40+ so what wol.13

@Aamuska ja @Hulbertiina, kiitos tiedosta! Aika hurjalta kuulosti tuo Hulbertiinan leikkaus! :eek:Googlella selvisi, että onneksi nuo toiminnalliset kystat ovat ilmeisesti melkein aina harmittomia ja häviävät itsestään. Luulen kyllä, että kystasta on kysymys, sillä hedelmällisyyslääkkeet ja hormonihäiriöt (joka mulla oli, kun kierto meni ihan sekaisin) altistavat noille. Onneksi siellä oli se oikea follikin! Oon vaan tullut yliherkäksi kaikelle tällaiselle. :cautious::LOL:

Tsemppiä teille molemmille, Hulbertiinalle letroiluun ja Aamuskalle seuraavien askelmerkkien pohdintaan. Nämä raha-asiat ovat hankalia! En itsekään tiedä, kuinka paljon mahdollisiin inseminaatiohin kannattaa laittaa rahaa, sillä onnistumisprosentti on niissä aika huono. Tosin lääkäri oli sitä mieltä, että juuri meidän ongelmassa inssi saattaisi auttaa.
 
Hulbertiina, kiitos vastauksesta ja onnea "luomuiluun".

Yöeläjä, ikävä, etteivät alkaneet plussat tuoneet kaivattua tulosta :( Toivotaan, että vielä tärppää!

Katti75, miten ultrassa meni?

Täällä aivan järkyt vuodot. Kauheita kökköjä tulee pönttöön ja siteeseen. En ole ottanut nyt vuotoa hillitsevää lääkettä, sillä jotenkin tuntuu, että ton megakierron jälkeen on hyvä antaa kohdun puhdistua kunnolla. Näissä viimeisissä luomukierroissa ajattelin tikuttaa ovista. Miehelelkin sanoin, että nyt painetaan sata lasissa kaksi kiertoa :)

Ja rahasta, itse en ole edes selvittänyt, mistä saan lainaa hoitoihin, mutta olen luottavainen.
 
@Hulbertiina No joo, olin tuossa turhautunut, kun tuntuu, että raha menee ihan hukkaan, mutta tämä prosessi on tosi epävarma, voi onnistua tai olla onnistumatta eikä siinä voi muuta kuin tehdä parhaansa ja toivoa parasta. Nyt on parempi fiilis ja katse enemmän tulevassa. Menkatkin alkoivat, joten ei tarvitse enää miettiä huonosti menneitä hoitoja omilla soluilla. Paljon onnea letroilla yrittämiseen! Voi kunpa onnistuisitte.

@miumiu_82 kiitos tsempeistä! Toivottavasti teillä inssi auttaisi, se on kuitenkin vielä ihan kevyt hoito. Ajattelin aluksi raha-asioista jotain maksimisummaa, mitä voisi hoitoihin käyttää, mutta kun tässä hoidot ovat ajallisesti venyneet paljon, niin olen todennut, että on hyvä mennä askel (päivä, kuukausi, hoito jne) kerrallaan ja katsoa, mihin rahat riittävät ja miten omat fiilikset muuttuvat.
 
Aamuska, juu on nämä jutut sellaista rakettitiedettä, joista ei ikinä tiedä mikä onnistuu. Rahaa voi kulua tosi paljon eikä onnistumisesta ole takeita. Me ollaankin päästy vielä "halvalla", kun näihin kolmeen hoitoon julkisella on kulunut suunnilleen sen verran kuin yhteen hoitoon voi kulua yksityisellä. Nyt kun ne päättyivät eikä sitä toivottua pikkuista saatukkaan, niin väkisinkin hiipii mieleen, että olisi voinut nuokin rahat käyttää johonkin hyödyllisempään, kuten lainojen lyhentämiseen. Eipä kuitenkaan tarvitse myöhemmin jossitella, kun olemme kaikkemme yrittäneet. Tsemppiä jatkoihin!

Rusakkosella ei ole enää montaa päivää piinailtavana. Kulukoon nekin nopeasti ja plussaa toivon teille!
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuska
@kirsillevauva , hyvä että menkat alkoivat ja kroppa alkaa palautua normaaliin rytmiinsä! Onnea viimeisiin luomukiertoihin, jospa sieltä tulisikin tärppi eikä tarvitsisi edes miettiä hoidon rahoitusta. :love:

@miumiu_82 , jos lääkäri suosittelee insseillä aloittamista niin varmasti kannattaa kokeilla niitä ensin. Me tehtiiin aikoinaan vain yksi inssi ja sitten siirryttiin IVF:n, mutta mulla olikin silloin ikää 41 v.

Hyvää lomaa @Mirumarumoru , tärppionnea seuraavaan kiertoon!

@Rusakkonen , paljon tsemppiä viimeisiin piinailupäiviin! Onko ollut voinnissa mitään erityistä?

@Aamuska niinhän se on että nämä hoidot ovat todella epävarma investointi, rahaa kuluu hurjasti eikä välttämättä mitään tulosta tule. Se tuntuu niin väärältä ja turhauttavalta. Mutta ei voi mitään, asia on niin tärkeä että otan sen riskin, että kaikki valuu viemäriin. Olen siitä kiitollinen, että minulla on vielä toistaiseksi mahdollisuus hoidoissa käydä, mutta yritän olla kiusaamatta itseäni ajattelemalla niitä rahoja enempää kuin on pakko.

@Hulbertiina just noin kuin sanoit, on hyvä että ei tarvitse sitten jossitella myöhemmin kun on kuitenkin täysillä yrittänyt. Pidän kovasti peukkuja että letroilla tulisi teille tärppi.

Olin torstaina ultrassa ja nyt tilanne oli edistynyt sen verran, että sain irrotuspistoksen pistää pe-iltana ja siitä laskien ovulaatio on ollut tänään. Huomenna alkaa Terolutin syönti ja perjantaille on sovittu siirto.
 
@Katti75 - minusta Sinun viestisi ovat ihania, muistat niin ihanasti meita kaikkia! :)

Olin vahan pelannyt tata paivaa, kun tanaan on pp9 ja kierron 28. paiva, mika niissa neljassa tuoresiirrossa tarkoitti, etta sina paivana viimeistaan alkoivat kuukautiset. Sitten, kun naytti tulleen jokin minikokoinen vaaleanruskea tuhru aamulla (noin 1 x 2mm max), niin ajattelin, etta nyt se taas alkaa. Suutuin koko maailmalle! :) No, eipa ne nyt taitaneetkaan alkaa. Eli oli helpotus. Talla kertaa on myos ollut hyvin rauhallista alavatsassa, ei juurikaan niita kuukautiskipuja, joita tuli muistaakseni tuoresiirroissa.

Yha on tuota flunssaa, vaikka menossa pois. Tietenkin toivon, etta positiivinen tuleva tulos alensi vastustuskykya (Prednisolonen ohella siis)... :)

Kavin siiis kylla (ennenaikaisesti) aika maassa taas kerran tanaan, mutta onneksi toivun suht nopeasti. Ja olisihan siis ihanaa, jos olisi tapahtunut IHME. :)

Ja mies on ollut ihanana tukena. Nyt han on jo ihan tottunut ja innostunut siihen gluteenittomaan dieettiin, mika on ihanaa. :) Ja siihen kylla pyrin, etta jos ei onnistu tama tai seuraava kerta, etta sitten jostain jotenkin rahat revitaan uuteen hoitoon esim. tammi-, helmi-, tai maaliskuussa, jotta paastaan sitten nakemaan, olisivatko siittiot vahemman hapettuneita ja defragmentoituneita, eli jos tulisi sitten enemman ja parempilaatuisia alkioita kaikin puolin.
 
Aamuska, jos Kuopioon ei ole pitkä matka, siellä ei ole ainakaan jonoa, jos haluat heti aloittaa :)

Katti75, kiitos ja muillekin tsempeistä :) Olisihan se luomuihme melkoinen! Tänään tikuttelin ovista TÖISSÄ!: Hyvää päivää, meneekö tämä vähän överiksi?? Mutta oli miten oli, haalea oli vielä verrokkiviiva ja FLO ennustaa ovista keskiviikolle. Tänään "pitäisi" varmaan sekstailla, mutta on pyykkipäivä ja marrasputki (=juoksua marraskuun joka päivä väh. 25 min), joten en varmaan ehdi :)
 
Itse näin unta, että olin koristreeneissä ja oli yksi treenaaja viimeisillään raskaana. En voinut olla treeneissä, kun niin itketti :(

Flo ennustaa ovista tälle päivälle, tavallinen laskuri perjantaille. Mies oli ihan tuskaa kärsimässä eilen, kun pakotin seksiin.Yritin lohduttaa, että kohta tää ovisseksi loppuu, jos hoito on joulukuussa <3
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
En jaksa enää mitään. Nyt on takki tyhjä. Tuoresiirto piti olla ensi viikolla mutta tadaa oma hormonitoiminta on viis veisannut progynova-kuurista ja iso follikkeli kasvaa lääkkeistä huolimatta. Tarkoittaa että pas ainoa vaihtoehto. Koko syksy on eletty tätä varten. Lääkkeet olen ottanut minuutilleen. Miksi miksi miksi kukaan ei sanonut että näin voi käydä? Mistä me löydämme voimia jatkaa passiin. Haluan vain että kaikki loppuu.
 
Kiitos @Rusakkonen kauniista sanoista! Sinunkin viestejäsi on mukava lukea, niistä välittyy positiivinen asenne ja peräänantamattomuus, tulee rohkaisua itsellekin. Tosi hienoa että mitään vuotoa ei ole ollut, enää pari piinapäivää jäljellä!

@kirsillevauva , siirto on perjantaina - ellei nyt sitten jotain yllättäen mene pieleen, mutta se olisi jo liian huonoa tuuria. Pakkasessa on kaksi blastokystiksi kehittynyttä alkiota ja nykyisin ymmärtääkseni on tosi harvinaista, että alkio kärsisi sulatuksesta. Olo on innostunut ja samalla jännittynyt. Tuntuu tympeältä jo ajatella sitä pettymystä joka iskee, jos vuoto alkaakin jo ennen aikojaan tai jos annettuna testipäivänäkin saa taas negaa tuijotella. On se plussaaminen niin vaikeaa! :oops:

@MatildaM , kuulostaapa kurjalta että oma hormonitoiminta on tuolla tavalla puskenut läpi. :( Onko teille tarkoitus siis tulla tuoresiirto luovutetulla munasolulla? Ei kai se PAS mikään huono vaihtoehto ole, mulle sanoi lääkäri klinikallamme että ihan yhtä hyvät tulokset tulee tuoresiirroista ja PASseista. Mutta ymmärrän kyllä tosi hyvin, että tuskastuttaa kun oma kroppa ei toimikaan kuten pitäisi. Kovasti tsemppiä!
 
Lista: ikä/ monettako yrittää/ yritys aloitettu/ millä keinoin:

Katti75 (43).........2/yritys alkanut 4/2018 /IVF
yöeläjä (44)..........4/yritys aloitettu 2014/luomu
Iid@ (45).......2
kirsillevauva (45).......4/ aloitettu 12/2013/ luomu, odottaa luovutettua munasolua
aamuska (41)....1/ ? /IVF
hulbertiina (42)...3/ aloitettu1/2015 /IVF
miumau-82 (36)....1
mirumarumoru (43)....4 / aloitettu 6/2018 / luomu
Rusakkonen (46).....1/ aloitettu 1/2017/ IVF (luovutettut munasolut ja omat)
Roxanne (44).......2/ ?/ luomu, odottaa IVF:ää
lolu (39)....4/ ? /luomu
Tatti55 (41)... 3/ yritys alkanut 8/2017 / luomu
Annamaija76 (42)....3/aloitettu 6/2018/luomu

Taustalla Virkki

Plussanneet:
 
Matilda, et jostakin syystä ole listalla. Annatko sun tiedot, niin laitan sinut? Kurja kuulla, että olet pettynyt. Mutta kuten Katti75 sanoi, olen itse ymmärtänyt että pakastetuista suorastaan parempi tulos?

Katti75, hienoa, että siirto tapahtuu :) Tsempit siihen ja toivotana parasta :)

Rusakkonen, jännään jo sun puolesta. Positiivista, ettei ole vuotoa vielä :) Sulla tapahtuu elämässä ihan kauheeena: opiskelut, työhaastattelut, talon myynti ja hoidot. Miten pysyt vauhdissa mukana?

Itse olin ihan naatti eilen. Töistä suoraan kouluun vanhempainiltaan ja kotona vasta 20.35. Marrasputki meni pilalle, en jaksanut lähteä enää lenkille. Olin niin väsynyt, etten jaksanut edes kuulumisia vaihtaa miehen kanssa. Sanoin, että puhutaan huomenna. Meillä on niin hyvä suhde, että annetaan toisillemme omaa aikaa, jos toinen sitä tarvitsee <3
 
Mitkä olot Rusakkosella? Tuntuuko, että olisit raskaana? Jännityksellä odotan tulosta...

Vähän huonosti olen taas kirjoitellut, mutta ei ole ollut mitään normaalista poikkeavaa. Menkat tuli ajallaan ja meni.
Nyt olis ovis lähellä. ...ja V-käyrä tapissa!
Tänään olis ollu hyvä hetki aamulla talletella, kun teinit koulussa ja me kahdestaan kotona. Mut ei, kun ukko hakus nukkua.
Katsotaan onko mun mieli parantunut iltaan mennessä, josko sitten tallellelisi. Muuten menee sunnuntaille ja se saattaa olla jo myöhäistä. Että silleen...

Olen jo mielessäni laittanut yrittämisen takarajaksi tämän vuoden, joten kohtahan sekin loppuu.
Sen jälkeen vain tjottaillaan. Ei näemmä tarvitse käyttää enää ehkäsyä kumminkaan.
Aion kumminkin jatkaa palstan seuraamista ja toivoa parempaa onnea muille.

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille!
 
Heippa:)
Olen lueskellut ketjua jo pitkään toisaalla kirjoitellutkin. Täällä tuntuu olevan hirmu paljon tietoa ja kokemusta.
Vauvaa on yritetty 1/18 alkaen. Tähän on mahtunut 3 kemiallista ja 1 alkuraskauden keskenmeno.
Ikää on 39 ja minulla on 4 lasta (kolme jo teiniä). Miehelläni ei ole lapsia.
Tämä viimeisin pisimmälle mennyt oli terolutkierto. En tiedä oliko sattumaa vai sen ansiota että kehittyi edes noinkin pitkälle.
Kävin kesällä hormonikokeissa ja ne on ok kuin myös ultra.
Täytyy varmaan selvitellä asiaa lisää jos löytyisi apua.
Dextra vaikutti nettisivujen mukaan hyvältä. Etenkin keskenmenoasioissa.
Onko kenelläkään kokemusta?
 
Lista: ikä/ monettako yrittää/ yritys aloitettu/ millä keinoin:

Katti75 (43).........2/yritys alkanut 4/2018 /IVF
yöeläjä (44)..........4/yritys aloitettu 2014/luomu
Iid@ (45).......2
kirsillevauva (45).......4/ aloitettu 12/2013/ luomu, odottaa luovutettua munasolua
aamuska (41)....1/ ? /IVF
hulbertiina (42)...3/ aloitettu1/2015 /IVF
miumau-82 (36)....1
mirumarumoru (43)....4 / aloitettu 6/2018 / luomu
Rusakkonen (46).....1/ aloitettu 1/2017/ IVF (luovutettut munasolut ja omat)
Roxanne (44).......2/ ?/ luomu, odottaa IVF:ää
lolu (39)....4/ ? /luomu
Tatti55 (41)... 3/ yritys alkanut 8/2017 / luomu
Annamaija76 (42)....3/aloitettu 6/2018/luomu
Momon (39)......4/ aloitettu 1/2018/terolut

Taustalla Virkki

Plussanneet:
 
Heippa:)
Olen lueskellut ketjua jo pitkään toisaalla kirjoitellutkin. Täällä tuntuu olevan hirmu paljon tietoa ja kokemusta.
Vauvaa on yritetty 1/18 alkaen. Tähän on mahtunut 3 kemiallista ja 1 alkuraskauden keskenmeno.
Ikää on 39 ja minulla on 4 lasta (kolme jo teiniä). Miehelläni ei ole lapsia.
Tämä viimeisin pisimmälle mennyt oli terolutkierto. En tiedä oliko sattumaa vai sen ansiota että kehittyi edes noinkin pitkälle.
Kävin kesällä hormonikokeissa ja ne on ok kuin myös ultra.
Täytyy varmaan selvitellä asiaa lisää jos löytyisi apua.
Dextra vaikutti nettisivujen mukaan hyvältä. Etenkin keskenmenoasioissa.
Onko kenelläkään kokemusta?
Lisäsin listalle :)

Väkisinkin tulee mieleen, että onko miehen tilanne selvitetty? Sinä kuitenkin olet raskautunut ja miehellä ei lapsia?

Olen tyytyväinen Dextraan.
 
  • Tykkää
Reactions: Momon
@kirsillevauva - kiitos!!! Tosiaan paljon tapahtuu ja kylla sitten juhlin, kun jostain kohta alkaa yhtalo selvita - vauva, tyopaikka, asunnon myynti. :) Valilla on vaikeampaa, mutta uudessa aamussa on aina uusi armo, ja yhdessa miehen kanssa jaksetaan. Odotan kylla innolla sita, etta minulle suodaan se, etta lehti elamassani lopulta kaantyy ja nuo kolme siunausta minulle suodaan. Opiskelu on minulle myos henkireika! Accounting-ope on todella hauska, minun ikaiseni nainen, ja nautin kovasti hanen huumorintajuisista tunneistaan. :)
 
Viimeksi muokattu:
@yöeläjä - Kysyit, tunnenko olevani raskaana - no, ainahan mina siihen uskon. Testi sitten nayttaa. Tapahtuu, jos tarkoitettu, ja toivon kovasti niin. Ei sita sen kummemmin osaa sellainen sanoa, joka ei ole koskaan ennen raskaana ollut. :) Mutta siis vuotoa ei ole ollut eika juuri mitaan kuukautiskipujen tapaista, ihan rauhallista, hiukan turvottaa vatsassa ja rinnoissa.
 
Viimeksi muokattu:
@Hulbertiina , pahoittelut vielä täältäkin, että hoidot eivät tuottaneet tulosta. :( Ihanaa kuitenkin, että perheessänne on jo lapsia, joihin miehelläsi on läheinen suhde. :love: Toivon että letroilu tai luomuilu vielä toisi teille iloisen yllätyksen, vaikka elämä on varmasti hyvää näinkin.

@Aamuska lle samoin isot pahoittelut negasta. (n) Mutta hienoa, että sinulla on jo jatkosuunnitelmat selvillä. Lahjasoluilla mahdollisuudet ovat niin paljon paremmat kuin omilla soluilla, että uskon sinun niillä onnistuvan. Tsemppiä lahjasoluhoidon odotteluun!

@Rusakkonen , sinulla testipäivä onkin jo lähellä! Täällä on taas peukut isosti pystyssä niin että onnistuminen tulisi. (y) Olet kyllä niin ihailtavan päättäväinen tässä vauvaprojektissa ja muutenkin, että se takuulla palkitaan jossain vaiheessa!

@Katti75 , kovasti onnea tulevaan siirtoon - kunpa nyt onnistuisi! :love: Olen samaa mieltä kuin Rusakkonen siitä, että viestisi ovat ihanaa luettavaa, kun jaksat aina niin hienosti huomioida kaikkia meitä kirjoittelijoita. Arvostan tosi paljon sellaista huomaavaisuutta. :)

@kirsillevauva , tsemppiä luomuyritykseen! (y) Eikös teilläkin ole lahjasoluhoito ihan kohta edessä, joko jännitys on nostanut päätään?

@MatildaM , onpas kurjaa että kroppa ei suostunut yhteistyöhön juuri silloin kun sitä eniten toivoisi. :( Mutta kuten muutkin täällä ovat maininneet, PAS-siirroissa on ihan yhtä hyvät jollei paremmatkin mahdollisuudet onnistua kuin tuoresiirrossa. Ymmärrän hyvin pettymyksen, mutta pian saatte uuden mahdollisuuden.

@Momon , tervetuloa mukaan! Minä olen ollut Dextrassa hoidoissa ja erittäin tyytyväinen klinikkaan, joten suosittelen kyllä varaamaan sinne ajan tutkimuksia varten.

ON: Onkin tullut viime aikoina kirjoiteltua aika harvoin, kun mitään uutta kerrottavaa ei ole ollut. Olen kyllä lukenut palstaa säännöllisesti ja elänyt mukana vaiheissanne. Meidän poika täyttää parin viikon päästä vuoden, ja tarkoitus olisi lopettaa imetys siihen mennessä. Enää jäljellä on yksi imetyskerta per vuorokausi, mutta se onkin se vaikein pois jätettävä, koska poika nukahtaa päikkäreille mennessä aina tissille. (Jos muuten jollakulla on vinkkejä tissittelystä vieroitukseen, niin mielelläni kuulisin. :)) Oli miten oli, imetyksen lopettamisen jälkeen voisi sitten alkaa valmistautua pakkasalkion siirtoon. Täytyy kyllä myöntää, että tuntuu vähän tympeältä palata taas siihen jännityksen ja pettymysten oravanpyörään, josta on jo kerran päässyt onnellisesti pois. :oops: Mutta ei auta - jos lapselle haluaa yrittää sisarusta niin se on nyt tai ei koskaan!

PS. Mitenkäs Virkillä menee? Toivottavasti toipuminen keskeytyksestä on sujunutt hyvin ja ajatukset jatkon suhteen selkiytyneet!
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuska ja Momon

Yhteistyössä