40+ so what wol.13

Tervetuloa Mamma vaan joukkoon mukaan! Tämä on hyvä palsta! En ole kuullutkaan ERA-testistä. Mikä se on? Millä kasvatatte limakalvoja ja millainen sun limakalvo on ollut... Nimim. 4 mm limakalvo viime kierrossa (ja plussa raskaustestiin tuli).

Pözzi, mä oon tullut samoihin aatoksiin. On 50/50 mahikset onnistua. Minkäkokoinen se sun alkio oli? Mitkä vkot? Mulla oli muistaakseni 4,5mm ja kuulemma ihan liian pieni vkoille 6+3. Mutta uskon siihen, et se voi muuttua ja kasvaa kiinni, vaikka gyne ei siihen uskonutkaan.

Jelli, myötätuntohalaus sinulle. En tiedä, onko sellaista palstaa, mutta itse olen miettinyt, että menen psykologille asiaa ruotimaan, jos lapsia ei enää tule. Haluan tehdä asian kunnolla ja niin, ettei mitään jää mielen alle tai tule katkeroitumisen vaaraa (sitä pelkään eniten). Sulla on kuitenkin hyvin asiat, kun osaat iloita muiden onnesta. Kaikkea hyvää ja ihanaa elämään! Koskaan ei tiedä, mitä hyvää nurkan takana odottaa.

Roxanne, en ole kuullut noista ravinteista! Kehiin vaan, jos on hyötyä.

Zammakko, joko paikat on hellinä ja tehty, minkä on voinut itse tehdä? :D

ON: ei uutta täällä. Nyt odotellaan ja en todella lähde tältä palstalta ennen kuin olen turvallisilla mielin eli ehkä jos tästä lapsi oikeasti syntyy.
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Onnittelut, Pyllerö! Onpas hieno viiva! (y)

Mamma vaan, tervetuloa palstalle ja kiitokset inositoli-infosta! :) Itsekin huomasin, että sitä saa edullisemmin ulkomailta, mutta hätähousuna ostin jo ekan purkin lähi-luontaistuotekaupasta, että pääsin heti aloittamaan. Tuota pitäis vissiin syödä 3 kk ennen kun vaikutus alkaa näkyä, joten mun nykyiseen hoitokierrokseen ei taida enää auttaa. (n) Mut ehkä sit jatkossa, jos vielä jaksetaan omilla soluilla yrittää... Mullakaan ei ole era-testistä kokemusta, eikös sillä pyritä selvittämään sitä, milloin kohtu on vastaanottavaisimmillaan alkiolle?

Jelli75, onpas surullista. Toivon teille kaikkea hyvää tulevaan, uusia unelmia ja niiden toteutumista. <3
 
Luppana, onko sulla nyt tulevana torstaina se lääkäriaika jossa toivottavasti tulisi selvyyttä tilanteeseen? Epätietoisuuteen jättäminen on kyllä väärin.

Roxannella lähitulevaisuudessa alkaa ovulaation odottelu? Mielenkiinnolla seuraan uutta hoitokaavaa. (y) Kiva kun otit esille tuon inositoli-asian, en ollut siitä kuullutkaan. Pidetään mielessä jos joudun joskus uuteen munisten kasvatteluun.

Hupsu Haave, milloin sulla on testipäivä? Noista alkioluokituksista, mulle ei siirron yhteydessä kerrottu kovinkaan tarkasti mitään luokkia tai sellaista, ymmärsin vain että se joka siirrettiin tuoreena, oli parhaiten kehittynyt ja pakkaseen menneet vähemmän, mutta olisivat ok kumminkin. En siis saanut mitään kirjallista tietoakaan omista alkioistani, tiedän vain että niitä on siellä kolme jäljellä, ja ehkä hyvä näin. Koska en tiedä niistä tarkemmin, en ole ryhtynyt googlailuihinkaan. Mulla muuten myöskin oli se siirto vähän kurjan tuntuista, piti pihdeillä vetää kohdunkaulasta että saatiin mutkat suoristumaan ja lisäksi mulla oli aluksi liian tyhjä rakko, eikä heti sen vuoksi onnistunut. Sitten piti tempaista mukitolkulla vettä (join varmaan litran ihan lyhyessä ajassa), ja tokalla yrityksellä alkio sinne sujahti.

Pyllerö, hienosti on vahvistunut viiva, onnittelut! :) Samaten plussaonnittelut Viizplussalle!

kalabaliikki, hyvä AMH-arvo sulla, jee!

Mamma vaan, tervetuloa joukkoon!

zammakolle tärppionnea! ;) Perusedellytykset onnistumiseen ovat siis kunnossa, sulla alkaa nyt piinaviikot! Kiitos muuten kun jaksat ahkerasti päivittää tuota listaamme. Yritän itse käydä joka päivä täällä ainakin nopeasti vilkaisemassa, mutta aina ei ole hyvää saumaa jäädä kirjoittelemaan.

Molly, pidetään peukkuja että se yksi komeasti kasvanut follikkeli tuottaisi tuloksen! Eihän siihen tarvita kuin yksi hyvä, ja limakalvokin on otollinen.

Virkki, hyvä juttu että syke löytyi, vaikka alkio onkin pieni. Toivotaan nyt kovasti että kyse on vain siitä, että se kasvaa omalla aikataulullaan. Sama juttu Pözzillä. Ei kai tässä voi muuta kuin odottaa, niin piinallista kuin se onkin. Pözzi, vielä en tohdi odottajiin liittyä, en ennen kuin raskaus on ultralla varmistettu, epävarmuus on kovasti päällä. :unsure:

Jelli75, voimia teille. Raskas tilanne ja päätös, mutta ihan varmasti jotain uutta tulee tilalle ja suru helpottaa. Aika ja läheiset ihmiset parantavat. Olen varma, että vertaistukiryhmiä on olemassa (mutta en tiedä tarkemmin), ja kannattaakin hakeutua vertaistuen pariin. Muut, jotka eivät ole lapsettomuutta kokeneet, eivät välttämättä täysin ymmärrä asiaa. On jotenkin selkeämpi asia surra jotakuta kuollutta kuin sitä, mitä ei koskaan tullutkaan, se on paljon hahmottomampaa ja abstraktimpaa, vaikka ihan yhtä totta.

ON: Ei kuulu mitään uutta. Aika vähän on oireita, nyt melkein ainoana se tiheästi pissattaminen (ja toki vuodon poissa pysyminen). Mitään pahoinvoinnin kaltaista ei ole ollut. Lisääntyvästi hiipii mieleen, että mahtaako siellä olla ketään kyydissä, kun ei tunnu missään. :unsure: En saanut vielä aikaiseksi varattua ultraa viime viikolla, kun oli verikokeen jälkeen sellainen fiilis että hyvin on pullat uunissa, ehtiihän sitä :) ja lisäksi ajan varaaminen vaatii sen että työpäivän aikana erikseen menee jonnekin "piilopaikkaan" soittelemaan. Nyt alkuviikosta kyllä teen sen ajanvarauksen, kun alkaa epävarmuus nostaa päätään. Vaikea uskoa raskautta todeksi kun sellaisen olen positiiviseksi testannut ekan kerran koko 41-vuotisen eloni aikana, eikä oireita ole juuri lainkaan!
 
MAANANTAI 24.10.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Viizplus (37)..................6...................32/30
bugsy (46) ......................?................. 29/28-30
Kasenja (40) ..................2.................. 29/26-29
Luppana76 (40)..............7.................. 28/28
Pyllerölyllerö....................................... 27/
Hupsu Haave (42)............1..................22/28
camelianna (44) ............4...................22/?
toiveilija38 (39)................3...................23/ 23-27
zammakko (42)...............1................... 16/25-40
Roxanne (42)..................1.................. 11/29
Athina (41)......................6.............. ?/28-30
Pilvilinna5 (41)................6............. ?/27-28
kolibrinorsu (38)..............1.............. ?/28-30
Esteri1 (42)......................2.............. ?/30
mama na baba ................................ ?/26
Neliapila2017 (39)...........4............... ?/26
Dumple (40)....................4............... ?/27
Milla Magia1 (41)............4.................?/27-31

Piinailupäivät:
Kasenja (40).....................dpo 16
Pyllerölyllerö.....................dpo 13
Hupsu Haave....................pp 7
zammakko........................dpo 1

Plussanneet:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74 (41)..............-02/2016
Fazerina74 (41).........-02/2016
Truuly (38) ................-03/2016
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Nuppu73 (42) .............-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Pözzi (38) ...................-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/2015
Tyydeli...................(42) - 8/2015
Mileena74................(41) -9/2015
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/2015
Zandi.......................(40) - 10/2015
Woodoo..................(40) - 12/2015


Taustailijat:

Eveliina74 (42)
Minzi (39)
Tammityttö (39)
C. rotundifolia (40)
Koivutar75 (40)
Virkki (40)
Heinäpelto (43)
Iltatähti 76 (39)
Molly333 (43)
karhuemo75 (40)
Nuppu73 (42)
Jimima (44)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Pözzi ja Virkki, huh mitkä piina-ajat teillä. Toivottavasti kaikki ois kuitenki hyvin!

Roxanne, enpäs ollu tuommosesta ravinteesta kuullu, pitäsköhän laittaa hankintaan. Epäilemättä nuissa vanhan eukon muniksissa ois parantamisen varaa... Ja mulla on ollu aika vaatimattomat nää lisäjutut vielä, ku ei oo ku raskausvitamiinit.

Jelli, luopuminen on varmasti raskasta vaikka päätös tuntuiski oikealta. Ihanaa että jaksat kuitenki iloita toisten puolesta. Ja kyllähän elämä voi tulla kokonaiseksi useampaa eri reittiä, se pitää itsekin muistaa, jos tästä projektista ei mitään tule.

Tervetuloa Mamma vaan, ja menestystä hoitoihin (y)

Katti, eikö oireettomuuski oo aika yleistä? Nuo on just niin ärsyttäviä nuo salapuhelut, iteki oon lusmuillu jossain kaupan tuulikaapissa puhelimessa, mutta eipä tätä halua kaikille (tai kenellekään) mainostaa :confused:

Mites listan kärkisijoilla olijat, Bugsy, Kasenja? Luppana, sää vissiin odottelet uutta hoitokierrosta? Entä Viizplus, joko haluut plussalistalle?
:)

Oma napa: Vihdoinkin piinalistalla, viime kierrossahan en ovista saanu kiinni eikä ollu oikein äksöniäkään.
Mutta tällä kertaa on tehty kaikkemme, kiitos vaan kysymästä :D Lohdutin jo miestä, että nyt ei tarvi jaksaa lisää melki kuukauteen tai hyvällä tuurilla ~vuoteen. Mutta ei se näyttänykkään yhtään tyytyväiseltä, kumma juttu :cautious:

Onneksi sain vähän muutaki jännättävää: huomenna on työhaastattelu, ääks. Keikkatyötä vaan, mutta mulla on ollu tässä työttömyysjakso niin olis kyllä enemmän ku tervetullutta.
 
Huomenta päivää... Törkeästi nyt vaan omaa napaa. Reissu vaati veronsa ja väsyttää. Kotiin päin ollaan menossa.
Mahtava reissu oli.
En tänään ole testannut, kun laivasta oli kiire pois.
Ehkä kotona testaan, kun sinne pääsen.
Kunpa tämä nyt onnistuisi ja saataisiin kesällä pieni syliin.
Pelottaa, jos taas päätyy pettymykseen, suruun, menetykseen.
 
Täällä kp 2 (n)(n)

jos joku päivittää, niin voi laittaa, ei varmaan heti uutta listaa kannattaisi laittaa perään.


Tervetuloa kaikille uusille, lueskelen kyllä, mutta kun ei ole kommentoitavaa, niin jää sitten lukemiseen.

Mukavaa syksyä, meillä alkoi lomaviikko!

t:bugsy
 
Kirjoitanpa teillekkin surulliset uutiset.

Nt-ultrassa löytyi kasvuhäiriötä molemmissa kyynärvarsissa. Tämän pohjalta otettiin lapsivesipunktio...Otetussa lapsivesipunktiossa löytyi 18 trisomia eli edwarsin syndrooma :unsure: ennuste on huono joten tämä raskaus päättyy keskeytykseen... Päätin sen heti.

Tämän tiedon löysin aamulla kanta-palvelusta joten minulle ei vielä ole soitettu äitipolilta. Neuvolasta kehoitettiin soittamaan sinne mutta en pysty. Sisäistän tätä nyt itsekseni... kuitenkin huojentaa pitkän odottelun jälkeen tieto ja nyt tiedän mitä pitää tehdä.

Mieheni ei tiedä, on työreissussa enkä aio kertoa ennenkuin palaa kotiin huomenna.

"Kromosomaalinen poikkeavuus, syvä kehitysvamma, monielinvauriot, lyhyt eliniänodote" tässä lyhyesti tästä kromosomipoikkeavuudesta.

Poistan itseni listoilta. Meidän vauvahaave oli tässä, elämä jatkuu...

Kaikkea ihanaa teille muille ja paljon onnellisia vauvajuttuja kaikille :)

Nuppu
 
MAANANTAI 24.10.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Viizplus (37)..................6...................32/30
bugsy (46) ......................?................. 29/28-30
Kasenja (40) ..................2.................. 29/26-29
Luppana76 (40)..............7.................. 28/28
Pyllerölyllerö....................................... 27/
Hupsu Haave (42)............1..................22/28
camelianna (44) ............4...................22/?
toiveilija38 (39)................3...................23/ 23-27
zammakko (42)...............1................... 16/25-40
Roxanne (42)..................1.................. 11/29
Athina (41)......................6.............. ?/28-30
Pilvilinna5 (41)................6............. ?/27-28
kolibrinorsu (38)..............1.............. ?/28-30
Esteri1 (42)......................2.............. ?/30
mama na baba ................................ ?/26
Neliapila2017 (39)...........4............... ?/26
Dumple (40)....................4............... ?/27
Milla Magia1 (41)............4.................?/27-31

Piinailupäivät:
Kasenja (40).....................dpo 16
Pyllerölyllerö.....................dpo 13
Hupsu Haave....................pp 7
zammakko........................dpo 1

Plussanneet:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74 (41)..............-02/2016
Fazerina74 (41).........-02/2016
Truuly (38) ................-03/2016
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Pözzi (38) ...................-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/2015
Tyydeli...................(42) - 8/2015
Mileena74................(41) -9/2015
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/2015
Zandi.......................(40) - 10/2015
Woodoo..................(40) - 12/2015


Taustailijat:

Eveliina74 (42)
Minzi (39)
Tammityttö (39)
C. rotundifolia (40)
Koivutar75 (40)
Virkki (40)
Heinäpelto (43)
Iltatähti 76 (39)
Molly333 (43)
karhuemo75 (40)
Jimima (44)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Olipas tullut paljon viestejä. :)

Viizplus
Onnea plussasta! Rennosti vaan, turha huoli pois. (Helppo sanoa muille heh.) :)

Molly3
Harmi, että hoito jouduttiin keskeyttämään. Toisaalta hyvähän tuo noinkin on, yksi laadukas munasolu riittää! Ja ei kulu sitten rahaakaan niin paljoa. Mullahan tulokseksi jäi yksi siirtokelpoinen alkio kolmesta munasolusta. Ei se määrä vaan laatu. Kovasti yritystä vaan kehiin. (y)

Zammakko
Tsemppiä piinapäiviin ja pidän täällä peukut pystyssä. (y)
Ja kiitos minunkin puolesta tuosta listan päivityksestä.

Pyllerö
Onnea plussasta! Ja mukavaa reissua. Nauti joka hetkestä.

Virkille kanssa voimia ja tsemppiä ja lujaa uskoa ihmeisiin. :love: Ihan hyvin voi alkiot (ja siitä eteenpäin minkänimisiä nyt ovatkaan) olla eri nopeudella eläviä. Kait siinä voi tulla päivien eroja mittoihin. Meikäläisten alkio oli kolmipäiväisenä jo 12-soluinen kun toisilla voi olla alle 8-soluisia. Kyllähän siinä voi kiinnitymisessä oikeasti tulla parin päivän heittoja. Ne on vaan jotkut keskiarvot mihin noita verrataan.

Pözzille kanssa voimia tilanteeseen. :)

Kahdelle viimemainitulle päivän pohdinta:
Kun mikään ei ole varmaa, on kaikki mahdollista! (y)

Roxanne
En ollut kuullutkaan inositolista tuossa yhteydessä. Vaikka muuten on jotenkin tutun kuuloinen nimi, että olisiko sitä joskus ollut jossain vitamiinivalmisteessa, mitä olen käyttänyt. Yleensä käytän vain monivitamiinia, enkä sitäkään ihan päivittäin.

Mutta nyt lokakuun aikana erehdyin taas ostamaan "pilleripurkin", vaikka päätin että mitään noita en enää koskaan osta. Ostin ubikinonia eli Q10 valmistetta. Senkin luvataan tekevän hyvää vanheneville munasoluille sekä myös siittiöiden laadulle (tutkitusti 100 millin annosksella muistaakseni). Olen tuota napsinut 50 millin annoksia ja syöttänyt miehellekin. Mutta tähän hoitoon se ei tosiaan ehtinyt vaikuttaa, muutaman napsin ja kysyin ekassa ultrassa lääkäriltä, niin käski lopettaa hoidon ajaksi. Jotain haittaa voi kuulemma olla punktiossa, lisätä vuotoriskiä tj. Sitten lopetin ja aloitin uudestaan siirron jälkeen. Lääkäri mainitsi tuon yhteydessä, että tuolla voisi olla jotain vaikutusta keskenmenoihin tai että sitä olisi tutkittu tuossa yhteydessä, en nyt muista ihan tarkkaan sanasta sanaan, mitä sanoi. Lääkärithän ei kaiketi noihin usko ollenkaan.

Vuosien saatossa olen käyttänyt näitä kaikkia (käyttöjärjestyksessä noin suunnilleen):
*Kuningataröljykapselit tjs. Ne mehiläisen valmistamat.
*Maca-jauhe (pitäisi tasoittaa hormonitoimintaa ja parantaa hedelmällisyyttä)
*Siitepöly smoothien joukossa, jossa myös avocadoa yms. (joskus granaattiomenaa, guavaa tai jotain muuta josta olen lukenut ihmeartikkeleita! :rolleyes:)
*Vehnänalkioöljy, jota on vieläkin jääkaapissa, otan aina silloin tällöin lorauksen esim. puuroon tai smoothieen. Annos n. vajaa teelusikallinen
Muutoinkin käytän rasvoja aika paljon, eli puutetta niistä ei ainakaan pitäisi olla (ja sen kyllä huomaa, on hieman ylipainoakin! mutta olen jo laihduttanut ennen yritystä yli 10 kg viimeisen puolentoista vuoden aikana). Lähinnä käytän oivariinia leivälle ja öljyä ruuanlaittoon/leipomiseen. Joskus pannulla myös juoksevaa margariinia (mies tykkää käyttää tätä, jostain syystä mua äklöttää margariinit enkä niitä juurikaan käytä, olen ex-sappivaivainen)

En tiedä onko millään ollut mitään vaikutusta. Ainakaan koskaan en ole ollut raskaana, enkä jaksa innostua enää mistään. En ovistesteistä enkä muustakaan. Ovistestejä on jäljellä 4 kpl, en taida tarvita niitäkään, kun icsi on ainoa vaihtoehto ja sekin hyvin matalalla onnistumisprosentilla. :(

Mamma vaan
Tervetuloa joukkoon leppoisaan.

Jelli75
Valoisaa tulevaisuutta, mitä se ikinä tuokaan. Muistetaan kaikki aina nauttia siitä mitä jo on, eikä haaveilla lisää. En tiedä minäkään sopivaa palstaa, kun itse olen kokonaan lapseton ja sen takia simpukan sivuja selaillut. Ei varmaan olisi pahitteeksi jutella jonkun ammattilaisen kanssa, sitä minullekin on suositeltu. Tällä hetkellä vaan rahat ei ihan kaikkeen riitä, kun nuo hoidotkin maksaa maltaita.

Katti75
Ihana tilanne sulla. Nyt vain leppoisaa mieltä ja nautit joka hetkestä. Kaikki menee niin kuin kaiken pitääkin mennä, aivan niinkuin on mennyt tähänkin asti. :geek:

bugsy
No voi miten harmillinen tilanne siellä. Ei muuta kuin uutta yritystä kehiin.

Luppana
Kerro sitten mietteitä, kun on lääkärissä käyty. Uteliaana taas kyselen, kun mullakin taas sitten mahdollisesti jatkomietintä tuossa viikon päästä edessä. Toki nyt täytyy vaan olla positiivisin mielin, että plussahan sieltä tietysti on tulossa. :unsure:

On

Huomaatteko, että olen ostanut sellaisen kirjan (mietekirja) kuin Mielenrauhaa. Pukkaa noita ajatuksia joka kohtaan. :LOL:

Testasin sen raskaustestin to 20.10. pp3 ja negaa näytti (eli viikko ja yksi päivä pregnyl 5000 oton jälkeen). (n) En saanut plussaa edes tuolloin testiin. No ilmankos mulla ei mitään tissioireita tms. ole ollutkaan.

Viime viestissä unohtui mainita, että tuo kohdun limakalvo oli punktion ja siiron välissä kasvanut usean sentin 13,5 senttiseksi! Ja se kuulemma oli hyvä arvo. Että toisaalta kyllä tuntuu, että mulla hoito on muuten osunut hyvin nappiin, ainoastaan tuo munasolujen määrä ja alkioiden määrä jäi pieneksi. :)

Niin ja minä kamala kamala ihminen join kaksi annosta alkoholia viime perjantaina (nyt osaan minäkin laskea alkoholiannokset!). Lisääkin vielä tyrkytettiin, mutta sain sanottua ei. Tuo oli siirron jälkeen neljäs päivä eli olisiko pp4. Mutta tästä eteenpäin tiukka linja, enkä aio hörppyäkään ottaa, ennen kuin testi tehty. Testipäivä 31.10. mutta testaan jo su 30.10. kotona, koska maanantain reissuunlähtö pääkaupunkiseudulle, enkä halua matkalle mukaan mitään suurta tunnemyrksyä suuntaan tai toiseen. Mennään katsomaan Jarren keikkaa! Ai huikeata, jos raskaana olisi, niin siinä olisi alkiolla huikea alku elämälle. Mahtaakohan alkio aistia musiikkia ilman korvia? :LOL:

Mulla on aivan järkky väsymys päällä. Makasin la ja su suunnilleen vaan sängyssä/sohvalla enkä tehnyt paljoakaan. Tosin pe olin ollut ulkona melkein koko päivän ulkotöitä tehden. Haravoinnit ja puskien leikkuut tehty rauhalliseen tahtiin, toki se vaati perjantainakin jo päiväunet, jota en yleensä nuku! :LOL:
Pe tuli uudet kilppariarvot enkä käsitä, miten ne on mennyt huonompaan suuntaan lääkityksen alettua kumpikin arvo! Ne oli nyt 3,0 ja 13,5. Hmph. Joko tuo tai luget ilmeisesti väsyttää mua aika tehokkaasti. Mikään määrä unta ei tunnu riittävän.:sleep:

Kahvia en ole juonut kuitenkaan muuta kuin max. 3 kuppia päivässä ja kola on jäänyt kokonaan. Sitten yrttiteetä ja joskus illalla kaakaota (sis. hieman kofeiinia). Toisessa käyttämässäni yrttiteessä on varoitus raskaanaoleville. Argh, täytynee sekin jättää pois, johtunee vissiin lakritsiuutteesta tai jauheesta tms. joka ehkä voisi nostaa verenpainetta, mutta mistä tuotakaan sitten tietää mikä aine siinä olisi vaarallista luomuyrttiteessä...:mad: Uskaltaako tässä kohta muuta juoda kuin vettä? Tosin vedessäkin voi olla vaikka mitä...tässä Nokian vieressä kun asutaan. :alien:

Mukavaa viikkoa tänne kaikille ihanille ihmisille. :love:

Tässä kilometriviestin lopussa vielä linkki tuohon ubikinoniin (en ole tolosfani, enkä mainostaja):
http://www.tritolonen.fi/uutiset/2233-ubikinoni-voi-auttaa-lapsettomuuden-hoidossa
 
Viimeksi muokattu:
Tänään KP 2.

Nuppu - otan osaa, kamala tilanne. Jaksamista. Onneksi tunnu löytäneen sinulle sopivan ratkaisun nopeasti. (Itseäni kuvitelmanakin ahdistaisi sellainen tilanne, missä ei oikein osaisi olla varma keskeytyksestä, vaan jäisi ikuisesti jahkaamaan sitä toisaalta/toisaalta -levyä.) Trisomia 18 on tosiaan niitä tosi vakavia kehityshäiriöitä.

Jelli - en muista nyt hetkeen tuollaista ketjua. Joskus vuosia sitten oli joku keskustelu, mutta en nyt muista oliko se täällä kaksplussalla vai missä... Itsekin olen ajatellut, että tarpeen sellainen purkava keskustelu olisi, jos lasta ei nyt meille enää suotaisikaan. Tässä on niin hurja toive ja yritys päällä, että luulen että vaikea olisi kääntää mieltä eri asentoon vaikka tuntisikin hyvän päätöksen tehneensä luopumisesta. Jollain tapaa kirjoittamalla itse haluaisin tuota asiaa käsitellä.

Pyllerö - onnea! On mahtava viiva. Vahvistumisia!
Viizplussalle myös onnea plussasta! Onko vahvistunut?

Virkille ja Pözzille nyt vielä onnea matkaan, toivon parasta raskauden turvallisen jatkumisen puolesta.

Hupsu Haave - sinullahan oli myös se kilpirauhasen vajaatoiminta... Saitko hedelmöityshoitoklinikalta mitään kommenttia niihin arvoihin? En nyt muista, mitä kirjoitit lääkityksen aloittamisesta, mutta sehän oli kuitenkin jo ennen hoitoja? Olen siis itse vain alkanut miettiä noita omia arvojani (liikatoimiva kilpirauhanen radiojodilla nujerrettu, siitä johtuva vajaatoiminta itsellä), kun nyt oli hiukan taas laskenut t4v, oli vain 12. Muistelen jostain lukeneeni, että varsinkin radiojodihoidon jälkeisessä vajiksessa mielellään tavoitearvot olisi mieluummin siellä viiterajojen korkeammalla puoliskolla, ja mulla ne taas lähestyy sitä alarajaa. Oma työterveyslääkärini on aika turha sisätautiasioissa, ja olen kahden vaiheilla, siirtäisinkö hoitoni seurannan mieluummin julkiselle puolelle. Mutta sielläkin on niin arpapeliä, tunteeko lääkäri sekä kilpirauhasjutut että lisääntymisenedistämisen. Siitä siis tulikin uusi ajatus mieleen: osaisikohan ne hedelmöityshoitoklinikalla kommentoida myös ihanteellista kilpirauhashormonitasoa raskaudenyritystä varten? Jos siis kävisi sillä ensikäynnillä, teettäisi muutenkin mahdolliset testit hormonitasoista, kuitenkin ilman että aikookaan IVF-hoitoon, päätarkoituksena että saisi tyroksiinitasot parhaalle tasolle raskautumisen kallalta. Kannataisikohan...?
 
Pahoittelut Nuppu vielä tätäkin kautta.

Virkki, minulla oli alkio 5 mm ja omien laskelmien mukaan olisi pitänyt olla 7+2 eli alkio 1 cm. Ei mene ainakaan mittavirheen piikkiin noin iso ero. Tulee vähän toistoa odotuspuolelta, mutta koska kiinnittymisvuoto yleensä on? Minulla se oli dpo 12. Tavallista myöhempi kiinnittyminen voisi olla syynä pieneen kokoon. Olin laskenut viikot itse niin, että kun ovisplussa oli sunnuntaina, niin hedelmöitys olisi maanantaina. Ehkä siinä oli vähän viivettä siinäkin. Ainakaan ei ole vuotoa, joten toistaiseksi kaikki hyvin. :)

Katti, minulla oli ensimmäinen raskaus täysin oireeton. Toinen ei ollut ja tämä kolmas on taas. Menin varhaisultraan, koska jännitti, onko kyydissä mitään, vaikka siis tiesin ihan hyvin, ettei oireita "tarvitse" olla. Ei näitä juttuja aina järjellä pysty miettimään. Sainkin ultrasta uutta jännitettävää. o_O

Pyllerö, onnea! Hieno plussa :)

Onnea matkaan ihan kaikille! Ja kiitos kovasti tsempeistä näinä jänninä aikoina.

Terveisin,

Pözzi
7-8+0
 
TIISTAI 25.10.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Luppana76 (40)..............7.................. 29/28
Pyllerölyllerö....................................... 28/
Hupsu Haave (42)............1..................23/28
camelianna (44) ............4...................23/?
toiveilija38 (39)................3...................24/ 23-27
zammakko (42)...............1................... 17/25-40
Roxanne (42)..................1.................. 12/29
bugsy (46) ......................?................. 3/28-30
Kasenja (40) ..................2.................. 3/26-29
Athina (41)......................6.............. ?/28-30
Pilvilinna5 (41)................6............. ?/27-28
kolibrinorsu (38)..............1.............. ?/28-30
Esteri1 (42)......................2.............. ?/30
mama na baba ................................ ?/26
Neliapila2017 (39)...........4............... ?/26
Dumple (40)....................4............... ?/27
Milla Magia1 (41)............4.................?/27-31


Piinailupäivät:
Pyllerölyllerö.....................dpo 14
Hupsu Haave....................pp 8
zammakko........................dpo 2

Plussanneet:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74 (41)..............-02/2016
Fazerina74 (41).........-02/2016
Truuly (38) ................-03/2016
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Pözzi (38) ...................-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/2015
Tyydeli...................(42) - 8/2015
Mileena74................(41) -9/2015
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/2015
Zandi.......................(40) - 10/2015
Woodoo..................(40) - 12/2015


Taustailijat:

Eveliina74 (42)
Minzi (39)
Tammityttö (39)
C. rotundifolia (40)
Koivutar75 (40)
Virkki (40)
Heinäpelto (43)
Iltatähti 76 (39)
Molly333 (43)
karhuemo75 (40)
Jimima (44)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Kasenja

En muista, että olisimme niin kovasti noista kilppariasioista lääkärin kanssa keskusteltu. Ainoastaan siinä ensikäynnin yhteydessä hän mainitsi, että tsh-arvon pitäisi olla alle 2,5 raskautta yrittävällä, joten lieneekö tuo sitten tavoite? Nyt mulla oli sen 3,0 annoksella 25 mikroa päivässä ja annos nostettiin 50 mikroon päivässä. Uudet labrat taas kolmen viikon päästä. Tämä lääkäri määräsi tosiaan heti lääkityksen tuohon. Ja ilmoitti siitä minulle muodossa, "suosittelen aloittamaan pienimääräisen tyroksiinikorvaushoidon".

Kun vuosi sitten kävin terveyskeskuksen lääkärillä (miespuolinen yleislääkäri) hänen mukaan arvoni olivat hyvät, vaikka tosiaan tiesi että yritämme lasta. Silloin arvot oli 2,6 ja 15,9 eli aika vauhdikkaasti ne on tulleet alaspäin. Mulla alkoi väsymys n. neljä vuotta sitten sappileikkauksen jälkeen. Arvelin syyksi anemiaa koska menetin verta jonkin verran leikkauksessa (hg alle 100) ja olen muutamat rautakuuritkin ottanut, viimeisimmän viime keväänä. Mutta mikään ei oikein ole auttanut tuohon. Toivottavasti tämä tyroksiini nyt auttaa, kunhan tuo lugekuuri loppuu.

Niin että kyllä tuolla lapsettomuuspuolella otetaan vakavasti tuo piileväkin kilpparin vajaus. Noilla minun arvoilla ei vissiin muualta olisi reseptiä tippunutkaan. Mutta ei kai tuosta ihan hirveän huolissaan tarvi näillä arvoilla olla, olen lukenut netistä, että kyllä raskaus on mahdollinen vajiksellakin, mutta riskejä tosiaan lisää. Ja niitähän ei halua lapsettomuushoidoissa tämän ikäisenä enää yhtään ylimääräisiä hoidettavissa olevia riskejä.

Eli sen puolesta kannattaisi kyllä käydä vaikka siellä ensikäynnillä. Eikä siellä välttämättä aina tavoitteena ole ivf-hoito tai vastaava. On paljon tehtävissä myös ennen tuota ratkaisua. Meillä mentiin heti icsiin miehen vähäisten siittiöiden takia ja myös ehkä siksi että olemme näin "iäkkäitä".
 
Täällä yx äiti 39+ liittyy kuumeilijoihin,kierukka poistettiin tänään ja yritys alkaa heti,kahdeksatta kuumeillaan,esikoispoika ilmoitti su että meistä tulee toukokuussa mummi ja pappa,ollaan onnemne kukkoloilla,ma juhlittiin 24v kihlapäivää
 
KESKIVIIKKO 26.10.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Luppana76 (40)..............7.................. 30/28
Pyllerölyllerö....................................... 29/
Hupsu Haave (42)............1..................24/28
camelianna (44) ............4...................24/?
toiveilija38 (39)................3...................25/ 23-27
zammakko (42)...............1................... 18/25-40
Roxanne (42)..................1.................. 13/29
bugsy (46) ......................?................. 4/28-30
Kasenja (40) ..................2.................. 4/26-29
Athina (41)......................6.............. ?/28-30
Pilvilinna5 (41)................6............. ?/27-28
kolibrinorsu (38)..............1.............. ?/28-30
Esteri1 (42)......................2.............. ?/30
mama na baba ................................ ?/26
Neliapila2017 (39)...........4............... ?/26
Dumple (40)....................4............... ?/27
Milla Magia1 (41)............4.................?/27-31


Piinailupäivät:
Pyllerölyllerö.....................dpo 15
Hupsu Haave....................pp 9
zammakko........................dpo 3

Plussanneet:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74 (41)..............-02/2016
Fazerina74 (41).........-02/2016
Truuly (38) ................-03/2016
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Pözzi (38) ...................-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/2015
Tyydeli...................(42) - 8/2015
Mileena74................(41) -9/2015
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/2015
Zandi.......................(40) - 10/2015
Woodoo..................(40) - 12/2015


Taustailijat:

Eveliina74 (42)
Minzi (39)
Tammityttö (39)
C. rotundifolia (40)
Koivutar75 (40)
Virkki (40)
Heinäpelto (43)
Iltatähti 76 (39)
Molly333 (43)
karhuemo75 (40)
Jimima (44)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 

Yhteistyössä