40+ so what wol.13

Tässäpä kuvia tikuista... Molemmissa kuvissa siis samat kolme. Ylimpänä oleva leveä tehty toissapäivänä dpo7 aamupissasta. Kaksi muuta tänään päivälirusta. Violetti on siis ovistesti. Sanooko se viivan vahvuus jollekin jotakin? Mulle ei yhtään mitään. Ja alin raskaustestihän on niitä kiinalaisia, jotka ei viivaa anna varmaan ikinä ja niinpä testi on nytkin ihan blanco.



http://aijaa.com/3JHX0t
 
Oodikas tuosta ovistestistä. Sain suunnilleen samanlaisen viivan oliko dpo 9 vai 10. Seuraavana päivänä vähän tummemman ja sitten testailin jo raskautta. Tämä siis oli lopulta tuulimuna, mutta hcg nousi oikean raskauden tahdissa. Ovistestihän ei ole raskaustesti, mutta monillahan se näyttää raskauden. Toivotaan että tummenee.. (y)
 
Perjantai 8.4.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Luppana76 (39)..............7..............44kp/28
lillans (37).........................1.............35kp/30
Esteri1 (42)......................2..............30kp/30
Nuppu73 (42)...................................29kp/30
Virkki (39)........................2...............28kp/26
Oodikas (38) ...................2..............25kp/28-30
Athina (41)......................6...............24kp/ 28-30
Kasenja (39) ...................2..............24kp/26-30
C. rotundifolia (40)...........2..............23kp/26-29
Babez74 (41)....................1.............21kp/29
bugsy (45) ......................?..............21kp/30
Zini76 (40)........................5.............19kp/26-28
Roxanne (41)...................1..............16kp/29
Anuliini 1975 (41)..............1.............16kp/25-29
kolibrinorsu (38)...............1..............10kp/28-30
Pirunpelto (40).................1..............8kp/28
Pilhilinna-74 (41).............6...............6kp/27-28
Jimima (44)......................2...............3kp/28-30
Joyzy (42).........................................2kp/28
Tammityttö (39).................................1kp/
Keltainen Seepra.............................
Koivutar75 (40)................3...............?kp/23-27
Katayana (38)...................3..............?kp/

Piinailupäivät:

Nuppu73 (42).................................dpo 11-12
Athina (41).....................................dpo 11
Oodikas (38) .................................dpo 9
Kasenja (39) .................................dpo 5-6

Plussanneet: :love:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74....................-02/2016
Fazerina74 (41)........-02/2016
Truuly (38) ...............-03/2016
Vuorikristalli (39).......-04/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Mileena74................(41) -9/15
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/15
Zandi.......................(40) - 10/15
Woodoo..................(40) - 12/15


Taustailijat:

Heinäpelto (42)
Molly333 (43)
Eveliina74 (42)
Helmi1234 (39)

Minzi (39)
*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Oodikas roviota ootellessa.... :cautious:

Rassukka tule listoille vaan, jos kuume vaivaa, niin tämä on paras paikka. Ja jos ei kovin korkea kuume ole, niin täällä sen saa nousuun (y)

Joyzylle jäi kommentoimatta, että kyllä on huonoa kohtelua siellä. Ja oon aina aatellu, että saksaiset on tunnettuja tehokkuudesta ja asioiden hoitamisesta. :eek:

Vuorikristallille onnittelut, ihanaa :) laitoin sinut jo plussalistalle.

Molly olisko mahdollista, etteivät alkaisikaan...

Jos nyt saataisiin mahdollisimman monelle ne joululahjat...
 
  • Tykkää
Reactions: Rassukka
Vuorikristalli: onnea! Toivotaan, että kaveri pysyy kyydissä!

Temppuileeko kroppa Oodikas? Tammis, ei voi olla noin lyhyt kierto. Sulla on kroppa ihan sekaisin....

Rassukka, olen pahoillani. Muistan sut! Varmaan minä ihmettelin, että sulla ainakin tarttuu kiinni, jos ei muuta.

ON: Tuhruttaa jo! Kierto säännöllinen 28, jos huomenna alkaa! Yritin jo soittaa polille ultra-aikaa, mutta en saanut ketään kiinni. Sunnuntaina sitten piikit ja sen jälkeen sitten hermorauniona elellään!
 
  • Tykkää
Reactions: Rassukka
Vuorikristalli vau, onnittelut!!!! :love:
Kaikille palstan naisille virtuaalihalaus ja tsemppaukset!

Mie lyhyesti vaan päivitän omat kuulumiset: munajohtimet todettiin tänään aukioleviksi. Munasarjat hieman pco tyyppiset, mutta silti sanoivat että hedelmättömyyden syy on selittämätön. Ens kierrossa inseminaatioon, joita max 2, jonka jlk ivf jonoon. Ihan tyytyväinen olen, että asiat etenevät :)
 
Kiitos kaikki ihanat <3
Oon jotekin hyvin hämmentynyt, kun todella kuvittelin, että mitään ei edes irronnut. Nyt sitten vaan jäitä hattuun ja odottamaan ultraa (joka tuntuu olevan valovuosien päässä) Mut jos odottais ensin sitä, että voi edes tilata sen?

Joyzy, onpa ihmeelliistä touhua. Todella tehotonta ja älytöntä hypyyttämistä :(

Kolibrinorsu, tsemppiä matkaan <3 Uutisethan on olleet käsittääkseni hyvät, kun kerran tuubat on auki. Pidän peukkua <3

Kaikille muillekin tsemppiä ja aurinkoista lauantaita :)
 
Hola Chicas :love:
Täällä ilmoittautuu uus kana orrelle :)
Vielä 39 ja yhden teinitytön äiti, iltatähteä tehdään suurella rakkaudella :love:
Keskenmeno vuoden alusta viikoilla 11 :cry: toipuminen siitä on vienyt aikansa.
Olen lukenut tämän palstan kaikki viestit :whistle: ja hullaantunut siitä kuinka vahvoja naisia te olette ja jännittänyt jokaisen kohdalla plussaa :love:
Mut saa laittaa listoille ja DPO 5 kiitos :rolleyes:
toista yritetään ja kierto on sen 26-28.

Onnea ihan kaikille tasapuolisesti :love::love:
Ps. Tulen tykittään testi kuvia urakalla kun sen aika on :rolleyes::whistle:(y);)

Pus kaikille :love:
 
Heippa karhuemo, mulla on niin, ettei kukaan muu tiedä miehen lääkäreiden ja teidän ihanien virtuaaliystävien lisäksi. Mulle se on must, sillä minulla ei olisi voimia hoitojen ja km väleissä jokaiselle kommentoida miten ja miksi menee asiat. Sen verran kipeä paikka on. Mutta raskastahan tämä on kun elämä junnaa paikoillaan...
Onneksi on tämä palsta☺
Hei Karhuemo!

Miten en taas olenkaan ole edes huomannut tuota viestiä?!
Vastaan nyt pikaisesti täältä puhelimella. Meilläkään ei hoidoista tiedä kukaan. Ei olla haluttu puhua, muut ympärillä ovat olleet helposti sikiäviä joten ylipäätän puheet ajoituksista, ivf:stä sun muista menis kun kuuroille korville.
Ja käyn terapiassa 1-2 krt kuussa puhumassa tästä asiasta psykologille. Tämä on ollut rankkaa aikaa parisuhteelle ja olen itsestänikin löytänyt uusia ulottuvuuksia, mm. tolkuttoman kateuden ja kitkerän tunteen niitä ykskaks raskautuneita kohtaan.

Meillä siis vasta ensimmäinen pas ja ensimmäinen yritys hyperin takia tulossa tässä kuussa. Toivon kovasti, että se olisi ensi perjantai. Infoan teitä, kun maanantaina kai tiedän enemmän!
Alkion siirto ei ole siis tuttua lainkaan ja olen tehnyt "tutkimusta" ja löysin sivun, jossa kerrotaan blastojen kiinnittyvän paremmin. Meille kuitenkin ymmärtääkseni siirretään 3-päiväinen.
Blastokysti on enemmin siinä vaiheessa, mitä se olisi normaalistikkin kohtuun saapuessaan luonnollisen hedelmöityksen kautta. Silloin on otollisinta kiinnittyä ja limakalvo on vastaanottavainen.
Jos kiinnostaa jotakuta, voin ensiviikolla kun muistan linkitellä tänne niitä sivuja mistä luen noita.
Eivät siis ole mitään keskustelupalstojen tuotoksia, vaan ihan lääkäreiden pohdintaa.

Kivaa vkoloppua kaikille!
 
Tervetuloa Rassukka ja Iltatähti 76 porukkaan mukaan. Täällä on hyvä porukka ja helppo purkaa tuntojaan. Samoin tuolta Keskenmenon jälkeen kuumeilevat- ketjusta saa vertaistukea hyvin. Rassukalle pitänyt mainita, meidän ihana th-kätilö kertoi hänellä olleen asiakkaan kuka 47-vuotiaana sai luomusti lapsen, raskausaika meni loistavasti. Ikinä ei ole liian myöhäistä..

Noihin hedelmällisyyshoitohin pitänyt myös kommentoida, en muista kommentoinko jo, mutta itse ainakin todella mielelläni lukisin ja kuulisin teidän niissä olevien kokemuksia. Kun siis taannoin mietitte pitäisikö niitä varten perustaa oma ketju. Sehän on osa teidän kuumeilua ja elämää, ihan samalla tavalla kuin meidän luomusti yrittävienkin, olisi niissä kiva "pysyä mukana". Joten Pirunpelto kiva jos jaat linkkejä.

Testasiko Oodikas tänään aamulla? Ja oli teitä muitakin? Kuvia on aina kiva katsella..

Omaa napaa. Eilen ja tänään testattu selkeät negat. Ja joo, tein myös tyhmänä kaapin pohjalla olleen digin eilen. Ei, ei olla raskaana. Aamun ovistikussa vähän enemmän väriä mitä eilen, taitaa vaan jostain syystä näyttää väriä. Sellainen olo että menkat alkaa ihan justiinsa, kohta holahtaa. Ei kun tamponit kassiin ja kohti iltavuoroa.

Ihanaa lauantaita kanssakanasille :)
 
  • Tykkää
Reactions: Rassukka ja Roxanne
Uusille tervetuloa! Meillä on kyllä täällä hyvä porukka ja uusia mahtuu sekaan.

Molly kyseli testasinko tänään... No tietenkin testasin, mutta mitään uutta ei ole kerrottavaa. Ovistestin viiva samanlainen kuin eilen. Ehkä voisi olla aivan hitusen tummempi kuin eilen, mutta on vaikea sanoa, kun viiva on epätasaisen värinen. Eilisessä oli samalla tavalla toinen laita tummempi kuin toinen. Tein sitten Sofinkin ovistestin, kun niitäkin kaapissa ja huomenna sitten voin tehdä kummankin merkkiset, niin onhan sitä vertailtavaa sitten. :D Toki uitin myös Pc:n, vaikka en alunperin aikonut. Siihen ei tullut edelleenkään viivaa. EHKÄ viivanpaikka näkyi, jos on hyvä mielikuvitus ja mullahan on. Aika mälsä tilanne siis nyt.

Eilen googlettelin paljon kuvia ovistesteistä ja raskaustesteistä sekä ovistesteistä raskaustesteinä. Paljon oli kuvia, joissa r-testi antoi haaleista haaleinta haamua ja ovistesti melko vahvaa viivaa. Lisäksi itselleni lisää toivoa antava oli kuva, jossa oli useampia raskaustestejä ja niihin merkitty kiertopäivät sekä raskauden kesto. Itse aina odotan niitä tasavahvoja viivoja dpo14, mutta näissä testeissä tasavahvat oli vasta rv5+3 tai jotain. Dpo14 näkyi vain haamu ja siitä viiva sitten vahvistui. Minähän olen tässä vaiheessa kiertoa aina valmis heittämään kirveen kaivoon, jos viivaa ei näy, mutta ei se kaikki toivo ole vielä mennyttä. Mulla on kyllä testit antaneet vahvat viivat ajoissa, mutta ainakin tämä jälkimmäinen oli aluksi kaksosraskaus ja samoin taisi olla se ensimmäinen keskenmeno, kun samanlaista oli verenvuoto ja hyytymä kohdussa. No, niin tai näin... Tasavahvat viivat voi tulla vasta menkkojen ollessa tosi paljon myöhässä.

Aiemmin tuolla puhuin yrittämisen lopettamisesta tai ainakin tauosta. Nyt, kun tämä oletetusti viimeinen yrityskierto on lopuillaan eikä positiivista kuulu, niin eipä ole enää yhtään sellainen olo, että hakisin pillerit apteekista. Kyllä se toisen lapsen kaipuu on kuitenkin niin iso, etten nyt tiedä, mitä tässä tehdään. Ensin nyt odotetaan tämä kierto loppuun ja pohditaan asiaa sitten uudelleen. On tämä niin iso ja tunteikas asia, ettei päätöksen tekeminen ole helppoa... Yrittäminen pelottaa, mutta niin myös yrittämättä jättäminen.
 
Hyvää lauantaipäivää kaikille kanasille! Tervetuloa Iltatähti 76! Ja onnea hurjasti, Vuorikristalli :)

Oon pysynyt poissa täältä muutaman päivän enkä nyt valitettavasti ehdi kaikille erikseen kommentoida. Tsemppiä toki toivottelen joka ikiselle ja onnea vaiheisiinne! Tässä tulee nyt omanapainen selostus omasta tilanteestani:

Mulla oli toisen IVF:n punktio keskiviikkona. Tällä kertaa lopputulos oli _hieman_ parempi kuin viimeksi. Nyt muutama solu sentään hedelmöittyi, joskin siirtoon asti selvisi vain yksi. Se nyt köllöttelee tuolla mun sisälläni :love: ellei sitten ole jo kuukahtanut... Kyllähän tämäkin hoito kertoi taas karua kieltään siitä, että mun munisten laatu on jo tosi tosi kehno, siis ihan :poop:. Ei taida luomuraskauteen olla juuri mahdollisuuksia, kun koeputken optimiolosuhteissakaan ei juuri mitään tapahdu. :( MUTTA nämä seuraavat 2 viikkoa aion nyt ottaa ilon irti ja nauttia tästä piinailusta ihan täysillä, kun kerrankin on edes jotain toivoa. (y)

Pirtsille vielä kommentoisin: mua kiinnostaisi tuo eri ikäisten alkioiden kiinnittyminen kovasti. Mä olen siinä käsityksessä, et blastoiksi asti selvinneet alkiot on kyllä varmaan keskimäärin parempia, mut pitkässä viljelyssä on toisaalta se riski, että siinä voi matkan varrella kuukahtaa joku sellainen alkio, joka kohtuun päästyään olisikin voinut aktivoitua ja jatkaa kasvuaan... No, en toki ole mikään asiantuntija, mutta jos blastokystit olis yksiselitteisesti parempia niin luulisi et sitten siirrettäis pelkästään niitä? No enivei, pidän kovasti peukkuja että pääsisit siirtoon ja piinailemaan jo ensi viikolla! :)
 
Lauantai 9.4.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Luppana76 (39)..............7..............45kp/28
lillans (37).........................1.............36kp/30
Nuppu73 (42)...................................30kp/30
Virkki (39)........................2...............29kp/26
Oodikas (38) ...................2..............26kp/28-30
Athina (41)......................6...............25kp/ 28-30
Kasenja (39) ...................2..............25kp/26-30
C. rotundifolia (40)...........2..............24kp/26-29
Babez74 (41)....................1.............22kp/29
bugsy (45) ......................?..............22kp/30
Zini76 (40)........................5.............20kp/26-28
Roxanne (41)...................1..............17kp/29
Anuliini 1975 (41)..............1.............17kp/25-29
Iltatähti 76 (39).................2..............15kp/26-28
kolibrinorsu (38)...............1..............11kp/28-30
Pirunpelto (40).................1..............9kp/28
Pilhilinna-74 (41).............6...............7kp/27-28
Jimima (44)......................2...............4kp/28-30
Joyzy (42).........................................3kp/28
Esteri1 (42)......................2...............2kp/30
Tammityttö (39).................................2kp/
Keltainen Seepra.............................
Koivutar75 (40)................3...............?kp/23-27
Katayana (38)...................3..............?kp/

Piinailupäivät:

Nuppu73 (42).................................dpo 12-13
Athina (41).....................................dpo 12
Oodikas (38) .................................dpo 10
Kasenja (39) .................................dpo 6-7
Iltatähti 76 (39)................................dpo 5

Plussanneet: :love:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74....................-02/2016
Fazerina74 (41)........-02/2016
Truuly (38) ...............-03/2016
Vuorikristalli (39).......-04/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Mileena74................(41) -9/15
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/15
Zandi.......................(40) - 10/15
Woodoo..................(40) - 12/15


Taustailijat:

Heinäpelto (42)
Molly333 (43)
Eveliina74 (42)
Helmi1234 (39)

Minzi (39)
*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Viimeksi muokattu:
Iltatähti laitatko vielä kiertopäivän, niin pääset listalla oikealle paikalle (y)

ja kaikesta saa kirjoitella, hoidoista ja hoitamatta jäämisistä. Kaikki kiinnostaa, ja jos jotain ei kiinnosta, niin senhän voi hypätä sitten yli.
Mutta olisi kuitenkin ihan mielenkiintoista lukea ja oppii aina uutta.

Ja kuten olen aikaisemminkin kertonut, niin omakin mummoni täytti jokusen kuukauden päästä 50 vuotta viimeisen lapsensa syntymän jälkeen, ja ehti nähdä poikansa varttuvan jne. Mummo eli kuitenkin yli 92 vuotiaaksi. Kukaan ei voi koskaan tietää päiviensä määrää, joten sinänsä on minusta vähintäänkin arveluttavaa aina kuulla siitä, että mitäs sitten kun olet vanhin äiti, kun lapsesi häpeää sinua rippikoulussa jne.
Eilen kuulin vahingossa kahden ihmisen keskustelun, missä toinen kertoi, että heitä oli monta lasta ja syntyivät vuoden välein, kun se oli siihen aikaan ihan normaalia, hän oli 60v. Jotenkin särähti tuo siihen aikaan-kommentti. Jos nyt syntyy lapsia vuoden välein, niin kysellään uskonsuuntauksen perään.
Vaikka tilastollisesti ihminen eläisi ties kuinka kauan, niin jokainen meistä on yksilö. ja kyllähän vanhempi voi sairastua nuorempanakin ja kuolla. Tietenkin se riski aina on, että mitä vanhempi äiti/isä, niin tulevaisuus voi olla lyhyempi lapsen kanssa, kuin nuoremmalla äidillä/isällä.
Luin myöskin lehdestä eräästä gynekologista, joka sanoi, että jos hän saisi pättää, niin lapset pitäisi tehdä 20 vuotiaana, viimeistään 25-vuotiaana. No onneksi ei päätä.
Moni 20-vuotias ei todellakaan ole valmis perustamaan perhettä. Vaikka kroppa olisikin paras siihen aikaan, niin mieli ei todellakaan välttämättä ole samalaa tasolla.
Ja miksi vain ikä olisi este lisääntymiselle, aivan samoin voisi ajatella jonkin muun asian olevan este, joissakin tapauksissa sitä jopa toivoisi, jos tietää ja näkee, että lapsi todennäköisesti otetaan huostaan tms , eikä koskaan tule saamaan biologisista vanhemmistaan mitään turvaa ja huolenpitoa.
Toivottavasti nyt kukaan ei loukkaantunut, en tarkoita, että jos on jotain tälläistä tapahtunutkin, etteikö voisi tulevaisuudessa kyetäkin hoitamaan lastaan jne.

Mutta näin vanhana kanana yritän tässä samalla itselleni vakuutella, että enhän minä nyt niiiin vanha ole, enhän, pliis, enhän.....:notworthy:

Mutta joo, nyt pitää taas mennä.
 
Iltatähti laitatko vielä kiertopäivän, niin pääset listalla oikealle paikalle (y)

ja kaikesta saa kirjoitella, hoidoista ja hoitamatta jäämisistä. Kaikki kiinnostaa, ja jos jotain ei kiinnosta, niin senhän voi hypätä sitten yli.
Mutta olisi kuitenkin ihan mielenkiintoista lukea ja oppii aina uutta.

Ja kuten olen aikaisemminkin kertonut, niin omakin mummoni täytti jokusen kuukauden päästä 50 vuotta viimeisen lapsensa syntymän jälkeen, ja ehti nähdä poikansa varttuvan jne. Mummo eli kuitenkin yli 92 vuotiaaksi. Kukaan ei voi koskaan tietää päiviensä määrää, joten sinänsä on minusta vähintäänkin arveluttavaa aina kuulla siitä, että mitäs sitten kun olet vanhin äiti, kun lapsesi häpeää sinua rippikoulussa jne.
Eilen kuulin vahingossa kahden ihmisen keskustelun, missä toinen kertoi, että heitä oli monta lasta ja syntyivät vuoden välein, kun se oli siihen aikaan ihan normaalia, hän oli 60v. Jotenkin särähti tuo siihen aikaan-kommentti. Jos nyt syntyy lapsia vuoden välein, niin kysellään uskonsuuntauksen perään.
Vaikka tilastollisesti ihminen eläisi ties kuinka kauan, niin jokainen meistä on yksilö. ja kyllähän vanhempi voi sairastua nuorempanakin ja kuolla. Tietenkin se riski aina on, että mitä vanhempi äiti/isä, niin tulevaisuus voi olla lyhyempi lapsen kanssa, kuin nuoremmalla äidillä/isällä.
Luin myöskin lehdestä eräästä gynekologista, joka sanoi, että jos hän saisi pättää, niin lapset pitäisi tehdä 20 vuotiaana, viimeistään 25-vuotiaana. No onneksi ei päätä.
Moni 20-vuotias ei todellakaan ole valmis perustamaan perhettä. Vaikka kroppa olisikin paras siihen aikaan, niin mieli ei todellakaan välttämättä ole samalaa tasolla.
Ja miksi vain ikä olisi este lisääntymiselle, aivan samoin voisi ajatella jonkin muun asian olevan este, joissakin tapauksissa sitä jopa toivoisi, jos tietää ja näkee, että lapsi todennäköisesti otetaan huostaan tms , eikä koskaan tule saamaan biologisista vanhemmistaan mitään turvaa ja huolenpitoa.
Toivottavasti nyt kukaan ei loukkaantunut, en tarkoita, että jos on jotain tälläistä tapahtunutkin, etteikö voisi tulevaisuudessa kyetäkin hoitamaan lastaan jne.

Mutta näin vanhana kanana yritän tässä samalla itselleni vakuutella, että enhän minä nyt niiiin vanha ole, enhän, pliis, enhän.....:notworthy:

Mutta joo, nyt pitää taas mennä.
 
Onnea Vuorikristallille plussasta!
Miten Oodikkaalla tänään? Minäkin olin näkevinäni siinä eilisessä pregcheckissä haamun tai varjon.
Minulla oli tarkoitus aamulla testata, mutta meni niin kohellukseksi koko aamu, että unohtui.
 
Sunnuntai 10.4.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Luppana76 (39)..............7..............46kp/28
lillans (37).........................1.............37kp/30
Nuppu73 (42)...................................31kp/30
Virkki (39)........................2...............30kp/26
Oodikas (38) ...................2..............27kp/28-30
Athina (41)......................6...............26kp/ 28-30
Kasenja (39) ...................2..............26kp/26-30
C. rotundifolia (40)...........2..............25kp/26-29
Babez74 (41)....................1.............23kp/29
bugsy (45) ......................?..............23kp/30
Zini76 (40)........................5.............21kp/26-28
Roxanne (41)...................1..............18kp/29
Anuliini 1975 (41)..............1.............18kp/25-29
Iltatähti 76 (39).................2..............16kp/26-28
kolibrinorsu (38)...............1..............12kp/28-30
Pirunpelto (40).................1..............10kp/28
Pilhilinna-74 (41).............6...............8kp/27-28
Jimima (44)......................2...............5kp/28-30
Joyzy (42).........................................4kp/28
Esteri1 (42)......................2...............3kp/30
Tammityttö (39).................................3kp/
Keltainen Seepra.............................
Koivutar75 (40)................3...............?kp/23-27
Katayana (38)...................3..............?kp/

Piinailupäivät:

Nuppu73 (42).................................dpo 13
Athina (41).....................................dpo 13
Oodikas (38) .................................dpo 11
Kasenja (39) .................................dpo 8-9
Iltatähti 76 (39)................................dpo 6

Plussanneet: :love:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74....................-02/2016
Fazerina74 (41)........-02/2016
Truuly (38) ...............-03/2016
Vuorikristalli (39).......-04/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Mileena74................(41) -9/15
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/15
Zandi.......................(40) - 10/15
Woodoo..................(40) - 12/15


Taustailijat:

Heinäpelto (42)
Molly333 (43)
Eveliina74 (42)
Helmi1234 (39)

Minzi (39)
*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Heippa kanaset!
Ensinnäkin onnittelut Vuorikristallille plussasta! Toit valoa huhtikuuhun

Tammis - pahoittelut, en muistanut geneettistä virhettä...ikävää että noilla vkoilla oli km. Erikoinen kierto sulla 19pv ? Wtf!? Vai oliko välivuotoa?

Pirtsille kovasti onnea ekaan ivf:ään!! Onneksi oli hyperiä, niin sait paljon muniksia talteen Palatakseni tähän blastokystiviljelyaiheeseen...kysyin juuri kokeneelta ivf lääkäriltä asiasta, että olen kuullut, että blastokystit selviytyisivät paremmin raskauksiin asti ja että itse mieluummin kokee km petri-maljalla labrassa kuin omassa kohdussa ja preferoisi pidempää viljelyä, johon lääkäri totesi, ettei siitä ole mitään näyttöä, että näin olisi ja että paras paikka alkioille kasvaa ja kehittyä joka tapauksessa on aina kohtu, ei labra. Sitten kysyin tuoresiirto punktiokierrosta vs. PAS että olen kuullut että tuoresiirrossa on tuo hormorasitus pistoineen niin kova, että usein PAS onnistuu paremmin, kun alkio istutetaan luonnolliseen kiertoon. Siihen hän totesi, ettei sekään ihan niin mene, muutoin kaikki tehtäisiin pakastetuista alkioista. Kuulemma heinäkuussa on tämän alan suuri konferenssi, jossa mm. Käsitellään pas seja. Kiva kuulla häneltä kuulumisia viimeisistä tutkimustuloksista.

ON: täällä oli sitten täysin tuhnu kierto, eli ei ovulaatiota. Jatkoin testailua ja haamua kummempaa ei kuulunut alapäähän. Meidän jatko on seuraava: ei tämä toukokuussa alkava kierto, mutta sitten seuraavassa koklataan vielä kerran ivf. Miksi ei seuraavasta, johtuu työsyistä, ei mennyt aikataulut yksiin. Tämä harmittaa kovasti! Nyt täytyy kaikki mennä putkeen, jotta kesätauko ei tule vastaan tässä myöhennetyssä aikataulussa.

Lääkäri haluaa kokeilla vielä kerran sitä pitkää kaavaa lääketieteellisistä syistä. Mullahan on yksi sellainen epäonnistunut takana, kun munikset ei menneetkään supressiooon eli lepotilaan. Siinä siis otetaan ed kierron loppupuolella nenäsumutetta, jonka tarkoitus on saada lepotilaan kaikki munikset, jotta sitten seuraavan kierron alusta voidaan "ohjelmoida" munasolut kasvamaan yhtä aikaa, jotta mahdollisuudet saada tasakokoisia muniksia ivf punktiossa on suurempi. Eli pistetään taas hormoneja ja yritetään saada munikset kasvamaan haklutulla vauhdilla. Muutama haaste tässä on, että a) lähteekö munikset virkoamaan lepotilasta, b) hyperin vaara. Pitkällä kaavalla on tarkoitus saada määrällisesti enemmän muniksia, jotta on varaa valita paras solu.

Lyhyessä kaavassahan ei laiteta muniksia lepotilaan, vaan tehdään oman kierron mukaisesti ovulaation induktiota pistoin. Lyhyessä kaavassa yleensä tulee pitkää kaavaa vähemmän muniksia, mutta usein laadultaan parempia. Kummassakin on siis ihan yhtäläiset mahdollisuudet, joten toi en ei ole toistaan tuloksellisempi, raskauksien määrät on kuulemma suht samat.

Mullahan on se amh alentunut, mutta alkufollikkeleja mukavasti kymmenkunta per puoli. Lääkäri sanoikin, että hän näkee toivoa ja suositteli meille vielä yhtä ivf hoitoa, jotta voisi nähdä tulisiko pitkällä kaavalla kohdallani tulosta. Hän sanoi, että vaikka reservit on vähentymässä, ja alkufollikkeleja on noinkin kivasti, niin se ei tarkoita, että kaikki munikset on tällä iällä (42) on kaikkia ihan huonoja laadultaan. Johtofollikkeliksi luomuraskauksissa voi lähteä kehittymään mikä tahansa niistä soluista, ei välttämättä se paras ja tervein, joten tässä pitkässä kaavassa kun on mahdollisuudet saad ne kaikki kasvamaan yhtä aikaa, myös ne mahdolliset paremmat solut ja poimia talteen. Sem takia vanhallakin iällä vielä syntyy vähistäkin reserveistä terveitä lapsia, kun oikein hyvä tuuri käy ja just se paras solu on johtofollikkelina. Mutta lääkäri vaikutti oikein pätevältä ja mietti juuri meidän taustaan nähden parasta ratkaisua ja sanoi myös, että jos tilanne näyttää todella toivottomalta, niin hän ei edes suosittele hoitoja. Sen käynnin jälkeen jäi oikein hyvä tunne, eikä tuntunut niin vanhalta kuin mitä lukemat näyttää.

Olipas pitkä selitys hoidoista, mutta halusin jakaa tämän kun julkisella puolella ei niin paljon selitelty syitä miksi jotain kaavaa käytetään eikä ollut paljoa mahdollisuuksia kysyä. Siellä sanottiin pitkästä kaavasta vain, että käytämme zitä ensisijaisesti, koska siinä voi paremmin ohjelmoida tiettyyn kalenteripvm hoidot. Toivottavasti tämä toi lohtua ja toivoa muillekin, jotka pähkivät saman asian kanssa.

Aurinkoista su:ta kaikille kanoille, hautoville ja valeraskaillekin
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Böö :LOL:... Yllätys yllätys täällä ei mitään uutta edelleenkään... Eli ei menkkoja eikä kyllä mitään muutakaan (n)(n)... Huumori on loppunu jo ajatsitten:mad:.... Mua ei millään nappais mennä mihkään lekuriin mut pakko se on kohta raahatuu kuulemaan tuomio.... On tää saatana kumma kun 25vuotta ollu säännölliset menkat ja sit kun pitäs ruveta vauvanteko hommiin niin kroppa sanoo STOP:devil::devil:....
Kaikesta huolimatta teille muille parempaa onnea ja tsemppiä(y)
 

Yhteistyössä