hyvin! :)

Omaa napaa: täällä ihmettelen edelleen ovista. Viime viikon lopulla oli tosiaan "liukasta", mutta ei hyödennetty, sitten yhtäkkiä alkoi kuiva kausi ja ovistestit näytti negaa ja huolestuin että siinäkö se jo oli eikä tajuttu edes hyödyntää. Nyt kuitenkin on tiistaista alkaen liukkaampaa taas ja ke-to ollut ovistesteissä vahvat viivat, joskaan ei ehkä ihan yhtä vahvat kuin kontrolliviiva (riippuu miten tikkua katsoo, eilinen viiva oli kyllä tasavahva tietyssä vinkkelissä). Lämpö ei ole noussut ainakaan vielä. Liukasta on edelleen. Eli en nyt tiedä missä mennään DPO:iden suhteen, joko ovis on ollut tai sitten se on vasta tulossa. Tai sitten kaikki munasolut on jo käytetty ja kroppa yrittää epätoivoisesti irrottaa jotain, mitä ei ole. :( No, positiivista on se että ainakin menkkojen pitäisi pysyä poissa sen 1,5 viikon päästä olevan tiimi-tapahtumamme aikaan (ellei nyt normaalisti 15-16 päiväinen luteelivaihe yhtäkkiä lyhene) eli pitäisi voida saunoa ja istuskella paljussa huoletta. :) Täytyy tänään vielä testata, niin ehkä osaan sitten arvioida DPO:t paremmin. KP 16 on joka tapauksessa menossa ja viime päivien liukkaus hyvin hyödynnetty. :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Hopsan! Minttu höh :(

Ja kiitos vinkeistä, nyt tietää Prismankin hyllysysteemin, mutta olinpas säästäväinen ja tilasin raskauskeijusta.. Toiveikkaana vain 42 ovulaatioliuskaa ja 10 raskaustestiä :D Riittääköhä nuo r-testit!Mies vähän tuossa pyöritteli päätään :D
 
PERJANTAINA 29.5.2015

nimi / ikä.....monettako kuumeilee..........kp / kierron pituus


Tyydeli (41)..................2............... 27kp/28-30
Marza (44)....................................26kp/30
mileena 74 (40).............................. 23kp/28-30
Pirunpelto (38) ..............1............... 18kp/28-32
Glearblue (44)................................ 18kp/25-29
Babez74 (41).................1................ ?kp/29
MaiMei (39) ...................2............... 17kp/26
Äiti seiskanelonen (41) ...2.............. 16kp/28-30
Jimima (43)...................2.............. 16kp/27-29
mama na baba (42).........................14kp/27
Anuliini1975 (40)............1...............12kp/25-29
Choco_brown (38).......2................. 10kp/24-26
Kalabaliikki (39)...........4.................9kp/21-28
hennamilla (38).............................. 9kp/26
Esteri1 (41)..................2.................8kp
KeltainenSeepra............................. 7kp/ 24-26
Karoliina74 (40)...........1..................3kp/31
Minttu 71 (43).............5................ 2kp/30
woodoo (40)..................................1kp/25-26



Piinailupäivät:


Tyydeli (41)................. Dpo 13
Babez74(40)................ Dpo 5
Pirunpelto (38)............. Dpo 1

Plussanneet: :heart:

2015
vauvatoiveinen....(38) - 01/2015
Hedelmiina.........(39) - 02/2015
Sahramiini..........(43) - 03/2015
flutur................. (41) - 03/2015
Virkki.................(39) - 4/2015
Zandi................ (40) - 5/2015


2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:
hennamilla (38)
Rosella75 (40)
Ninnuska73
kiialiina (41)
~lounakehto~ (41)
Leo Pardi (40)
Katjusmaaret (41)
Torvi (42) 2.
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Zandi en mä tiedä sen enempää mikä on hormoonipoli. Naistenklinikan tiloissa. Kai se joku lapsettomuuspoli on?! En sen enempää kysellyt, kun mahdollisuus tutkimuksiin tarjottiin kolmen keskenmenon jälkeen. Ja käytiin siis kaksi käyntiä ja testit siinä välissä.

Tikkukeskusteluihin, Citymarketissa tikut tuntuvat olevan kemppariosastolla kondomien vieressä. Ja kotitestit.fi olen tilannut, ainakin tuli tosi nopeasti, kahdessa päivässä kotiin.

Täällä menkat alkanee huomenna. Jokseenkin satavarma faktatieto. Viime viikonlopusta lähtien vauvatarvikkeet on lähtenyt myyntiin. Lelut, hoitotarvikkeet jne. Kirppispöytä pitäisi vielä lastentarvikekirppikseltä ottaa. Usko uuteen vauvaan on siis näin korkealla nykyään...
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä