40+ so what wol.13

Kyllä nyt näyttää hyvälle, meibijees! Maanantaina ei voi tulla kuin hyviä uutisia!

Mites Pirtsi? Menikö hommat putkeen? Ai niin, teillä taisikin olla se lemmenloma nettikatveessa... ;)

Täällä ei uutta. Jokseenkin yritän asennoitua, ettei meille mitään vauvaa tule. Jotenkin keskellä yötä se oli ihan selviö. Ei edes turvota niin kuin yleensä, ettei iltaisin mahdu omat housut jalkaan... Kymmenen päivää vielä ultraan.

Joku kysyi, onko vauvatoive ihan selkeänä kokoajan. Ei ole! Sehän pistää tämän helpon, ja sujuvan elämän aivan sekasin! Eikä kukaan nauti yövalvomisista, eikä maitosuihkuista, eikä parin vuoden vaipparumbasta. Silti siihen on niin vahva polte... Ja kaipuu. Ja suru siitä, miksei elämä mennyt niin että olisi voinut aloittaa tämän touhun jo 10v aiemmin!
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74 ja Jelli75
Juu, kunnalliselle puolelle valitettavasti (?) mennään ihan rahatilanteenkin takia. Babez, miten teillä hoidot alkoi ja oliko vika molemmissa vai miten?
Meillä on siis miehellä se oligozoospermia, mitä googlettelin. niin ilmeisesti suoraajossa I on.. vaihtoehtona.
Mutta, saahan sitä t, ässä välissäkin uskoa unelmiin ja toivoa sitä luomuplussaa. En jaksais odottaa muuten hamaan tulevaisuuteen, jos ei tässä välissä olisi edes vähän jotain piinailtavaa.
Ja kyllä, jos eurojackpotissa voitto tulee niin mä ainakin tarjoon kierroksen (y)

Ainiin, olen nettipimennnosa vkolopun, jos joku ehtii päivittää, mulle vois hatusta taas vetäistä
Perjantaina 4.9 Pirtsi dpo1.[/QUOTE!! ]
Hei P.irtsi
Me oltiin kans julkisella - kaikki hoidot mitä vaan sieltä irti saatiin. Puol vuotta reenailtiin kotona ihan normaalisti ilman tikutteluja tai ultria ja sitten varasin ajan terveyskeskuksen omalääkärille ja kerroin että haluan lähetteen gynikselle jatkotutkimuksiin - lähettivät sairaalaan jossa tehtiin kaikki perustutkinukset: sperma kkkierron mukaiset hormonit ja kilppariarvot ja aukiolotutkimus
Kummastakaan ei löytynyt mitään syytä paitsi mulla ikä ja se etten ihan joka kierrossa ovuloi
Sieltä sitten saatiin iän takia kiireellinen lähete hormonipolille jossa sitten hoidonohjaustapaamisen jäljeen edettiin ensin testaamaan insssiä jota ei sitten trhtykään koska h hetki osui vkl:lle ja sielläbei la-su tapahdu mitään - tosin OI ovulaatiob induktii hormoneilla tehtiin - mikä päätyi negaan Tämän jälkeen siirryttiin ivf jonoon mikä yleensä on 6kk min niitä sitten tehtiin tuloksetta parit ja tänä keväänä täytin 41 ja hoidot päättyi loppukeskusteluun
Kaikkiaan meni se yli pari vuotta joten 40 täyttäneille suosittelen yksityistä ja nopeutettua tahtia
Teillä kun on selkeä syy niin on hyvä jun tietää ettei hakkaa aikaa turhaan kiten Zandikin on aiemmin todennut
Eli eikun suorinta tietä yksityiselle icsiin ja samalla jonoissa julkiselle ja pyytää verikokeet yms tutkinukset julkiselle niin laskee hintaa
yksi hormonipistos avusteinen hoito julkisella lääkkeineen on n 1000-1500 euroa nettona
 
Viimeksi muokattu:
Mitä hittua, enpä ollutkaan lukenut ovis-tikkujen ohjetta tarkemmin. Siis ovulaatiota ei ole, jos viiva ei ole yhtä vahva kuin kontrolliviiva :/ No eihän se ole, vaan hailakka. Miksi se nyt sitten ilmestyi, kun muutamana päivänä ei ollut mitään, mutta sitten alkoi tulla vaalea viiva??? Nimim. Turhaa jyystöä?!!
 
Täällä Pirtsin kaa mennään ihan samoissa, eilen oli illalla aggressiivisesti helottava ovisplussa ja aamulla yhä. Ommuuten hankalaa pissiä tikkuun pimeässä puuceessä! Onneks oli taskulamppu :) Et täällä mökillä nyt vielä pökkö pesään, eilen alkuillasta jo, tänään sitte myöhäisillasta.
 
Iik, SS, vahvistumista viivalle!!

Elotar, jatka testaamista vaan. Joillakin ovistestit näyttää JOTAIN läpi kierron ja kaikilla (?) useamman päivän, mutta oman lh-huippunsa oppii kyllä bongaamaan kun kerää testit talteen :) Mä en ikinä saanut aivan tasavahvaa viivaa ovistestiin, mutta todistetusti ovuloin kuitenkin...myös tuntemukset (limat ja kivut) sitä puolsivat.
 
Elotar, mitä niitä ohjeita suotta lukemaan, mäkin ensin testasin tyytyväisenä heti aamusta ;)

Jopo, kiitos, olipa huojentavaa kuulla ettei sullakaan näytä tasavahvaa oviksesta! Digillä sain talvella kerran, mutta samoilla oireilla liuskoilla ei vaan niin millään. Nyt oon 2 kiertoa yrittänyt, mutta yhtä huonolla tuloksella. Limat oli kyllä, mutta nänniarkuus puuttui, paha sanoa irtosko vai ei. Vähän meinaa välillä toivottomuuskin iskeä :(
Meibijees, Tyydeli, SuloinenSalaisuus ja muut plussaajat & haamuilijat: mites se Mitran rallatus meni; "Jotain pysyvää, mun elämään, kiitos.. Tartu tiukasti kii ettet irtoo..." <3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
SuloinenSalaisuus, Joko oot testannut? Kuvia….?

MaiMeilla ja Pirtsillä kans jännät paikat. Milloin meinaatte korkata testipaketin? Mites Jelli75, meinaatko testata? Eihän nuo testit mitään sataprosenttisia ole. Mullahan näytti viimeksi ovisplussaa kp 2 ja gyne totesi ettei todellakaan ole ovis kyseessä. Nyt tuli muuten mieleen, et sehän printtasi mulle kuvia hienoista alkufollikkeleista. Onkohan ne mun pienokaisen ekat todistettavat ultrakuvat nyt sitten…. :ROFLMAO: Kävin siis 4.8. gynellä.

Tyydeli, tsempit piinaavaan odotukseen. Meillä on vähän sama homma tuon vauvatoiveen kanssa. Kyllä sitä miettii, et onko mitään järkeä aloittaa kaikki alusta? Olen luopunut kaikista vauva-ajan tavaroista ja esikoinenkin on niin reipas ja oma-aloitteinen 11-vuotias. Yhtään en kaipaa sitä aikaa, et pitää istua hiekkalaatikolla tai käydä jossain vauvajumpissa. Ne ajat on nähty. Mut silti joku määrittelemätön kaipuu ja tarve on olemassa. Onkohan tämä sitä 4-kympin kriisiä… Ja älkää käsittäkö väärin, ihan toivottu tämä on, mutta välillä sitä vaan ihmettelee itseään...

Itselläni vähän paremmat fiilikset, että jos kuitenkin kävisi hyvin… Tein tänään digin ja antoi tosi nopeasti sen raskaana-tekstin, viikkoja arpoi jonkun aikaa. Näin, että ruudulla ikään kuin vilkkui se 3+, mut lopulta näyttöön tuli kuitenkin 2-3. Olen tyytyväinen siihenkin. Viimeksi kohdunulkoisessa tuli tuo 2-3 viikkoa myöhemmin, tässä vaiheessa näytti vielä 1-2. Luulen, että jos pissa olisi ollut vähän vahvempaa olisi voinut tärähtää jo se 3+. Eli vaikuttaa lupaavalta huomista labrakäyntiä ajatellen. Niin ja perjantain jälkeen ei ole tullut yhtään tuhrua, tissit vähän kipeet… :love: Ultraan pääsen nyt sit jokatapauksessa, et eihän tämä stressi ainakaan ennen sitä lopu. Mitenkähän pitkälle se menee... Nyt varmaan sitten se 4+4, eli tuskin vielä ensi viikolle, mut ehkä sen jälkeen jo pääsen.

http://aijaa.com/BCHe98
 
Meibijees, mä täällä pidän kovasti peukkuja! <3
Samoin Suloinensalaisuus! Jospa kuitenkin!

Tyydelille onnea matkaan <3!!

Noista ovisoloista. Nyt tuli ainaki omalla kohdalla viimestään todettua ettei pelkät "olot" ole tae mistään. Viime kierrossa oli "oikealla kohtaa" runsaat limat, törkeä himo, jopa ovis tikussa viiva. Ultrassa ei mitään jäljeä oviksesta, limakalvo 5mm ja vuoto alkoi samana päivänä. Verikoe osoitti että fsh on noussu 15, amh alle 0,2 eli ihan toivoton ja Estrogeeni mittaamattoman matala. Eli ei puhettakaan että olis mitään toimintaa tapahtunu.
Nyt söin tässä kierrossa estroa ja keltarauhashormonia valmistelemaan hoitokierroksta. Ovista ei siis tule siitäkään syystä. Mutta niin vaan muutaman pv sitten tuli taas kasoittain limaa ja alamahakipu. Primoluttia oli menny jo yli viikko siinä vaiheessa. Tikut luonnollisesti täysin viivattomia eikä limisultassa sitä ennen ollu jälkeäkään siitä että munasarjoissa näkyis eloa.
Että ainaki omalla kohdallani pitää paikkansa se että ihan täysin ei voi oloihin luottaa. Toki raskaukierrossa keväällä oli yhtä kaikki limat ja himot ja oikeaoppisesti kivut mutta myös ovistikku oli samaan aikaan tumma.
Tsemppiä täällä kaikille! ! <3
 
Ainii edelliseen lisään vielä että edellisen kierron "oireet" on tuolla oirelistapinossa. Sikäli erikoista että olevinaan lämmötki nous mutta vuoto alkoi nopeasti. Ja tosiaan ultran mukaan ei ovista olis ollu. Tiedä sitten. Sama se, olot oli kyllä sellaset että luulin jo raskautuneeni, niinku miljoona kertaa ennenki. Ja aina yhtä typerä olo että miks edes kuvittelin. Kroppa on kummallinen laitos.
 
Löysin jostain nettikeskustelusta seuraavat hCg-rajat viikkodigille. Pitääköhän nämä paikkansa.

Not pregnant 0 - 24miu
1-2 weeks pregnant 25 - 199miu
2-3 weeks pregnant 200 - 1,999 miu
3+ weeks pregnant over 2,000 miu

Ainakin 1-2 kohdalla minulla piti paikkansa. Jännä nähdä minkä arvon saan huomisen labrasta. Vähän tekisi mieli tehdä aamulla vielä digi, niin saisi vertailutietoa... :geek:

Niin ja tuon mukaan olisi ihan riittävästi minulla noussut. Keskiviikkona hCg oli 35 ja tänään digi näytti 2-3 eli oman laskuopin mukaan arvon olisi pitänyt perjantaina olla vähintää 70 ja tänään vähintään 140? Ja kun digi näytti 2-3, niin silloin se olisi vähintään tuon 200 tänään? :D
 
Minun on taas pakko työntää tää iso nenäni tänne puolelle ja kertoa kokemuksesta sekä kuullusta. Koettakaa kestää, teidän parhaaksi minä tän tarkoitan :love:

Minulla alko ovislimat yleensä kp 9 ja monesti olisin niitten perusteella veikannut ovista kp 10-12. Tikut näyttivät uskollisesti plussaa kp 13 jolloin ovis olis ollu silloin kun oli jo enempi saharameininki.

Gyneni sanoi ettei luota tikkuihin yhtään (ja muistakaa et tikkujen ovisplus on ainoastaan lh-huippu eikä kerro tapahtuuko ovista ollenkaan). Jokaisella naisella on vuodessa 1-2 ovuloimatonta kiertoa vuodessa eikä ovista voi todentaa kuin ultralla. Minä sain tikkuplussan joka kuukausi.

Raskauspluskuussa limat ohi kun ovisplus kp 13, seksiä oli kp 6, 10 ja 13. Ja huom! kiinnittymisvuoto dpo 2. Tärpin on pakko olla ollut joko 6. tai 10. päivän muhinat eli hedelmöittyminen ennen ovisplussaa (n)

Sepostuksen tarkoitus oli siis se, että laskelmoinnin maksimointia on se seksi joka toinen päivä kierron puolessa välissä. Älkää luottako mihinkään ja antakaa sattumalle mahdollisuus! Jälleen kerran huisisti tsemppiä jokaiselle :love::love::love:
 
Meibijees, tosi hyvältä kyllä vaikuttaa! Jospa kiinnittyminen on vaan tapahtunut myöhään ja sä vain bongasin ekat haamut turhan aikaisin...siis, että oletit, että pitäis näkyä vahvemmin jo tuolloin. Hyvinhän tuo hcg on lähtenyt nyt nousuun kun vauhtiin pääsi :)
 
  • Tykkää
Reactions: Meibijees
Sahris, mun kuuluisi olla nenineni jo kaukana tästä palstasta, mutta täällä vaan kyttään muiden limoja ja jännään. Sitä se teettää, kun Kaunareissa pyörii Ridgen ja Brooken lisäksi niin paljon uusia naamoja, ettei vanha pysy perässä...
 
MAANANTAI 7.9.2015


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus


mama na baba (42)........................34kp/27
C. rotundifolia (40)...........2............28kp/26-29
Zandi (40)........................2............27kp/27(9/2015 hoitoon)
SuloinenSalaisuus (40)...................26kp/25
Mileena74 (41).................3.............26kp/28-30
Jimima (43).......................2.............25kp/28-30
Tammityttö (39)................3.............24kpl/ (9/2015 hoitoon)
Pilvilinna74 (40)................6.............23kp/25
Woodoo(40).....................4...............22kp/24-26
Pirunpelto (39).................1...............20kp/29-30
Esteri1 (42)......................2...............20kp/
Minttu 71 (44)..................5...............18kp/30
elotar74 (41)...................3...............17kp/?
Jelli75 (39).......................3...............17kp/26
MaiMei (39) ....................2..............14kp/26
Kalabaliikki (39)..............................8kp/22-28
Virkki (39)........................2.............8kp/26

Uutta tietoa odotellen:
Katjusmaaret (41)..........4..............70kp/26-29
Martza (44).....................................45kp/30
Johanna75 (40)..............6...............43kp/
Tikru-78 (37)...................................43kp/
Anuliini1975 (40).............1..............41kp/25-29

Piinailupäivät:

Jimima (43)..........................dpo 12
Minttu71 (44)......................dpo4
Pirunpelto (39).....................dpo 2
MaiMei (39)..........................dpo 2


Plussanneet: :love:

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
KeltainenSeepra......... - 8/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Theran...................(36) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Meibijees................(37) - 8/15

2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:
Babez74 (41) 1. kierto x/29
Touhulan mamma (40) 3.
Glearblue (44)
Choco_brown (38)
hennamilla (38)
Rosella75 (40)
Ninnuska73
kiialiina (41)
~lounakehto~ (41)
Leo Pardi (40)
Torvi (42)
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


"All will be well as long as we do our best"
 
Laittakaapa, oliko vielä jotain päivitettävää! Ja ehkä meni jotain lukemia metsäänkin... Lisäsin tuonne kategorian heille, joista ei ole kuulunut mitään (yli 40pvää), etteivät roiku listan yläpäässä. Eli Katjusmaaret, Martza, Johanna75, Tikru-78 ja Anuliini1975, mitäs kuuluu? Ja piinailijoita on varmaan enemmänkin! :)
 

Yhteistyössä