4vee hoidossa, äiti vauvan kans kotona?

tyttis
Neljävuotias alkaa ehkä jo olla siinä iässä, että kaipaa paljon kavereita, joka päivä lähes. jos ei ole kerhoja, puistoja tai naapurin lapsia leikkikavereina, voi olla hyvä olla pk, ssa. Ei tähän nyt oikein ole sanomista muilla kuin itse perheellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaillen:
Mä en jaksa ymmärtää ihmisiä jotka vääntää lapsia muille hoidettaviksi!!! Onko pakko tehä muksuja jos niitä ei voi ite hoitaa????
Hoitaahan ap ite omaa lastansa, kahtakin! Hoitaa ennen tarhaan viemistä ja sieltä palattua. Ja omaa vauvaansakin hoitaa kotona.
 
ajattelen
että viisas äiti ...Tunnistaa voimavaransa ja tekee (ehkä kipeänkin) ratkaisun lapsen ja koko perheen parhaaksi. Parempi ottaa apua vastaan kuin yrittää "pitää kulissia" yllä vain välttääkseen pahantahtoisten ihmisten halveksuntaa....
 
nyt harmaana
Itsekään en ymmärrä miksi tehdä lapsia jos ei jaksa hoitaa? Ja mistä tietää ettei jaksa hoitaa.... NO vaikka siitä jos sairastanut masennusta tms. Hoitopaikan tarvitsijoita on yllin kyllin.. niitä jotka käyvät töissä. Ja hoitopaikka on kaillis. Ehkä se halventuisi jos turhat hoidokit saataisiin jäämään kotiin. Terv: hoitopaikat kahdelle nyt yli 400 euroa... :( kiitos vaan.

Työttömälle ilmaista... sehän se just onkin. Kotiäiti ( omasta tahdosta) on juridisesti yhtä kuin työtön.-. ja se on väärin koska tarhat pursuilee jo lapsia.
 
hohhoijjaa
Diipa daapa sulle. Harrastuksissa ei ryhmäydytä, eikä opita sosiaalisia taitoja. Eikä niissä synny mitään kaverisuhteita, jos eivät vanhemmat ole jotenkin tuttuja tai sitten tosi aktiivisia ja sosiaalisia.

Alkuperäinen kirjoittaja diipa daapa:
Olen sitä mieltä, että aika luuseri äiti.

Ei jaksa etsiä lapselleen hararstuksia vaan pitää päiväkodissa kuvitellen siellä jotenkin sivistyvän.
 
hippi
tietsä.tee mitä haluat.tääl maailmassa riittää vihaa ja toisen arvostelua.mä olen todennut ot toiset syöttää purkki ruokaa 1 tai 2v asti.toiset imettää 2v ja toiset 2vko.muilla vapaata toisilla kuri.kun vaan perheellä hyvä olla eikä etään tahallisestisatuteta fys eikä henk.jos hymyä riittää ja murheen voikertoa julki kotona toisten hyväksymänä.
 
vieras
meillä menee vanhin hoitoon ja pienemmät jää minun kanssa kotiin.ja ennen kuin joku kiihkoilee niin ihan sen takia,että neuvolasta suosittelivat.
ja maksamme itse joka pennin!!!
 
tekee hyvää teille kaikille,
vauva saa pelkästään sut päivisin,
sinä saat itselles aikaa kun vauva nukkuu päivällä ja 4vuotias saa kavereita ja erinlaista puuhaa päivisin
ja sit illat ootte kimpassa ja puuhaatte keskenään kaikkea kivaa erinlaisella panostuksella ku ennen...
tiedän monta tälläistä tapausta ja itsekkin käyttän tätä jossain vaiheessa...
En pidä tätä outona
 
Tämä on IKUINEN väittelyn aihe täällä.
Toiset jaksaa hoitaa lapsensa itse ja ovat olevinaan maailman parhaita vanhempia, mutta eivät osaa avartaa mielikuvaansa ettei kaikilla välttämättä ole asiat niin hyvin ja heille on tarpeellista saada vanhin lapsi hoitoon.
Kaikki tavallaan ja tyylillään, mä en mene puuttuu toisten tekemisiin, varsinkaan tuntemattomien, joiden taustoista en tiedä mitään. Joten tästä asiasta väännetään täällä tasaisin väliajoin ja ois ihan sama ku tappelis vaikka mustasta ja valkoisesta...
 

Yhteistyössä