4v ja yövaipoissa! Muita??

Niin. En oikein tiedä onko tämä ongelma vai ei, mutta meidän tasan 4v. poika on edelleen yövaipoissa ja joka aamu vaippa on märkä :( Päiväkuivaksi oppi n.2-vuotiaana.

Olemmeko ainoa perhe, missä "noin iso"lapsi on vaipoissa?

Ja huom! Olemme muutamaan otteeseen jättäneet vaipan pois yöksi, katsoneet, ettei poika juo illalla ja vielä pissattaneetkin yöllä, mutta silti peti oli aamulla märkä.

Vertaistukea vailla; Santerin äiti

:)
 
Kuinka usein olette yöllä pissattaneet silloin kun on ollut vaipatta?
Meidän nyt 4vuotias tyttö jätti yövaipan pois vasta ihan äskettäin, ehkä muutamisen viikkoa ennen 4v synttäreitä..
Ensin myös vain otin vaipan pois, joi todella vähän illalla, ja yöllä pissatin 2-3 kertaa jopa! Silti saattoi olla sänky märkä aamusta.
Koskaan en ole herättänyt, sillä minä ajattelen siten, että jos alan herätyspuuhaan, niin hän ei ikinä opi itse heräämään hätään, koska äiti kyllä huolehtii.. Ehkä näin ei todellisuudessa ole, mutta se on minun mielipiteeni. :whistle: Tein siis siten, että kun kuulin että neiti kääntyilee, menin luokse ja sanoin että mentäisiinkö pissalle. Ja aina vastaus oli kyllä.

Nyt häntä ei tarvitse käydä muistuttamassa edes enää, vaan tulee itse luokseni noin 1-2kertaa yössä ja pyytää pissattamisapua. Yksin ei vielä ole käynyt, mutta en edes hoputa. Olen tyytyväinen jo tähän tulokseen.
:)
Usko pois, kyllä teilläkin vielä opitaan kun kerta päiväkuivakin on. Mites päivällä? Osaako kauan pidättää hätää päivällä? Jos osaa, niin osaa kyllä yölläkin, ongelma on vain silloin se, että pitäisi vielä herätä siihen pissahätään. Herääkö sängyn kastumiseen? Jos, niin luulisi että kohta oppii menemään vessaankin. Muistuta poikaa että nythän ei sit vaippaa ole...

Meillä näytti kans eka aika toivottamalta, mut en luovuttanu. Olin päättänyt et takas en vaippaa laita, vaikka jouluaattonakin herättäs sänky märkänä :LOL:
 
3lasta
Meidän vanhin lapsi on nyt 4,5 vuotias ja edelleen käyttää yövaippaa. Joka aamu se on märkä, vaihtelevasti tosi märkä ja melkein kuiva. Kävimme lääkärissä mutta sanoivat siellä että ei ole vielä huolestuttavaa. N. 10% ekaluokkalaisista kuulemma vielä yökastelee.

Yökastelu johtuu siitä että erästä hormoonia ei ole vielä alkanut erittymään, joka vähentäisi yöllä pissan eritystä. Niinpä sitä erittyy ihan normaalin päivätapaan elikkä paljon.

Sitten kun lapsi on viisi vuotias, voidaan kokeilla hormoonihoitoa, joka aloittaisi tuon puuttuvan hormoonin tuotannon. (jos tuo yökastelu nyt edes johtuu tuosta hormoonin vajeesta)
 

Yhteistyössä