40+ so what wol.13

JIMIMA :love: KYLLÄ MUISTAA :love: !!! Voi mahdoton, ihanaa mahtavaa upeeta fantsua ja aivan älyttömän hienoa :ROFLMAO::):LOL: Johan nyt! ONNEA! Saatiin ekaks Pirtsi pois tältä puolelta ja nyt tällasia uutisia :) Kyllä Sahris nyt on iloinen sinun puolesta! Onnea matkaan ja käypä jollain puolella kertomassa kuulumisia, luulen että moni muukin "vanha" käy täällä vielä kurkkimassa. Jes, hieno päivä (y)
 
Täällä olis uusi kuumeilija, ehdin jo käväistä suoraan plussanneitten puolella, mutta ei sitten kestänytkään :(

Eilen käytiin yksityisellä ultrassa, ja kohdussa näkyi vain sikiöpussi, jossa "ehkä jotain", eli kyseessä joko tuulimuna tai hyvin varhaisessa vaiheessa menehtynyt. Viikkoja olisi pitänyt olla 7. Uusi aika varattiin kuitenkin 2 vkon päähän siltä varalta, että viikkoja olisikin vähemmän. Mutta illalla alkoi vähäinen vuoto, joka on tänään hieman enentynyt ja kipuja samoin tullut.

Mites te, joilla on ollut varhaisia keskenmenoja, oletteko menneet lääkäriin heti vai antaneet vain tyhjentyä itsekseen? Tämä oli mun ensimmäinen raskaus, joten olen hieman neuvoton :/
 
Melkein rimakauhu iski mutta sain soitettua sinne neuvolaan ja ultraavat kahden viikon kuluttua kun viikoista ei tosiaankaan ole varmuutta. Silloin olisi mun laskuopin mukaan 7+2 :) silloin jo pitäisi näkyä jotain jos on näkyäkseen... En nyt sitten varaa aikaa sinne yksityiselle kun sen noin järjestivät. Oli kyllä ihana neuvolantäti :)
 
zammakko :unsure: voi että, kyllä niin harmillista.. noissa molemmissa keskenmenoissa olin varannut alkuraskauden ultran molemmilla kerroilla joihin en sitten koskaan ennättänyt. En kuitenkaan peruuttanut niitä vaan gyne sitten tarkisti että kaikki oli tullut pois ja että muutenkin kaikki on ok. Toisen km:n jälkeen kohdussa näkyi jotain kystan/nesterakkulan tapaista? mutta ilmeisesti vaaratonta. Ei ainakaan raskautumista ole estänyt..

Ajattelisi että on kai se hyvä käydä tarkistuttamassa kohtu joka tapauksessa..
 
Nuppu, olin myös ehtinyt varata kahden viikon päähän uuden ajan samalle yksityiselle, mutta nyt mietin, että pääsisinkö julkiselle. Turhauttaa maksaa melki 200, kun tyhjää kohtua vain katsellaan :unsure:

Enkä oikein edes tiedä, että kauanko sitä pitäisi odottaa, vuodon päättymiseen vai? Ollaan lähdössä ens viikolla reissuunki eikä sitä voi oikein perua, enkä kyllä haluaisikaan.
Pitää varmaan huomenna soittaa neuvolaan ja kysyä ohjeita, ensikäynti kun pitää perua joka tapauksessa.
 
Heippa murmelit:)...

Niinhän siinä kävi niinkun jo aavistin että testit näyttää omiaan eli siis ne sofit ja muut näytti oikein eli ei vieläkään tärpännyt ja täti saapui juuri ajallaan... Fiilikset on noh miten sen nyt sanois pettynyt ja masentunut mutta en mä muutenkaan menkkojen aikaan oo mikään ilopilleri..

Kuukautiset kun loppuu menen käymään gynen juttusilla ja saa kurkata samalla tonne "sisuksiin" että onko siellä kaikki ok vai jotain häikkää
Nyt on 6kk yritystä steripurun jälkeen joo se on vielä lyhytaika.. Mutta jos on jotain semmosta häikkää että luomusti raskauden todellisuus on heikko niin ei viitsisi hirveen pitkälle venyttää hoitoihin menoa,kun tää perhanan ikä on rasitteena joka asiassa:devil: mutta nyt ensin lusitaan nää menkat pois:poop:

Elikkäs kp1 ja ei huhtivauvaa meille suotu....
 
Moi.
Käynyt oon kurkkimassa mut en oo ehtinyt kirjoittamaan mitään.
Tonne syksyllä alottaneisiin kirjoitin enkä sitä nyt enää saa kopsattua tähän. Mut ketä kiinnostaa ni mun viesteistä näkee. :)

Täällähän on aivan ihania uutisia <3
Sekä ei niin ihania. :(

Jännäilyt kai vois kohta alkaa itsellä, mut ei oikein osaa...
Pitäs vaan olla positiivinen mut historiasta johtuen raskautuminen tuntuu tällä hetkellä aika kaukaiselta haaveelta.
Toki toivoa on. ;)

Omituinen vaan tää naisen kroppa ja mieli.
 
Täällä olis uusi kuumeilija, ehdin jo käväistä suoraan plussanneitten puolella, mutta ei sitten kestänytkään :(

Eilen käytiin yksityisellä ultrassa, ja kohdussa näkyi vain sikiöpussi, jossa "ehkä jotain", eli kyseessä joko tuulimuna tai hyvin varhaisessa vaiheessa menehtynyt. Viikkoja olisi pitänyt olla 7. Uusi aika varattiin kuitenkin 2 vkon päähän siltä varalta, että viikkoja olisikin vähemmän. Mutta illalla alkoi vähäinen vuoto, joka on tänään hieman enentynyt ja kipuja samoin tullut.

Mites te, joilla on ollut varhaisia keskenmenoja, oletteko menneet lääkäriin heti vai antaneet vain tyhjentyä itsekseen? Tämä oli mun ensimmäinen raskaus, joten olen hieman neuvoton :/
Tervetuloa mukaan:love: vaikkakin jouduit ensin kokemaan suru uutisen.. No täältä saa hyvää vertaistukea niihin hyviin kun huonoihin hetkiin tässä vauvan teko prosessissa :)

Nyt vaan toivotaan että kohtu tyhjentyy siististi ja pääsette taas uudestaan yrittämään sitä omaa pikku nyyttiä:love:
 
Jimima, minäkin muistan sinut ja luovuttamisfiiliksesi keväällä. Aivan mahtavaa, että lopulta kävikin näin! :love: Juuri tällaiset tarinat saa ainakin tämän vanhan kanan miltei kyynelten partaalle, kun joku pitkän yrityksen, pettymysten ja lähes jo luovuttamisen jälkeen saakin kokea onnen! :) Kovasti onnea odotukseesi, olkoon kaikki hyvät voimat puolellasi, että saat pikkutyypin keväällä syliin asti!

Zammakko, pahoittelut keskenmenosta. :( Toivottavasti kohdun tyhjeneminen sujuu helposti ja pääsette pian uuteen yritykseen. Eikös sitä sanota, että keskenmenon jälkeen raskautuminen käy helpommin, joten peukut pystyyn! (y)

Luppanalle pahoittelut, ettei tällä kertaa tärpännyt. :( Tosi hyvä juttu että varasit ajan gynelle - voihan se olla että siellä paljastuu joku helposti korjattava pikku juttu (esim. häikkää hormonitasoissa tms.), jonka myötä raskautumismahdollisuudet paranee. Me ehdittiin yrittää melkein vuoden ajan ennen tutkimuksiin hakeutumista, ja näin jälkikäteen harmittaa kovasti, että sekin aika tuli tuhlattua. :(

ON: Täällä kai dpo9 tai jotain.... Minkäänlaisia oireita ei ole, ei tissien arkuutta, ei vatsan nippailuja eikä mitään. Odotukset siis nollassa, mutta ehkäpä viikonloppuna kuitenkin uitan varuiksi yhden testin. No, seuraavassa kierrossa otetaan sitten taas lääketiede avuksi, joten josko vihdoin...? :barefoot:

Sellainen kysymys tuli muuten mieleeni, et oletteko ennen menkkojen alkua vältelleet alkoholia yms. siltä varalta, että oliskin tärpännyt? Mä olen yleensä kierron lopulla katsonut vähän tarkemmin syömisiäni ja juomisiani, mutta nyt olen kyllä ottanut pari viinilasillista, kun en plussaan yhtään usko.
 
Jimimalle onnittelut! Me tiedettiin, että vielä palaat ja hyvin uutisin! Nyt vaan kommentoimaan tuonne toiselle puolelle oloja.

Zammakolle ja muille keskeytyneille pahoittelut... itsellä 2 km ja tm takana.. ekalla kerralla en käynyt ultrassa tai lekurilla tsekkaamassa tyhjentymistä - mutta siinä ei jäänyt epäselväksi että jotain olisi lääkkeiden jälkeen jäänyt, kun "alien" tuli ulos. Sitten kahdella muulla kerralla olen päässyt ultraan julkiselle - tokalla kerralla sen takia kun raskauduin ivf hoitojen välissä ja vikalla kerralla se tapahtui siellä leikkaussalin pöydällä kun vältinkin imutyhjennyksen. Kyllä se mieltä rauhoittaa kun tietää värkin olevan kunnossa ja saa kuulla niistä limakalvojen paksuuksista.

Virkille kiitos ihaanista sanoista:) toivotaan tosiaan, että tämä menis nyt laadukkaasti maaliin. Muilla on kauheasti pahoinvointia ja mulla ei (onneks) vieläkään. Mutta kiva päästä parin vkon päästä jännittävään nt ultraan, elämäni ensimmäiseen:) nyt olen jo kokenut paljon ekoja kertoja ja siit miä piän.

Kaikille vahoille kanasille hautomisonnea!

Babez 10+5
 
Jimima!! Oli pakko kännykällä kirjautua sisään ja näillä pikkuriikkisillä raivostuttavilla näppäimillä ja nakkisormilla naputella sinulle SUUREN SUURET ONNITTELUT!!! :love: :love:
Ihanaa, aivan mahtavaa! Mä ajattelin (niinkuin Sahriskin totesi) sua ja muita vanhoja kanoja että mitähän kuuluu leideille. Ihan huippua!
Onnea odotukseesi ja toivon kovasti, että saatte pikkuisen syliin saakka (y)
Nyt sitten jäädään odottelemaan mitä kuuluu MaiMeille, toivottavasti hyvää hänelle ja monelle muullekkin omaa pienokaistaan toivovalle kanalle :love:

Tulipa hieno fiilis! Wau!
 
Voi, olette niin ihania! :love: Kiitos kaikille onnitteluista ja tsempeistä, lämmittää vanhan kanan sydäntä. :) On tämä hurjaa. Ei oikein osaa uskoa todeksi itsekään vielä, mutta testit eivät jättäneet mitään arvailujen varaan ja ultrassa todettiin että joku siellä kohdussa hengaa. Aivan hirveästi pelkään tietysti keskenmenoa, kun on jo sellainen takana ja ikää on siitä nyt yli 2 vuotta lisää. Yritän vain olla ajattelematta asiaa (jep jep, sehän onnistuu helposti... :whistle:) ja jotenkin selvitä täysjärkisenä seuraavaan ultraan (jos niin pitkälle päästään). "Hope for the best, prepare for the worst" on päivän motto. :unsure:

Ihanaa viikonloppua kaikille ja kiitos vielä kerran tuesta! :love:
 
Perjantai 5.8.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Roxanne (42)..................1.............. 35 kp
Keltainen Seepra............................ 34 kp/24-26
Milla Magia1 (41)............4................24 kp/27
mama na baba ................................ 22 kp/26
Pözzi (38) .........................................21 kp/
Helmiina1978 (37) ..........5............... 17 kp/30
bugsy (46) ......................?................ 3 kp/28-30
Luppana76 (40)..............7................ 2 kp/28
Kasenja (40) ..................2................. 1 kp/26-29
karhuemo75 (40).............2..........
Athina (41)......................6............. ? kp/28-30
Pilvilinna5 (41)................6.............. ? kp/27-28
kolibrinorsu (38)..............1.............. ? kp/28-30
Esteri1 (42)......................2.............. ? kp/30

Piinailupäivät:


Plussanneet:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74 (41)..............-02/2016
Fazerina74 (41).........-02/2016
Truuly (38) ................-03/2016
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Iid@ (43)....................-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Pyllerölyllerö................-07/2016
Jimima (44)..................-07/2016
Nuppu73 (42)...............-07/2016
kalabaliikki ...................-07/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/2015
Tyydeli...................(42) - 8/2015
Mileena74................(41) -9/2015
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/2015
Zandi.......................(40) - 10/2015
Woodoo..................(40) - 12/2015


Taustailijat:

Eveliina74 (42)
Minzi (39)
Tammityttö (39)
C. rotundifolia (40)
Koivutar75 (40)
Virkki (40)
Heinäpelto (43)
Iltatähti 76 (39)
Molly333 (43)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
kalabaliikille hurjasti onnea! Tämän vuoden plussa-aalto on kyllä komea.

ON: kp1. Samalla varmistui, että seuraavan oviksen aikoihin kp 13-16 ollaan miehen kanssa eri paikkakunnilla.
Pah! Jätän tähän kiertoon syömättä ne ovulaationbuustaushormonit, mitä mulla on ollut käytössä. Tuleepa tauko. Nyt voisi kai elää kuukauden kuin sika pellossa, vetää viinaa, tupakkia ja tulehduskipulääkkeitä ja mikäs kaikki se nyt olikaan hedelmällisyydelle haitallista... No ei silti.

Roxanne taisi kysellä joku aika sitten alkoholin välttelystä loppukierrosta. Minulla on kokonaisuudessaan alkoholin käyttö tosi minimaalista nykyään (edellisen raskauden + imetysajan jälkeen en vain ole palannut vanhoihin tapoihin), mutta lasi punaviiniä menee helposti juuri siinä loppukierrossa aina joskus iltaisin. Olen järkeillyt, että tulee mahdollinen hyöty kohdun verenkierrolle, mutta ei vielä haittoja alkiolle - ja joka tapauksessa max 1 lasillinen. Listeriariskituotteita ehkä kannattaisi vältellä, mutta en ole siinä mitenkään ylivarovainen. Yleisesti yritän syödä hedelmällisyys-ystävällisesti (terveellisesti, paljon kasviksia, hedelmiä, täysjyvää, hyviä rasvoja). Täysrasvaisia maitotuotteita käytin kun ensimmäinen lapsi saatiin aikaan (vaihdoin siis rasvattomat rasvaisiin), mutta nyt sappi vihoittelee niistä, niin ei pysty. Ja muutenkin, pitäisi pudottaa painoa - mutta ei tietty liian nopeasti.
 
  • Tykkää
Reactions: kalabaliikki
Terkkuja täältä sairaalalta.
Tyhjennyksessä ollaan ja vissiin oikeen meinaan vuodella tarpeeksi.
Ootellaan lääkäriä.
Ja tiiättekö ja oon synnärillä. Tämmönen tarkkailuhuone ja vastapäätä käytävää salit. Sieltä kuuluu synnyttäjien äänet ja pariin kertaan kuulunut vauvan ensiparkaisut.
Minusta erittäin tyhmä järjestely tälläinen.

Saa nähdä mitä lääkäri sanoo kun suvaitsee joskus käydä tässä. Mennäänkö kaavintaan vai mitä...
Mulla on sairaan nälkä. Viimeeksi eilen illalla oon syönyt. Eivät antaa mun syödä.
Vaadin alea sairaalamaksusta, kun en saa edes ruokaa.
 
Oioi mikä plussa - aalto 〰
Ihanaa

Mulla taisi eilen olla Ovis... Jos sitä nyt ylipäätään tapahtui.
Tänään ollut olo kuumottava ja koitin sit lämmön ja 37 olis. Muuten ollut 36,5. Ihan sattumanvaraisesti niitä mittaillut.

Ja sain idean, ku joku täällä oli tilannut gynekologiajan; niin tein minäkin.
Ja joku vanhempi patu kans. Oon kai hänellä käynyt joskus 2005 tai jotain.
En vartavasten halunnut aikaa keneltäkään niistä lapsettomuus lääkäreistä, joita vuosien varrella tapasin. Tuttuja nimiä vilisi 3 yksityisen listoilla.
Katotaan mitä setä sanoo.
 
  • Tykkää
Reactions: Luppana 76
Terkkuja täältä sairaalalta.
Tyhjennyksessä ollaan ja vissiin oikeen meinaan vuodella tarpeeksi.
Ootellaan lääkäriä.
Ja tiiättekö ja oon synnärillä. Tämmönen tarkkailuhuone ja vastapäätä käytävää salit. Sieltä kuuluu synnyttäjien äänet ja pariin kertaan kuulunut vauvan ensiparkaisut.
Minusta erittäin tyhmä järjestely tälläinen.

Saa nähdä mitä lääkäri sanoo kun suvaitsee joskus käydä tässä. Mennäänkö kaavintaan vai mitä...
Mulla on sairaan nälkä. Viimeeksi eilen illalla oon syönyt. Eivät antaa mun syödä.
Vaadin alea sairaalamaksusta, kun en saa edes ruokaa.
Voi pyllis mihin paikkaan ovat sut pistäneen:eek:... Ihan kun ei ois jo tarpeeks paska fiilis muutenkin niin kuuntele siinä vielä sit vastasyntyneen vauvan ääniä... Jaksu halit sinne sulle:love:
 

Yhteistyössä