40+ so what wol.13

Huhhuh, meniköhän lista sinnepäinkään, oli niin paljon muuttuneita tilanteita! Tuo siis jo lauantaille, kun on niin myöhä jo tänään :)

Tervetuloa, Joyzy, laitetaanko listalle? Ja Johanna75 voisi laittaa kiertopäivät?
en osaa tuota päivittää tuota mut siis edelliset menkat alkoi 21.8. ja ny oottellen seuraavia..pitäis alkaa 19.9.. mutta vielä niin vahva tunne et on tärpännyt ja tää päivä menny vessanpönttöä halaillen
 
Keltsi. Ei oo todellista. Tää maitojunalla takaisin ei todellakaan ole mukavaa. Meitä on niin monta, aivan liian monta joka on saanut kokea tuon kurjuuden. Hirmuisesti tsemppihaleja, toivottavasti palaat joukkoomme pian!!

Korjaus listalle, hoitokierros aloitettu.
On vähän epätodellinen olo, että tästäkö tää yritys taas oikeesti lähtee. Tosin on jostain syystä sellainen olo, että liian pian kaavinnan jälkeen (kaksi kiertoa välissä), että sen takia ei tärppää. No mutta kokeillaan kuitenkin. 22.9. ultrataan ja tsekataan koska meidän passi tehdään.
Tammis jännää, että mennään ritirinnan. Onko siellä hormonit kierron tukena, vai "luomunako" menette kohti passia?

Babez, saas nähdä päästäänkö kimppajännäämään sunkin kanssa. Nyt pitäis sun kroppa saada vauhdilla toimimaan ja toivoa, että tää munkin on jo palautunut ja vastaanottavainen. :D

Zini, me odoteltiin vuoden päivät ja sitten marssittiin tutkimuksiin. Ajatuksena, että jos jotain estettä löytyy, niin voidaan lopettaa vauvahaihattelut siihen. No ei se sitten ihan niin mennyt...

Meibijees, toivotaan kovasti, että kaikki on todellakin hyvin. Pistähän viestiä tulemaan, kun digin saat tehtyä. Peukkuja ihan hirveesti, että kaikki menisi hyvin.

Kaikille ihania raskautumisia ja toivottavasti Johannalla on hyvä aihe pöntön halailuun, eikä tavallista vatsatautia. Hope!
 
Zandi.. mullakinhan oli keskeytys 5/2015 josta jäi tavaraa ja kaks kertaa hysteroskopiassa sitä kaavittiin pois. Eli heinäkuussa viimeks. Eli ei oo mullakaan ku vasta tokat jonkunsortin menkat nää ja vähä itsekin pelkään että meneekö tää siks mettään. Ja lääkkeet mukana, lätkäisin justiin esrogeenilaastarit mahaan.. Mullakin on tossa samoissa kontrolliultra..

Täällä jännätään jengin vaiheita. Toivottavasti Meibijees kaikki on hyvin hautomossa <3
 
Kiitos Zandi..en usko että on mahatautia..en ole ees ollut viikkoon missään..ja tää alko yhtäkkiä niinkun mun muissakin raskauksissa ny iltapäivällä tää oksentelu /yökkäily..mutta viikko pitäis oottaa ns.menkkojen alkamispäivään..et pystyy testaamaan..kuinka mä jaksan sinne asti?
 
Johanna. Jos tuut yhtään tähän porukkaan, niin ethän sä jaksakaan vaan kohta huomast testaavasi vaikka vielä on liian aikaista. :) Mut koita malttaa vielä kotvanen. :)

Tammis eli todellakin samaa matkaa. Sinä tosin olet mennyt vielä rankemman kautta. :( Tosin mulla alkoi tänään napit naamaan, ei laastareita täällä. Yksi nappi aamulla toinen illalla. Eikö sun punaset päivät ole normaalit? Mulla edellinen kerta oli niukahkot, mut nää onkin sitten jo normaalit tulvat.
Toissapäivänä pohdiskelin miehelle, että mä en taida ikinä tarvita enää ehkäisyä. Kyl nyt on mieli vähän toinen. Hormonikierukalla kun näistä ilon päivistä ei olisi enää haittaa.
 
Viimeksi muokattu:
Keltsi - mulla kokemus kotona tehdystä lääkkeeölisestä tyhjennyksestä ja nyt hiimeks sairaalassa.
Ilmeisesti tuo Mifegynen antaminen riippuu kulloinkin voimassaolevasta ohjeistuksesta.
Ekalla kerralla sain sairaalaasta Mifegynen to klo 18 - sen tarkoituksena on pehmittää kohdunsuuta - sitten kotona laitoin kapselit la aamuna klo 9 ja siitä muutaman tunnin päästä alkoi tapahtua. Silloin paikat tyhjeni la aikana.

Nyt ohjeistuksiin ei enää kuulunut Mifegyne, vaan minut määrättiin suoraan päiväpolille - saapumaan pe aamu 7. 30 sairaalaan. Sitten 7. 45 ne laittoi suoraan 4 kapselia ja menin sairaalan tarkkailuhuoneeseeb makaamaan. Nuorempi kohtalotoveri tuli varttia myöhemmin ja pääsi kotiin 11. 00. Meitsi sai klo 12 kaksi tabua lisää ja sitten klo 14. 30 alkoi vasta tapahtumaan. Ne jo luuli ettei mitään tapahdu. 4 kertaa kävin vessassa ja sitten sain kelataksin kotiin kun poli sulkeutui 16. 30. La tuli lisää tavaraa ja vuosin vielä su. Su-ma kivut koveni ja kävin sairaalan päivystyksessä ma iltana klo 18. Ultrassa totesivat että kamaa on sisällä vielä paljon. Siyten laittoivat kotiin klo 21. Ti piti mennä uudestaan ja suoraan imukaavintaan, mutta ailloin lääkäri otti maltillisemman linjan. Passitti to uudestaan takas ja kaavintaan. Valmistauduin kuin leikkaukseen - syö mättä juomatta. Ja sitten leikkaussalissa ultrasivat että tavara ppistunut. Ja selvisin säikähdyksellä.

Mutta kysyit milloin tapahtuu.. niin patin tunnin sisällä pitäisi tapahtua kun kapselit laitetu.. ellei käy kun mulle.
Toivotaan että kaikki menee kuyrn mulla 1. X.
 
Onpas taas tapahtunut. Tervetuloa uutukaiset palstalle! Theran ja Keltsi, kamalia uutisia. Tiedän tunteenne ja fiiliksenne. Tuoreessa muistissa omakin juttu vielä. Toivottavasti pääsette pien toipumaan, eikä mene useita kuukausia tyhjennyksissä.

Jellim en ole itse kuullutkaan, etttei maitotuotteita saisi ottaa thyroxinin yhteydessä! Itse nimittäin syön aina aamulla jogurttia sen jälkeen. Sen sijaan rautaa ei saa ottaa 4h ennen tai jälkeen lääkettä. Kai sulle sanottiin, että lääke pitää ottaa aina tyhjään mahaan ja n. 20 min ennen aamiaista? Ja että se pitää ottaa ennen klo 10? Näitä ohjeita itse noudatan....

Onko Maimeillä oloja?

Meitä letroilijoita on nyt monta. Samoin hoitokierroksellakin! Jännän äärellä siis ollaan! Kävin itse ultrassa letrojen takia, mutta kp 12 ei ollut edes varsinaista johtofollia vielä ees kasvanut. Paljon oli niitä rakkuloita edelleen, mutta ei varsinaista kerrottavaa. Vielä kerran yriteään ultrata ja katsoa, auttaako se yksi tabu yhtikäs mitään. Ensi kierrossa mahdollisesti sitten kaksi tabua. Sain muuten kanssa sen 100 paketin ihan nikottelemati (tai en muista muuta kuin komean farmaseutin siltä reissulta). Menetkö Woodis johonkin kontrolliin niiden käytön aikana? Olin ihan toiveikas kierron alussa, mutta nyt on fiilarit matalammalla. Näinköhän tuolla Värkissä mikään kasvaa???

Johanna, tee testi. Itse uskon siihen omaan tunteeseen ja tietoon tärpistä. Tee siis testi. Ihan meidän iloksi. Täällä ei ole aikoihin ollut testikuvia!
 
Mä kans pyrin ottamaan thyroxinit aamulla tyhjään mahaan. Siitä min vartti ja aamupalan voi syödä. Mulla ainut rajoitus mitä oon kuullut, että vitamiineja ja hivenaineita ei pariin tuntiin ennen tai jälkeen. En oo myöskään kuullut maitotuoterajoituksista. Jos unohdan aamulla, kuten yleensä käy reissuilla, otan ne iltapäivällä tai jopa illalla, kun vointi huononee joskus nopeesti. Pyrin ottamaan n. 2 h ruuan jälkeen ja 15min ennen uutta. Mutta joskus on vaan otettava viisveisaten muista jutuista. Onhan niitäkin, joille sopii thyroxinin otto iltaisin, kun saavat siitä "virtapiikin" jonka yrittävät ajoittaa aamulle. Että tääkin on aika yksilöllistä.
 
Tyydeli, Kävin yksityisellä keskiviikkona ja silloin ei odotetusti oikein mitään pystynyt vielä varmistamaan. Kohdun limakalvo oli kuitenkin paksu ja sieltä löytyi 3 mm rengaskaiku, joka saattaa viitata siihen et siellä jotain on, mut varmaksi ei pystynyt sanomaan. Eli kuvassa näkyi sellainen musta täplä. Uskoisin, et viikot tuolloin 5+0.

Itselläni on suuri kohdunulkoisen pelko. Kohdun sivuilta ei löytynyt kaikua, eikä nestettä lantion pohjalta, jotka taas viittaisi kohdunulkoiseen. Eli tällä hetkellä ei myöskään kohdunulkoista diagnosoitu. Mutta on siis niin aikaista, et kaikki voi olla mahdollista... Ei auta kuin odottaa... Seuraava kontrolli on polilla ensi viikon perjantaina (6+2), siellä ultrataan ja jos mitään ei vieläkään näy, niin sitten varmaan uusi aika ja hCg-arvot.

Tällä hetkellä pahin stressipiikki ohi. Ehkä jotenkin tajunnut sen, et mitään en voi nyt itse asian eteen tehdä. Otetaan vastaan se mikä tulee. Oireita ei kauheasti ole, mut eipä ollut esikoisestakaan 12-vuotta sitten… Tuhruttelua ei ole tullut keskiviikon jälkeen, torstaina oli tosi päänsärkykohtaus. Viimeistä digiä en ole vielä tehnyt, ehkä huomenna tai maanantaina.

Niin ja tuohon munasolun vaeltamiseen leikatulta puolelta toiselle lääkäri kommentoi, et ei ole ollenkaan tavatonta, että jäljellä oleva tuuba nappaa vaeltavan munasolun toiselta puolelta. Minulla siis vasen tuuba poistettu ja nyt ovulaatio tapahtunut vasemmalla puolella. Jos jotain positiivista pitää hakea, niin ei se ainakaan vasemmassa tuubassa ole jumissa… kun ei sitä ole ollenkaan! :ROFLMAO:

On kyllä niin ihana tämä palsta. Hulluks tulisi, jos ei saisi johonkin purkaa. Kun ei oikein kenelläkään voi vielä puhua. Mieskin on ollut kaksi viikkoa ulkomaan komennuksella. Tänään kotiutuu, jännää.

Zandi ja Tammityttö, ihan hullun jännää olla teidän mukana. Kaikki sormet ja varpaat pystyssä, et homma menee hyvin! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Lauantaiaamuna krapula ja vapina, suu täynnä kuivaa heinää...
Jestas, plikat, vetäsin eilen ekan kerran yli vuoteen kaameet pleksit - jotain 12 ravintola-annosta juomaa..
olo on sen mukainen.

Ja nyt kaamee morkkis..
Tuhoskohan tämä loputkin munikset...? Meniköhän koko hormonitasapaino ihan sekasin..?
Ootteko te muut lipsahtanu tällä tavalla?
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Moikka kaikille tasapuolisesti :)

Oon ollu taustailevana kun en pääse kännykällä kirjautumaan ja koneella oon harvemmin tai sit kun oon ni en muista tänne päivittää kuulumisia.

Mä luen kohta kaikkien jutut muutaman päivän ajalta mut pahoittelut niille jotka ovat joutuneet pettymään tai suremaan :cry: ja rutkasti onnea niille joilla on se kaksi viivaa testiin tullut tai hyviä ultra tjm kuulumisia :)

Täällä kp1 ja keljuttaa kun pientä oravaa jonka pähkinä on jäässä :mad: ...hitto sentään...nyt siis pärähti käyntiin yk5 ja miten musta tuntuu että mun ympärillä olevat vaan tuumaa et no joo oisko hyvä aika raskautua ja PAM testi sit näyttääkin jo plussaa!! Mulla on kaikki kommervenkitkin käytössä ja silti tää on vaan tätä oottamista...reilu vuosi sitten raskauuduin yrityskerrasta 3 mikä ihme nyt mättää?? voiko muka kroppa vanheta vuodessa niin et nyt menee sit vuosi...kaikki 8 alkanutta raskautta siis max yk 3:sta alulle :) Mä tilasin nyt 750mg Geleet...moni liputtaa niiden puolesta et ne ois hyvä juttu...syödäänkö niitä muuten koko kierto eli yhteen putkeen ties kuinka ja kauan vai miten???
 
Onpas taas tapahtunut. Tervetuloa uutukaiset palstalle! Theran ja Keltsi, kamalia uutisia. Tiedän tunteenne ja fiiliksenne. Tuoreessa muistissa omakin juttu vielä. Toivottavasti pääsette pien toipumaan, eikä mene useita kuukausia tyhjennyksissä.

Jellim en ole itse kuullutkaan, etttei maitotuotteita saisi ottaa thyroxinin yhteydessä! Itse nimittäin syön aina aamulla jogurttia sen jälkeen. Sen sijaan rautaa ei saa ottaa 4h ennen tai jälkeen lääkettä. Kai sulle sanottiin, että lääke pitää ottaa aina tyhjään mahaan ja n. 20 min ennen aamiaista? Ja että se pitää ottaa ennen klo 10? Näitä ohjeita itse noudatan....

Onko Maimeillä oloja?

Meitä letroilijoita on nyt monta. Samoin hoitokierroksellakin! Jännän äärellä siis ollaan! Kävin itse ultrassa letrojen takia, mutta kp 12 ei ollut edes varsinaista johtofollia vielä ees kasvanut. Paljon oli niitä rakkuloita edelleen, mutta ei varsinaista kerrottavaa. Vielä kerran yriteään ultrata ja katsoa, auttaako se yksi tabu yhtikäs mitään. Ensi kierrossa mahdollisesti sitten kaksi tabua. Sain muuten kanssa sen 100 paketin ihan nikottelemati (tai en muista muuta kuin komean farmaseutin siltä reissulta). Menetkö Woodis johonkin kontrolliin niiden käytön aikana? Olin ihan toiveikas kierron alussa, mutta nyt on fiilarit matalammalla. Näinköhän tuolla Värkissä mikään kasvaa???

Johanna, tee testi. Itse uskon siihen omaan tunteeseen ja tietoon tärpistä. Tee siis testi. Ihan meidän iloksi. Täällä ei ole aikoihin ollut testikuvia!
Virkki..tein testin..vielä näytti negaa..mutta mun olotilassa ei muutosta...yökkäilyä ollu pitkin päivää...joten täytyy testata sit kun ns.menkkojen pitäis alkaa...mutta uskon vahvasti tärppiin tällä kertaa..nimenomaan mulla tätä oksenteluu ollu kaikissa raskauksissa...eikä mitään muita sairauksiaan oo..Joten jännityksellä ootteleen viikon verran
 
  • Tykkää
Reactions: Zandi
Haha, Babez, toipumista! Tuskinpa tuollainen kertanollaus nollaa munasoluja :) Ittellä ollut 6-8 annoksen lipsahduksia joitakuita, mutta muuten mennään 1-4:lla, tänään varmaan neljällä :)

Pientä veetutusta jo pukkaa, rinnat selkeästi kipeytymässä ihan kellontarkkaan aikaan. Huomenna kai nyt viimeistään.

Pilvilinna: tsempit!! Niin se varmaan vaan voi olla, että kertaheitolla tapahtuu dramaattinen hedelmällisyyden lasku. Oot kuitenkin selkeästi helposti raskautuvaa mallia, joten uskon että sulla tärppää lähikuukausina.
 
Viimeksi muokattu:
Maimei uskotko niin ettei montaa kuukautta menis? :sneaky: ...mä oon hiukan hakoteillä tän homman kans...vaikka ikää onkin niin aikaisemmin on tosiaan tärpännyt ilman sen kummempia kikkoja...mut mitäs te konkarit suosittellisitte että kantsis ottaa huomioon että sais maximoitua tän hommelin?? Tuo biologinen kello ei kovin armollinen oo eli tik tak tarvis tapahtua jos jotain on tapahtuakseen :) Mites sit nuo tallettelut...suosittelisitteko milloin tallettamaan...mikä on se ns paraspäivä...onko se ovisplussa päivä vai siitä seuraava päivä vai se päivä kun oireilee eli kipuilee ja enimmät limat vai miten?? ...tilasin muuten myös vadelmanlehtiteetä...sitä joku kans suositteli :)
 
Meibijees, näin ulkopuolisena sanoisin, että hyvältä näyttää. Ymmärrän, että oma mieli suhtautuu vielä skeptisesti koko hommaan, mutta mä melkein uskoisin jo, ettei se ainakaan kohdunulkoinen ole ja jos JOTAIN kaikua näkyy kohdussa, niin siellähän se sitten köllii - jos jossain köllii. Se, miten se jokin rupeaa kehittymään, on sitten eri asia, mutta mulla on hyvä tutina nyt sun raskautesi suhteen.

Toivotaan parasta :cool:
 
  • Tykkää
Reactions: Meibijees
Huomenta kaikille tasapuolisesti. Babez: Täälläkin ensimmäistä kertaa reiluun vuoteen baarissa käyty ja on kyllä heikko olo. Ei jäänyt ainakaan alle kymmenen annoksen .

Sitten taas kysymystä: Soitin eilen yksityiselle lääkäriasemalle ja sain puhelinajan lääkärille. Hän teki minulle sähköisen reseptin lääkkeestä, jonka pitäisi tukea keltarauhasta??? Aloitetaan siis ovulaation jälkeen ja syödään seuraavan kierron alkuun tai raskausviikolle 9. Lääkkeen nimi alkoi ehkä L-kirjaimella, mutta mitähän se voisi olla? Olisin googletellut sitä, ennen kuin haen apteekista. ( meillä täällä maalla apteekki ei ole auki sunnuntaina)
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Moiks!!

Alkoholiannoksista on ollut puhe, mulla saattaa välillä luikahtaa 10+ annokseen, mutta olen vakaasti sitä mieltä että ihan sama. Muuten juopotkaan ei lisääntyisi. Ei sitä kannata murehtia ellei ole raskaana jo. Toisaalta, jos meinaa annokset muutenkin lähteä lapasesta, niin sitten pitää murehtia. Mutta puheiden perusteella mulla on meistä suurin ongelma. :)

Mutta se ongelma mulla on että letroja popsin ja ultra piti olla kp10-12, mieluiten 11. Nyt tässä kierrossa kp 11 on viikon päästä su. Eli vaihtoehto olisi maanantai. Maanantaina taas tämä minun gyne ei ole töissä. Onkohan sillä mitään väliä kenelle menee? Mahtaako noilla olla erilaisia ajatuksia vai voiko toinen suoraan jatkaa edellisen hommista? Tiistaille olisi aika omalle, mutta se siis olisi jo kp 13.. Mitä tekisitte?


No mutta, näistä puheista innostuneena, mulla on perjantaina avattu viinipullo odottamassa, pitää varmaan ottaa päivähöntsyt ettei mene huonoksi. Niin karseat menkkakivut on ollut että ei maistunut pe kuin yksi pieni lasillinen.

muokkasin kpt selvemmiksi

Tsempit!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Moiks!!

Alkoholiannoksista on ollut puhe, mulla saattaa välillä luikahtaa 10+ annokseen, mutta olen vakaasti sitä mieltä että ihan sama. Muuten juopotkaan ei lisääntyisi. Ei sitä kannata murehtia ellei ole raskaana jo. Toisaalta, jos meinaa annokset muutenkin lähteä lapasesta, niin sitten pitää murehtia. Mutta puheiden perusteella mulla on meistä suurin ongelma. :)!!
Hassu Woodoo. Mullakin oli eka kerta yli vuoteen baarissa. Nätisti sivuutin sen, että onhan näitä kavereiden kanssa grillailuja ja mökkireissuja ollut, joiden annoksia ei edes uskalla ajatella.

Kyllä minä sinuna menisin huomenna, vaikkei ole oma gyne. En kyllä tiedä näistä asioista mitään, mutta menisin kuitenkin
 
Aah, kohtalotovereita! Eipä se 4 annosta sitten mullekaan eilen riittänyt... Alle kymmenen tais sentään jäädä, siinä ja siinä... Että tuli sitten marinoitua mahdollista alkiota oikein huolellisesti. Niin kyllä marinoin esikoistakin, juurikin yhdet kännit oli siinä kierrossa, kun oli jo tärpännyt (enkä tiennyt), toivotaan, että on perinne ja että siis tämä baarissa innostuminen olikin enne! Ja kiinnittysmispunaviinipullo on mullakin avoimena, mutta tänään ei kyllä pysty.

Ollut sentään yllättävän toimelias päivä. Ja rinnat ei muutes vieläkään oo kipeät. Huomenna lienee dpo9, jo, kylläpä aika taas rientää!

Zini: L:llä alkaa ainakin lugesteron...

Woodoo: eri gyne sitten varmaan. Kannattaa kuitenkin ajoissa käydä, kun sitten vasta saa sänkyluvan (kuinka sun innokas mies jaksaakaan odottaa...!?!). Itse kävin jo kp8, kun on lyhyt kierto. Ja silloinhan oli jo 19mm follit.

Pilvilinna: kaikki vissiin hokevat, että kunhan joka toinen päivä siinä hedelmällisten päivien aikoihin. Ovisplussapäivä ja päivä-pari ennen sitä (vaikea ajoitus joo) lienee paras, ja sitten vielä varmistelu ovisplussapäivää seuraavana, jos tahtoo tiheesti.
 

Yhteistyössä