40 + so what, wol 14 (2019)

ON: Nyt on sitten pikkuinen mukana. Siirto meni oikein hyvin - ensimmaista kertaa ei sattunutkaan lainkaan. Lepailin sitten klinikalla jonkin aikaan ja nyt matkalla kotiin lepailemaan.

Kyseessa oli hyvalaatuinen kolmipaivainen morula. HYVALAATUINEN! Ei minulle varmaan koskaan ennen sellaista ole sanottukaan! :) Muutkin viisi alkiota olivat hengissa, oli kaksi muutakin morulaa ja kolme hiukan hitaampaa. Kaikkia viitta seurataan nyt sitten huomiseen ja sitten pakastetaan kaikki, mitka voidaan.

Tsemppia kaikille!!! :)
 
Vähän omanapailua.
Eilinen oli haamu, toisellakin testimerkillä ja tänään hieman vahvempi eilistä, molemmissa. Onnenkyyneleet tulvahti, ei voinut mitään. Nyt iltasella halusin vielä kokea tuon huiman tunteen haamun piirtyessä testiin. Olin pidättänyt useamman tunnin, ja en ollut koko aikana juonut mitään. Moni varmaankin tunnistaa senkin tunteen, kun odottamaani haamua ei piirtynytkään.
Palailen paremmalla mielellä muiden kuulumisiin. Nyt on pakko hetki nieleskellä ja hengittää.
 
@kirsillevauva Kiitos ihanainen :love:
mutta viiva haalistui pois. Olikohan virheellisiä testejä vaiko jotain kiinnittymistouhua, sitä en viitsi sen enempää analysoida. Tein jälleen kerran pyhän päätöksen, että jos vielä joskus testaan, on menkkojen oltava myöhässä, ja testaan jatkossa vain digillä.
No itseni tuntien, olen taas seuraavassa kierrossa dpo 9 ostamassa testejä, ja liuskoja tottakai. Suosiolla jätän silti Rfsut ja nyt nuo apteekin Ultrat muille, ne on kyllä niin petollisia testejä.:cautious:

Parempaa onnea muille!

@Rusakkonen Voi että. Nyt vaan rakkautta ja positiivisuutta, lempeitä ajatuksia ja kaikkee ihanaa seuraaviin päiviin. Stressille ei pienintä aihettakaan. Odotan jo innolla sinun testaamisia. :geek:
@Mammakatri Tässähän alkaa sinullakin viikon kahden päästä olemaan jännät paikat! :)
@kirsillevauva Ensi kuussako teillä onkaan seuraava mahdollinen siirto? Sinun matkasi ei ole myöskään ollut sieltä helpoimmasta päästä. Todella toivon, että teillä olisi vielä sylissänne vuoden 2020 talvivauva!
 


@Mammakatri
Tässähän alkaa sinullakin viikon kahden päästä olemaan jännät paikat! :)
En minä niin pitkään malta odottaa. Testailut on aloitettava jo viikon päästä. :-D
Edellisestä sain selkeän haalean viivan dpo 9.

Voi harmi sun viivan haalistumisen kanssa. :-( Tuo on niin kurjaa, kun ensin antaa toivoa ja sitten viiva haalistuu pois.
Pitäisi varmaan ihan kiltisti odotella, että kuukautiset on myöhässä.
Mä olen vaan niin malttamaton ainakin itse, että en kykene odottamaan. Testit polttelee kaapissa jo kovin aikaisin.

Ovulaatio tuntemukset kipuineen oli oikealla. Ja nyttenkin kipuilee. Eikö se ole se keltarauhanen joka siellä ovulaation jälkeen kipuilee.

Näinn viime yönä unta, että sain tietää odottavani kaksosia. Mutta toinen niistä näytti kissalle. :-o
No, eilen kaveri kertoi heidän kissan odotuksesta, niin lienee siitä tullut tuo kissa uneen.
 
@Palleroita harmi että viiva haalistui. Hö.

Niin varmaan joo testataan kaikki vasta, kun kuukautisten pitäisi alkaa. :whistle:
 
@kirsillevauva Joo 40v on se julkisen puolen ikäraja, mutta eipä siitä muutenkaan hyötyä olisi kun ei sieltä saisi lahjasoluhoitoja. Pitäisi nyt viikonloppuna jutella tarkemmin miehen kanssa mitä tää kaikki maksaa ja millainen prosessi olis edessä - en usko, että se tietää asiasta juuri mitään. Ja voi että mä toivon, että edes siittiöt on kunnossa, koska se se vasta kalliiksi tulee jos nekin pitää ostaa.

Ärsyttää sekin kun melko varmasti on töissä kerrottava jos hoitoihin lähdetään, en mä muuten varmaan saa vapaapäiviä ehkä melko lyhyellä varoitusajalla. Työkaverit on vähän päälle viiskymppisiä ja osa jo mummoja, varmaan ihmettelevät kuka hullu vielä tässä iässä haluaa äidiksi. No, onhan meitä! :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Anteeksi omanapailu: On pakko tulla kertomaan, että meille löytyi luovuttaja ja siirtoa suunnitellaan toukokuun loppuun! <3 Ollaan niin onnellisia ja kiitollisia <3 :) Nyt alkaa sitten hormonikuurit ja valmistautuminen siirtoon.

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
@Silmu75, ette varmaan pääse enää julkiselle iän puolesta, mutta voittehan yrittää?

@Mammakatri, jos haluat listalle, annatko lisätietoja?

@Rusakkonen, nyt on kyllä jo teidän vuoro onnistua!!! Tsemppiä ja siunausta <3 Milloin testipäivä?

@Palleroita, varovainen onnittelu! Toivottavasti viiva lähtee vahvistuaan.
Hei! Testipaiva on pe 26.4. Voisin menna jo torstainakin, mutta muistaakseni minulla on tuolloin kurssi.
 
Pitkää pinnaa piinailijoille sen kummemmin erittelemättä ketään. Toivottavasti pikkuiset tarraavat kiinni lujasti.

Iid@, hienoa että luovuttaja löytyi ja hoidot pääsevät jatkumaan. On taas mitä odotella.

Pallereoita, harmi että viiva haalistui pois. Näissä yrityksissä jokainen toivonkipinän menetys tuntuu tosi raskaalta. Voimia!

On: Enpä sitten malttanut odottaa enää vaan testi tuli tehtyä ja ilmeisesti olen vain kuvitellut kaikki lupaavat oireet, koska se negaa näyttää. Muissa alkaneissa raskauksissa on jo näillä päivillä näkynyt edes jotain testissä, joten en usko tuloksen enää tuosta muuttuvan. Ei auta taas muuta kuin niellä pettymys ja hammasta purren ponnistella eteenpäin.
 
ON update: kolme alkiota mennyt pakkaseen! Kaksi pakastettiin kolmepaivaisina moruloina ja yksi viisipaivaisena blastokystina.

Otin eilen hyvin rauhallisesti, tanaan tulee hiukan enemman liiketta. Minimivitamiinit (raskausajan monivitamiini ja elavamuotoinen Foliren-folaatti lisaksi) plus laakkeet (tyroksiini 50 mikrog, metformiini 3 x 500mg, 2 x 2 x Progynova, 3 x 1 x Terolut, ja tanaan alkaa myos Lutinus ennen nukkumaanmenoa). Myos paivittain pari parapahkinaa ja pari palaa Lidlin tummaa suklaata, jossa ei ole soijalesitiinia.:)
 
Heipat kaikille! Oltiin lomareissulla ja siksi olen pysytellyt hiljaa hetken aikaa. Joku jo kyselikin kuulumisiani, kiitos siitä. <3 Tekstiä on tullut tällä välin niin paljon, etten kaikille voi erikseen kommentoida, mutta suuret pahoittelut kaikille, joilla viiva on hiipunut pois. :( Positiivinen asia kuitenkin, että raskaus ylipäätään alkaa - se antaa toivoa siitä että seuraavalla kerralla, jos vain kohdalle osuu elinvoimainen alkio, kaikki voikin sitten mennä hienosti loppuun saakka.

@Rusakkonen, täällä on taas peukut isosti pystyssä, että nyt olisi teidän vuoronne onnistua! (y) @Iid@ lle myös onnea matkaan, on varmasti kutkuttelevaa odotella hoidon alkua. :)

Tervetuloa minunkin puolestani kaikille uusille - kiva saada lisää porukkaa mukaan ja aktiivista keskustelua!

ON: Meillä on siis odottamassa pakkasessa kaksi alkiota. Lomamatkan takia ei voitu tehdä siirtoa tässä kierrossa, mutta seuraavassa päästään varmasti taas tositoimiin ja piinailemaan. :love: Näillä näkymin siirto ajoittuisi jonnekin toukokuun alkupuolelle.
 
  • Tykkää
Reactions: Palleroita
@Mammakatri Oi, nyt on jännää!!! Eli viimeistään kolmen vuorokauden päästä testiä kehiin, eikö!?!
Ei taida tarvita testailla. Yöllä alkoi jo reilumpi vuoto ja lämmötkin laskeneet.
Tämä kierto vain 23. Ovulaation ja kuukautisten välissä 6 päivää.
Viime kierrossa ei ovulaatiota ei ilmeidesti ollenkaan.
Aikaisemmissa kierroissa en kyllä ole testannutkaan. Oireita kyllä olen tarkkaillut ja FF kirjannut. Viime vuoden puolella oli tämänkaltainen kierto myös. Erotuksella vain, että en ovistestejä tehnyt, enkä lämpöjä niin tarkasti mittaillut.

Mitähän tässä voisi alkaa syödä ja juoda, että alkaisi tää nainen toimia?
Eihän tässä tietenkään mikään hätä ole vielä.
Mut ei kai ne vitamiinit ja greippimehut ynnämuut haitaksikaan ole.
 
Monet sanoo että tuurilla tässä mennään, mut kyl mä oon googlaillut hedelmällisyyttä lisääviä lisäravinteita. Tärkeimpinä D-vit, inositol, kalaöljy, Q10 ja menee mulla 20 muuta lisäksi. Maca on myös hyvä tasoittamaan hormooneja.
Miehelle en oo saanu menemään mitään,, vaikka myös heidän kannattaisi ottaa esim just inositol ja sinkki. Toki muut elämäntavat ratkaisee. Mä oon nyt jättänyt joka iltaisen punaviinin alkukierrosta ja otan sitten oletetusta ovulaatiosta sen lasillisen iltaisin rentouttamaan. Myös sokerin suurkulutus kannattaa jättää..
 
  • Tykkää
Reactions: Mammakatri
@Mammakatri No voi himputti, jos on menkoista kyse. :( Lämmöt laskee kiinnittymisessä, että jos ei ookaan menkoista kyse..
Mutta jos menkat niin kuten sanoitkin, on luteaali liian lyhyt kiinnittymisen suhteen. Mä ehkä harkitsisin lääkärin pakeilla käyntiä, jos tuo lyhyt luteaali on vakio. Siihen ei varmaankaan tarvittaisi ns. Lapsettomuustohtorin asiantuntemusta, että siihen voisi kokeilla jotain auttavaa lääkitystä. Tässä ryhmässä on valtavasti tietämystä näistä asioista, että viisaammat ehkä vois kertoa tai neuvoa.
@Roxanne Eikö tammi-helmivauva kuulostaisi juuri täydelliselle?
Minulla on yksi tammivauva ja yksi helmikuussa. Koin helpottavaksi sen, ettei kesäkuumalla joudu tuskailemaan ison raskausvatsan kanssa. Tammivauvassa kyllä pahinta oli jouluherkut ja närästys, mutta ihaninta se kun vauvan kanssa sai kesällä viltin päällä köllötellä, eikä tuo osannut siitä vielä omille teilleen lähteä.
Nykyään hän on jo 7-vuotias ja paikoillaan pysymisestä ei toivoakaan. :)
Ei sillä minulle oikeasti ole väliä, että milloin pikkainen syntyisi, kunhan vaan syntyisi. Toisaalta joskus on vaan pakko vähän fiilistellä ja kuvitella haaveitaan.
Täällä menkat alkoi juuri tänään. Mieli on hyvä, ja jotenkin se vuoto saa katseen kääntymään uuteen kiertoon ja uuteen mahdollisuuteen. Katselin hieman ovulaatiolaskuria ja jos se tulisi tässä kierrossa tuon laskurin mukaan, niin mahdollinen laskettuaika olisi juuri tismalleen samana päivänä kuin tuon 7-vuotiaan laskettuaika oli. Mulla on miehellä ollu jaksamisen kanssa viime aikoina vaikeuksia työn takia , ja se heijastuu juuri makuuhuoneen puolelle. Saa nähdä että mahtaako miehellä jaksamista riittää tässä kierrossa edes sen hedelmällisen jakson aikana.
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
@Mammakatri , aika lyhyt oviksen ja menkkojen väli sulla tosiaan ollut... :unsure: Ajallisesti vois toki olla kiinnittymisvuodostakin kyse, mut se ei kai yleensä ole ihan menkkamaista (en tosin tiedä, kun mulla kiinnittymisvuotoa ei ole koskaan tullut)? Jos seuraavissakin kierroissa on sama niin suosittelisin kyllä harkitsemaan jotain apuja, lähinnä Terolut tai joku muu keltarauhashormonivalmiste voisi auttaa pidentämään luteaalivaihetta. Muuten komppaan @Helmiina1978 :aa noiden lisäravinteiden suhteen. Mulla on jatkuvasti käytössä D-vitamiini, foolihappo ja ubikinoni, hoitojen yhteydessä oon ottanut myös inositolia.

@Palleroita , kiva että siellä on jo mieli parempi ja katseet suunnattu tulevaan! (y) Ja juu, alkuvuoden vauva ois kyllä aika passeli. :love: Toisaalta tuntuu hölmöltä edes miettiä ajoitusta, kun nyt ylipäätään sen lapsen saisi (esikoisen saamiseenkin tarvittiin meillä 6 IVF-hoitoa :rolleyes:), mutta kieltämättä oon aina ajatellut, että JOS saisi valita niin mieluiten saisin vauvan alkuvuodesta tai keväällä. Viime aikoinahan on paljon kirjoiteltu siitäkin, että loppuvuodesta syntyvät usein pärjäävät huonommin koulussa, harrastuksissa ym. kun ovat melkein vuoden jäljessä alkuvuodesta syntyneitä - mutta ei näitäkään tietty kannata liikaa yleistää eikä murehtia etukäteen (meidän esikoinen siis on loppuvuodesta syntynyt)... :)
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Laitoin eilen tilaukseen Raskauskeijulta testejä. Jos nyt oikein muistan, niin tilasin niitten omia ovistestipuikkoja. Mahtaako ne olla mistään kotoisin? Emmä kyllä oikein edes tajua, et miks niitä tilasin, kun ovis mulla on yleensä hyvin selkee. Tosin joskus on käyny niin, et n. Kp 14 on tullu kovat oviskivut, mut ei limoja tai haluja tai mitään muuta ovikseen viittaavaa. Ja sit yllärinä siinä kp20-->onkin tullu kipuineen, limoineen ja haluineen oireet. Nuorimmainen on alkunsa saanut niin, etten oo koko ovista mistään voinu päätellä. Ja sit kun kellontarkat menkat oli myöhässä 5vrk, yllätyksekseni teinkin ihan olemattoman haamun. Olin siis ovuloinut yli viikon myöhässä normaalista. Ja kuvittelin siis pillereiden estävän ovulaation, että oliko tuo sitten mikään ihme et ovista en huomannut.
Sama homma oli tuossa viimeisimmässä raskaudessa, joka siis päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon. Ovis oli viikon myöhässä, ja ainut mistä oviksen ois voinu päätellä oli limailu. Itseasiassa, kaikissa mun onnistuneissa raskauksissa on arvioitu laskettuaika siirtynyt hieman eteenpäin. Mutta siis oviksen oireet yleensä tunnistan, on eri asia sitten et milloin se munasolu sit lopulta oikeasti irtoo. Ja mahtaako nuo testitkään siihen mitään varmaa vastausta antaa? Lämpökäyrä vois sen varmaan paremmin kertoa, mutta mun lämpökäyrätouhuista ei tuu mitään, kun en muista ikinä aamulla mitata.
Tietysti optimistina tilaukseen laitoin myös raskaustestejä, niitä niitten omia puikkoja, ja ihan vain uteliaisuuden vuoksi semmoisen hedelmällisyystestin. Miehelle en todellakaan oo tilauksesta kertonut, sen mielestä kun noi testit on silkkaa rahan haaskausta. Kyllähän ne silloin onkin, jos ei pupuile syystä tai toisesta... ;)
Tolle sanalle PUPUILU oli mun mielestä kiva vastine jossain jenkkiläsivustolla. Kutsuvat sitä sanalla Babydance. Ainakin siis sillä sivustolla. Pupuilusta mulla tulee mieleen aina kaks valkoista, punasilmäistä kaninpalleroa touhuamassa. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
@kirsillevauva Onko tolla ferritiinillä jotain suurempaa merkitystä raskauden alkamisen ja jatkumisensuhteen? Miettinyt itse, että pitäisikö pyytää arvoa otettavaksi, kun mulla Keskenmenoissa hb laski lopulta 82. Ilmeisesti varastoraudasta siis kyse, että kuinka nopeasti se mahtaa korjaantua, jos keho on äkkiseltään joutunut sieltä rautaa ammentamaan? Tää on mulle siis aivan hepreaa koko juttu.
 
@kirsillevauva ja @Palleroita itsekin oon tota varasto rautaa miettinyt... Joskus viime raskaudessa se oli hiukan matala, mutta oon kyl säännöllisen epäsäännöllisesti ottanut kuureja. Vuoden mulla nyt on kuukautiset olleet synnytyksen jälkeen.
Omakustanteisesti vissiin sekin tarvis ottaa.. :unsure:

Omaan napaan kuuluu odottamista. Aloin tänään tikuttamaan ovista. Mul on kolmen merkkisiä testejä :whistle: Prismasta rsfu:n ja raskauskeijulta puikkoja ja digitaalisia. Testaan nää pari päivää klo 10 vain tikulla. Mut torstaista eteen päin otan sit vielä illalla 18-20; en oo vielä päättänyt tarkkaa aikaa.. Mitään stressaa :ninja: mut kunhan jotain tekemistä ja ajan kulua.
 

Yhteistyössä