4d Joensuu tai Kuopio

Alkuperäinen kirjoittaja Mainiomamma:
Onko kokemusta 4d ultrasta Joensuusta tai kuopiosta?
Joensuussa tuli käytyä ja täytyy sanoa, että jos ei ole pätevää syytä käydä kyseisessä ultrassa niin en menisi toistamiseen maksamaan ultrasta sitä rahaa, mitä ne nyt ottaa.. Ei siis tullut alennuksia ainakaan suoraan luukulta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pietu-:
Alkuperäinen kirjoittaja Mainiomamma:
Onko kokemusta 4d ultrasta Joensuusta tai kuopiosta?
Joensuussa tuli käytyä ja täytyy sanoa, että jos ei ole pätevää syytä käydä kyseisessä ultrassa niin en menisi toistamiseen maksamaan ultrasta sitä rahaa, mitä ne nyt ottaa.. Ei siis tullut alennuksia ainakaan suoraan luukulta.
Ei niitä kelakorvauksia saa, jos kyseessä on ylimääräinen ultra eli uteliaisuutta mennään esim. sukupuolta selvittämään. Itse sain korvausken suoraan luukulta np-ultrassa ja rakenneultrassa kelalta valituksen jälkeen. Meillä ei kunta noita ultria tarjoa, itse en kyllä uskalla olla menemättä ultraan ollenkaan.

Kyllä ainakin Kuopiossa tuo 4d-ultra on tosi hyvä. Kyllä siinä näkee enemmän kuin tavallisessa ultrassa rakenteita, näkee äidin laskimovirtaukset eli saa tieoon mahdolisen riskin raskausmyrkytykseen. Kuvat ovat selkeitä ja dvd kiva muisto. Toisaalta onhan alan lääkärillä aina enemmän pätevyyttä löytää mahdollisia vikoja kuin kätilöllä; olen kuullut, että joillakin kätilö tekee nuo tärkeät ultrat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nelHM:
Meirami mikä paikka oli missä Kuopiossa kävit ja paljon siitä piti maksaa? Oishan se varmaan hieno kokemus, mutta liekkö raaskii.. :/ [/quo

Lääkärikeskus Cantti. Rakenneultra maksoi n. 230e, voi olla, että sellainen ultra, jossa haluaa tietää sukupuolen on vähän halvempoi ellei rakenteita tutkita. Jokatapauksessa ylimääräisestä ultrasta ei saa kelakorvausta eli kyllä se lähellä tuota 200e on.
 
Joensuun Suinuulla ultrat tekee lääkärit Eeva Koistinen ja Rauno Solja. Meillä tuo DVD:kin jäi aika pliisuksi.
Syy miksi tuohon ultraan mentiin, oli vauvan koko ja se, että neuvolalääkäri ei tutkinut vauvaa laisinkaan. Alennuksia ei tullut (tosin 2-3 vkoa ennen meidän käyntiä vielä tuli).
Joensuussa maksoi siis 184e, johon kuului poliklinikkamaksu 9e ja laskutuslisä.. olikohan 3 tai 4 e :)
 

Yhteistyössä