40+ so what wol.13

Tänään on dpo 14/pp 10 ja tämmönen tuli rfsu:n "testaa 6 pv ennen vuotoa" testillä. Kait siinä pitäis näkyä jo paljon vahvempana. Väkisinkin muistuu mieleen meidän kohdun ulkoinen raskaus, joka nosti hcg:tä tosi hitaasti. Tissit on kyllä olleet oudot ja lievää ajoittaista etomisen tunnetta, tosin nuo lääkkeetkin aiheuttaa niitä. Nälkä on ollut läsnä muutamana päivänä. Noh, keskiviikon viralliseen testipäivään on vielä aikaa...
 

Attachments

Miumiu, tämä oli kolmas ja viimeinen julkisen ivf: n kolmas ja viimeinen siirto, viimeinen yritys meillä, koska yksityiselle meillä ei ole varallisuutta lähteä. En nyt oikein hyvällä mielellä ole, koska periaatteessa tänään olisi normaalisti eka vuotopäivä ja tuon testin herkkyys on 10mIU/ml. Aiemmin on tällä dpo:lla näkynyt kunnon viiva sillä tavallisella 25mIU/ml testillä. Ainut oli se kohdun ulkoinen, jolloin viiva tuli vasta, kun menkat oli viikon myöhässä, eikä se missään vaiheessa vahvistunut kunnolla.
 
@Hulbertiina, oletko sä vielä testannut niillä tavallisilla raskaustesteillä? Mä en ole noita ns. herkkiä testejä koskaan käyttänyt, mutta mitä olen näiltä palstoilta lukenut niin ne ei välttämättä näytä yhtään sen selvemmin kuin vähemmän herkät testit - joillain jopa päinvastoin. Ja varhaiset päiväthän sulla vielä on. Mä pidän täällä kovasti peukkuja, ihan lupaavaltahan tuo viiva vaikuttaa! (y)
 
Nyt sitten paatetty on, etta alkionsiirto on perjantaina. Huomenna alkaa Terolut ERA:n mukaisesti ja tanaan aloitin uudestaan Prednisolonen, nelja tablettia jalkimmaista menee taas neljana aamuna ja sitten kaksi sen jalkeen (viime viikollahan ‘ajoin laakkeen alas’ ottamalla sita vain yhden tabletin paivassa, ja sunnuntaina viimeiset). Talla kertaa ei tule antibioottia, mutta 50mg olen ottanut aspiriinia paivassa tiistaista ja Klexanea olen pistanyt vuodon loppumisesta.

Akupunktiot varattu. Eipa ole yhtaan paineita, laakarihan ei taida omien solujen menestykseen uskoa kauheasti, mutta toisaalta hoitaja sanoi, etta pakastetut alkiot ovat siita hienoja, etta jos ne pakkaseen jalkeen viela elavat ja tsemppaavat, niin on sitten vahva alkio kyseessa. Eika tassa kenenkaan muun tarvitsekaan tahan hommaan uskoa kuin minun, ja minahan uskon, etta raskaus tapahtuu, jos niin tarkoitettu on. :) Ja lahempana onnistumista ollaan, kun tassa harjoituksia jatketaan. Jos ei tama siirto onnistu, niin seuraavaksi taas mennee sitten lahjasolusta muodostettu alkio sisaan, ja lahjasolusta onnistuminen on ihan yhta hyva juttu.
 
Roxanne, eilen testasin tavistestillä, merkillä, jota oon aina käyttänyt, ja siihen näytti joku varjo tulevan, jos oikein innolla laittoi mielikuvituksen lentoon. Siksi kokeilinkin tuota varhaista testiä tänään. Noh, aika näyttää kuinka tässä käy.

Rusakkonen, hienoa että siirtopäivä selvisi ja olet taas päivää lähempänä toivottavasti unelmien täyttymystä. Sun asenteella ainakin tuo unelma tulee täyttymään. Upeaa uskoa onnistumisesta!
 
@Hulbertiina , plussahan tuo on!! :love: Ei se välttämättä tuon vahvempi ole tossa kohtaa. Mulla on tallella esikoisen plussatestitikut :LOL: (virallisen testipäivän tikku ja toinen muistaakseni pari päivää myöhemmin) ja kaivoin ne äsken esiin. Onhan ne jo pari vuotta vanhat joten voineet alkuperäisestä haalistua jonkin verran, mutta kylläpä olivat hailakat! Muistan silloinkin ihmetelleeni haaleutta, mutta lapsi sieltä tuli!

@Annamaija 76 lle tervetuloa minunkin puolestani!

@miumiu_82 , pahoittelut menkoista. :(

@Roxanne mäkin oisin varmasti imettänyt pidempään, jos ei oltaisi lähdetty uutta siirtoa suunnittelemaan. Mulla ei menkatkaan palanneet ennen kuin lopetin imettämisen ihan kokonaan. Se oli kyllä haikeata.

@kirsillevauva onko siis influenssarokotuksesta kyse vai jostain eksoottisemmasta? Minäkin aion influenssarokotuksen ottaa, mutta ei minun käsittääkseni ainakaan siinä mitään raskautumisestettä ole.

@Aamuska hienoa että follit kasvavat tasaisesti! :)

@Rusakkonen , tällä kertaa siis omasta munasolusta hedelmöittynyt alkio kyytiin? Voi kunpa nyt tulisi viimein se tärppi! :love: Jännät ajat edessä ihan kohta.

Mun kohdalle voi laittaa yrityksen aloitetuksi 4/2018.

Nyt on kierto alkanut ja olen alkanut syödä letrotsolia ovulaation tueksi. Torstaina olen menossa ultraan tsekkaamaan, miten tilanne on kehittynyt. Tarkoitus saada siis ovulaatio aikaan ja sen jälkeen sitten siirtää pakkasesta alkio.
 
Lista: ikä/ monettako yrittää/ yritys aloitettu/ muillä keinoin:

Katti75 (43).........2/yritys alkanut 4/2018 /IVF
yöeläjä (44)..........4/? /luomu
Iid@ (45).......2
kirsillevauva (45).......4/ aloitettu 12/2013/ luomu, odottaa luovutettua munasolua
aamuska (41)....1/ ? /IVF
hulbertiina (42)...3/ aloitettu1/2015 /IVF
miumau-82
mirumarumoru (43)....4 / aloitettu 6/2018 / luomu
Rusakkonen (46).....1/ aloitettu 1/2017/ IVF (luovutettut munasolut ja omat)
Roxanne (44).......2/ ?/ luomu, odottaa IVF:ää
lolu (39)....4/ ? /luomu
Tatti55 (41)... 3/ yritys alkanut 8/2017 / luomu
Annamaija76 (42)....3/aloitettu 6/2018/luomu

Taustalla Virkki

Plussanneet:
 
Hulbertiina, onko sinulla joku lääkitys joka aiheuttaa vääriä plussia vai miksi et usko plussaan?

Rusakkonen, onnea tulevaan siirtoon! Sitkeä olet :)

Virkki, merkkasin sinut taustalle. Jos yritätte luovutetuilla soluilla, lisään listalle :)

Miumau-82, onko teillä ensikäynti yksityisellä vai julkisella?

Minulla on 24/23-26. Menkat eivät alkaneet vielä tänään, viime kiertokin oli 25 päivää. Pms ollut jo 10 päivää :( Ei kiva! Nyt vielä pääkin kipeä! Mulla on muistaakseni vesirokkorokotus, jonka jälkeen ei saa raskautua kuukauteen. Olen malttanut mieleni, enkä ole soittanut klinikalle, onko jono edennyt :)

Aamuska, mikä tilanne? Katti75, sinulla siirto siis omaan kiertoon? Minä käsitin, että minulle tehdään lääkkeelliseen kiertoon, suunnittelukäynti toki tekemättä vielä.
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuska
Kirsillevauva, ei mulla lääkityksen pitäisi aiheuttaa väärää plussaa. Tavanomaiset Zumenon ja Lugesteron nyt käytössä. Mieli maassa, kun meillä perjantaina tuli vuosi täyteen siitä puolivälissä keskeytyneen enkelin tyhjennyksestä. Siinä raskaudessa oli jo dpo 10 ihan selkeä, muttei ihan yhtä vahva viiva kuin testiviiva tavistestissä. Tokihan kaikki raskaudet ovat erilaisia, mut tämä varhaisen testin viiva on vielä hailakampi kuin edeltävän ulkoisen raskauden vastaavaan aikaan tavistestillä tehty tulos. Ja tietty se kaihertaa mielessä, että jos tämä raskaus nyt alkaisi oikeasti niin käykö sitten samalla lailla kuin viimeksi. Pelkoja, pelkoja ja niitä varmasti on siihen saakka kuin mahdollisesti päästään yli rv 24.
 
@Hulbertiina oletko testannut lisää? Pakko myöntää ettei mulla ole mitään kokemusta noista herkistä testeistä..

Täällä kp 1 ja tiputtelu alkoi jo la tosin paljon vähäisempänä kun ennen. Sattumalta bongasin Mehiläisen tarjouksen ja ajattelin varata ajan ensikäynnille. Jos siltä saisi jotain tietoa edes onko tää meidän projekti aivan hukkaan heitettyä energiaa. Toki ollaan vaan hetki yritetty mutta mua jotenkin pelottaa tämä mun ikä...
 
Annamaija, oon ollut viisi yötä töissä ja päivällä unet olleet hieman lyhyitä, joten päätin testata huomenaamulla vielä tavistestillä, niin saa kunnon yöunien jälkeen kunnon näytteet. Ehtii sit keskiviikon viralliseen testiin hankkia digin, mikäli huomenna jotain testissä näkyy.

Ja tsemppiä jokaiselle! En ole oikein kaikkia huomioinut näiden itsekkäiden omanapailujen kanssa.
 
Aika kiva, onnistuin saamaan nimenomaan vatsaan kiehuvasta vedesta palovamman (erikoishana toissa, huuhtelin kahvikuppia). Onko kenellekaan hyvia neuvoja hoitoon? Menen nyt apteekkiin katsomaan, jos loytyisi jotain voidetta.

Muuten ihan hyvaa kuuluu, olemme nyt sitten toisen klinikan lahjamunasolujonossa (Helsingissa tamakin ja 46-vuotiaat OK), ja nyt sitten tammikuulle suunnitellaan uutta ICSI:a, jos siihen mennessa ei ole tarpannyt.
 
@Rusakkonen, jos et ole vielä saanut ohjeita palovammaan, niin tässä mun neuvo.

Pidä ensin jonkun aikaa rasvalappua sideharsotaitoksen alla jonkin aikaa.
Eli rasvalappu ihoa vasten palovammaan päälle ja sideharsotaitos sen päälle ja ihoteipillä reunoista ympäri kiinni.
Ei tarvitse vaihtaa joka päivä, ellei eritä tai kastu suihkussa. Silloinkin kannattaa vaihtaa vain sideharsotaitos. Rasvalappua vaihtaisin ehkä joka kolmas päivä tai kun rasva alkaa kuivua.
Kun neste on poistunut rasvaa päivittäin Bepanthenilla tai Dexpanthenolilla palovamma kohtaa. Samaa ainetta, mutta Dexpanthenol on edullisempaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Normitestillä samanlainen varjo kuin perjantainakin. Ei ees mitään haamuun viittaavaa. Nyt ois periaatteessa jo 4 pv menkat myöhässä, joten kyllä pitäisi jotain olla kunnolla näkyvissä tässä vaiheessa. Tissit edelleen omituiset ja nälän tunnetta on ollut enemmän viime päivinä. Kai se on digitesti hommattava huomiseksi, niin saa jotain selvyyttä tilanteeseen.
 
Tervetuloa @Annamaija 76 :)

@Hulbertiina Oletko testannut? Voi kunpa nyt onnistuisi, jos kyseessä on viimeinen hoitokierto!

@Rusakkonen teillä on hyvä suunnitelma, uskon kyllä onnistumiseen jossain kohtaa (y)

Omasta tilanteesta sen verran, että ei kovin hyvin mennyt tuo IVF. Lopulta tulokseksi tuli vain kaksi solua, joista toinen hedelmöittyi. Se siirrettiin heikkolaatuisena nelipäiväisenä eli olen periaatteessa piinapäivillä, mutta alkion laadusta johtuen en ole kovin toiveikas.

Olen silti ollut yllättävän hyvällä mielellä, ehkä se johtuu siitä, että omilla soluilla hoitoja ei näillä tuloksilla todellakaan kannata jatkaa ja on lohdullista, että on mahdollisuus luovutettuihin munasoluihin. Voisi olla ikävämpi fiilis, jos olisi vielä syytä miettiä, että pitäisikö omilla vielä yrittää, mutta nyt ei tarvitse. No, eiköhän se surukin puske kunnolla läpi jossain kohtaa ja sitten surraan. Onhan se kuitenkin iso asia, kun (jos) biologista lasta ei varmasti enää tässä elämässä tule.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Tervetuloa @Annamaija 76 :)

@Hulbertiina Oletko testannut? Voi kunpa nyt onnistuisi, jos kyseessä on viimeinen hoitokierto!

@Rusakkonen teillä on hyvä suunnitelma, uskon kyllä onnistumiseen jossain kohtaa (y)

Omasta tilanteesta sen verran, että ei kovin hyvin mennyt tuo IVF. Lopulta tulokseksi tuli vain kaksi solua, joista toinen hedelmöittyi. Se siirrettiin heikkolaatuisena nelipäiväisenä eli olen periaatteessa piinapäivillä, mutta alkion laadusta johtuen en ole kovin toiveikas.

Olen silti ollut yllättävän hyvällä mielellä, ehkä se johtuu siitä, että omilla soluilla hoitoja ei näillä tuloksilla todellakaan kannata jatkaa ja on lohdullista, että on mahdollisuus luovutettuihin munasoluihin. Voisi olla ikävämpi fiilis, jos olisi vielä syytä miettiä, että pitäisikö omilla vielä yrittää, mutta nyt ei tarvitse. No, eiköhän se surukin puske kunnolla läpi jossain kohtaa ja sitten surraan. Onhan se kuitenkin iso asia, kun (jos) biologista lasta ei varmasti enää tässä elämässä tule.
Tsemppia @Aamuska! Pakko kommentoida, etta jos luovutetuilla munasoluilla yritatte, niin lapsi ei sitten tietenkaan ole geneettisesti Sinun mutta ON seka biologisesti etta epigeneettisesti (ja tietenkin myos lain mukaan) taysin Sinun. Lapsi on Sinun lihaasi ja vertasi, ainoastaan se geneettinen originaalikoodi tulee muualta. Sinun geenisi myos paattavat, mitka luovuttajan geeneista aktivoituvat ja mitka eivat (epigenetiikka). Tasta on muuten paljon keskusteltu ‘luovutetut munasolut’ -ketjussa, kandee katsoa. :) Siis en yrita olla pedanttinen, vaan ajattelin, etta siis jos vaikka tama auttaisi... terminologialla on merkitysta.
 
  • Tykkää
Reactions: Katti75
Rusakkonen, minua lohduttaa ajatus, että minun ominaisuuteni vaikuttavat kohdussa siihen, millainen lapsesta tulee. Ja tietysti kasvatus :) Uskon, että lapsesta tulee mitä suurimmasssa määrin minun ja mieheni lapsi <3 Hienoa, ettei toisella klinikalla ole jonoa, jos sinne asti joudutte menemään. Mutta onhan tässä vielä pari yritystä!

Aamuska, tsemppiä kuitenkin piinapäiviin :) Oletko jo jonossa luovutettuihin soluihin? Onko pitkä jono?

Hulbertiina, joko olet testannut?

Minulla 27/23-26 ja kuukautiset eivät ole alkaneet. Siirsin rokotuksen eteenpäin maanantaille. Varmaan Fitline-kuuri sekoittanut kehon... Pms-oireet ovat helpottaneet.

Klinikalla piti realistisena, että joulukuussa päästäisi hoitoon <3
 

Yhteistyössä