40+ so what wol.13

Ensimmäinen käynti takana, ja eihän siellä tietenkään mitään päätöksiä tehty tai muutakaan varmaa, kun kaikki testit pitää tehdä ensin :)

Lääkäri vaikutti mukavalta ja on siis lapsettomuusspesialisti, mun mies oli sitä selvittänyt etukäteen, että mikäs tämä on miehiään. Mun ikä oli puheena tietenkin, sehän tässä on suurin tekijä miksi ei onnistuis... Käski olla positiivinen mutta realisti, no onneksi ei tuon ihmeempää vaatinut :ROFLMAO:

Testeihin käy siis tieni seuraavaksi, nippu verikokeita ja ultra pitää käydä teettämässä tunnin matkan päässä, kun eihän täällä meidän korvessa mtn ole. Ja klinikalla on vaan vastaanotot eikä mitään fasiliteetteja tuollaiseen. Soitan kohta josko vaikka pääsis heti tänään.

Veritesteissä siis:
Verenkuva, veriryhmä ja vasta-aineet, hepatiitti, HIV, vihurirokko, vesirokko, syfilis, D-vitamiinitaso, AMH, FSH sekä kromosomitestejä.

Sitä vähän ihmettelin, kun mulla on jo kiertopäivä 11 niin onko tuosta FSH:n mittaamisesta mitään hyötyä, kun joka paikassa sanotaan, että alkukierrosta. Toisaalta, saadaan ainakin nuo muut tehtyä, kun niissä ei ole kait niin väliä kiertopäivällä. Kun mun kierrolla, mistä sen tietää milloin se seuraava alkais :confused: Ottakoot siitä uuden sitten jos haluuvat.

Ja mies käy antaan oman pikku näytteensä ja tuubin verta, ja siinäpä se sen osuus olikin :mad::LOL:

Testitulosten jälkeen on sitten uusi käynti, ja puhutaan mahdollisuuksista ja suunnitelmista ja hinnoista.

Summa summarum, mitään varsinaisia suunnitelmia ei vielä ole, mutta tiedetään miten tässä lähdetään liikkeelle. Oon käyntiin myös sillai tyytyväinen, että sen jälkeen meillä oli miehen kans hyvä keskustelu siitä, että mitä tämä projekti meille kenties tulee olemaan, ja mitä tapahtuu sitten jos onnistutaan/ ei onnistuta.

Ja just testasin vilkkuvan hymynaamanki, eli luomuyritys jatkuu! Mies ehti lähtee töihin, mutta illalla tiedossa toimintaa :cool: Vähän varhain alkoi, mutta toisaalta raskautumiskierrossa kesällä mulla vilkutti viikon ennen ku tuli pysyvä hymiö.
 
Ruokiksella taas täällä piipahtamassa..

Asuinpaikoista ollut puhetta. Minä asunut lasten ollessa pieniä niin Helsingin kantakaupungin laidalla kuin keskellä metsääkin n.10 km päässä palveluista. Tällä hetkellä asutaan pienen kunnan kirkonkylässä okt:ssa. Tykkään todella paljon kun pääsee jalkaisin kauppaan jne, lapsilla kävelymatka niin kouluun, eskariin kuin harrastuksiinkin. Aiemmin asuttiin täällä parin km päässä keskustasta mikä toimi myös, matka taittui nopsaan niin kävellen kuin pyörillä. Itse painotan asumisasioissa omaa viihtyvyyttä sekä arjen sujuvuutta. Kaupungissa sujuvaa joukkoliikennettä, hyvää lähikauppaa sekä puistoa yms missä kuitenkin tulee lapsen kanssa vietettyä aikaansa. Itsellä sukulaiset aina asuneet kaukana, eikä tukiverkkoja ole, joten tuohon en niin osaa ottaa kantaa. Aiemmin Helsingissä liikuttiin yleisillä eksän vanhempien luokse, hyvin toimi rattaiden ja useammankin lapsen kanssa kuten varmaan isoimmissa kaupungeissa muuallakin. Asuinympäristö ollut välillä rauhattomampikin mutta itseä ei se ole haitannut, elämänkirjo saa mielestäni näkyä. Jotenkin olen näissä asioissa kuunnellut sisintäni ja sitä missä viihdyn, fiinimpikään asuinalue ei ole mukava jos siellä ei viihdy. Jokaisella on ne omat tarpeensa ja pitää tehdä niin kuin omalle perheelle sopii, ei miten ympärillä yleensä tehdään. Tarkoitan että meitä esim.kritisoitiin kun jäätiin kerrostalokolmioon kahden lapsen ja ison koiran kanssa, ei hankittu autoa jne. (Ja pidettiin lapset kotona eskariin asti) Alue oli meille sopiva ja elämä siellä, silloin ei ollut tarvetta uudelle okt:lle, Volvolle yms. Vähän sekavaa selitystä mut jokainen tyylillään.

Hh taisi kysellä onko eka hoito. Yritettiin oliko loka-marraskuussa mutta jätettiin hoito kesken kun ei kasvanut kuin yksi follikkeli. Eli kasvateltiin mutta ei menty punktioon asti. Hyvältä kuulostaa nuo hajut sinun nenässä, itsellä ollut sama raskausoire. Tsemppiä jatkoon!

Luppanan kanssa samoissa mennään, peukut pystyssä ja hyvältä kuulostaa jo sinun nollaultran näkymät (y)

Zammakko lähtenyt myös tälle tielle hoitojen maailmaan, oikein paljon onnea matkaan teille (y)

Oli muitakin kenelle kommentoida, mutta ens kerralla sitten.

Omaa napaa, kp3 alkoi Letrozol 3 x 2,5 mg päivittäin. Bemfola 375iu menee kp 3, 5 ja 7, kp 8 eli maanantaina eka seurantaultra. Arpoivat otetaanko Bemfola joka päivälle vai Letrojen rinnalle, lekuri sitä mieltä että tämmöisissä surkeissa tapauksissa kuin minä, ei ole näyttöä että Bemfola tekisi mitään mitä Letrot eivät. Omasta pussista kun kaikki vielä menee niin kokeillaan nyt näin. Nollaultrassa näkyi 2 follia vasemmalla, oikealla ei mitään. Mutta kuulemma voi tilanne muuttua vielä. Ihana lääkäri, kyselin esim. alkoholin käytöstä, punaviinin ystävä kun olen. Oli sitä mieltä että lasi viiniä tekee vain hyvää, kehoitti ottamaan rinnalle vielä rivin tummaa suklaata.

Ihanaa viikonloppua Kanaset :love:
 
Ruokiksella taas täällä piipahtamassa..

Asuinpaikoista ollut puhetta. Minä asunut lasten ollessa pieniä niin Helsingin kantakaupungin laidalla kuin keskellä metsääkin n.10 km päässä palveluista. Tällä hetkellä asutaan pienen kunnan kirkonkylässä okt:ssa. Tykkään todella paljon kun pääsee jalkaisin kauppaan jne, lapsilla kävelymatka niin kouluun, eskariin kuin harrastuksiinkin. Aiemmin asuttiin täällä parin km päässä keskustasta mikä toimi myös, matka taittui nopsaan niin kävellen kuin pyörillä. Itse painotan asumisasioissa omaa viihtyvyyttä sekä arjen sujuvuutta. Kaupungissa sujuvaa joukkoliikennettä, hyvää lähikauppaa sekä puistoa yms missä kuitenkin tulee lapsen kanssa vietettyä aikaansa. Itsellä sukulaiset aina asuneet kaukana, eikä tukiverkkoja ole, joten tuohon en niin osaa ottaa kantaa. Aiemmin Helsingissä liikuttiin yleisillä eksän vanhempien luokse, hyvin toimi rattaiden ja useammankin lapsen kanssa kuten varmaan isoimmissa kaupungeissa muuallakin. Asuinympäristö ollut välillä rauhattomampikin mutta itseä ei se ole haitannut, elämänkirjo saa mielestäni näkyä. Jotenkin olen näissä asioissa kuunnellut sisintäni ja sitä missä viihdyn, fiinimpikään asuinalue ei ole mukava jos siellä ei viihdy. Jokaisella on ne omat tarpeensa ja pitää tehdä niin kuin omalle perheelle sopii, ei miten ympärillä yleensä tehdään. Tarkoitan että meitä esim.kritisoitiin kun jäätiin kerrostalokolmioon kahden lapsen ja ison koiran kanssa, ei hankittu autoa jne. (Ja pidettiin lapset kotona eskariin asti) Alue oli meille sopiva ja elämä siellä, silloin ei ollut tarvetta uudelle okt:lle, Volvolle yms. Vähän sekavaa selitystä mut jokainen tyylillään.

Hh taisi kysellä onko eka hoito. Yritettiin oliko loka-marraskuussa mutta jätettiin hoito kesken kun ei kasvanut kuin yksi follikkeli. Eli kasvateltiin mutta ei menty punktioon asti. Hyvältä kuulostaa nuo hajut sinun nenässä, itsellä ollut sama raskausoire. Tsemppiä jatkoon!

Luppanan kanssa samoissa mennään, peukut pystyssä ja hyvältä kuulostaa jo sinun nollaultran näkymät (y)

Zammakko lähtenyt myös tälle tielle hoitojen maailmaan, oikein paljon onnea matkaan teille (y)

Oli muitakin kenelle kommentoida, mutta ens kerralla sitten.

Omaa napaa, kp3 alkoi Letrozol 3 x 2,5 mg päivittäin. Bemfola 375iu menee kp 3, 5 ja 7, kp 8 eli maanantaina eka seurantaultra. Arpoivat otetaanko Bemfola joka päivälle vai Letrojen rinnalle, lekuri sitä mieltä että tämmöisissä surkeissa tapauksissa kuin minä, ei ole näyttöä että Bemfola tekisi mitään mitä Letrot eivät. Omasta pussista kun kaikki vielä menee niin kokeillaan nyt näin. Nollaultrassa näkyi 2 follia vasemmalla, oikealla ei mitään. Mutta kuulemma voi tilanne muuttua vielä. Ihana lääkäri, kyselin esim. alkoholin käytöstä, punaviinin ystävä kun olen. Oli sitä mieltä että lasi viiniä tekee vain hyvää, kehoitti ottamaan rinnalle vielä rivin tummaa suklaata.

Ihanaa viikonloppua Kanaset :love:
Kuulostaa melkein minun hoito muodolta sulla letrot ja mulla clomit "ajaa samaa asiaa... Ja sulla bemfola ja mulla Menopur nekin ajaa saman asia mullahan clomit on kp2-10 1x50mg ja Menopur tulee rinnalle kp 7&9 ja jatkot kuulen maanantaina. Tehdäänkö sulle kuitenkin tuoresiirto jos tulee siirrettävää? Mullehan ei tehdä.. Ei kuulemma tässä minun hoitomuodossa koskaan tehdä.... Mulla taas oli vasenpuoli tyhjää täynnä mutta oikealla puolella oli ne 4alkua.... Nyt hirveesti molemmille tsemppiä että näillä meijän "surkeilla"munis saaleilla saatas se + testiin...
 
Virkki,
Maanantaina mennään ultraan, raskauviikot olisi kaiketi 7+0 tuossa kohtaa. Mutta täytyy myöntää, että olen todella onneton näiden päivien ja viikkojen kanssa, että voi olla toisinkin. Ja voihan kiinnittyminen mulla olla kestänyt muutaman päivän, kun oli niin hailua viivaa alkuun. Mahdollisuus olisi kaiketi nähdä sykkiikö sydän, tai niin olen netistä lukenut, muuten ei kokemusta. Kyllä kohta meinaa iskeä pelko ja paniikki, että löytyykö sieltä mitään, kun on niin oireeton olo taas.
Tsemppiä sinulle mietintöihin hoidoista. Eiköhän ne ratkaisut sieltä tipahtele kuin itsestään, kun aika on oikea.

Roxanne,
Mun on pitänytkin jo kysyä sulta, en ole varma olenko jo kysynyt, mutta onko sulla koskaan koitettu Menopuria? Olen ollut lukevinani netistä, että sitä käytettäisiin jkv tällaisilla vanhemmilla leideillä. Että se ei ehkä tekisi niin paljoa soluja kuin vaikka gonal-f, mutta että laatu olisi parempi. Siinä on useampaa hormonia kuin näissä toisissa ja siksi sen kaiketi käsittääkseni pitäisi tehdä parempaa laatua. Minullahan on kokemusta vain tuosta, joten en oikein osaa ottaa kantaa muihin tai niiden toimivuuteen. Se saattaa olla kalliimpi kuin muut, mutta eihän sillä ole väliä sitten kun lääkekatto täynnä.

Mulla muuten kävi sen menopurin ja lyhyen kaavan kanssa siten, että kun annos oli liian pieni (omasta mielestä, emme ole keskustelleet tästä lääkärin kanssa) niin soluja pääsi valikoitumaan ja yksi oli isompi kuin muut. Mutta kun annos nostettiin maksimiin, niin teki tasakokoista eikä määräkään mielestäni huonoksi jäänyt (11 munasolua). Kato kävi vain sitten epäonnisesti tällä kertaa hedelmöitymisessä.

Hieno homma, että kohtu kunnossa ja pääsee kohti uusia yrityksiä. Follejakin hyvin! (y)

Zammakko,
Kylläpä otetaan verikokeita :rolleyes:. Montakohan putkiloa joudutaan ottamaan, jos nuo kaikki samalla kertaa otetaan?! Onko sulla tietoa kilppariarvoistasi? Niitä ei tuossa ollenkaan katsottu.
Hyvä että tykkäsit lääkäristä, se on tärkeä asia tässä hommassa.

Ja arvaapa meinaanko joskus suuttua täällä, kun mies valittaa kuinka kamalia nämä hoidot ovat olleet hänelle. o_O

Ei muuta kuin peittoa heiluttelemaan hymynaaman johdosta. :love:

Molly3,

Kiitos asuinpaikkavastauksesta. Niistä on oikeasti hyötyä ollut, kun lukee muiden ajatuksia, ettei tarvitse vain yksin omassa päässä pähkäillä, varsinkin vailla kokemusta lapsiperhearjesta.

Luinkin eilen illalla taas taaksepäin juttuja, kun ei meinaa muistaa kaikkea ja huomasinkin, että olit tosiaan sitä yhtä hoitoa jo yrittänyt. Oli varmaan vain oma hoito siinä kohtaa niin sellaisessa vaiheessa, että se vei kaikki ajatukset muualle.

Sulla kyllä mainio lääkäri, jos oikein suklaatakin ohjeistaa syömään! :cool: Mulla taisi olla vähän tiukkiksempi ja taisi sanoa, ettei suositella alkoholia ollenkaan hoidon aikana, mutta eipä tuo minulle nyt mikään ongelma ollut. Vaikkakin molempiin hoitojaksoihin osui jotkut kekkerit ja ekassa join parit siiderit muistaakseni punktion ja siirron välissä. Toisessa hoidossa oli glögijuhlat muutama päivä ennen punktiota ja sielläkin join 3 pientä siideriä. Myös ns. kiinnittymispäivänä ja sen jälkeen join glögiä punaviinillä ja jouluaattona meni kanssa vähän. Mutta nuo oli kaikki ennen kuin menkat oli edes myöhässä. En ole kauhean tiukkapipo näissä asioissa, mutta nyt ensimmäisen 12 viikon aikana en kyllä uskalla juoda pisaraakaan ja lisätä riskejä. Sen jälkeen kesällä esim. saatan harkita lasillista siideriä, jos tämä sinne asti onnistuu jatkumaan.

Ja hajut on jo (valitettavasti?) poistuneet nenästä tänään. :oops:

Mutta kiva jäädä seuraamaan teidän muiden hoitoja Molly ja Luppana ja Roxanne. Ne on kyllä vähän vieraita mulle, mutta siksi niitä onkin niin mielenkiintoista lukea.

ON:

Kuulkaahan kanaset, aikansa kun miettii niin ratkaisut putoilevat kuin itsestään. Keksin vallan mainion kompromissin tuohon asumisalueeseen. Löysin toisen vastaavan alueen Tampereella kuin tämä missä nyt asumme, se sijaitsee vain toisella puolen Tamperetta (Linnainmaa ja koilliskeskus). Siellä on kaikki palvelut, mitä tarvitsemme, ehkä ei ihan niin paljoa kuin täällä nykyisessä, mutta emme täälläkään niitä kaikkia tarvitse. Tuolta pääsee helposti bussilla keskustaan, sairaalaan ja kaiken kukkuraksi tämä on lähempänä niitä harvoja sukulaisia. Heillekin pääsee täältä yhdellä bussilla helposti alle puolessa tunnissa.

Ja koska olen itse tuolta puolen Tamperetta kotoisin, tunnen sieltä paljon enemmän ihmisiä kuin täältä missä nyt asumme. Tiedän jo heti pari tuttua tuosta läheltä, joista toinen on kutsunut minua siellä käymäänkin, mutta se on aina jäänyt. Alan katsella tuolta asuntoja ja sinne todennäköisesti päädymme. Näyttää viihtyisältä alueelta ja siellä pitäisi olla paljon lapsiperheitäkin. Koulut, kaupat, terveysasema yms. löytyy. Mahdollisesti ensin vuokralle ja kun kämpästä on eroon päässyt, niin voi hakea vaikka asumisoikeuskämppää.

Kiitokset kaikille noista vastauksista. On kyllä hyvä kuulla muidenkin ajatuksia näissä asioissa, niin hieman omatkin ajatukset voivat selventyä.
 
  • Tykkää
Reactions: Molly3
PERJANTAI 13.1.2017

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Hupsu Haave (42)............1................... 47/28
Jimima (44).....................2................... 25/28-30
Minzi (40) ......................3..................... 22/26-29
Athina74 (42)..................6.....................19/28-30
Kasenja (40) ..................2.................... 18/26-29
Levari (38)....................1.......................13/27-33
Roxanne (42)..................1................... 13/29
Iid@ (44).......................2.................... 12/26-28
zammakko (42)...............1................... 11/25-40
Luppana76 (40)..............7..................... 5/28
bugsy (46) ......................?.................. 3/28-30

Hoidoissa olevat:

Mamma vaan (44)............3......lahjasoluhoito 1/17

Piinailupäivät:
Hupsu Haave.............. pp 29
Pözzi...........................dpo 18
Athina74......................dpo 5
Kasenja.......................dpo 4


Plussanneet:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74 (41)..............-02/2016
Fazerina74 (41).........-02/2016
Truuly (38) ................-03/2016
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016
Iida-Karoliina...............-12/2016

2017
MirriX (38)..................-01/2017

Taustailijat:
Virkki (40)
Pözzi (38)
Molly3
Kalabaliikki
Vieläkömeillelapsi (40)
Miikkuliina (43)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Eli täällä kp3 ja kohden uutta kiertoa, joulu tärväsi yrityshaaveet, talo täynnä väkeä, joten suosiolla jäi väliin tärppihetket.

Athina kiva kuulla sinustakin ja tervetuloa takaisin! Olette siis päässeet yhteisymmärrykseen tulevasta koitoksesta.
Kyselit geleestä, olen kokeillut sitä aikaisimmissa yrityksissä, ja ainakin tulosta tuli aikaisemmin. Käytin ennen kolmea viimesitä raskautta, joten en tiedä auttoiko oikeasti, vai oliko lumevaikutusta.

Nytkin oli vuosi sitten käytössä, mutta sitten jätin pois, kun tuntui, ettei kannata. En tiedä menettääkö sitten tehonsa,kun pitkässä juoksussa on käytössä. Varmaan hyvä pitää aineesta kuin aineesta vähän väliä, niin kehokin voi olla vastaanottavaisempi. Mutta tämä vain mutua.

Kaikki konstit kannattaa käyttää, eihän mitään menetettävääkään ole. Ja ei nuista geleistä mitään haittaakaan ole, tietenkin jos on allerginen mehiläisille tai kaikille hunajatuotteille jne, niin ehkä sitten ei kannata.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Kalis, mä olen niin innoissani sun puolesta, että ihan kuin itselleni olisi se alkio siirretty! :D Tuo alkiodiagnostiikka on erittäin hyvä ja varteenotettava vaihtoehto meille hieman varttuneimmille kanoille. Tätä saatan miettiä keväällä, vaikka kai muistatte, kuinka vannoin tämän loppuvan viimeisiin siirtoihin! Toivon kaikkein parasta tulosta sinulle!:love:

Luppana, tsemppiä kasvatteluun! Toivotaan, että nämä neljä kasvaisi kiltisti.

HH asuinpaikkavalinta kuulostaa hyvältä! Hyvät yhteydet, kaupat ja luonto lähellä. Kaverit hyvä lisä siellä. Tule maanantaina kertomaan ultrasta!

Mukavaa viikonloppua! Itse aion lepäillä ja liikkua! Ihanaa!
 
SUNNUNTAI 15.1.2017

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Hupsu Haave (42)............1................... 49/28
Jimima (44).....................2................... 27/28-30
Minzi (40) ......................3..................... 24/26-29
Athina74 (42)..................6.....................21/28-30
Kasenja (40) ..................2.................... 20/26-29
Levari (38)....................1.......................15/27-33
Roxanne (42)..................1................... 15/29
Iid@ (44).......................2.................... 14/26-28
zammakko (42)...............1................... 13/25-40
Luppana76 (40)..............7..................... 7/28
bugsy (46) ......................?.................. 5/28-30

Hoidoissa olevat:

Mamma vaan (44)............3......lahjasoluhoito 1/17

Piinailupäivät:
Hupsu Haave...............pp 31
Pözzi...........................dpo 20
Athina74......................dpo 7
Kasenja.......................dpo 6
kalabaliikki...................pp 2


Plussanneet:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74 (41)..............-02/2016
Fazerina74 (41).........-02/2016
Truuly (38) ................-03/2016
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016
Iida-Karoliina...............-12/2016

2017
MirriX (38)..................-01/2017

Taustailijat:
Virkki (40)
Pözzi (38)
Molly3
Kalabaliikki
Vieläkömeillelapsi (40)
Miikkuliina (43)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Viimeksi muokattu:
Täälläpä on hiljaista, kun piti muokkaamalla lista päivittää ettei tuu kahta peräkkäin :)

Kalabaliikki, pistin sut piinalistalle :geek: Onnea matkaan tosi paljon, tuo lääkärin antama prosenttiluku kuulosti lupaavalta! Olkoon 13 päivä teidän onnenpäivä :love:

Luppanalle hyvää kasvattelua, sullahan kerättiin vaan ne isoimmat niin jospa neljästä hyvinkin riittäis pari-kolme talteen (y)

Molly samoin, jospa vielä kasvais lisää saalista. Lääkäri kuulostaa tosiaan mukavalta, oikein suklaasuosittelija :LOL:

HH, tsemppiä ultraan huomenna, jospa pääsisit siellä sykkeen jo näkemään :love:

Bugsylle parempaa makuuhuonerauhaa tässä kierrossa :barefoot:


ON: Testeissä kävin perjantaina, sain ultra-ajan onneksi samantien. Ja kylläpä se ultraski pitkään ja hartaasti, tuhraantui aikaa siellä vaikka kuinka, kun pääsin sisään jo myöhässä. En tiedä miten Suomessa tällaisissa tapauksissa, mutta täällä ei ultraaja saa kommentoida mitään, vaan vasta lääkäri kertoo missä mennään. Suomessa mulla on kokemusta vain niin, että lääkäri itse ultraa ja siinä samalla kertoo.

Tuo systeemihän antaa tietysti ekstrahyvät mahdollisuukset hermoiluun :cautious:
Mulla pitäis olla testien mukaan ovis just tulossa, ja sitten kun se tökki luvattoman pitkään vasemmalle, ja vielä kysyi, että tunnenko yleensä kummalta puolelta ovuloin, niin parikin vaihtoehtoa tuli mieleen:
1. ovulaatio tapahtumassa vasemmalla
2. vasemmalla tapahtumassa jotain kamalaa, tyyliin greipin kokoinen kysta
3. missään ei tapahdu mitään, ja se ultras vaan ylikauan löytääkseen edes jotain elämää mun kuivettuneista munasarjoista :LOL:

Verikokeet oli tietty simppeli juttu, joka testille oma tuubi, mutta onneksi ovat pieniä niin en vallan nestehukkaan menny :ninja:
Parin viikon päästä pitäis olla lääkärille taas aika, ja sitten kuullaan mitä löytyi.

Digitesti vilkuttaa kolmatta päivää, mutta se on vissiin vielä normaalin rajoissa. Ja kuten sanottu niin kesällä kun raskauduin, se vilkutti viikon ensin. En tiedä oliko se sitten jo alun alkaen huono merkki jostain matalista hormonitasoista tai köppösestä solusta...

HH olikin jo saanut asuinpaikkapohdintansa päätökseen, hyvältä kuulostaa minustakin. Uteliaana ihan googletinkin Linnainmaan, kun en Tamperetta niin tunne :ROFLMAO: Sehän näyttää ihan kehittyvältä asuinalueelta, että voipi ne nyt puuttuvat palvelut vielä ilmestyä (y) Ja kavereita jos on jo siellä niin ei tarvi ihan tyhjästä aloittaa kotiutumista :)

Itse olen kanssa kovasti miettinyt tätä asumisasiaa ihan muutenkin kuin mahdollisen perheellistymisen kannalta. Asutaan siis miehen kotimaassa, ja kylällä, jonne hän muutti ennenkuin meidän suhde alkoi. Ja tämä on ihan korvessa :confused: Helsingissä aikuisikänsä asuneena on kyllä ollut vaikeaa sopeutua maalaiselämään, enkä oikein ole tottunutkaan.

Mies taas viihtyy täällä, ja hänen mielestä olis ihana paikka kasvattaa lasta. Mulla on vaan pelko persiissä, että kun tämä jo nyt tuntuu ihan eristyneeltä niin mites sitten jos on vauva. Sukulaisetkaan eivät tässä lähellä asu, jos niin kuin tukiverkkoa miettii.

Alunperin oli kyllä puhe, että jos en täällä yhtään ala viihtyä niin voidaan muuttaakin. Mutta käytännössä sitten pitäisi muuttaa aika pieneen taloon, jos lähemmäs sivistystä haluaa ja etenkin kun meinaa oman ostaa. Nyt ollaan vielä vuokralla. Ynnä vielä mies joutui vaihtamaan työpaikkaa viime vuonna, joten sen sijaintikin vaikuttaa asuinpaikan valintaan.

Luulen kyllä, että nyt katsotaan ensin miten tämä hoitoasia lähtee liikkeelle, koska ei meille ole taloudellisesti(kaan) mahdollista ylläpitää kahta isoa projektia yhtäaikaa.
 
Ai Roxanne sun viesti menny multa jotenki ohi, hyvä, että tuli positiivisia tuloksia ultrasta :) Ja ymmärrän hyvin tuon, että jos joku juttu on jäänyt kaivelemaan niin haluaa katsoa, että auttaisko sen muuttaminen. Menispä nyt kaikki jutut nappiin toivotulla tuloksella!

Hoitokertomuksien lukeminen tekee muuten mulle jotenkin rauhallisemman olon näin oman prosessin alkaessa; tuntuu, ettei aivan sokkona mene kuitenkaan ja kaikki ole uutta. Vaikka tietty jännittääkin :cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Hyvää sunnuntaita kaikille! :)

Zammakko, olipas sulla hurja määrä verikokeita! Suomessa ei taideta normisti tutkia kuin kilppariarvot, FSH, AMH ja sitten nuo HIV ja hepatiitti. Mutta onhan se hyvä juttu että kaikki mahdollinen selvitellään etukäteen. Mielenkiintoinen juttu tuokin, että ultraaja ei itse saa mitään sanoa. Mutta se pitkään ultraaminen voi johtua ihan siitäkin, että näkyvyys on ollut huono (joskus munasarjat voi olla vähän hankalassa paikassa), tai sitten siellä on ollut niin paljon folleja että niiden laskeminen ja mittailu on vienyt aikaa. ;) Aika sissi kyllä olet, kun siellä vieraassa maassa ja vielä ihan korvessa asustelet - mutta me ihmiset taidetaan loppujen lopuksia olla aika sopeutuvaisia otuksia! :)

Hupsu Haave kyseli Menopurista – juu, kyllä sitä on mulla kokeiltu parissa ekassa hoidossa. Sen jälkeen on lääkkeenä ollut Pergoveris joko yksinään tai yhdessä jonkun toisen lääkkeen kanssa. Menopur ja Pergoveris on samanlaisia lääkkeitä siinä mielessä, että niissä on molemmissa LH:ta FSH:n lisäksi. Mullakin on se käsitys, että niitä käytetään just parantamaan solujen laatuja meillä iäkkäämmillä tai muuten ongelmallisilla tapauksilla. Mun lääkärini mielestä Pergoveris on vielä parempi kuin Menopur, mutta en enää muista perustelua. No, kalliimpi se ainakin on, taitaa olla kallein IVF-lääke mitä löytyy. Yksi paketti maksaa melkein tonnin, ja mulla niitä on yleensä mennyt vähintään kaksi. :rolleyes: Mutta eipä tuolla tietysti väliä ole silloin kun lääkekatto on täynnä.

Virkki, mullekin tuli mieleen, että alkiodiagnostiikka voisi olla just teille varteenotettava juttu, kun kerran on keskenmenotaustaa ja alkioita on kuitenkin saatu hyvä määrä. (y) Hienoa että osaat ottaa nyt rennosti! Mäkin olen kovasti yrittänyt saada ajatuksia muualle, mutta voi veljet että se on vaikeaa. :geek: Täältäkään en malta pysytellä poissa edes kokonaista päivää. :giggle:

Asuntoasioista vielä sen verran, että meilläkin on ollut uusi kämppä etsinnässä jo jonkun aikaa. Ei tosin liity varsinaisesti tähän vauvaprojektiin vaan siihen, että haaveilen omasta pikku pihasta ja rivarinpätkästä kerrostaloasumisen sijaan. Sopiva aluekin on jo katsottuna, ja kriteereinä juurikin hyvät palvelut, hyvät julkiset liikenneyhteydet työpaikalle ja keskustaan sekä kivat ulkoilumaastot. Tuolta alueelta vaan vapautuu asuntoja sen verran harvoin, että aikaa voi vielä mennä ennen kuin sopiva löytyy...

Huomenna onkin jännä päivä monella, HH:lla ennen kaikkea. Tule sit heti kertomaan kuulumiset! Mollyn ja Luppanan ultrakuulumisia jään myös mielenkiinnolla odottelemaan!
 
MAANANTAI 16.1.2017

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Hupsu Haave (42)............1................... 50/28
Jimima (44).....................2................... 28/28-30
Minzi (40) ......................3..................... 25/26-29
Athina74 (42)..................6.....................22/28-30
Kasenja (40) ..................2.................... 21/26-29
Levari (38)....................1.......................16/27-33
Roxanne (42)..................1................... 16/29
Iid@ (44).......................2.................... 15/26-28
zammakko (42)...............1................... 14/25-40
Luppana76 (40)..............7..................... 8/28
bugsy (46) ......................?.................. 6/28-30

Hoidoissa olevat:

Mamma vaan (44)............3......lahjasoluhoito 1/17

Piinailupäivät:
Hupsu Haave...............pp 32
Pözzi...........................dpo 21
Athina74......................dpo 8
Kasenja.......................dpo 7
kalabaliikki...................pp 3


Plussanneet:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74 (41)..............-02/2016
Fazerina74 (41).........-02/2016
Truuly (38) ................-03/2016
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016
Iida-Karoliina...............-12/2016

2017
MirriX (38)..................-01/2017

Taustailijat:
Virkki (40)
Pözzi (38)
Molly3
Kalabaliikki
Vieläkömeillelapsi (40)
Miikkuliina (43)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Hyvää maanantaihuomenta, niin se on vaan tammikuu jo puolessa.

Tänään ajatuksissa Mamma vaan, ja toiveena, ettei menkkojen viivästyminen tärvännyt hoitokiertoa :unsure:

Ja tietty HH:n ultrakuulumisia odotellaan :rolleyes:

Ootko Pözzi vielä samassa kierrossa vai onko multa menny joku viesti ohi? :)

Hehee Roxanne, joo sovitaan vaan, että siksi ultraus kesti, kun oli niin paljon laskettavaa :D

ON: Täällä 4. päivä vilkkuvaa hymiötä, asettuis nyt jo :mad: Johan mulla kohta mies väsähtää :ninja:
 
Samoin täältä pikainen oma napa. Eipä kroppa nyt meinaa reagoida noihin lääkkeisiin. Eli yksi johtofolli täälläkin, lääkärin mielestä sekin liian pieni. Kuitenkin 8 vai 9mm ja nyt kp8 eli kerkiäähän tuo kasvamaan vielä. Toinen oli joku 4mm vissiin eli eipä kerkiää mihinkään. Punktiota ei lähdetä tekemään. Oli joku ihan uusi lääkäri, suositteli inseminaatiota mikäli tämä yksi folli kasvaa normaalisti. Piikitän nyt vielä Bemfolaa ja torstaina illalla ultra. Itsellä nyt sellainen olo että ei mennä inseminaatioon, kauhea järkkäily lasten/töiden kanssa kun osuisi luultavasti viikonlopulle. Ja oikeasti en nyt usko että se niin mahdollisuuksia lisää. Eli eiköhän vaan pidetä kivaa makkarin puolella ja säästetä nekin sataset. Vähän blaah fiilis mutta minkäs teet, tämän kanan munat on vissiin munittu. (Käskin jo miehen alkaa tekemään ajatustyötä lahjamunasoluista :whistle:)
 
kalabaliikki,
Onnea nyt hurjasti matkaan. Kertakaikkisen hienoa, että hoidoilla saadaan tällaisia tutkittua. Jos pikkuinen nyt tuosta tarttuu kiinni (ja miksi ei tarttuisi!), niin onhan hoito ollut täysin hintansa väärti ja mahdollisesti säästänyt turhilta siirroilta ja murheilta. Ja mikä onnistumisprosentti! Tuubillinen vauvaliimaa ja tarrasukkia lähti täältä juuri pikapakettina sinne.

zammakko,
Erikoista tosiaan, että ultraaja ei puhu mitään asioista. Näissä ultrissahan saa tosiaan juosta vähän useammin, jos hoitoihin alkaa. Siinä mielessä täällä vähän helpompaa, kun kuulee saman tien uutiset. Ja voi itsekin seurata ruudulta. Mulla ei varmaan kestäisi hermot tuollaista. :unsure:

Roxanne,
Kuulostaa hyvältä tuo Pergoveris-lääke. Toivottavasti siitä on hyötyä. Ja jos tosiaan soluja tulee taas yhtä hyvin kuin viimeksi, muttei hassata niitä ivf:ään, niin mahdollisuus tosiaan parempaan tulokseen. Jos oikein tarkkaan miettii, niin olisihan meidänkin tässä kakkoshoidossa sen verran ollut parantamisen varaa, että hedelmöitymisessä kävi kova kato. Vain viisi hedelmöityi yhdestätoista solusta. Kai se on niin monesta asiasta ja tähtien asennosta kiinni, että kuinka sujuu. Ei voi muuta kuin toivoa parasta ja pelätä pahinta.
Joutuuko muuten siitä ekasta Pergoveris-paketista maksamaan täyden hinnan, vai tuleeko se kela-korvaus jo siitä? Ihme kysymyksiä taas pätkähti mieleen. :p

Niin ja rivarista mäkin haaveilen, mutta vähän isommasta. En kyllä jaksa enää yhtään pihatöitä, kun rivareissa ollaan n. 7 vuotta asuttu ja olen ehtinyt kyllästyä niihin. Luulen etten lapsenkaan kanssa jaksa sitten mitään pihajuttuja, että mahdollisimman helppo pitää pihan olla.

Luppanalle ja Mollylle hurjasti onnea hoitokiertoon. Ei se määrä, vaan jos se olisi se laatu tällä kertaa.

ON
Tänään käyty ultrassa. Ja kylläpä tulikin hyviä uutisia ja helpottunut mieli. Eli lyhyesti kaikki hyvin. Syke näkyi ja mitta oli 9,5 mm joka vastasi viikkoja 7+0 kuten laskettu punktiosta. Minulla on kaksi keltarauhasta, eli yksi molemmin puolin (onko tästä mahdollisesti hyötyä hoitolaisilla? kun mullahan oli siltikin vielä jättiannos lugeja käytössä pari viikkoa siirrosta testaukseen). Tätähän minä pähkäilinkin, kun kivut tuntui molemmin puolin silloin alussa. Kaikki oli kunnossa, istukka normaalin näköinen samoin ruskuaispussi. Ja istukka kuulemma kohta ottamassa ohjat tuolta ruskuaispussilta, joka on tähän asti ollut ravintona tälle pikkutyypille.

Niin lääkärin sanoin kaikki oli kuin oppikirjasta. Onnitteli kovasti. Saatiin ekat ultrakuvat mukaan ja sain myös kuvan alkioista sähköpostiin. Se toinen lääkäri lupasi tuon kuvan mulle, jos siitä lapsi alkaa kasvaa, joten pyysin sen sitten ilman muuta. :) Ei ole kaikilla kuvia vielä noin varhaisesta vaiheesta.
(Ajattelin koota jonkun kirjasen mahdollisesti tulevalle muksulle, siinä sitten voi esitellä, että tältä sinä näytit kolmen päivän ikäisenä...eikös se jossain hindulaisuudessa ikä lasketa hedelmöitymisestä eikä syntymästä.)

Joten kyllä minut saa nyt sitten lisätä plussanneisiin. Laskettu aika olisi 4.9.2017 eli syysvauvaa vartoilemme. Aika likellä on veljeni syntymäpäivä tuossa.

Ja käytiin katsomassa Linnainmaata tänään. Pidin paikasta, mutta vähän tuli takapakkia. Sitä pidetään levottomana alueena. Että tämä meitin nykyinen olisi kaiketi rauhallisempi paikka lapselle kasvaa. Että ei ne pohdinnat nyt vielä tainneetkaan noin helpolla ratketa. Ei muuta kuin uutta mietintämyssyä päähän.

Täältä sivulta löytyi just artikkeli tuosta raudasta, mistä oli juttua vähän aikaa sitten (saattaa vaikuttaa kiinnittymiseen). Nyt vaan kaikki keväällä rautakuuria vetämään, ei kait siitä naisella koskaan haittaa ole kun kuukautisten takia aina menettää verta. Mä olin onneksi viime keväänä ottanut rautakuurin ja muutenkin ottanut nokkostabuja n. 2-5 kuukaudessa menkkojen aikaan ja jälkeen. Nytkin olen ottanut silloin tällöin tuollaisen nokkosin-tabun, jos ei ole tullut syötyä niin hyvin.
http://www.kaksplus.fi/vauvakuume/miten-tulla-raskaaksi/nain-raudanpuute-vaikuttaa-raskaaksi-tuloon/

Tsemppiä tänne kovasti kaikille. Mä jään jännäämään tänne kanssa ainakin vähäksi aikaa, varsinkin kaliksen tilanne kiinnostaa tällä hetkellä.
 
Yritetään perässä tulla:)

HH paljon onnea :)

On: hirveä flunssa ja tylsää päivisin kotona istua kun mieskin on opiskelemassa.
Odottavan aika on pitkä, näissä väleissä vuoden aikana olen syönyt geleetä ja Omega 7 tyrnikapseleita, uskon että edes joten on auttanut omaan limikseen. Nyt meillä käytössä myös ovis tikut pc, tosi yritystä.
Jos voisin sen pienen vauvan vielä saada

Onnea meille kaikille :) toivotaan plussa rikasta vuotta 2017
 
Oih, mahtavia uutisia, Hupsu Haave! :love: Olen onnellinen puolestasi. :) Tosi hyvältä kuulostaa tilanne, ja antaa toivoa meille muillekin, että tässä iässä voi vielä onnistua! (Ehditkös sä muuten täyttää 43 jo ennen plussaa?)
Jää vaan ihmeessä tänne puolelle vielä kirjoittelemaan, minä ainakin mielelläni luen myös plussanneiden kuulumisia. Sehän tässä onkin vähän haikeaa, että vaikka kaikkien plussista iloitsee niin samalla ne tietää sitä, että palstalta lähtee pois hyviä tyyppejä. (Joo, mä taidan kyllä olla vähän höpsö kun niin helposti kiinnyn ihmisiin tällaisissa nettikeskusteluissakin... :geek:)

Luppana, tsemppiä follien kasvatteluun! Mä pidän täällä peukkuja että ne kaksi muutakin munista ehtisi vielä mukaan - ja miksei ehtisi. Ymmärrän hyvin nuo laimeat fiilikset, kun on jo tahkoamista takana, mutta muista että nyt sulla on oikeasti hyvät mahikset onnistua! :love:

Molly, onpas harmi ettei siellä lähtenyt kuin yksi folli kasvuun. :( En minäkään usko, että inssi paljon parantaisi mahiksia, jos simpat on kunnossa. Ajattelitteko vielä jatkaa IVF-hoitoja? Onko sulla esim. kokeiltu Menopuria tai Pergoveristä maksimiannostuksella? Tosin ei lahjasolutkaan huono vaihtoehto ole, ja niillähän onnistumisprosentit on sitten ihan eri luokkaa. Tsempit ja halaus!

Mikäs on Jimiman ja Minzin tilanne, oletteko jo testailleet? :whistle:

ON: Ovistestit vahvistuu hiljalleen, mutta tasavahvoja viivoja ei vielä tullut. Mullahan oli viime to ultrassa noin 10 mm:n johtofolli, joten siitä laskeskelin että ovis voisi tulla joskus ke-pe välilä. Kohta on siis pantava peitot heilumaan! :D
 
Onnea HH hienoista ultrakuulumisista! Eiköhän se oikea asuinaluekin vielä teidän perheelleene löydy.

Kalabaliikki, onnea matkaan! Hyvältä kuulostaa (y)

Luppanalla onnea follien kasvatukseen. Harmi, ettei Mollyllä onnistunut tällä kertaa.

Onnea myös Roxannen ja itse kunkin luomuyrityksiin.

Minä olen tullut siihen tulokseen, ettei meille tule enää vauvaa. Tämä on järjen voitto tunteesta ja olen vähän surullinen, mutta näin on varmaankin parempi. Olen alkanut etsiä uutta työtä ja haen syksyksi opiskelemaan. Kaikkea vaan ei voi saada eikä mieskään oikein ollut koko hankkeessa mukana, vaan hänelle oli ihan sama.

Tuntuu vaikealta luopua tästä palstasta. Varmasti luen tätä varmaan vielä pitkään, ainakin niin kauan kuin täällä on vanhoja tuttuja.

Toivon teille kaikille vauvaa, onnea ja hyvää jatkoa! :love:

Pözzi
 
TIISTAI 17.1.2017

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Jimima (44).....................2................... 29/28-30
Minzi (40) ......................3..................... 26/26-29
Athina74 (42)..................6.....................23/28-30
Kasenja (40) ..................2.................... 22/26-29
Levari (38)....................1.......................17/27-33
Roxanne (42)..................1................... 17/29
Iid@ (44).......................2.................... 16/26-28
zammakko (42)...............1................... 15/25-40
Luppana76 (40)..............7..................... 9/28
bugsy (46) ......................?.................. 7/28-30

Hoidoissa olevat:

Mamma vaan (44)............3......lahjasoluhoito 1/17

Piinailupäivät:
Athina74......................dpo 9
Kasenja.......................dpo 8
kalabaliikki...................pp 4


Plussanneet:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74 (41)..............-02/2016
Fazerina74 (41).........-02/2016
Truuly (38) ................-03/2016
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Vuorikristalli (39).........-07/2016
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016
Iida-Karoliina...............-12/2016
Hupsu Haave (42)........-12/2016

2017
MirriX (38)..................-01/2017

Taustailijat:
Virkki (40)
Molly3
Kalabaliikki
Vieläkömeillelapsi (40)
Miikkuliina (43)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Flunssa jatkuu, nenä vuotaa ja aivastuttaa, ei muita oireita flunssasta,
yöllä heräsin koviin alavatsa kramppeihin jotka muistutti supistuksia kun tuli ja laantui ja tuli uudestaan ja taas...mitä lie olivat.

Jostain luin että nuo olisivat rakauden oireita, en usko ennenkuin näen.

Pitäisiköhän testata ovistestillä huvikseen, tosin tässä iässä voi olla koko ajan lsh hormoonia virtsassa...

Sori tää pikainen oma napa, kiirettä pukkaa :)

Lämpö 37,13 ja ovistetissä haalea viiba joka erottui..liekö vaan flunssaa...
 
Viimeksi muokattu:
kalabaliikki
Tuut sitten tosiaan seuraksi tuonne odottajien ketjuun, kun ei siellä oikein pulisijoita ole. :whistle:

Roxanne,
Kyllä tää oudolta tuntuu, että mä voin olla se joka onnistuu kaikkien näiden vuosien jälkeen. Olen lukenut noita tarinoita, mutten koskaan uskonut, että se mun kohdalle osuisi. Ja kyllähän säkin sitten tulet kohta perässä. ;)
Niin, ehdin täyttää 43 ennen sitä virallista hcg:n mittausta ja testipäivää. Meni vähän yli synttäristä, mutta tuota voi pitää vähän myöhästyneenä syntymäpäivälahjana. Että seiskakolmonen olen minä juuri ja juuri.
Ja juu, mielelläni täällä kirjoittelisin, kun jotenkin tuntuu oudolta tuolla odottajien ketjussa kirjoitella vieraiden kanssa. Kaikki niin nuoria yms. Ja se nelikymppisten ketju on valitettavan hiljainen.

Pözzi,
En tiedä voiko onnitella päätöksen puolesta, mutta kai se helpottaa oloa, kun tietää missä mennään. Sitä vain mietin, että ei kai sitä yritystä tarvitsisi kokonaan lopettaa? Kait sitä voisi jättää ehkäisyn kuitenkin pois vähän tjot-meiningillä, mutta ei aktiivisesti yrittäisi. Hyvää jatkoa joka tapauksessa, opinnot kuulostaa hyviltä ja uusi työpaikka. Tuo vähän vaihtelua arkeen.

Athina
Paranemisia. Testaa ihmeessä, jos siltä tuntuu. Ainakaan nuo halvimmat testit ei ole hinnalla pilattu, että niiden takia konkurssiin joutuisi. Tuossa viestin lopussa lukikin, että haalea viiva testissä. Eli testasitko jo? Ja olitko testannut oviksenkin? Kun eihän nuo ovis-testit normaalisti näytä mitään oviksen jälkeen, kai. Mulla näytti ovistesti plussan selkeämmin kuin raskaustesti, en tiedä mistä johtui. Kai niissä sitten kuitenkin oli herkkyyksissä eroa tai siten, että raskaustestin vahva viiva vaati paljon korkeamman hormonipitoisuuden verrattuna ovistestin vahvaan viivaan.

Muillekin tsempit yrityksiin ja plussa-tuulia. (y)

ON

Minä olen laittanut asioita hoitumaan. Tai ainakin alulle.
Ensinnäkin olen tilannut ensimmäisen neuvolan, se on kuun lopussa. Sen lisäksi olen varannut pankkiin ajan hlökohtaiselle neuvojalle kyselemään onnistuuko pieni väliaikainen laina (aso-kämpän maksu siksi aikaa kunnes tämä kämppä on myyty). Olen myös pyytänyt lisätietoa yhdestä aso-rivitalosta, joka olisi vähän turhankin suuri meidän tarpeisiin, mutta houkuttaisi muuten. Lähes sata neliötä siellä sukulaisteni ja tuttujeni asuinalueella ja kahdessa kerroksessa. Kolme makkaria, iso olohuone, isohko aula, keittiö, sauna, parveke ja piha (brassailenko, jos mainitsen että järven rannassa ja ruokakauppaan alle 600m). Tarpeeksi kun tutkin asioita, hoksasin että vaikka tuolla ei ole palveluita muita kuin ruokakauppa, niin sieltä pääsee yhdellä bussilla Koilliskeskuksen palveluihin aikataulun mukaan n. viidessä minuutissa. Välissä pari pysäkinväliä, mutta moottoritietä, eli matka vähän pidempi, mutta nopea ja helppo.

Katsotaan kuinka käy. Vähän hintava tuo on ja tosiaan liian isokin meille, mutta ei kai lisätila ikinä haittaa lapsiperheessä. Niin tuota asuntoasiaahan minä murehdin silloin hoitojen aikana, mutta eihän muutto nyt mikään niin paha ole. Täytyy vaan alkaa hoitaa asioita ja tehdä se mitä täytyy. Sitten se on ohi. Kai ne hormonit vaan vaikutti niin paljon silloin.
 
Olipas mukavaa päivittää sut plussalistalle HH :) Toivottavasti nyt kaikki menee hyvin aina loppuun saakka ja palkintona oma käärö :love: Ja kiva on ainakin minusta, jos käyt täälläkin kertoon kuulumisia!

Kun taas Pözzi oli kurjaa poistaa listoilta, vaikka ymmärrän kyllä senkin, että haluaa siirtyä eteenpäin elämässä :unsure: Käy ihmeessä moikkaamassa välillä, jos vaan siltä tuntuu (y)

Athina, olispa oireet kuitenkin hyvästä. Kohtahan sää voit jo testaillakin :sneaky:

ON: tulihan se pysyväkin hymiö digitestiin, viidennen päivän iltana. Mies oli ihan väsyneenä, mutta karaisi kuitenkin itsensä suoritukseen, kun sanoin että nyt pitäs vaan jaksaa :cool: Tuolla se nyt kuorsaa kaikkensa antaneena :sleep: :LOL:
 
Kalabiikki toivon että vahvistuisi sulla:)

Onnea plussanneille isosti ❤

Omaa napaa hiukan,

Lääkärissä käyty ja lisää saikkua, kerroin lääkärille oudot yölliset vatsa oireet ja meinasi passittaa hcg testiin, sitten kuitenkin kysyi viimeisistä menkoista jotka olivat 26.12. Joten sanoi ettei vielä kannata vaan varmimman tuloksen pari päivää ennenkuin kp1 alkaa, tulosti sitten esitteitä clearbluen testeistä.
Innostuin sitten ostamaan pregchekin tupla liuska paketin

Jos kiinnittyminen tapahtui eilen niin en tiedä milloin voi aikaisintaan testata, ei jaksa oottaa ei.
 

Yhteistyössä