40 + so what, wol 14 (2019)

Mammakatri, luget ja terot on periaatteessa samaa lääkettä eri muodossa. Periaatteessa siksi, että luget on emättimeen laitettavaa luonnollista progesteronia ja terot synteettisesti valmistettua suun kautta otettavaa progesteronia. Mutta siis molempia voidaan käyttää luteaalivaiheessa tukemaan oman keltarauhasen toimintaa tai korvaamaan sen kokonaan. Tottahan on sekin että ikä tekee tepposiaan, mutta kaikkea kannattaa kokeilla. Gyneen vaan yhteyttä.
 
Mammakatri, luget ja terot on periaatteessa samaa lääkettä eri muodossa. Periaatteessa siksi, että luget on emättimeen laitettavaa luonnollista progesteronia ja terot synteettisesti valmistettua suun kautta otettavaa progesteronia. Mutta siis molempia voidaan käyttää luteaalivaiheessa tukemaan oman keltarauhasen toimintaa tai korvaamaan sen kokonaan. Tottahan on sekin että ikä tekee tepposiaan, mutta kaikkea kannattaa kokeilla. Gyneen vaan yhteyttä.
Mulla on joskus ollut terot, kun menkat tuli miten tuli silloin nuorimman jälkeen. Terojen aikaan en raskaaksi tullut, mut vähän niiden lopetuksen jälkeen ja terot teki mulle huonon olon.
Olisiko luget paikallisesti sellaiset, että ei tulisi sivuoireita niin helposti.
 
Mammakatri, mulle ei ainakaan tullut lugeista suurempia sivuoireita. Ehkä tissit oli herkemmät ja täyteläisemmät. Toki se jonkin verran valuu ja sotkee pikkareita, joten suojaa käytin pikkareissa. Toisille niistä on tuolla muissa ketjuissa tullut enemmänkin sivuoireita, mutta nekin on niin yksilöllisiä. Lutinukset ei kuulemma sotke niin paljon kuin luget, mutta mulla ei ole kokemusta muista kuin noista lugeista ja toki teroista ja primoista aiemmin.
 
  • Tykkää
Reactions: Mammakatri
Täällä menkat "myöhässä" eli kierto pitempi kuin aikoihin. Aiemmin käytössä tosiaan Terot ja nyt olen ollut ilman, muistaakseni tämä toinen kierto ilman. Nyt jo huimat kp27! Testi näytti tänä aamuna negaa, että toivo alkaa hiipua. Rinnat kipuilee ja vatsaa turvottaa, ei kuitenkaa minkäänlaista menkkaoloa alaselässä...
Kyllä tää kuumeilevan elo on raastavaao_O
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
@M4rianne77 voi kökkö. Ootteko mitään omia apuja koittaneet? (sori etten nyt muista sun tilannetta) tai onko tietoa voiko raskaus alkaa?
 
@Helmiina1978 mulla oli viime syksynä keskenmeno. Silloin raskauduin lähes heti ehkäisyn lopettamisesta, sitten heitti keskenmenon jälk. kierto häränpyllyä ja sen jälkeen ei olla yhtään todistettua plussaa saatu. Oloja on kyllä ollut alkuvuodesta eli mahd kemiallisia sitten, koska tunnen joka kerta pian paineen kohdussani mikä alkiosta tulee. Raskauksia takana syksyistä aiemmin kolme, 2 synnytystä ja yksi tuulimuna.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
M4rianne77, voi harmi! Voimia uuteen yritykseen! Tässä iässä onnistumisprosentit laskee niin kuin lehmän häntä eikä nainen valitettavasti hedelmällisyydessä parane vanhetessaan. Moni joutuu turvautumaan kalliisiin hoitoihin, mutta ikävä kyllä nekään ei takaa varmuutta onnistumisesta. Kuitenkin sen jälkeen voi sanoa ainakin yrittäneensä kaikkensa. Tsemppiä pohdintoihin!

On: tänään laskelmien mukaan olis dpo 9. Testi nega. Olen menossa tutkimuksiin ja ajattelin jo testailla, jos sattuu että käytetään raskaudelle vaarallisia menetelmiä. Toisaalta eihän sitä välttämättä vielä voi testissä näkyäkkään. No täytyy siellä mainita sitten että mahdollisuus on olemassa, jos sellainen tilanne tulee.
 
Tänään testasin ovistestillä, halvalla Kiinasta tilatulla ja luotto-Rfsu;n onestepillä. Ovistestissä selvä haamu, kiinalaisessa ei mitään ja onestepissä näkyy jotain varjostumaa, jota en saa kunnolla kameraan tarttumaan. Nyt jännätään mihin suuntaan tämä lähtee tästä kehittymään. Ja eiliset tutkimuksetkin meni oikein hyvin.
 
Niinhän siinä sitten käytiin, että tänään testi nega ja tuhruttaa. Päätin nyt käyttää letroja vain joka toinen kuukausi, kun on aina tuntunut olevan paremmat mahdollisuudet vain joka toisena kuukautena.

Rentouttavaa kesää kaikille!
 
Mä jätin pillerit pois 3/19 ja kuukautiskierron palautumiseen näyttäisi menevän aikaa.En siis vielä(kään) tiedä todellista kierron pituutta.Tosin eipä tässä välissä montaa ole ehtinyt ollakkaan (2).Ovista en oo liuskoilla onnistunu bongaamaan.Pillereiden lopetuksen jälkeen halut heräsivät todellakin horroksestaan:) Syksyllä pitää jo mennä jonkinmoisiin tutkimuksiin,jos ei sitä ennen tärppää.En halua viivytellä asian kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Kävin tänään Naikkarilla sen kystan takia.
Se oli hävinnyt/poistunut. Sen verran on ollu vatsakipuja ja menkkakipuja, etten ole huomannut kystan puhkeamista.
Parempi näin.
Pyysin, että samalla tsekkaa onko munasarjoissa vielä elämää... ja olihan siellä, molemmilla puolilla. Kohtukin näytti kuulema hyvältä.
Nyt voin jatkaa hyvillä mielin toivetta vauvasta. Olin toki valmistautumassa siihen pahimpaan eli kohdun ja munasarjojen poistoon sekä sitä kautta unelman romuttumiseen.
Nyt kun on sopivasti monta päivää vapaata yhtäaikaa miehen kanssa näin ovista ennen, niin pakko käyttää hyödyksi. Ukko parkaa, saattaa olla tyhjä olo vkln jälkeen.:whistle::ROFLMAO:

Hyvää juhannusta kaikille ja nautinnollista yötöntä yötä!
 
@yöeläjä hienoa kuulla! (y)

Hih. Meillä oli seksitauko viime oviksesta nyt kp13. :whistle: nyt taas ukko kovilla muutaman päivän. Uusista töistä johtuen ollaan molemmat oltu ihan poikki ja mun halut herää vasta vähän ennen ovista. Ja alkukierrossa oli taas tuhruttelua. :unsure:

Mulla gyne ens viikolla sopivasti oviksen jälkeen; näkee varmaan että onko keltarauhanen ja miltä näyttää limakalvo. Vähän jännittää näillä päivillä mennä sinne sanomaan että vauva olis kiva. Mut enhän mä nyt oo edes vielä 41. Kuulemma tod hyvä lääkäri ja ottaa asiakkaan kokonaisvaltaisesti huomioon. Toivon että näin todella on.
Tänään olis The Hetki eli se on sit joko tai kahden viikon päästä. :p
 
Heipä hei kaikille pitkästä aikaa!
Mulla olis kysymys lahjamunasoluja käyttäneille. Miten se prosessi käytännössä etenee? Onko mitään mahdollisuutta miettiä jotain "samanlaisuuksia" luovuttajan ja itsensä välillä (lähinnä siis silmien/hiusten väri tms) vai valikoituuko luovuttaja täysin randomisti?

Eilen tuli asia puolison kans puheeksi, kun keväisen keskenmenon jälkeen tuntuu edelleen, että kroppa nukkuu eikä tavallisesti helposti bonhattavaa ovista ole tullut kolmeen kiertoon lainkaan.
Nimenomaan ne valitsee mahdollisimman sun näköisen luovuttajan, silmät/hiukset/pituus. Me vasta jonotetaan luovuttajaa, soitto luvassa elokuun lopulla.
 
Meiltä myös kysyttiin ominaisuudet pituus, silmien ja hieusten vri. Tarjottiin kuitenkin luovuttajaa, joka ei muistuttanut miua ollenkaan, mutta saatiin toki valita otettiinko tämä luovuttaja. Olen supertyytyväinen, että otettiin juuri tämä luovuttaja, sillä saatiin 11 blastoa :) Luovuttaja on minua 12 cm lyhyempi.
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
Hei. Saako tulla virallisesti kirjottelee :barefoot:??
Olen siis 43v, täällä ennenki roikkunu. Vauvoja saanu ja menettäny. Myös lahjasoluilla. Vuodesfa 2009 (!!)palstalllu, joskus vaan eri nimimerkillä. Ei mun pitäs mutta...

Nyt siis 10kk ylläri imetettävä. Haluaisin jutella ja tavallaan kuumeilla vaikka mahikset on nollissa kaikin puolin eikä hoitoja enää tod tehdä. Amh ollu jo vuosia 0,2 jne.

Tohon luovuttajan valintaan. Joo toki silmien väri ja ”yleinen väritys” voidaan mätsätä. Joskus sit joutu(ainaki meidän hoitojen aikaan) odottaa kauemmin jos ei ollu ihan semmosta luovuttajaa. Nykyisin kai jonoja ei juur oo. . Ja joo osin voidaan mätsätä pituuskin. Se minkä mittanen tai värinen luovuttaja on ei tietenkää ”takaa” sellasta lasta. Niinku ei biolapsikaan ole useinkaan vanhempansa kopio. Isänkin geenit vaikuttaa hurjasti ja geenit hyppiä sukupolvien yli. Meilläki yks luovuttaja oli mua paaaaljon pidempi (oon keskimittanen) ja sinisilmänen. Mut lapsukainen kasvaa miinuskäyrillä ja on vihreesimmunen ja aikuispituuskin jäänee 20cm luovuttajasta ;) Ja muutenkin fyysisiltä ominaisuuksiltaan ollaan lapseni kanssa erilaisia. Mutta ei kukaan oo koskaan ihmetelly, kommentoineet isänsä tai sukunsa näköiseksi. Ihana rakas lapseni, kaikkineen täydellinen kymppi. En kiitollisempi vois olla :love:
Mut joo. Itse en oo koskaan osannu ajatella noita kriteereitä, kunhan ny suunnilleen samaa etnistä taustaa ja värimaailmaa ollaan :love:
 
@Tammityttö , mä muistankin sut vielä, kirjoittelit täällä aktiivisesti silloin joskus kun itse palstailua aloittelin. :) Onpas ihana kuulla, että teille on pikkuinen sittemmin syntynyt, tuhannesti onnea siitä! :love:

Meidän tilanteeseen sen verran päivitystä, että viimeinenkin alkionsiirto päättyi viikko sitten negaan. :( Sain tosin ennen virallista testipäivää jotain hailua haamua testeihin, joten ehkä siellä jotain kiinnittymisyritystä oli, mutta se ei sitten pidemmälle kantanut. Nyt on pakkanen tyhjä ja hengähdystauon paikka. Periaatteessa voitaisiin vielä tehdä yksi hoito elokuussa, ennen kuin palaan töihin hoitovapaalta, mutta toinen kysymys on, paljonko siinä on järkeä enää tässä iässä (45). :notworthy: Edellisessä, keväällä tehdyssä hoidossa saatiin sentään kaksi blastovaiheen alkiota, että siinä suhteessa tilanne ei ehkä täysin toivoton ole... :unsure:

Tällä hetkellä fiilis on kuitenkin ihan hyvä. Löysin muutama viikko sitten rinnastani patin, joka tutkimuksissa osoittautui vaarattomaksi kystaksi. Sen verran ehdin jo pelästyä ja miettiä kaikenlaisia kauhuskenaarioita, että negatestitkin tuntui sen kaiken jälkeen aika pieneltä asialta. Ja joka tapauksessa meillä on jo yksi ihana lapsi ja elämässä paljon muitakin asioita, joista saa olla onnellinen ja kiitollinen. <3
 
Ai niin, lahjasoluista vielä... Mullahan ei niistä omakohtaista kokemusta ole, mutta olen kyllä asiaa harkinnut jo pidemmän aikaa ja lueskellut myös paljon aiheesta käytyä keskustelua. Tosiaan Suomessa tuntuu menevän niin, että pituus, silmien ja hiusten väri korkeintaan mätsätään. Muita ominaisuuksia ei ilmeisesti saakaan luovuttajasta tietää. Ulkomailla (esim. Virossa) on sitten enemmän tietoa luovuttajista saatavilla, ja on myös enemmän mahdollisuuksia valita luovuttaja omien kriteerien mukaan. Osin tästä syystä (ja myös esim. lyhyempien jonojen, joustavampien ikärajojen ym.) vuoksi aika monet käy täältä ulkomailla hoidoissa.

Itse ajattelen, että olisi kiva tietää luovuttajasta enemmänkin kuin pelkät ulkoiset seikat, vaikka toisaalta eihän ne tiedot vielä mitään varmuudella takaa - ominaisuudet voi kumminkin periytyä niin monimutkaisilla tavoilla...
 
Ai niin, lahjasoluista vielä... Mullahan ei niistä omakohtaista kokemusta ole, mutta olen kyllä asiaa harkinnut jo pidemmän aikaa ja lueskellut myös paljon aiheesta käytyä keskustelua. Tosiaan Suomessa tuntuu menevän niin, että pituus, silmien ja hiusten väri korkeintaan mätsätään. Muita ominaisuuksia ei ilmeisesti saakaan luovuttajasta tietää. Ulkomailla (esim. Virossa) on sitten enemmän tietoa luovuttajista saatavilla, ja on myös enemmän mahdollisuuksia valita luovuttaja omien kriteerien mukaan. Osin tästä syystä (ja myös esim. lyhyempien jonojen, joustavampien ikärajojen ym.) vuoksi aika monet käy täältä ulkomailla hoidoissa.

Itse ajattelen, että olisi kiva tietää luovuttajasta enemmänkin kuin pelkät ulkoiset seikat, vaikka toisaalta eihän ne tiedot vielä mitään varmuudella takaa - ominaisuudet voi kumminkin periytyä niin monimutkaisilla tavoilla...
Musta taas olisi outoa ruveta kamalasti valikoimaan sitä luovuttajaa. Mies on vaaleatukkainen ja ruskeasilmäinen, minä ruskeatukkainen ja sinisilmäinen, mutta kyllä mä huolisin vaikka punatukkaisenkin luovuttajan. :) En siis siksi, että oon niin epätoivoinen että kuka tahansa kelpaa, vaan koska ei sillä ulkonäöllä ole väliä. Ja mähän siis yritän tässä esikoista vaikka täytän parin viikon kuluttua 44v. Yli nelikymppisenä ei pitänyt enää lasta yrittää, mutta niin vaan on mieli muuttunut matkan varrella.
 
https://aijaa.com/iRPAdK
No jopas jotakin.
Viime kierrossa kp 16 ja 17 ovisplussa.
Eilen illalla kp 12 tämä.
Kyllä hyödynnettiin.
Mutta miten ihmeessä ovis näin aikaisin?

Mulla on huomenna gyne.
Katotaan nyt mitä sanoo noista kemiallisista.
Haluan tietää onko jokin vialla.
Varmaan sit näkee ultralla oviksenikin tai onko tapahtunut?

Saa nähdä mitä tämä kierto tup tullessaan. Toivottavasti ei ainakaan sitä kemialista taas.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
@Mammakatri tosiaankin toivotaan että saat selvyyden asioihin.

Mä kävin gynellä tänään kp21/30 eli ovis oli viime viikolla. Ja kyllä semmonen oli tapahtunut. (y) Lääkäri näki heti että viime kierrossa oli puhjennut kysta, eikä munasolu eli se selvittikin kaikki ne oireet; tiputtelu vuoto ja oudot kivut. Itse vielä analysoin sen, että lämmötkään ei noussu "normaalisti /oikein". Lääkäri kuitenkin sanoi, että kystan puhkeaminen on positiivinen asia ja kertoo että asiat kunnossa ovulaation osalta. o_O en sen tarkemmin kysellyt.
Mut laittoi labrat eli Ferritiinin ja kilppariarvot ja jotain muuta, jos sillä selvinee kiinnittymisongelma silloin maaliskuussa ku oli kemiallinen.
Aivan mahtava lääkärimies kyllä; vaikutti oikeesti kiinnostuneelta ja asiaansa vihkiytyneeltä.   (y)(y)
Kalliiks tuli mut toivottavasti saan vakuutuksesta, ku ei oo vielä lapsettomuuden hoito. (öh - enkä nyt omassa tapauksessa siitä puhuis) lääkäri suositteli syksyllä ottamaan järeämmät keinot käyttöön jos ei sitä ennen tärppää. Miehen kanssa täytyy keskustella. Pitäskö laittaa se analyysiin heti niin tietäs missä mennään.
Ultralla hän näki myös, että kohtu ja limakalvo ja kaikki näytti hyvältä. Oon niin huojentunut.
 
@Mammakatri tosiaankin toivotaan että saat selvyyden asioihin.

Mä kävin gynellä tänään kp21/30 eli ovis oli viime viikolla. Ja kyllä semmonen oli tapahtunut. (y) Lääkäri näki heti että viime kierrossa oli puhjennut kysta, eikä munasolu eli se selvittikin kaikki ne oireet; tiputtelu vuoto ja oudot kivut. Itse vielä analysoin sen, että lämmötkään ei noussu "normaalisti /oikein". Lääkäri kuitenkin sanoi, että kystan puhkeaminen on positiivinen asia ja kertoo että asiat kunnossa ovulaation osalta. o_O en sen tarkemmin kysellyt.
Mut laittoi labrat eli Ferritiinin ja kilppariarvot ja jotain muuta, jos sillä selvinee kiinnittymisongelma silloin maaliskuussa ku oli kemiallinen.
Aivan mahtava lääkärimies kyllä; vaikutti oikeesti kiinnostuneelta ja asiaansa vihkiytyneeltä.   (y)(y)
Kalliiks tuli mut toivottavasti saan vakuutuksesta, ku ei oo vielä lapsettomuuden hoito. (öh - enkä nyt omassa tapauksessa siitä puhuis) lääkäri suositteli syksyllä ottamaan järeämmät keinot käyttöön jos ei sitä ennen tärppää. Miehen kanssa täytyy keskustella. Pitäskö laittaa se analyysiin heti niin tietäs missä mennään.
Ultralla hän näki myös, että kohtu ja limakalvo ja kaikki näytti hyvältä. Oon niin huojentunut.
Paljon maksoi gyne? Saa nähdä monta euroa mun lompakko huomenna kevenee.
 

Yhteistyössä