40+ so what wol.13

Bugsy.. no ainaki lääkäri valaisi mua että tosiaan ovuloimattomuus ei tarkoita sitä et kierrot olis tyyliin 40 päivää niinku olen vähä luullut. Oldn ajatellut et ovulaatio tulee mut se on heikko/keltarauhanen loppuu aikaisin. Mut nyt tosiaan ultrassa positiivisen o.testim jälkeen (siis sekä liuska et digi oli selkeitä plussia) ei näkyny oviksesta jälkeäkään ja limis oli ns kolmikaikuinen ja paksu niinku yleensä ennen ovista on. Lääkäri tosiaan selvensi että ovuloimattomuus voi näkyä nimenomaan joko lyhyenä luteaalina tai tiputteluna ennen tai jälkeen menkkojen TAI kaikkina noina. Ja mä kyl allekirjoitan ton.
Olo oli kyl loppukierrossa iha ku raskaana, palelsi , lämmöt nous tosi korkealle ja oksetti ja tissit kipeni, tai ainaki nännit oli tulessa, mut selkeästi väärään aikaan, jo tyyliin dpo4 alkaen jolloin ei tosiaan voisi tollasta edes olla RASKAUDEN takia. Eli selvästi sit ihan jotain muuta :unsure: Näin on nykyään yhä useammassa kierrossa.
Mut näillä se on vaan taaperrettava. Mikään ei oikeastaan näköjään takaa mitään, ei edes se plussa siellä raskaustestissä :ROFLMAO::LOL:..
 
Virkki. Joo..mä luulen et kul tollanen 3-4pv maksimissaan on aika normaalit menkat. Mä en osaa kuvitellakaan koska mulla monesti ei meinaa edes kuukuppi riittää ekoina päivinä :ROFLMAO:.. (n)
Mut joo. Siis sekin tässä on hassua et viime syksynä kävin ultrassa ja limis oli loppukierrossa vain n.5mm paksu eli sika ohut. Silti sen kierron menkat oli ehkä pahimmat pitkilleen :ROFLMAO::LOL:.. eli ei se limiksen paksuuskaan korreloi aina menkkoihin vaikka toki usein näinkin voi olla.

Esteri. Mä käytän womanlogia joka on vähä vastava. Mullaki tulee niitä "dippejä" ja ties mitä mutta mulla ne ei merkkaa mitään. Kevään raskauskierrossa lämmöt nous oviksen jälkeen ja pieni "dippi"(36.1) oli dpo2 aamuna, jonka jälkeen ne oli 36.7/36.9 ihan joka ikinen aamu plussaan saakka. Eli ei mulla ainakaa tullu mitään kiinnittymisdippejä :) Mut mä olen ymmärtänyt et noita tulee raskaana ja ilmankin :)

Sellainen "ennen ovista-dippi" tulee yleensä ihan aina dpo-2 , eli ennen plussatikkua mut tosiaan viime kierrossakaan en ovuloinu...
 
Päivää kanasille! En ole pitkään aikaan ehtinyt tänne kunnolla... Olen pudonnut ihan kärryiltä sen suhteen, mitä kenellekin kuuluu.

ON. Minun hailakan plussan jälkeinen vuoto ei sitten meinannut loppua ollenkaan ja sain vaihteeksi taas jonku tulehduksen alakertaan. En käsitä, mikä tuota toosaa riepoo, kun tulehtuu niin helposti. Synnytyksen jälkeen tuli tulehdus jälkivuodon venyessä ja nyt taas tuhruttelu jatkui päiviä niin, ettei asiasta ollut epäilystäkään. Oli onneksi antibiootit valmiina. Olin myös ihan varma, että saan hiivan antibioottikuurin jälkeen, mutta ihme kyllä sitä ei tullut.

Lääkekuurin ja odottamani hiivatulehduksen takia oletettiin, että tämä jää välikierroksi. Olin ihan ookoo asian kanssa, kun jotenkin tuli sellainen väsymys tähän hommaan ja alkoi epäilyttämään jaksanko kahden pienen kanssa. En sitten tikutellut ovista enkä seurannut kalenteriakaan, mutta lauantaina ovislimat paljasti missä mennään. Päätettiin sitten kuitenkin antaa joululahjalle mahdollisuus ja on nyt parina yönä peuhailtu oikein antaumuksella. Olo on ollut paljon rennompi, kun ei ole sitä kalenterin ja tikun tekemää pakkoa... Seksikin oli rennompaa jotenkin. Tulos nähdään parin viikon kuluttua ja mielenkiinnolla odotan, miten pitkään tämä rento zen-olotila jatkuu. Veikkaan, että reilun viikon kuluttua uittelen taas tikkuja ja manaan, kun ei ole tärpännyt.

Leppoisaa alkanutta viikkoa!
 
Toivottavasti, Oodikas :)!
Mäkin olen ihmetellyt sitä, mikä mun alakerrassa on vialla kun en koskaan ennen oo tällaisesta kärsinyt. Herkästi menkkojen jälken alkaa vuoto tuoksua tympeälle ja etenkin yhdyntöjen jälkeen bakteeritasapaino on ihan pyllyllään. Mitää hiivaa tms ei oo ja maitohappobakteereilla alakautta se menee heti ohi. Mut siis joku balanssi ei meinaa olla kohdillaan. Ärsyttää kun tosiaan ei ole koskaan ollu mokomia ongelmia ja muutenkaan mikään ei oo tavoissa tms muuttunu :mad:
 
Nyt seuraa pelkkää valitusta.
Viikko oltu osastolla kuopuksen kanssa, ihan hilkulla paraneminen mutta ei vaan prkl. Mulla loppuu kohta turnauskestävyys koppihoidossa.

Koko viikolla ei oo tullut tosin raskausasiat mieleen, mutta nyt iski kuin tuhat volttia täydellinen tappiomieliala. Se ei vaan onnistu. Koetan järjellä ajatella että viikko vielä tavallistakin huonommin nukuttuja öitä takana, kotona oon käyny 2 kertaa yhteensä 4 tuntia. Että väsymys on.

Torstaina kävin meidän entisen kodin lähellä olevassa kebabpaikassa ostamassa ruokaa. Vuosi sitten on muutettu pois mutta paikan omistaja kysyi minut nähdessään että kuinka teidän pikkuinen voi :ROFLMAO: ollaanko md tosiaan käyty niin usein sieltä ruokaa :whistle:
 
Hanat ei oo auennut ja tänään päivä pisusta " kun aamulla en kerinny " niin hailakka plus:eek::rolleyes:... Näkee ihan tihrustamistakin

Nyt vaan luulen että on joku tuulimuna tai kohdun ulkoinen kun menkat myöhässä jo joko 5päivää tai 3?!? Niin luulis näkyvän jo kunnon viiva
Nyt on pasmat ihan sekasin,en tiedä mitä ajatella... Luulenpa Että hanat kuitenkin pian aukeaa..

Anteeksi omanapasuuteni:unsure:
 
Vuorikristalli. Jaksuhalit sinne :)!!

Luppana :)! Laitaha aijaan kautta tänne kuvaa meillekin arvioitavaksi. Saitkos sä oviksen kiinni? Jos et niin voihan se olla että ei vielä tarviis ollakaan vahva viiva jos olet vaikka ovuloinu myöhemmin! ?
 
Luppanan testissä näkyy viivaa. Oletko tänään testannut uudelleen? Mikä tilanne? Jännää on ja pidän peukkuja, että viiva vahvistuu!

Täällä ollaan hieman hämmentyneinä... Alavatsa kipuilee kummallisesti ja päätin tehdä molemmat testit ihan varmuuden vuoksi. Ovistestiin pärähti plussa, vaikka oletin oviksen olleen eilen. Näköjään mullon kierto pidentynyt 30 päivään, kun ovis on jo toisessa kierrossa vasta kp16. En ole mikään limaekspertti mutta ihmetyttää kyllä, kun ovislimat bongasin lauantaina ja ovis onkin vasta huomenna keskiviikkona. Alakertakin alkaa olemaan aikanen Sahara... En tajua. Noh, ukon kanssa eilen riidelty eikä vieläkään ole kunnolla sovittu, niin seksiä tuskin on luvassa ja jää tämä ovis viikonlopun talletteluiden varaan. Tuskin kannattaa kovin suuria odotella siis.
 
Aamun testi oli ihan samanlainen eli ei oo vahvistunut mihinkään:sneaky:... Rupee kyrsii tää arpominen joten huomenna digi testi kehiin jos ei menkat ala...
Mä oon kyllä kuiva kun Sahara ovis aikaan vasta loppu kierrosta jotain ilman tynkää ilmenee... Joten ei mee ainakaan mulla niinkun käsikirjoituksen mukaan ...
Tänään harrastatte sovinto seksiä miehesi kanssa :rolleyes: jospa se ois just se kerta kun tärppää(y)
 
Hei kaikille!

Pitkän tovin jälkeen ajattelin käydä lukaisemassa kuulumisia täällä... ja monenmoistahan täällä on tapahtunutkin :)

Silloin viimeksi kun jättäydyin taustailemaan, olin luovuttanut vauva-asiassa ja jotenkin se asia on kyllä vähän jäänyt taka-alalle viime aikoina... sen verran paljon on tapahtumia ollut perheessä... Läheinen ja rakas ihminen menehtyi 1½ kk sitten lyhyen sairastelun jälkeen:( ja ainoa kuka oli aidosti onnellinen viime raskaudestani joka sitten isänpäivänä päättyi keskenmenoon.. Mieleeni on jäänyt sanat jotka hän vielä kuolinvuoteellaan sanoi "onko teille nyt tulossa pientä?"

No aika on mennyt surressa ja yrityksessä kahlata jotenkin päivät läpi.. Kunnes sunnuntaina, kaappeja penkoessani, jostain kuin ihmeestä tuli vastaan ovulaatiotestejä (en muistanut että niitä oli jäänyt jäljelle)No minäpä innostuin.. johtunee varmaan tästä auringosta ja keväästä... tekaisemaan sunnuntaina testin ja vahva plussahan sieltä pärähti(y) Ajattelin siinä hädissäni että ukko on saatava kotiin hinnalla millä hyvänsä (työreissussa) no peitot heilui sitten maanantaina:whistle: en tiedä onko jo myöhäistä vai ei.. missasinko oviksen... sitten sen näkee;)

Aurinkoista päivää kaikille kanasille :D

Nuppu kp 19/30 dpo 1( en oo varma laskinko nuo dpo:t oikein)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa takaisin Nuppu ja osanottoni suruusi!

Luppana kyllä minäkin tuossa viivan näen. Peukut pystyyn vahvistumiselle. Kannattaa tosiaan varmaan testata digillä, niin ei tarvitse arpoa :)

Vuorikristallille jaksamista ja kuopukselle paranemista! Lasten kanssa sairaalassa olo on kyllä tympeetä ja väsyttävää. Toivottavasti olette päässeet jo kotiin.

Kierroista ja menkoista: Mullahan tuppaa olemaan kierrot melko lyhyitä 21-26 päivän välillä vaihtelee. Menkat on siitä huolimatta aina 5 päivää niin, että 1-3 päivä on paljon vuotoa ja päivät 4-5 menee vähemmällä. Tuhruttelua ei noiden päivien ulkopuolella yleensä ole. *kop kop, koputtaa puuta* Mulle joskus gyne sanoi, että ovuloimattomuus ei välttämättä näy kierron tai menkkojen pituudessa mitenkään, mikä näyttäisi ainakin minun kohdalla pitävän paikkansa.

Täällä vuoto jatkuu edelleen. Eilen oli kipeä päivä, joten nappailin suosiolla särkylääkkeitä koko päivän. Tänään kävin sitten polilla ultrassa sovitusti ja kohtu näytti tyhjältä, ihan niin kuin ajattelinkin. Joten toivotaan, että tämä oli tässä tällä kertaa.
 
Heippa kanaset! Täällä munaton kana. Muna huitelee johonakin kokouksissa. Juu, viikonloppuna nähtiin Miehen kanssa. Tää on tätä viikonloppurakkautta edelleenkin, vaikka mittarissa 2vee ja 5kk jo yhteistä taivalta.
Täällä siis tänään kp6 ja edelleen pikkuista vuotoa, että siteellä mennään. Mie kun en ole oppinut käyttämään niitä "tötteröitä". Joskus niitä koetin opetella, mutta tuntui inhottavalta, niin se on sitten jo yli 20 vuotta side-elämää vietetty. Onneksi sentään on näinä vuosina siteiden laatu ja mallikin muuttunut kovasti. Oli sekin aikaa, kun koulussa aina hävetti, kun tuli menkat ja siteet oli meidänkin lähikaupassa vain sellaisia vaippoja, paksuja ja epämiellyttäviä.
Tänään sain lekurilta ajan justaan synttäripäiväksi, että haluaisin alkaa oikeasti vähentään lääkitystä. Mulla kun on neljää eri lääkettä aina vuorokauden aikana, on aamulääkitys ja iltalääke. Niin tulipa mieleeni kysellä sähköpostitse tutulta lekurilta, että oisko mahdollista. No, nyt on sitten se kolmas ja ratkaiseva keskustelu asiasta.Viime keväänähän en saanut lupaa vähentää lääkitystäni. Nyt mie halusin niin olla ilman nuita mielialalääkkeitä, olla Taas Oma Itseni. Peukkuja saa pitää.
(y) Ihanaa päivän jatkoa kaikille, jotka ehtii lukea tämän omanapaisen vuodatuksen.:)
 
Mulla tuhrua vaan tulee ja menkat ei kunnolla ala. Ihan peestä. Nyt on neljäs päivä tuhrua jo varmaan menossa ja toki suojat housussa, ku vuoto voi alkaa milloin vaan. Raskaustestihän kävi haamulla silloin dpo11 eli johtuisiko siitä tämä omituinen vuodon alkaminen. Yleensä en tuhruta näin kauaa. Viimeiset kierrot ovat olleet 28, 26 ja 27 päiväiset ja nyt on menossa kp 29.
 
Mulla tuhrua vaan tulee ja menkat ei kunnolla ala. Ihan peestä. Nyt on neljäs päivä tuhrua jo varmaan menossa ja toki suojat housussa, ku vuoto voi alkaa milloin vaan. Raskaustestihän kävi haamulla silloin dpo11 eli johtuisiko siitä tämä omituinen vuodon alkaminen. Yleensä en tuhruta näin kauaa. Viimeiset kierrot ovat olleet 28, 26 ja 27 päiväiset ja nyt on menossa kp 29.
Moikka.. Kuulostaa siltä että ois ollut "hipaisu raskaus" kun noin pitkään tuhruttaa ja kroppa miettii
Oletko nyt tuhrun alettua enään testannut? Jos olisikin alkuraskauden tuhruu kun sai sen haamunkin(y)
 
Luppana: Testasin pari päivää sitten ja nega se oli. On muuten aika ärsyttävää. Ja mähän en tietenkään ees tietäis tosta mahdollisesta hipaisusta ellen ois testannu niin aikasin :D Että iha oma vika!
Joo voin hyvin samaistua sun fiiliksiin... Tosin mulla ei tuu ees sitä tuhrua vaikka menkat myöhässä jo ihan possuna:eek:... Ja noi mun tekemät testit on jus semmosii oisko tossa jotain ja sit niitä pyöritellään ja tuijotetaan kun mielipuoli:LOL:... Kyllä minunkin jo kuuden tenavan äitinä pitäs tietää miltä positiivinen raskaustesti näyttää:whistle:....
No jokatapauksessa hyvää kevättä :)
 
Tuhruttomuus on hyvä asia! Mä en muista, että mulla olis tuhruttanut aiemmin eli tämä saattaa olla iän tuomaa juttua.
Nyt on havaittu verta ja tämähän on nyt ihan hyvä juttu. Joka päivittää listaa, ni laittakaa mut tonne taustailijoihin/hengailijoihin nyt vähäks aikaa.
 
Tämäkään pimu ei ole raskaana tein siis se digi testin ja tulos "ei raskaana" no nyt ei tarvii sitä arpoa ja nyt vaan peti puuhia ahkeraan "näin sanoi mies":D.... Menkat tulee kun on tullakseen ja tosiaan voi johtua siitä mun leikkauksesta että kroppa sekasin kun seinäkello:ROFLMAO:... Voi myös jäädä kuukautiset kokonaan välistä joten nyt en tiedä vaikka ovis ois tulollaan jo vaikka ensiviikolla, talletuksia tehdään joka tapauksessa tiuhaan koskaan ei tiedä mikä on se "oikea" päivä
Ja ovista en rupee tähänhätään tikuttamaan,nyt mennään tuurilla eteenpäin(y)
Kiitos kaikille tsemppauksesta ja pidän teidät kartalla missä mennään ja jokapäivä teidän kuulumisia lueskelen OOTTE IHANIA :love:
 

Yhteistyössä