4D-rakenneultra - mitä katsotaan?

Menossa kohta 4D:hen Bruno C:lle Femedaan. Mietityttää kun yleensä ilmeisesti 4D kestää 40 min, mutta tällä lääkärillä vaan 20 min... mitä siinä ajassa ehtii katsoa? Sisältääkö 20 min ultrausta + keskustelun, vai 10-15 min ultrausta ja sitten loppuaika kysymyksille vai miten?

Rakenneultrasta siis kyse, rv 18. Rakenteellisten ja sukupuolijuttujen lisäksi mitä tässä vaiheessa katsotaan? Lapsiveden määrä? Synnytyskanavan rakenne (näkyykö mahan kautta)? Napanuoran virtaukset? Saako jo tässä vaiheessa arvion syntymäkoosta? Mitä muuta?

Pitääkö ym. itse kysyä, vai katsookohan lääkäri ne automaattiseesti ja ilmoittaa jos jotain poikkeavaa? Kun aikaa ultrassa niin vähän, haluaisin käyttää ajan mahdollisimman tehokkaasti hyödyksi ja olla häiritsemättä lääkäriä kysymyksillä, jos automaattisesti nuo jutut katsoo...
 
Meillä Bruno edellisessä raskaudessa kattoi tuossa ajassa aivan kaiken; rakenteet, virtaukset, sukupuolen jne. Roplasi jopa mun kohdunsuun, ku oli ollu sellasta kummaa vihlontaa. Tehokas mies! :D Olin itekin käynnin jälkeen ihan, että oho olipas nopea keikaus ja eurot vaan vilisi silmissä. Mutta tyytyväinen olin ja kaikki tuli katsottua. Muutaman viikon päästä täytyisi varata aika tätä tulokasta katselemaan. :heart:
 
Eli automaattisesti katsotaan kaikki? Jostain olen kuullut, että Brunolta saisi myös kokoarvion syntymähetkestä ja arviota synnytyskanavan rakenteesta yms. - onkohan nämä olleet vaan jotain extratietoja vai sanottiinko jollekin nämäkin ilman kysymistä? Ja onkohan sanottu jo toisella kolmanneksella?

Niin ja oliko aika ultrausta 20 min + keskustelu, vai 20 min sisältäen keskustelunkin? ;)
 
Minä olen käynyt kolme kertaa Cacciatoren ultrassa, ja joka kerta se käynti on kestänyt
kokonaisuudessaan n. 25min. Ei siinä varsinaisesti mitään keskusteluaikaa ollut.

Hän kertoo koko ajan ultratessa mitä näkee ja selostaa tarkasti. Samalla siinä voi esittää kysymyksiä.
Lopuksi siitä tutkimuksesta saa kirjallisen selostuksen sekä ison pinkan kuvia ja tallenteen levylle.

Muistelen, että kerran on antanut arvion syntymäpainosta, silloin ultra tehtiin rv 28. Arvio oli aika tarkka, eroa todelliseen syntymäpainoon oli ainoastaan muutamia kymmeniä grammoja.

Tuolla mun profiilissa on kuva Cacciatoren ultrasta rv 35.
 
Viimeksi muokattu:
Meillä oli eilen se ultra ja olin kyllä tyytyväinen tuollaisena "huviultrana". Ei kauheasti selostanut tutkiessaan rakenteita ym, mutta meitä ei haitannut, kun olimme ne jo julkisella kuulleet ja tarkistettu ja silloin ultrattiin 45 mina, mutta tosi ihanasti otti meidän lapset huomioon eli heille esitteli vauvaa mm. "nyt vauva vilkuttaa isoille siskoille" ja lisäsi meille "näkyy kaikki 5 sormea" ym. Jos olisi ollut varsinainen rakenneultra en olisi ollut kauhean tyytyväinen, tuli sellainen olo että tarkistiko edes kaikkea. Raportti oli valmiiksi täytetty, jossa oli lueteltu rakenteet normaalina ja siinä oli vaan paikka mihin täytti painon ym. Multa ei tarkistanut synnytyskanavaa ym. Mutta se oli tosi hieno, että oli eilen saanut jonkun uuden laitteen ja kuva oli sillä ihan uskomaton. Ihan kun mun mahan sisässä olisi ollut videokamera.
 
Juurikin Brunolla Femedassa, katsoi ensin sillä perinteisellä 4d laitteella ja siitä kuvasta dvd:kin tuli, mutta kun oli sillä katsonut, niin kysäisi saako testata vielä toista laitetta, kun on samana päivänä saapunut. Ja se oli ihan uskomaton, käy katsomassa "ultrakuvia-pinosta", siellä näkyy ne mun kuvat mitä sillä sai otettua :)
 

Yhteistyössä