4D kommenttiketju

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 10:53 CrystalBlue kirjoitti:
Ööö ..hetkonen.. muistanko väärin vai eikös se terni/ensimaito oo sitä ravitsevampaa jota tulee Ekoina päivinä kun maitoa ei vielä heru kunnolla jotta lapsi saa kaiken tarvitsemansa.. eihän sitä koko ajan tule.. saatan toki muistaa väärinkin.. :whistle:
Muistat ihan oikein. Ternimaito on oikein kunnon energiapläjäys. Mutta vaikka se ensimaito onkin myöhempää maitoa ravitsevampaa, maidossa on aina myöhemminkin vitamiineja yms. Esim. maidon rasvaisuushan lisääntyy koko ajan; vanha uskomus on, että maito muuttuu laihaksi sokerilitkuksi, jolla ei isompi lapsi tee yhtään mitään.
 
Kyllä oli mun mielestä iljettävää katseltavaa! :x

Itse en tiedä vielä kuinka kauan aion imettää (jos edes onnistuu), mutta mielestäni siinä vaiheessa kun lapsi osaa itse kävellä ja tulla syliin hakemaan tissiä tai osaa puhua, niin viimeistään silloin olisi aika lopettaa...!!

Mutta tämähän on vain minun mielipiteeni, älkää loukkaantuko ;) :hug:
 
Aika mielenkiintoinen dokumentti oli :whistle:
Mun mielestä turha vetää rajaa siihen milloin osaa kävellä/puhua, vaan siihen milloin imetys ei enää ole ravitsemuksellisesti välttämätöntä..! Eli viimeistään 1-2v iässä. Mutta eihän sitä voi lopettaa, jos äiti ja lapset jääneet noin pahasti riippuvaisiksi...
 
Itse hyväksyn julkisen imettämisen siis se on ihan normaalia jos imettää vauvaa julkisesti ja muutenkin.

Mutta mulla meni yli hilseen tuo että yli 2-vuotiasta lasta imetetään saati sitten sitä 8-vuotiasta :eek: :x
Sairasta sanon mä :headwall:
Kyllä itselläni ainakin tuli outo olo katsella niitä jotka imettivät niitä isoja lapsia :eek:
 
Vilkaisin dokkaria Sinkkuelämien tauolla, ja ihan kiinnostavalta asia näytti. Joku imettää pitempään ja joku lyhyemmin, sehän on jokaisen oma päätös. Ei minua kyllä "okseta" tai "ällötä" katsoa, kun toiset ruokkivat lapsiaan. Aika kummallisia (=suvaitsemattomia) kommentteja teillä.

Nuo on kuitenkin ääritapauksia esim. nuo 7-vuotiasta imettävät. Olisi ollut kiinnostavampaa seurata 1-3 vuotiaita imettäviä äitejä ja heidän perustelujaan. Heitähän lienee paljon paljon enemmän Briteissäkin.

Mutta nämä nelosen dokkarit on aina näitä sensaationhakuisia tositv-dokkareita, ettei niitä viitsi edes kunnolla katsoa. Kaukana asiallisesta toimitustyöstä ainakin minusta.
 
little one
Kyllä itse manailin ja kauhistelin monta kertaa kun tuota katsoin. Musta se nelivuotiaan imetys näytti jo todella ällöttävältä. Ja pahaa teki kun 8-vuotias kinuaa tissiä,hyi hitto...sairasta. Ja itse hyväksyn julkisella paikalla imettämisen,siis mua ei haitaa jos joku imettää vaikka ostoskeskuksessa,mut itse en imettäis.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 10:44 chrissy kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 10:31 JuiceFani kirjoitti:
Ällöttävää oli koko touhu. Ja jotenki näytti että se melkein 8v oli jotenki jälkeenjääny kehitykseltään tai ainaki jutuiltaan. YÄK... Mieski... Eiköhän sen naisen jo olis kannattanu alkaa lypsään ihan kannuun sitä maitoo niin kaikki sais eikä tarvis ostaa ollenkaa maitoo kaupasta. Ja mitä se oli sekin että sen äiti vai kuka se oli imettäny jotain lasta :eek:
sen äiti oli iskeny oman tissinsä tän tyttärensä lapsen suuhun ettei vaan vahingoskaa saa keinotekoista ruokaa... ku synnytyksen jälkee oli ollu jotain komplikaatioita

quite sick if i may say...
Juuri tämä oli minusta kaikkein sairain juttu koko dokumentissa (vaikka ei minusta ole ihan ok imettää kouluikäistä ja isukkia.. tai 18kk adobtiolasta joka ei ole koskaan rintaruokintaan tottunut..) Mutta minusta tuo veti auttamattomasti pohjat että MUMMO oli iskenyt oman tissinsä lapsenlapsen suuhun ja kehuskeli että tuntui kun olisi oman lapsen saanut :eek: \|O :$
 
Mielenkiintonen dokumentti. Mun mielestä se imetysryhmä oli ihan oikealla asialla sillä just briteissä ei oikein näe äitien imettävän lapsiaan kun sitä pidetään sairaana touhuna. Outoa kylläkin lähettää joku imetyskalenteri kuningattarelle... Kaksosten perhekkin vaikutti ihan normaaleilta ja tekivät kyllä oikein vierottaessaan ne tissistä kun se häiritsi koko perheen elämää. Ne isommat lapset kävi sääliksi kun kaikki äidin aika meni imettämisessä.

Se 4-vuotiasta imettävä oli vähän outo. Mua häritsi kun se poika itse tuli vetämään paidan vetoketjua auki ja että sen naisen oli aivan pakko yrittää tunkea sitä tissiään sen adoptiotytön suuhun kun toinen ei edes ymmärrä mistä siinä on kyse. Se on toki ymmärrettävää että sen ikäselle siitä olis vielä hyötyä mutta olisi vaikka lypsänyt sitä maitoa sille kun ei toinen sitä tissiä halua.

Sen 7-vuotiaan imettäminen oli jo mun mielestä sairasta. Se tyttö oli vaan riippuvainen siitä tissistä ja siitä että sitä voi imeä, ei edes välttämättä halunnut sitä maitoa. Sehän sano että hänhän voin imee silti vaikkei maitoa tuliskaan ja toivo et vois imettää itteään. Tuntu kyl olevan muutenkin vähän kehityksessä jälkeen jäänyt, se sen pikkusisko vaikutti paljon fiksummalta. Mun kyllä kävi sääliks sitä pikkusiskoa kun se ei edes oikein ymmärtänyt että miksi hänen isosiskonsa saa imeä tissiä mutta hänen käsketään menemään muualle jos hän kysyy että saisiko hänkin kun siskokin saa. Ihan oikein kyllä ettei se äiti sentään enää sitä päästänyt tissille mutta olis nyt edes selittänyt miksi. Ja että se imetti miestään... yök!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 11:34 Pikkuäiti kirjoitti:
Sen 7-vuotiaan imettäminen oli jo mun mielestä sairasta. Se tyttö oli vaan riippuvainen siitä tissistä ja siitä että sitä voi imeä, ei edes välttämättä halunnut sitä maitoa. Sehän sano että hänhän voin imee silti vaikkei maitoa tuliskaan ja toivo et vois imettää itteään. Tuntu kyl olevan muutenkin vähän kehityksessä jälkeen jäänyt, se sen pikkusisko vaikutti paljon fiksummalta. Mun kyllä kävi sääliks sitä pikkusiskoa kun se ei edes oikein ymmärtänyt että miksi hänen isosiskonsa saa imeä tissiä mutta hänen käsketään menemään muualle jos hän kysyy että saisiko hänkin kun siskokin saa. Ihan oikein kyllä ettei se äiti sentään enää sitä päästänyt tissille mutta olis nyt edes selittänyt miksi. Ja että se imetti miestään... yök!
Se toinen oli sen 7-vuotiaan isosisko (ei pikkusisko), joka oli kade imetyksestä. Mun käsittääkseni pyysi, että äiti imettäis häntä 10-vuotislahjaksi??
 
huh
Jäi tai unohtui katsomatta, hitsit.
Teidän tekstienne perusteella tuli tosi oksettava olo, ihan sairasta sanon minä, hyi...

Lehmän maitoo vaan ku laps täyttää yks vuotta, siihen aikoihin alkaa lusikoimaan itse pottua suuhunsa, pian kävelee ja pottailee itse... niin ja oppii puhumaan - aika ällöö jos laps kaivelee äidin tissiä ja sanoo et haluan tissiä...

Joku raja - lähinnä läheisriippuvuutta tuollainen, itsekkyyttä ja ties mitä kiksejä imettävät äidit tuosta saavat, yök yök yök...
 
sairasta
Ei noi lapset mitään ravinteita ainakaan enää tuon ikäisinä saa siitä rintamaidosta - lähinnä kuluttavat äidin luustoa ja muita tärkeitä "uusiutumisaineita" - äidin hormoonitasotkaan eivät pääse normalisoitumaan - tutkitusti alle vuoden ikäiselle äidinmaidosta on "suoja-apua" toisia tauteja vastaa, mut ei enää tuon ikäsillä lapsilla - hyi kun isäkin tississä roikkuu...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 23:24 Helmi-Kana kirjoitti:
Jos olis kyse miehistä, olis pedofiliasyytteet niskassa.. Miks naiset saa tehdä tommosta? :/ Ei juma.. Joku 7-vuotias!?!?!? :x
Ja mistäs lähtien ne miehet ovat lapsia rintaruokkineetkaan :headwall:

Sairasta tuollainen ajattelutapa. Lehmänmaito rules, mutta äidinmaito ei - vai olisko hyväksyttävämpää lypsää se kuppiin, ettei kenellekään tule seksiajatuksia rinnoista, vaikka ne ovat lapsen ruokkimiseen tarkoitettukin.

En ehkä näe itseäni imettämässä 7-vuotiasta, mutta dokkarissa homma vaikutti erittäin luonnolliselta ja perheelle sopivalta :flower:
 
Minäkin ihmettelin, että miten siltä vastasyntyneen mummolta muka olis tullu maitoa :eek: :eek: :eek:
Se meni jo aika perverssiksi, mikäs siinä olisi ollut jos lapselle olisikin annettu jotain keinotekoista ruokaa jostain syystä jos äiti ei pystynyt ensimmäistä imetystä hoitamaan.
Luulisi, että sairaala henkilökuntakin sanoo jo jotain kun mummo lykkää tissin suuhun \|O
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 13:18 Emilyn kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 23:24 Helmi-Kana kirjoitti:
Jos olis kyse miehistä, olis pedofiliasyytteet niskassa.. Miks naiset saa tehdä tommosta? :/ Ei juma.. Joku 7-vuotias!?!?!? :x
Ja mistäs lähtien ne miehet ovat lapsia rintaruokkineetkaan :headwall:

Sairasta tuollainen ajattelutapa. Lehmänmaito rules, mutta äidinmaito ei - vai olisko hyväksyttävämpää lypsää se kuppiin, ettei kenellekään tule seksiajatuksia rinnoista, vaikka ne ovat lapsen ruokkimiseen tarkoitettukin.

En ehkä näe itseäni imettämässä 7-vuotiasta, mutta dokkarissa homma vaikutti erittäin luonnolliselta ja perheelle sopivalta :flower:
Siis väitätkö sinä kirkkain silmin että 7-vuotiaan imetys on LUONNOLLISTA!!??!!??!!??
Voi luoja auta.......
 
Chi
Minusta olisivat voineet repäistä selkeästi irralleen tämän imetysporukan, joilla oli kuitenkin hyvä idea "tempauksensa" takana. Nyt kun dokkarissa pompittiin aiheesta ja perheestä toiseen, meni tarkoituksetkin hieman sekaisin... :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 13:31 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 13:18 Emilyn kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 23:24 Helmi-Kana kirjoitti:
Jos olis kyse miehistä, olis pedofiliasyytteet niskassa.. Miks naiset saa tehdä tommosta? :/ Ei juma.. Joku 7-vuotias!?!?!? :x
Ja mistäs lähtien ne miehet ovat lapsia rintaruokkineetkaan :headwall:

Sairasta tuollainen ajattelutapa. Lehmänmaito rules, mutta äidinmaito ei - vai olisko hyväksyttävämpää lypsää se kuppiin, ettei kenellekään tule seksiajatuksia rinnoista, vaikka ne ovat lapsen ruokkimiseen tarkoitettukin.

En ehkä näe itseäni imettämässä 7-vuotiasta, mutta dokkarissa homma vaikutti erittäin luonnolliselta ja perheelle sopivalta :flower:
Siis väitätkö sinä kirkkain silmin että 7-vuotiaan imetys on LUONNOLLISTA!!??!!??!!??
Voi luoja auta.......
Toivottavasti luoja auttaa sinua pääsemään eroon noista sairaista mielikuvista.

Olen samaa mieltä Emilyn kanssa.

Itse vierotan tyttöni rintamaidosta hiukan ennemmin. :D Minulla ei tullut missään vaiheessa pahaa oloa.

Ihmiset on unohtaneet mihin käyttöön se Luoja noi rinnat loi.
 
Hei, kuinka monen mielestä lehmän rinnat on kovin seksuaaliset kapistukset? Samaan tarkoitukseenhan ne on tarkoitettu, kuin kaikkien muidenkin nisäkkäiden rinnat.

Silti mun mielestä ei ole tarpeellista imettää, kuin siihen 2-4 vuoden ikään, koska silloin lapsi luonnollisesti alkaa erkaantumaan äidistään ja itsenäistymään, eikä maidossa juuri sen jälkeen mitään erityisiä ravinteita tai mitään ole ja lapsen imemisen tarve loppuu siihen aikoihin (silloinhan tutistakin luovutaan).
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 14:12 NovemberRain kirjoitti:
No ei ne lehmätkään imetä neljä vuotiaitaan... :headwall: )kun ne lehmätkin piti nyt vetää tähän juttuun :D )
No ei imetä ei, mutta toisaalta, ei lehmät elä yli 70-vuotiaksikaan... Eli jos suhteuttaa niin.... :whistle: ;)
 
nasuolo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 00:01 vieras kirjoitti:
Pitäsköhän alkaa imettään itseänsä, ku tissit on roikut ja maitoakin tulis :whistle: Vauvaa imettäessä isosisko ja-veli halusivat tissistä maistiaiset: pari tippaa pyyhkäsivät nännistä sormenpäähänsä ja nuolasivat siitä. Outoa että kiinalaisen adoptioäiti anto tekotissipullosta maitoa ja lapsi oli sylissä selkä äitiin päin. Mä tuossa tilanteessa oisin halunnut antaa läheisyyttä lapselle ja lapsi sylissä ''oikeinpäin'' lähellä vartaloani
Oiskohan johtunu ihan siitä että kuvattiin :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 14:01 napajää kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 13:31 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 13:18 Emilyn kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 23:24 Helmi-Kana kirjoitti:
Jos olis kyse miehistä, olis pedofiliasyytteet niskassa.. Miks naiset saa tehdä tommosta? :/ Ei juma.. Joku 7-vuotias!?!?!? :x
Ja mistäs lähtien ne miehet ovat lapsia rintaruokkineetkaan :headwall:

Sairasta tuollainen ajattelutapa. Lehmänmaito rules, mutta äidinmaito ei - vai olisko hyväksyttävämpää lypsää se kuppiin, ettei kenellekään tule seksiajatuksia rinnoista, vaikka ne ovat lapsen ruokkimiseen tarkoitettukin.

En ehkä näe itseäni imettämässä 7-vuotiasta, mutta dokkarissa homma vaikutti erittäin luonnolliselta ja perheelle sopivalta :flower:
Siis väitätkö sinä kirkkain silmin että 7-vuotiaan imetys on LUONNOLLISTA!!??!!??!!??
Voi luoja auta.......
Toivottavasti luoja auttaa sinua pääsemään eroon noista sairaista mielikuvista.

Olen samaa mieltä Emilyn kanssa.

Itse vierotan tyttöni rintamaidosta hiukan ennemmin. :D Minulla ei tullut missään vaiheessa pahaa oloa.

Ihmiset on unohtaneet mihin käyttöön se Luoja noi rinnat loi.
Nämä "sairaat" mielikuvat jakaa kanssani valtaosa ihmisistä, että mietitääs nyt ketä tässä kannattaa sairaaksi mollata...

Imetys on luonnollista, itsekin olen lapsiani imettänyt yhteensä yli kaksi vuotta (esikoista vuoden ja toista 1v3kk), mutta kyllä 7-vuotiaan imetys on kaikkea muuta kuin luonnollista!!!!!
 

Yhteistyössä