40+ so what wol.13

Tyydeli :love: Ihania uutisia, onneksi olkoon!
Ja MaiMei jospa sulla alkaakin nyt raskauspahoinvointi...! Millos sun piinan pitäisi päättyä?
Mulla käsittääkseni perjantaina, mutta tänään tuli jo tuhrua ja menkkaolot on kovat (migreenit, turvotukset sun muut).

Mutta, soitin sinne polille ja kysyin että miksi ei ole kuulunut mitään, niin se hoitaja sanoi, että "tuossa se pöydällä on..ei sitä ole ylilääkäri kerennyt katsomaan..eikäkun, on sittenkin. Sopisiko aika ensi viikolle!"
No ei töiden takia sopinut, mutta sain ajan 2vkon päähän. Se on vasta se suunittelukäynti johon tulee mies mukaan, mutta silti!

Jos en olisi soittanut, millon ne ois sen lähetteen sitten laittaneet? Sitten, kun siltä tuntuu? :mad:
 
Hyvä hyvä, Pirtsi! Hieno homma, ja kreivin aikaan. Mitä ikinä tarkoittaakaan.

No piinan pitäis päättyä pe-la, ja mullakin on nyt vähän menkkaoloa. Lämmöt kans tuntuu olevan laskussa jo, tosin ne on kyllä eläny ihan omaa elämäänsä. Välillä 37,5, välillä 36,6.
 
Nimenomaan! Toimin mielelläni esimerkkinä. Sain esikoisen 39vuotiaana, heti ensi yrittämästä. Kun hän oli vuoden aloitimme yrittämään toista. Kolmen keskenmenon jälkeen hormoonipolilla sanottiin, että hyvin todennäköistä on, että neljäskin menee kesken. Nyt kuitenkin oltiin hyvinkin toiveikkaita, kun syke näkyy ja alkio vastaa kokoaan. Toinen syntyy siis toivonmukaan, kun olen vielä 42v. Yk 29 suurinpiirtein.

Nyt yritän pysytellä hiljaa ja taustalla ja odotan teitä yksitellen siirtymään +40 v odottajien puolelle.

Kiitos ja näkemiin! Tältä palstalta saamani tuki on ollut korvaamatonta!
Oih ihanaa Tyydeli!!!! Mullakin meni kylmän väreet kun luin ultrauutisesi!! Todellinen työvoitto! Ihana kuulla tämä tarinasi - se luo toivoa! Melko hedelmällinen mimmi olet kun toista jo pukkaa näillä lukemilla! Way to go! Tuhottamasti onnea matkasn ja niitä kuuluisia tarrasukkua! Hienoa että ksikki oli niinhyvin kuin pitääkin. Naatiskele:)
 
Ihania uutisia Tyydeli! Antaa toivoa meille muillekin.

Mileena, onnea onnea roppakaupalla mukaan raskauteesi!

Johanna, odottavan aika on pitkä. Mut lauantain kuvia odotellaan, ei haittaa vaikka oisit viimeisimmästäiin laittanut tänne. Eiköhän meiatä joku kuitenkin sen haamun olisi sieltä bongannut. :)

Woodoo. Off topiciin. Minä katos päivät pitkät täällä vaihtelen tota avataria, muutahan tekemistä ei ole. No ei vaan, kun uudistus sivustolle tuli laitoin siittiöt (meduusat) profiilikuvaksi kun mun mielestä sopi teemaan. Jossain välissä se meni rikki ja gää sivusto ei näyttänyt mitään kuvaa. No latasin uuden kuvan arkistoistani. Sen jälkeen ne on randomisti vaihdelleet. Oon kuvitellut et se vaihtelee vaan mulla syystä tai toisesta mut kyl se sivustosta näemmä on kiinni.
Ja mitäs mulle muuten. Progynova 2mg menee aamuin illoin ja mul on jo nyt sellaiset limoittelut menossa ettei tosikaan. Voin vaan kuvitella et mut limikset on ensi tiistaina metrin paksuiset. Eihän sinne sitten ainuttakaan alkiota sovi.
Kiitos Zandi...mut se näytti kyl selvää negaa..blaah...vatsassa kyllä jullinut niin paljon tällä viikolla..välillä noita yökötyskohtauksia...josko sitä huomisaamulla tekis taas uuden testin...ja jos ei vieläkään mitään niin sitten lauantaina...pelkään että oon liian toiveikas...mut täl kertaa vaan ollu joteskin niin toiveikas..oloineen kaikkineen...ja ollu jollain tavalla suojelevainen vatsaani kohtaan..en ees uskalla nukkua vatsallani..vaikka yleensä se on yks mun lemppari nukkuma-asennoista..Kuullostaa hullulta hah.
 
Viimeksi muokattu:
Mul on sama tuon yökötyksen kans, Johanna, ja pelkään että se on ihan pelkkää pms:ää. Nyt on sellainen olo, että menkat alkaa joka hetki. Huono olo oli tänäänkin jatkunut, mut lisänä menkkamahaolo. Jos letrot vievät pois rintakivut, niin tavallaan ihan kiva kyllä.
 
Mul on sama tuon yökötyksen kans, Johanna, ja pelkään että se on ihan pelkkää pms:ää. Nyt on sellainen olo, että menkat alkaa joka hetki. Huono olo oli tänäänkin jatkunut, mut lisänä menkkamahaolo. Jos letrot vievät pois rintakivut, niin tavallaan ihan kiva kyllä.
Mä yritän olla ajattelematta koko asiaa ja kattoo sit lauantaina..mitä tuleman pitää...
 
Tyydelille vielä täälläkin onnea ultra uutisista. <3
Onnea uusista plussista!

Tarrasukkia pienille. :)

Mä varmaan siirryn haaveilemasta koska tämä ei mennyt niin kun elokuvissa. Mies oli menettää vaimon niin ilmoitti nyt että toista kertaa ei ota riskiä että meinaan kuolla. :(
 
Älkää alkako vuotamaan Maimei ja Johanna! Theran, sua on todellakin koeteltu. Oliko sulla kohdunulkoinen?? Vai? Jouduttiinko munasarja poistamaan? Mitä tapahtui?

ON: ovista ei ole vieläkään tullut! Mutta vastaus AMH:sta tuli: 5,5! Mitään analyysia ei ollut. Lappusessa luki, että lähete lapsettomuuspuolelle lähetetty!
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Pitkä tarina.. Patologin lausunto nyt kertoo että oliko mulla kkm lisäksi ku. Koska se johdin oli eilen hajonnut jossain vaiheessa niin poistivat sen.Eli tyhjennys meni pieleen. En vuotanut ulos vaan vatsaonteloon. 1.4l verta poistivat kiireellisesaä leikkauksessa eilen. Ja vielä on tullut dreeniin tänään puoli litraa. Verensiirron sain jo eilen leikkurissa. Tila romahti eilen iltapäivällä. Onneksi olin jo valmiiksi osastolla. Mut tosiaan läheltä piti tilanne riitti miehelle.. :(
 
No eikä, Theran! Miten tuo voi olla edes mahdollista! Jos minulla on mennyt hieman pieleen nuo tyhjennykset, niin sinullahan se vasta pieleen on mennytkin!! :( Ei muuta kuin toipumista sekä fyysisesti että varsinkin henkisesti. Virtuaalihalaus ja jaksamista kaiken kamaluuden keskelle.
 
Joo no nyt ihan hyvä tilanne. Pääsin suihkuun avustettuna ja katetrista eroon. Ehkä huomenna tuosta dreenistä.
Mä kysyin samaa lääkäriltä että onko se edes mahdollista niin 1:35000 on se mahdollisuus molempiin. Selviää parin viikon kuluttua oliko näin. Sitten seuraavat hcg arvoja koska noissa voi jäädä istukkakudosta kasvaa johonkin ulkopuolelle kohtua esim.
 
Älkää alkako vuotamaan Maimei ja Johanna! Theran, sua on todellakin koeteltu. Oliko sulla kohdunulkoinen?? Vai? Jouduttiinko munasarja poistamaan? Mitä tapahtui?

ON: ovista ei ole vieläkään tullut! Mutta vastaus AMH:sta tuli: 5,5! Mitään analyysia ei ollut. Lappusessa luki, että lähete lapsettomuuspuolelle lähetetty!

Kiitos virkki..yritän pysyä positiivisellä mielellä..ja venata tonne lauantaille seuraavaa testausta...olotila pysyny edelleen samana..ja mulla ei oo tota yökötystä ollu pms oireissa..eikä menkkoja ennen..joten jo sen takia pysyn toivekkaana
 
  • Tykkää
Reactions: Theran
Eikä!! Onneksi olet
Älkää alkako vuotamaan Maimei ja Johanna! Theran, sua on todellakin koeteltu. Oliko sulla kohdunulkoinen?? Vai? Jouduttiinko munasarja poistamaan? Mitä tapahtui?

ON: ovista ei ole vieläkään tullut! Mutta vastaus AMH:sta tuli: 5,5! Mitään analyysia ei ollut. Lappusessa luki, että lähete lapsettomuuspuolelle lähetetty!
Wau! Ihan loistava tulos!! Sulla on vielä pitkä matka vaihdevuosiin! Nyt vaan vitosvaihde päälle lucky one!
 
[QU! OTE="Theran, post: 30989301, member: 136578"]Joo no nyt ihan hyvä tilanne. Pääsin suihkuun avustettuna ja katetrista eroon. Ehkä huomenna tuosta dreenistä.
Mä kysyin samaa lääkäriltä että onko se edes mahdollista niin 1:35000 on se mahdollisuus molempiin. Selviää parin viikon kuluttua oliko näin. Sitten seuraavat hcg arvoja koska noissa voi jäädä istukkakudosta kasvaa johonkin ulkopuolelle kohtua esim.[/QUOTE]

OMG! Aivan järkyttävää.. mitrn voikin mennä noin pieleen. Kyllä nämä ovat vakavia juttuja. Onneksi olit jo hyvässä hoidossa ja apu lähellä. Ei ihme jos säikäytti molempia. Voimia ja jaksamista kummallekin - niin raskauden päättymisen johdosta kuin traagisesta jatkohoidosta. Sitkeä sissiolet!
 
  • Tykkää
Reactions: Theran
Joo no nyt ihan hyvä tilanne. Pääsin suihkuun avustettuna ja katetrista eroon. Ehkä huomenna tuosta dreenistä.
Mä kysyin samaa lääkäriltä että onko se edes mahdollista niin 1:35000 on se mahdollisuus molempiin. Selviää parin viikon kuluttua oliko näin. Sitten seuraavat hcg arvoja koska noissa voi jäädä istukkakudosta kasvaa johonkin ulkopuolelle kohtua esim.
Tsemppiä toipumiseen, kova on koettelemus. Itselläni oli keväällä keskenmeno eli tavaraa tuli ihan itsekseen ulos,keskenmeno diagnosoitiin vielä polilla. Siitä viikon päästä ihan järkkyjen vatsakipujen kanssa päivystykseen. Vatsaontelossa verta, hCg-arvo nousi edelleen, tuli epäily kohdunulkoisesta. Seuraavana päivänä laparoskopia, jossa toinen munanjohdin poistettiin. Leikkauskertomuskessa luki, että munanjohdin tursusi raskausmateriaalia. Oli siis räjähtänyt ja vuotanut sinne vatsaonteloon.

Tällä hetkellä tilanne on se, että olen jälleen raskaana. Ovulaatio on tapahtunut todistettavasti juuri leikatulta puolelta eli jäljellä oleva tuuba on napannut munasolun "väärältä" puolelta. Huomenna olisi ultra ja selviää, onko solu päässyt perille asti vai tehnyt taas pesän jonnekin muualle. Omien kokemusten jälkeen en ole kauhean positiivisella mielellä, varsinkaan kun on ollut tuota tuhruvuotoa oikeastaan päivittäin. Mutta huomennahan sitten selviää jotain.

Tsemiä Theran!
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74 ja Theran
Tsemppiä Theranille!! Kyllä on aikamoinen koettelemus tästä teille tullut. Mitä jatkoon tulee, älkää nyt vielä pohtiko mitään valmista, toipukaa tästä nyt rauhassa ja sitten eri keskustelut tulevasta.

Mulla viimenen letro meni eilen, ja nyt odotan maanantain ultraa. On aika lannistunut olo... Näillä mennään!
 
Kiitos tsempeistä. <3
En vissiin kotiin pääse koska laittavat verta lisää.

Meille on varattu aika kromosomi tutkimuksiin nyt. Marraskuussa tutkitaan ne. Katsotaan sit sen jälkeen.. Mikäli mun mies ja minä sekä mun perhe ollaan toivuttu järkytyksestä.

Toivon että teillä muilla on parempi onni. <3
 
Hui sentään, Theran! Miten sitä ei ole tullut ajatelleeksikaan mitä kaikkea voikaan tapahtua... :unsure:
Tyydelille ainakin piti laittaa onnittelut, oliko muitakin? (y)

Täällä taitaa olla kp27 - laskujeni mukaan. Ei oo mitään menkkatuntemuksia, mutta eipä mulla niitä yleensäkään ole ollut kuin vasta sitten kun alkaa. Niitäpä ootellessa...
 
Elotar74 - ikävää että tuhruttaa kp1 lasketaan siitä kun "hanat aukeaa" eli kunnon vuotopäivästä.

Thetan - onpa ikävää kun sairaalassa olo venyy.. mutta toisaalta on se apu lähellä. Mä selvisin ilman leikkuria, vaikkakin leikkaussaliin asti valmistelivat ja sieltä vapautus ultran jälk. Mä saikähdin jo siitä - mutta toi sun case on jotain ihan jäätävää.. meillekin määrättiin kromosomitutkimukset - niissä menee 2kk saada tulokset, joten nyt kun olet siellä sairaalassa sisällä, niin pytdä saada se verikoe sinulle ja miehelle heti. Meille tehtiin ainakin niin. Vai joko teiltä otettiin verta?
 
Jatkuvasti ne verta ottaa... Mut ei siitä syystä. :) ei mua haittaa vaikka ne venyy.. En oo valmis yrittää uudestaan.. Enkä tiedä uskallanko.. :( tää toipuminen ei oo lähtenyt ihan kauhean nopeasti. Sain nyt sitten rautaa suonensisäisesti. Että josko huomenna kotiin.
Tänään lykkäsivät raskaana olevan huonekaveriksi.. Ei ne paljon ajattele näissä sairaaloissa..
 
No voi kökkö, Theran :( Toivottavasti pääset huomenna kotiin ja toivut nopeasti.

Mulla siis huomenna kp 28 tai 1. Aika normi kierron pituus tuli tästä ekasta.

Hassu juttu sattui tänään: eräs mun sukulainen, 40+ hänkin, kertoi suuren salaisuuden: heille tulee iltatähti :) Oli pakko tunnustaa, että kääk, mekin yritetään! :D
 

Yhteistyössä