40kg pudotettavaa, kuinka mä jaksan?!

  • Viestiketjun aloittaja "läski"
  • Ensimmäinen viesti
"läski"
ei HELVETTI mä oon läski :( ja ihan omaa syytäni joudun nyt hitonmoisen urakan tekemään.
Kalorilaskuriin ilmottauduin ja vähähiilarisella aloitan. Tuntuu vaan niin toivottomalta kun tuo kilomäärä on niin suuri :( Onko täällä kohtalotovereita tai jo isoissa pudotuksissa onnistuneita?
 
"vieras"
Minä olen laihtunut hyvin Kiloklubin avulla, suosittelen! Entä jos teet niin että pudotat muutaman kilon, sitten pidät välillä "lepotaukoa", että keskityt vain painon ylläpitämiseen, sitten taas jatkat?.. Kauheasti tsemppiä sinulle urakkaan :)
 
toinen läski
Jepjep, 30-35kg mulla pudotettavaa, kolmas päivä Nutrileteillä menossa ja aivan sairaan kauhea nälkä! Voi kun olis joku jonka kanssa ryhtyä yhdessä tähän urakkaan..ettei loppuis motivaatio heti viikon jälkeen :/
 
-
ei ainakaan kannata sortua mihinkään ihmedieetteihin. Niillä tulee vaan nälkä ja vihainen mieli.

pienillä elämänmuutoksilla pääsee jo hyvin pitkälle :)

itse jätin sokerin vähemmälle, vaihdoin täysjyvään ja lisäsin vihannesten määrää ja vuodessa tippui 20 kg. Liikuntaa en voinut sairauteni vuoksi lisätä.
 
4 better
Minulla oli alussa 47 pudotettavaa ja nyt 20kg lähtenyt joten ei se aivan toivotonta ole. En ole käyttänyt mitään nutrilettejä, aloittanut uutta liikunta harrastusta tms. olen keskittynyt omaan pääkoppaan selvittämään sitä miksi syön. Sen olen saanut selville että olen aiemmin syönyt kehnoa ruokaa ja lisä-aineet on tosiaankin pahasta. Liika sokerin saanti masentaa --> syö masennukseen ja väsymykseen.
 
"a p"
Mä kävelen töihin ja takas eli yht. n.7km päivässä ja työni on aika liikkuvaista. ylimääräisiin harrastuksiin ei ole aikaa. Meinaan siis jättää pois sokerin, valkoisen viljan, riisin yms. ja lisätä rasvan ja proteiinin käyttöä. Kasviksia syön muutenkin paljon.
Mut miten noi annoskoot vhh-dietissä? Meinaako et saa vetää ihan reilusti yli kalorien koska helpostihan se ylittyy kun vetää kermaa ja voita :D
 
help!
mulla on -30kg :(

puuttuu se motivaatio. edes se ei riitä motivaatioksi, että näytän kamalalta valaalta ja vaatekaupatkin ahdistaa nykyään. en osta itselle mitään vaatteita nykysin. oksettaa oma kuva. mutta en perkele saa itseäni niskasta kiinni :(
 
"vieras"
Mul oli kans vielä viime keväänä matkaa tavoitteeseeni eli normaali bmi:n ylärajaan matkaa 25kg. Olin tätä ennen yrittänyt laihduttaa tuhottomia kertoja aina 90-luvulta lähtien... onnistumatta. Nyt mulla on tavoite painoon enää 2kg matkaa. Et kyl tekin onnistutte, kunhan vain pääsette vireeseen, koko kropalla. Ite olen kalorilaskija ja syön sellaisen ruokavalion mukaan jota aion noudattaa loppu elämäni.
 
"Himmeli"
Mulla on - 46kg

Kyllähän sitä makeaa on koko kuuakusi tehnyt mieli kerran sorruin kääretortun palaseen tuli siitä itselleni vihaiseksi ja lähdin hölkkä lenkille tämän paksun ruhon kanssa illan pimeinä tunteina.
Itse syön hyvin olen vain jättänyt herkut pois, enkä hae lisää ruokaa, minulla on motivaatio se että raskaus voi alkaa ja sujua paremmin ilman kauheaa ylipainoa, minulla ei ole juuri ylipainon takia lapsia, se että voin ostaa uusia vaatteta ja että itse tunto kasvaa
Nyt kuukaudess saldo on -7kg:)
 
viiras
Vhh:lla syödään maha täyteen, ei ähkyyn asti ja säännölliset ruokailuajat. Googlaappa vaikka ateriamatriisi, jos siitä olisi hyötyä :)
Mulla pudotettavaa n. 25 kiloa ja mä aion onnistua siinä. Menen viiden kilon etapeissa, kun viisi kiloa on pois niin saan jotain kivaa ja kun 10 niin taas jotain enemmän :)
Tsemppiä ap:lle ja muille!!
 
"vieras"
toi vhh on kyllä paras kun se vie makeennälän pois mutta saa herkutella vhh herkkuja jos tulee makea himo. Suolaista ja rasvaista saa syödä. ja ei tule nälkä.
Myöskin lihakset kehittyy paremmin kuin saa kunnolla proteiinia.

Voisitko sä ekaksi tavoitteksi laittaa -10kg ja siitä saisit jonkun palkinnon.,esim parturikäynnin.geelikynnet yms..
ja taas seuraava -10kg kun ensimmäinen suoritettu.
 
"hmm"
muutama ystävä on kyllä myös onnistunut lihomaan vhh dietillä, kun sitä kermaa ja voita onkin sitte vedetty kaksin käsin eikä syöty järkevästi järkeviä annoksia, vaan kuviteltu että 'nyt saa syödä ähkyyn ittensä rasvalla ja laihtuu!'
 
Joo, ei toi VHH mitään "pelkkää pekonia ja voita ja kermaa" -ruokavalio ole ollenkaan. Kumma, että se luulo istuu niin sitkeässä ihmisissä. Kaikkein fiksuinta on lukea muuta aihetta käsittelevä kirja, esim. Atkinsin tai Heikkilän kirjoittama, tai vaikka nyt joulun alla kirjakaupassa näkemäni uusi kirja Karppaus - opas ja keittokirja ( Suomalainen.com | Karppaus | Dahlqvist, Annika; Höglund, Maria; ).

Mulla on pudotettavaa jäljellä noin 20 kiloa, ja aloitin VHH:n maanantaina. Vaa'asta loppui sopivasti patterit, joten en tiedä missä mennään, torstaina saldo oli -2 kg.

Yritän pitää aika tiukat hiilarit näin alkuun ja täysin sokerittoman ruokavalion, jos vaikka saisi ketoosin. En kuitenkaan ole laskenut hiilareita erikseen. Makeanhimo oli muutaman ekan päivän ajan ihan hirveä, mutta nyt se on kadonnut tyystin.
 
"vieras"
Mun pitäis laihduttaa -30kg, tuntuu vaan ettei ole voimavaroja...väsyttää ja ahdistaa. Olen jatkuvasti stressaantunut ja yöunet lapsen takia katkonaisia (lapsi jo 3v.).

Haluaisin todella laihtua, mutta en tiedä miten pystyn siihen. :(
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22865813]Mun pitäis laihduttaa -30kg, tuntuu vaan ettei ole voimavaroja...väsyttää ja ahdistaa. Olen jatkuvasti stressaantunut ja yöunet lapsen takia katkonaisia (lapsi jo 3v.).

Haluaisin todella laihtua, mutta en tiedä miten pystyn siihen. :([/QUOTE]

täällä toinen, jolla pudotettavana tuo 30 kiloa. yöunet yössä n.2-4 h nekin pätkissä (ja jäävät välillä kokonaan väliin...) liikkuminen tosi vähäistä, lähinnä pienten lasten perässä pysymistä. tavoitteenani olisikin lisätä liikuntaa, mutta - niinkauan kuin joku lapsista (lue koko ajan) on kipeänä se ei onnistu, puhumattakaan jostain jumpasta tai kuntosalista :(
 
:)
Laihdutu -> elämäntapamuutos onnistuu helpommin kun siihen suhtautuu positiivisella mielellä. Itse puotin vuonna 2000 30 kiloa otin asenteen et en masennu repsehduksista vaan ajattelen kokonaisuutta eli herkuttelukin kuuluu elämään siinä missä laihdutus/elmäntaparemontti. Olen edelleen samoissa kiloissa kuin laihduttuani välissä olen 2 lasta tehnyt...joten rentoutta suosittelen
 
"äitä"
-15 kiloo pitäs lähtee, että olisin tavotepainossa.
Olen pakottanut itseni lenkille ja ateriakoon pienennyttyä olen kokenut suunnatonta nälkää =( , mutta -7 aika vähällä on lähtenyt. Jätin makeat pois, sekä vaalean leivän, ruokavaliooni ei muista syistä nykyään enää kuulu naudan eikä sian liha. Suklaa ja keksit olivat paheeni. Jätin vaan kaikki kerralla pois ja koin sen nälän, jota pahimmillaan kesti sen 2 viikkoa josta alkoi helpottamaan ja vatsa rupesi täyttymään helpommin. Esimerkkinä otan 3 perunan sijaan nykyään 1,5 ja kastiketta kahden kauhallisen sijaan 1 eli monissa ruuissa raakasti vain puolitin ateriat.
 
VHH alkaa näkyä ja varsinkin tuntua niin pian, että siihen koukuttuu pian. Niin mulle ainakin kävi (- 30 kg) Mä aloitin aikanani huhtikuun puolivälissä ja jo samana kesänä jouduin (hihii) etsimään kaapista pienempiä vaatteita. Aika uskomaton tahti se kyllä oli. Eikä kuitenkaan mikään kitudieetti, että olisi alkanut paikat roikkua. Mieskin joka alkuun nauroi liki päin naamaa mun kummalliselle ruokavaliolleni joutui pian myöntämään, että vieras ihminen joka mua katsoisi voisi luulla että harrastan jotain urheilua (hänen sanansa) koska näytin sporttiselta ulospäin. Suosittelen. Mulla tulee tänä vuonna 3 vuotta hiilaritietoisuutta täyteen, enkä vaihda.

Kannattaa tosiaan kuitenkin perehtyä asiaan, sillä itselle ei VHH ainakaan ole mitään kermalla, juustolla (itse en niitä juuri käytä muuta kuin ruuanvalmistuksessa) tmv iloittelua vaan kiinnitän huomiota rasvan laatuun ja lähteisiin ja siihen ettei proteiinia tule ylenmäärin.
 
Viimeksi muokattu:
"mää"
Täälläkin yksin pienoisen urakan edessä... Mies mukana touhussa, ja tänään alkoi vhh. Itse koitan nyt alkuun pitää hiilarit mahdollisimman vähällä, mutta kuitenkin niin, että juon ruoan kanssa sen lasin maitoa ja syön kasviksia ja varmaan jugurttiakin jossain vaiheessa.
Pituutta 157cm ja painoa (veikkaus)120kg, meen vaaka on kadonnut johonkin. Se vaan ei löytynyt mistään tänään aamulla :D Mutta siis tuo oli paino pari kuukautta sitten, enkä usko, että on siitä mihinkään muuttunut.
Meillä on helmikuun alussa kolmen päivän matka, ja se on meillä nyt eka etappi, siihen saakka ollaan kurissa :) Matkan jälkeen sitten taas jatketaan kurissa seuraavaan, vielä määrittämättömään etappiin.

^Mutta mikä laihdutusosio? ^
 

Yhteistyössä