40+ so what wol.13

Roxannalle paljon paljon onnea.
Jiminalle voimia ja tsemppiä,rankka kokemus epäilemättä.

Kiitos kaikille,tässä tuntee itsensä tervetulleeksi ryhmään.Täällä taas tänään testattu ja negaa näytti.Menkat on edelleen tulematta ja edelleen ihmettelen mihin ovat hävinneet.Miehellä alkoi juuri loma joten peitto tulee heilumaan tiuhaan.(y) Jouluksi paetaan etelän lämpöön ja keskitytään vain olemiseen ja miehen sanoin yritykseen.:)Hyvät joulut koko poppoolle ja onnea kaikille tasapuolisesti.:)
 
Vieläkömeillelapsi ja Levari, onpas erikoinen kierto meneillään teillä kummallakin! Kannattaa jatkaa sinnikkäästi testailua, jos vuotoa ei kuulu - eihän sitä koskaan tiedä. ;) Levari, ymmärsinkö oikein että sulla on jo yksi lapsi, tuolla listallahan on merkattu että yrittäisit vasta ensimmäistä? Ihanaa reissua teille, nauttikaa lämmöstä ja pankaa peitot heilumaan! :)

Hupsu Haave, sulla alkaakin olla kohta jännät paikat. Mä testasin ekan kerran pp6 ja sain silloin haalean haamun. Sulla taisi olla pari päivää nuorempi alkio, joten ehkä jo huomenna saattaisi jotain näkyä, tai sitten aattona. Vitsit, mä jännään täällä ja pidän hurjasti peukkuja! (y)

Mites zammakko, oletko vielä jatkanut testailua?

ON: Mä päätin nyt jättää testailun joulun ajaksi ja yritän muutenkin olla stressaamatta liikoja, kun ei sillä mitään kumminkaan voita. Tieto vaan lisäisi tuskaa. Tänään sain tikkuun ihan OK viivan, ei se ainakaan haalistunut ollut aiemmista ja se saa nyt tällä erää riittää. Palaan sitten ensi viikolla tikkujen pariin sydän pamppaillen. :geek:
Mitään raskausoireita tai -oloja ei ole, mutta olen koittanut järkeillä, etten muutenkaan ole kovin herkkä hormoneille - esim. hoidoissa en ole koskaan saanut niistä mitään oireita. Ja joka tapauksessa raskaushormonia on vielä aika vähän kropassa tässä vaiheessa.
 
Roxanne, aivan mahtava uutinen! (y) Jospa nyt palkittaisiin monet hoidot ja tämä päätyisi onnellisesti loppuun saakka! Antaa myös itselle toivoa, että kaikki on mahdollista! Onnellista joulua ja ei kannata stressatakaan (helppo sanoa). Nauti nyt! Niitä oireita voi tulla myöhemminkin.

Jimima, kurja juttua. Kävi juuri niin kuin arvasit-joulun alla tyhjennys. Onko vuoto loppunut ja katsottiinko jo, tuliko kaikki ulos?

Levari, tervetuloa mukaan.

HH, kyllä voit hyvin kohta testailla. Minäkin taisin aloittaa Roxannen tavoin PP 7 aikoihin. Jännät paikat sinullakin.

Toivotan kaikille oikein ihanaa ja rentoa joulun aikaa! Itse vääntäydyn tänään lomamoodiin.
 
Huomenta naiset !!

Roxanne mahtavaa ! Nyt vaan otat rennosti ja nautit :) kaikilla ei tosiaan ole mitään oireita alussa, joten turha stressata sitä, ( helppo sanoa heh !) ehtii niitä tulla vielä ;)

Jimima tosi surullista ... Itse en ole vielä joutunut keskenmenoa kokemaan, mutta silti tuli tippa linssiin sun juttua lukiessa. Kovasti voimia sulle.

Hupsu haave sulla jännät paikat ! siinäpä vasta joululahja, jos aattona saisit viivat tikkuun :rolleyes: peukut on täällä pystyssä !

Tervetuloa munkin puolesta vieläkömeillelapsi ja levari !!
Kiva saada lisää kanasia tänne jutustelemaan :)

Mikäs on zammakolla tilanne,vieläkö vaan menkat hukassa ja nega tikussa ??

Itellä ei mitään raportoitavaa, niin selkeet menkkajomot päällä eilisestä asti, että tätiä odottelen tälle päivälle ...
 
PERJANTAI 23.12.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

zammakko (42)...............1................... 49/25-40
Levari (38)....................1.......................36/27-33
Roxanne (42)..................1................... 34/29
Minzi (39) ......................3.......................28/26-29
Kasenja (40) ..................2..................... 26/26-29
Hupsu Haave (42)............1................... 26/28
Iid@ (44).......................2.................... 15/26-28
bugsy (46) ......................?.................. 9/28-30
Luppana76 (40)..............7................... 9/28
Jimima (44).....................2................... 4/28-30

Hoidoissa olevat:

Mamma vaan (44)............3......lahjasoluhoito 1/17

Piinailupäivät:
Roxanne.....................pp11
Kasenja.......................dpo
Hupsu Haave..............pp8
Minzi..........................dpo?
zammakko...................dpo?


Plussanneet:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74 (41)..............-02/2016
Fazerina74 (41).........-02/2016
Truuly (38) ................-03/2016
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016

Taustailijat:
Virkki (40)
Pözzi (38)
Molly
Kalabaliikki
Vieläkömeillelapsi (40)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Lämmin kiitos kaikille tsempeistä ja myötäelämisestä! Olette ihania! :love: En tiedä oliko tämä vielä tässä. Kuten kerroin, tiistai-iltana tuli itse alkio ja jotain istukkakudoksen näköistä ulos, mutta sen jälkeen vuoto on ollut varsin maltillista. Soitin ke sairaalaan ja kehottivat laittamaan ne ylimääräiset kaksi Cytoteciä to-aamuna (pyysin siis kaksi ylimääräistä edellisen KM:n kokemusten perusteella, jolloin kaikki ei tullut kerralla ulos, vaan piti ottaa lisää Cytoteciä). Eilen laitoin ne aikaisin aamulla jo 5.30, mutta mitään hurjaa vuotoa eivät ole edelleenkään saaneet aikaan. Lähinnä sellaista maltillista menkkamaista vuotoa. Täytyy seurailla. Ehkä kinun itselleni tarkastusultran joulun jälkeen. Onhan sekin mahdollista että suurin osa on tullut pois jo. Edellisessä keskenmenossa elokuussa oli myös varsin maltillista vuotoa ja silti tyhjentyi lopulta. Mutta 2014 tapahtuneessa keskenmenossa vuosin todella voimakkaasti ja hyytymiä ja muuta kiinteämpää tavaraa tuli todella reilusti (istuin yli kaksi tuntia putken pöntöllä, ei ollut asiaa nousta siitä mihinkään). Kai se sitten vain on niin että jokainen raskaus on erilainen ja samaa koskee keskenmenoja. :confused: Mutta kyllä tästä vielä noustaan. Uutta yritystä kehiin heti kun tämä on alta pois. :)

Oikein hyvää joulua teille kaikille!
 
LAUANTAI 24.12.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

zammakko (42)...............1................... 50/25-40
Levari (38)....................1.......................37/27-33
Roxanne (42)..................1................... 35/29
Minzi (39) ......................3.......................29/26-29
Kasenja (40) ..................2..................... 27/26-29
Hupsu Haave (42)............1................... 27/28
Iid@ (44).......................2.................... 16/26-28
bugsy (46) ......................?.................. 10/28-30
Luppana76 (40)..............7................... 10/28
Jimima (44).....................2................... 5/28-30

Hoidoissa olevat:

Mamma vaan (44)............3......lahjasoluhoito 1/17

Piinailupäivät:
Roxanne.....................pp12
Kasenja.......................dpo
Hupsu Haave..............pp9
Minzi..........................dpo?
zammakko...................dpo?


Plussanneet:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74 (41)..............-02/2016
Fazerina74 (41).........-02/2016
Truuly (38) ................-03/2016
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016

Taustailijat:
Virkki (40)
Pözzi (38)
Molly
Kalabaliikki
Vieläkömeillelapsi (40)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Pikaviesti, anteeksi että jätän kommentoimatta muut tällä kertaa. :oops:

Päätin olla testaamatta joulun alla. Nyt on kp 27 eli dpo 12 ja pp 9. Musta tuo dpo on ehkä paras mittari näistä, alkioita kun on eri ikäisiä siirrettäviä ja oviskin voi vähän heitellä näissä hoitokierroissa, mutta luteaalivaihe pysyy ainakin minulla 14 vuorokaudessa, vaikka olisi luget käytössä (alkaa tiputtelulla lugejen aikaan). Niin minulla ei ole mitään oireita, paitsi sellainen olo, että menkat alkaa kohta. Testit ei ole niitä herkimpiä, vaan 25 jotakin yksikköä. Ajattelin, että jos paukahtaa nega, niin joulutunnelma on tiessään. Ja kaiken lisäksi se voi olla vielä tässä vaiheessa vääräkin nega, joten jätin testit joulun jälkeiseen aikaan. Siihen mennessä menkkojenkin olisi pitänyt alkaa.

Juon jouluna muutaman siiderin, jos mieli tekee. Eilen join yhden glögin terästettynä 0,5 dl punaviinillä (kyllä, käytin desin mittaa! :ROFLMAO:) Kauhea syötätys on ollut päällä jo monta päivää. Ajattelin, etten vielä voi vahinkoa aiheuttaa, kun en edes tiedä tuota vielä, eikä verenkierrotkaan vielä kohtaa.

Roxannelta piti kysyä, että miten herkkä testi sulla oli käytössä?

Rauhallista joulun aikaa tänne. :love:
 
Ihanaa ja rauhallista joulua kaikille kanasille ja uusille tervetuloa joukkoon :love:

Jimima kirjoitti koskettavasti. Voimia ja uutta plussaa vaan metsästämään. Minulla muuten myös valahti muutama Cytotec sulamattomana ulos silloin helmikuussa, sh sanoi että vaikuttava lääkeaine kuitenkin olisi kerinnyt jo vapautumaan. Mutta sain siis lisää nappeja silloin itsekin.

Roxannen plussa lämmittää mieltä. Toivotaan pysyväluonteista tapausta ja nyyttiä syliin ensi syksynä (y)

Hupsu Haave osoittaa huikeaa luonteen lujuutta testaamattomuudellaan, hattua nostan. Nyt nautit pyhistä ja herkuista ja toivotaan että seuraavat siiderit nautit sitten ensi vuoden loppu puolella..

Omaa napaa. Joku kyseli, sori en muista kuka, tästä Letro-kierrosta. Eli viime kierto oli eka Letroilla avustettu, silloin kävin ultrassa missä näkyi yksi johtofolli ja toinen pienempi. Tässä kierrossa söin niitä kp 3-7 mutta ei ole seurantaa lainkaan. Eikä irroituspiikkiä käytössä. Viime kierrossa tuli ovisplussa tikkuun vasta kp 16, eilen tuli tasavahvat kp 12 päivällä ja tänään aamulla testiviiva tummempi mitä kontrolli. Hyvä näin, kerittiin yöllä laittamaan taas toiveet jouluihmeestä matkaan ;) Vietämme pyhät eri paikoissa niin nyt on taas mitä jännätä seuraavat pari viikkoa, kiitos aikaisemman oviksen :ROFLMAO::barefoot:

Olisi kyllä kommentoitavaa vaikka kuin, mutta niputan nyt teidät kaikki yhteen ja lähetän tsemppiä, joulumieltä ja toiveiden touteutumiseen uskomista kaikille. Hyvää Joulua:)
 
Hyvää joulua ketjutoverit!

Mää oon joulunvietossa miehen sukulaisissa, ei ehdi kuin vilkaista tänne ja listan päivittäminenkin on puhelimella turhan kömpelöä.

Ootte kuitenki mielessä ja toivon joululahjaa meille kaikille, tai ainakin uuden vuoden yllätystä :rolleyes:
 
SUNNUNTAI 25.12.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

zammakko (42)...............1................... 51/25-40
Levari (38)....................1.......................38/27-33
Roxanne (42)..................1................... 36/29
Minzi (39) ......................3..................... 30/26-29
Kasenja (40) ..................2.................... 28/26-29
Hupsu Haave (42)............1................... 28/28
Iid@ (44).......................2.................... 17/26-28
bugsy (46) ......................?.................. 11/28-30
Luppana76 (40)..............7................... 11/28
Jimima (44).....................2................... 6/28-30

Hoidoissa olevat:

Mamma vaan (44)............3......lahjasoluhoito 1/17

Piinailupäivät:
Roxanne..................... pp 13
Kasenja......................dpo13
Hupsu Haave.............. pp 10
Minzi..........................dpo?
zammakko...................dpo?


Plussanneet:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74 (41)..............-02/2016
Fazerina74 (41).........-02/2016
Truuly (38) ................-03/2016
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016

Taustailijat:
Virkki (40)
Pözzi (38)
Molly
Kalabaliikki
Vieläkömeillelapsi (40)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Täältä joulunvietosta vaan pikainen kommentti HH:lle: mä olen testannut ihan normaaleilla liuskatesteillä, joiden herkkyys on 25 yksikköä. Dpo11 sain tosi haalean haamun eli silloin hcg oli varmaan just ja just tuon 25:n verran. 3 päivää myöhemmin verikokeen arvo oli 98 ja silloinkin tikussa vielä aika haalea viiva, ei läheskään kontrolliviivan vahvuinen. Toivottavasti siellä ei ole vielä menkat alkaneet ja saat parhaan mahdollisen joululahjan vaikkakin sitten hieman myöhässä! :)

Oli muuten vähän haasteita suvun joulupöydässä, kun tarjolla oli graavilohta, silakoita, maksapateeta ja viiniä. Raskaudesta en todellakaan halunnut vielä kertoa, joten vähän ihmetystä saattoi herättää, kun aiemmat herkkuni ei yhtäkkiä kelvanneetkaan... :rolleyes: Mutta jotenkin onnistuin luovimaan.

Ihanaa joulun jatkoa kaikille palstalaisille! :love:
 
Hyvää Tapaninpäivän huomenta kanaset.

Hyppään tälläkin kertaa suoraan omaan napaan :oops:
Täällä on omituiset menkkajomotukset, mutta ei vuotoa.
Ajattelin aamulla, että pakko se testi on tehdä, turha enää vatvoa. Ja negaahan se näytti, ensimmäiset kolme minuuttia. Sitten siihen piirtyi aivan hailakka haamu jossain kohtaa, kuitenkin viiden minuutin sisällä. Yritin ottaa kuvaa, mutta viiva on niin haamujen esiäiti, ettei siitä meinaa saada kuvaakaan vielä.



Otin ekat kaksi kuvaa testiaikana 5 minuutin sisällä, niissä ei kutienkaan näy mitään. Tuon otin pari tuntia myöhemmin, kun kääntelin ja vääntelin ja otin kuvia salamalla ja ilman. En ole ikinä ennen saanut tikkuun yhtään mitään! Niin ja nämä testit on ihan vain Prismasta joku Pregcheck. Muistin että viimeksi nämä olisivat olleet sellaiset muovitikut, mutta eihän nää olleetkaan kuin tällaiset liuskat vain. Ja olen netistä löytänyt kommenttia, etteivät ilmeisesti kovin herkästi näytä viivaa tai ainakaan tummaa viivaa.

Luulin että tässä vaiheessa viiva olisi jo suht selvä, jos on ollakseen. Eli tänään pitäisi alkaa menkat. Mutta olen täällä hieman positiivisin mielin nyt, ainakin jotain on tapahtunut. Keskiviikkona verikoe ja pitäisi tavata sukulaisia. Täytyy tosiaan keksiä selitykset verikokeelle ja juomattomuudelle. Varmaankin mulla on nyt lääkekuuri päällä. :DVaikka noille hepuille mieheni on myös puhunut tästä asiasta n. puoli vuotta sitten, aikana ennen hoitoja.

Hyvää joulun jatkoa tänne. Ja anteeksi vielä omanapainen tilitys. Sallinette sen, kun on pääkoppa hieman sekaisin näin 15 vuoden yrittämisen jälkeen :unsure:.
 
HH, kyllä mä näen siinä viivan. Nyt jännätään suakin! Ihanaa! Sulla on kyllä ollut pitkä odotusaika, joten olet viivasi ansainnut. (y)

Mikä olo Roxannella?

Zammakko ja Levari, joko uusi kierto alkoi?

Jimima, loppuiko vuoto? Miten voit?

ON: täällä on maha turpeena joulun syömisistä. Miten ihminen ei opi syömään maltillisesti? Uusi kierto on ilmeisesti pian alkamassa, koska yöllä ei uni riitä, vaan valvotuttaa. Mietin jo, uskaltaisinko kokeilla yhden kierron omin päin estradot-laastareita? Limakalvoa mulla ei varmaan ole yhtään ja haluaisin kokeilla, kasvaisiko se yhtään laastareiden avulla. Ärsyttää odotella vielä parit kuukautiset ennen uuden hoidonjakson alkamista, joka alkaa niillä laastareilla! Onko kenelläkään kokemusta näistä?
 
Pikaiset onnittelut roxsulle ja hh.lle <3 nyt vaan isosti vauva liimaa matkaan :love: jotenkin yyber ihanaa kun vuosien tahkoamisen jälkeen se ensimmäinen nyytti näyttää vihreetä valoa(y) ONNEA ONNEA....

Meille muillekkin tuokoon vuosi 2017 sen plussan testiin ja nyytin kainaloon:love:
 
Onnea HH! Näyttää viivalta. Oletteko todella yrittäneet 15 vuotta vai pitikö olla 1,5 vuotta? Pitkä aika joka tapauksessa. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Jimimalle voimia.

Tervetuloa Levari ja Vieläkömeillelapsi.
 
Mitäs Roxannelle kuuluu? Hyvä vain olla murehtimatta. Ei tässä varmaan millekään mitään voi. Kaikki tapahtuu kuten tarkoitettu on. En ainakaan usko, että itse näihin ihan hirveän paljon voi vaikuttaa. Uskoisin, että kaikki on tällä hetkellä kiinni alkion laadusta ja kehittymisestä. Tietysti kannattaa omat elämäntavat pitää mahdollisimman hyvinä. (y)

Entä Vieläkömeillelapsi? Mites siellä menee?

Levari
Tervetuloa vaan vielä näin vähän myöhässä.
Ymmärsinkö oikein, että olet vasta ihan hiljattain lopettanut pillerit? Ajattelin vain, että siinähän voi jonkun aikaa kestää, että kroppa toipuu tuosta ja palautuu normaaliin. Mutta eikös ole joku tilasto tai tutkimus tuosta, että nuo muutamat kuukaudet pillereiden jälkeen on jotenkin hedelmällistä aikaa ja usein tärppi käy siinä. Näin ainakin muistelen lukeneeni jostain.

Jimima
Kiitos tuosta ed. sivun kuvauksesta. Hyvä että näistäkin uskalletaan kirjoitella ja saa purkaa kaikki omituiset jutut pois omasta päästä. Minä nimittäin edellisessä hoitokierrossa ihmettelin, kun tuli sellainen valtava (useita senttejä) ja hieman kiinteähkökin hyytymä yhtenä päivänä. En ole ikinä sellaista nähnyt. Ronkin sitä kanssa vähän paperilla uteliaana, mutta en sitten kuitenkaan uskonut sen olevan mitään ja heitin siteen mukana roskiin. Tiedä sitten olisiko kuitenkin ollut jotain alkua vai olisiko vain hormoneiden turvottamaa limakalvoa. Ainakin menkat oli pidemmät kuin ikinä, melkein yli viikon.
Tsemppiä vaan yritykseen, kyllä se kultamuna sieltä vielä tulee.

Molly3
Taitaa se tosiaan olla niin, että uuden vuoden kuohari jää nyt juomatta. Ellen sitten osta alkoholitonta. En viitsi riskeerata nyt yhtään tässä vaiheessa, kun kaikki tärkeät elimet on kehittymässä, jos mitään siis on kasvamassa masussa.
Toivotaan, että teidänkin jouluihme onnistuu. (y)

Virkille malttia odotella tulevia hoitoja. Varmaan kannattaa kuitenkin vähän sitä limakalvoa yrittää kasvatella? Minulla ei valitettavasti kokemusta noista laastareista. Mutta yhden jutun tajusin tässä näiden kahden hoidon aikana, eli limis oli kierron loppupuolella 11 mm tuossa välikierrossakin ja samaa se näytti nyt siirtopäivänä kakkoshoidossa. Eli en tiedä, onko minulla vaikuttanut nuo hormonit mitenkään limiksen paksuuteen.
Mutta koska mulla on näitä limakalvo-ongelmia muualla (kurkku & nenä) olen aina yrittänyt pitää hyvää huolta limakalvoistani. Joten kai tuo on mennyt siinä samalla sitten. Minullahan siis vaikuttaa maitotuotteet ja näemmä viljatkin kurkun ja nenän limakalvoihin. Sen opin tässä toisen hoitojakson aikana. Eli paljon paremmassa kunnossa minulla pysyy nämä ylähengitysteiden limakalvot, kun välttää viljaa ja maitoa. En nyt oikein tiedä, mitä tällä halusin sanoa, mutta sanoinpa nyt kuitenkin. :oops:

Luppanalle myös kärsivällisyyttä hoidon aloittamisen odotteluun. :love:

Pözzi
Kyyllä se luku oikein oli. :eek: Mä oon tällainen hidas hämäläinen, enkä ole liikkeissäni kovin nopea. Pillerit jätin 2001 pois, mutta ei me nyt varsinaisesti yritetty silloin. Jätin pillerit, kun ikää tuli ja tupakoin (lopettanut n. 10 vuotta sitten) ja minua nuorempi tupakoimaton kaverini sai veritulpan samoilla pillereillä. En keksinyt muutakaan ehkäisyä silloin, niin mentiin aluksi "varmojen päivien" mukaan. Jossain vaiheessa huomasin, ettei mitään tapahdu, vaikka vähän vahinkojakin kävisi. Sitten huomasin, että mitään ei tapahdu, vaikka tikuttaa oviksen ja yrittää just oikeana päivänä.
Sitten olen kokeillut kaikki kikkakolmoset greippimehusta alkaen, eikä mitään tapahtunut siltikään. Sitten tilasimme hedelmällisyystestit kotiin ja vasta niiden tulosten jälkeen yritimme julkiselle. Olin liian vanha jo. (Mies sai kaksi negaa tulokseksi, eli alle 20 milj. siittiötä)

Pähkäilin tässä välissä lapsen haluamista, että haluanko todella vai en. Miehelle asia ei ollut niin tärkeä, olisi voinut jatkaa myös lapsettomana. En oikein tullut mihinkään tulokseen ja 43-vuotissyntymäpäivä läheni, joten ajattelin että kohtalo saa päättää. (Kuten zammakolla, ei minullakaan ole ollut mitään ns. vauvakuumetta.) Päätimme katsoa onnistuuko hoito vai ei, että se sitten ratkaisisi asian. Sitten päätimme hakeutua yksityiselle. Sitten tuli kriisi suhteeseen ja melkein erosimme. Eli tuosta päätöksestä meni vielä 10 kuukautta ennen kuin päästiin yksityiselle klinikalle. Mutta sitten alkoikin tapahtua vauhdilla. Ja ensikäynnistä n. 3 kk:n päästä olen saanut ensimmäistä kertaa tikkuun mitään.

Ensimmäisessä hoidossa kaikki ei mennyt ihan putkeen ja se jäi vähän harmittamaan. Halusin kokeilla tuon kakkoshoidonkin, että saisin ainakin omat virheeni korjata siinä. Kaikki sujui hyvin tässä hoidossa ja tämän olisin jättänyt viimeiseksi hoidoksi. Luulen, että tästä ei enää olisi ollut parannettavaa, vaan seuraava hoito olisi jopa voinut mennä huonommin.

Niin että välillä pistää huvittamaan nämä jotkut ketjut täälläkin, kuten kauan plussaa odottaneet (yli 1 v.) tuntuu, etten oikein kuulu sellaiseenkaan ketjuun. En oikein osaa suhtautua niihin mitenkään. :oops: Lähinnä on sellainen olo ollut, että olen toivoton tapaus ja kuulun siihen 20 %...

ON:

Nyt on jänskät paikat. Menkat ei ole alkaneet vieläkään ja nyt ne menkkaoireetkin on melkein poissa. Välillä on vain kramppeja mahassa, aika kivuliaitakin. Niitä on myös tuolla sivuilla, eli olisiko munasarjojen kohdalla (toivottavasti ne ultrataan ar-ultrassa, jos sinne asti päästään). Liekö keltarauhasesta johtuvaa? Vähän sellainen olo, että jokainen vessakäynti jännittää/pelottaa. Mulla oli ne kaksi testiä, enkä ole käynyt kaupassa tässä välissä. Eli säästin viimeisen testin huomiselle, että näkee vähän varmemmin, olisiko viiva vahvistunut.

Olen ahkerasti nyt nappaillut foolihappotabletin aamulla sekä monivitamiinin illalla. Nyt olisi kaiketi se aika, jolloin tuota erityisesti tarvitaan, jos siis on raskaana.

Niin joo, mähän join jouluaattona kaksi siideriä (0,5 dl) ja yhden glögin, jossa tilkka punaviiniä. Se oli dpo 12. Olin melko varma, että hoito ei onnistunut tälläkään kertaa ja murehdin, että koska niitä kahta pakastealkiota ehtii ja pystyy siirtämään. Että jos vähääkään venyy, niin olen jo 44-vuotias, kun mahdollinen lapsi syntyy! Mutta en aio noista juomisista murhetta kantaa, ne meni niin pitkällä aikavälillä (15-23) että ei varmaankaan ollut enempää kuin yksi alkoholiannos kerrallansa veressä. Mutta noin muuten jouluna pysyin aika hyvin kohtuudessa. Silti vatsa tuntuu turvonneelta, varsinkin alavatsa. Ihan kuin siellä olisi tennispallo tai jotain. Sängystä nousukin ollut hankalaa/kivuliasta väillä. Ja mä kun niin kuvittelin, että treenaisin vatsalihaksiani koko raskauden ajan, jos ikinä raskaudun! :unsure:

Mutta olen silti ihan tyytyväinen, etten testannut jouluna. Tuo viiva oli niin hailakka dpo 14, että olisi saattanut olla nega vielä jouluna ja sitten joulu olisi ollut pilalla. Ja olisin saattanut jopa juoda enemmänkin (mulle jäi vielä kolme siideriä :rolleyes:). Ja tuon testin ohjeissa on, että aikaisintaan sinä päivänä, kun kuukautisten pitäisi alkaa ja toisessa kohdassa lukee, että aikaisintaan, kun kuukautisen päivän myöhässä.

Btw. Kai te ootte käynyt kurkkimassa näitä?
http://www.countdowntopregnancy.com/dpo/iam.php?dpo=15

Sitten tuli mieleeni vielä sellainen asia, jonka halusin teille kertoa, jos jotakuta sattuu kiinnostamaan. Niin ekassa tuloksettomassa hoidossa ihan siellä loppupuolella pari päivää ennen menkkoja, oli ihan mielettömiä yöhikoilupuuskia. Lakanat oli parina yönä ihan märät ja ne piti vaihtaa. :-D Nyt ei ollut tässä hoidossa noita. En tiedä, olisiko tuollaista sitten vaihdevuosissa?! :giggle:

Kyl se on nyt arki kohdattava taas ja aloitettava työnteko. Tärppionnea tänne kaikille.
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa, Hupsu Haave, kyllä sulla selvästi viivanalkua näkyy! :) Onnea siitä! Nyt vaan toivotaan hirmuisesti, että viiva lähtisi vahvistumaan.

Täältäkin tulee nyt kovin omanapainen tilitys. Olin siis joulun ajan testaamatta muissa maisemissa ja ihan hyvällä mielin. Paitsi sitten tapaninpäivän aamuna alkoi pelottaa, kun tiesin että illalla kotiin palattua pitää taas testata... Ja valitettavasti se pelko oli ihan aiheellinen. Kyllä mun viivat on valitettavasti haalistuneet viime viikosta. :( Edelleen tikuissa näkyy jotain punaista, mutta kyllä näillä päivillä pitäisi jo vanhemmat viivat olla, se on selvä. Joten mun jouluihmeeni taisi olla tässä ja peli menetetty. :cry::cry:

Palailen kommentoimaan teille muille kunhan tästä pahimmasta pettymyksestä selviän.
 
Ihanaa, Hupsu Haave, kyllä sulla selvästi viivanalkua näkyy! :) Onnea siitä! Nyt vaan toivotaan hirmuisesti, että viiva lähtisi vahvistumaan.

Täältäkin tulee nyt kovin omanapainen tilitys. Olin siis joulun ajan testaamatta muissa maisemissa ja ihan hyvällä mielin. Paitsi sitten tapaninpäivän aamuna alkoi pelottaa, kun tiesin että illalla kotiin palattua pitää taas testata... Ja valitettavasti se pelko oli ihan aiheellinen. Kyllä mun viivat on valitettavasti haalistuneet viime viikosta. :( Edelleen tikuissa näkyy jotain punaista, mutta kyllä näillä päivillä pitäisi jo vanhemmat viivat olla, se on selvä. Joten mun jouluihmeeni taisi olla tässä ja peli menetetty. :cry::cry:

Palailen kommentoimaan teille muille kunhan tästä pahimmasta pettymyksestä selviän.
:cry: Niin epäreilua... Miksi miksi miksi :( voimia *iso halaus*
 
Roxanne,
Ei oo totta (n):cry:, miten voi elämä olla näin epäreilu. Eikö sulla vielä verikokeessa ollut kaikki hyvin ja mallillaan? Voikohan olla jotain sellaista häikkää, että testit ei näyttäisi pissasta oikein? Ja kannattaisiko toista veritestiä vielä tehdä ennen kuin luopuu toivosta?
Voimia ja jaksamista sinne.

Minä täällä sitten aloin panikoimaan tuota hailuraani. Muistin, että mulla on ne kaksi ovulaatiotestiä laatikonpohjalla turhina, niille ei enää tosiaan käyttöä ole. Vanhenisivat muutenkin maaliskuussa. Tein sitten yhden tänään päiväpissasta, pidättelin kyllä jokusen tunnin. Herkkyys on luokkaa 20 yks ja ne on Sofin ovulaatiotestipuikkoja (herkkiä). Netistä luin, että muutkin on näillä testailleet raskautta. Tässä tulokset:




Nyt on kyllä taas pitkä odotus huomiseen. Mahdankohan saada untakaan yöllä ollenkaan... :unsure: Yleensä tällaisissa stressaavissa tilanteissa menetän aina yöuneni. Kuinkahan nopeasti siitä veritestistä saa kuulla tuloksen? Nythän on vielä meillä klinikkakin joulutauolla, että avaavat vasta tammikuussa ovensa. Eikä kukaan muutenkaan tässä vaiheessa osaisi sanoa tai tehdä juuta eikä jaata. :confused: Ei voi muuta kuin odotella. Ja odottavan aikahan on pitkä. :unsure:
 
Pahoittelut, Roxanne. :cry:

Mitä Kasenjalle kuuluu? Oletko testannut? Entä Minzi? Ja onko Zammakolla muutosta tilanteessa?

Tylsää, että täällä on hiljaisempaa nyt kun klinikat ovat joulutauolla.

Kuulimme jouluna, että lapsemme saavat serkun kesällä. Olemme jo odottaneetkin tätä ja olen siitä iloinen, mutta silti olen samalla vähän surullinen, kun ajattelen, että serkuksille olisi tullut vain kuukauden ikäero, jos en olisi saanut keskenmenoa. En ole näköjään siitä vielä täysin toipunut. No, nyt pääsen piinailemaan ensimmäistä kerran km:n jälkeen. Ovis on tänään ja hyödynnetty eilen illalla.
 
Pözzi täältä lisätietoa
https://www.kotitesti.fi/info/ovulaatiotesti-info/18/

"
Ovulaatiotesti raskaustestinä

LH ja HCG ovat lähes identtiset hormonit. Ne ovat molemmat rakenteeltaan glykoproteiineja jotka koostuvat aminohapoista. Molemmat hormonit sisältävät saman alfaketjun sekä lähes samanlaisen beetaketjun. Niiden toimita on myös hyvin samankaltainen. Tämän takia HCG-ruiskeita käytetään hedelmällisyyshoidoissa. HCG:lla saadaan aikaseksi LH huippua muistuttava hormoni piikki, joka käynnistää ovulaation.

HCG:n ja LH:n ero on beetaketjussa, jossa HCG:n on lopussa noin 30 aminohappoa enemmän. HCG testit ovat kehitetty erityisesti etsimään tätä beetaketjua, jolla hormonit eroavat toisistaan. LH testi tunnistaa beetaketjun alkuosan, eikä loppuosalla ole väliä, joten se näyttää positiivista tulosta molemmille hormoneille.

Ovulaatiotestit eivät tyypillisesti ole yhtä herkkiä kuin raskaustestit, vaikka herkkyyksissä onkin iso kirjo. Ovulaatiotestejä on markkinoilla 20-50miu/ml ja raskaustestejä 10-40miu/ml. Positiivisen tuloksen saa ensimmäisenä herkimmällä testillä. Kannattaa tarkistaa käytettyjen testien herkkyys.

Raskaana ollessa herkempi ovulaatiotesti näyttää ensin positiivisen tuloksen kuin epäherkempi raskaustesti.

Raskaus näkyy testeillä munasolun kohtuun kiinnittymisen jälkeen, jolloin HCG:n tuotanto alkaa ja nousee tasolle jossa se on mahdollista havaita. Tämä on aikaisintaan muutama päivä ennen kuukautisten odotettua alkamisajankohtaa, mutta on hyvin yksilöllistä. Munasolu kiinnittyy kohtuun noin 7 päivää hedelmöittymisen jälkeen. Ovulaatiotesti ei jää positiiviseksi LH huipun jälkeen vaikka raskaus olisikin alkanut. Tulos on ovulaatiotestillä negatiivinen LH huipun jälkeen ennen kuin munasolu kiinnittyy ja istukka alkaa tuottamaan HCG hormonia riittävän määrän havaittavaksi.

Loppujen lopuksi positiivinen tulos raskaustestillä tarkoittaa sitä, että on raskaana. Positiivinen tulos ovulaatiotestilla tarkoittaa että ovulaatio on lähenemässä tai että on raskaana. Ovulaatiotesti voi olla negatiivinen vaikka olisi raskaana. Positiivisen raskaustestin jälkeen ei ole enää epäselvyyttä asiassa; Positiivinen ovulaatiotesti voi antaa vihjeen kuinka asian laita saattaa olla, mutta se ei anna varmaa vastausta vaan raskaustesti on syytä tehdä."

Juu ja huomenna aamulla teen viimeisen raskaustestin. Iltapäivällä aika verikokeeseen, jolloin selviää vähän paremmin asioita. Täytynee ostaa samalla vähän lisää noita testejä, että voi jatkossakin seurata tilannetta. Häipyyköhän tuo viiva testistä, jos jotain tulee? (Kuten keskenmeno tms.)
 
Hei kaikille. Pahoittelut huonoja uutisia saaneille ja samalla tsemppiä. Seuraava kerta voikin onnistua. ❤

Täällä on nyt rv 12+3 menossa. Nipt testin tulokset tuli ja ne olivat kunnossa. Myös nt ultrassa ei näkynyt mitään poikkeavaa ja turvotus oli 1.5 mm joten lupaavalta näyttää. Pahoinvointi on valtavaa. Mitään ei tee mieli eikä oikein mikään muu kuin puuro pysy sisällä.

Sellaisille jotka eivät tiedä taustaani voisin lyhyesti kerrata sen ihan vaan tsempiksi että näinkin voi käydä.

Olen 44 v ja neljättä lasta yritettiin. Puoleen vuoteen ei tapahtunut mitään. Hormonikokeissa AMH ja FSH arvot olivat hyvät. Lääkärit houkuttelivat ivf hoitoa mutta johtuen asuinmaastani en siihen tässä massa ollut valmis. Täällä on laissa kielletty alkioiden pakastaminen.

Pyysin lääkäriltä clomeja. Hiukan huvittuneena ne kirjoitti ja ekasta kierrosta tärppäsi.

Ihan helppoa ei ole ollut. Paitsi ihan järkky pahoinvointi oli myös verenvuotoa rv 9 ja kipuja... Ja hirveät pelot tietty. Mutta nyt tilanne näyttää lupaavalle.

Kauheasti tsemppiä kaikille ja kiitos kaikesta tuesta jota olette antaneet ❤
 

Yhteistyössä