5- ja 7-vuotiaat veljekset ovat kiinnostuneita toistensa pippeleistä, koskettelevat niitä jne. Mitä mä teen??

  • Viestiketjun aloittaja neuvoton äiti
  • Ensimmäinen viesti
neuvoton äiti
Insestiä ei sitten ole kuvioissa mukana, tää on jotain muuta. Mutta mua ällöttää. Onko tuo ihan normaalia seksuaalisuuteen tutustumista vai mitä? Miten siihen pitäis suhtautua?
 
Mun mielestä ton ikäiselle voi jo selittää, että ymmärtää toisen pippelin olevan kiinnostava, mutta veljensä pippelin koskettelu ei ole tavallista ja että se kuuluu yksityisalueeseen, johon kellään ei ole ilman lupaa asiaa. Muistan lukeneeni, että tuo olisi tavallista muutamaa vuotta nuoremmilla lapsilla.
 
neuvoton äiti
Mä oon koittanut sanoa että niin ei saa tehdä. Tosin oon sanonut sen melko tiukalla äänellä, en ole osannut suhtautua siihen neutraalisti. Olen myös sanonut, että toisten pippeliin ja pimppiin ei saa koskea, eikä kukaan saa koskea omaan pippeliin paitsi itse. Mutta eipä siitä näytä olevan apua.
Pojat .. "ottavat" myös erilaisia "seksiasentoja".. siis .. osaatte varmaan arvata. itse olen yh, eikä mulla ole ollut miestä lasten nähden vuosiin. Käyvät kyllä tukiperheessä, voisivatko ihan oikeasti sieltä nähdä noita asioita?! En jaksa uskoa, eikös tukiperheiden pitäisi olla hyviä ja ok kaikinpuolin? Mutta mistä ihmeestä lapset noita keksii muutoin??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Brunette73:
Voi kauheaa hirveää katastrofaalista homostelua!
Ja lisäksi vielä insestiä!

Millä pirun pussissa teitä äitejä on kasvatettu! Toihan on ihan normaalia juttua pojilla tuollasessa iässä ja vanhempanakin. Ihan turhaa kantaa mitään huolta.
 
neuvoton äiti
Alkuperäinen kirjoittaja neuvoton myös:
meillä samaa 5v ja 8v pojilla. Lisäksi pyllistelevät toisilleen yms "ällöä" heidän mielestä. Puolett jutuista on pippelijuttuja
Kiitos tuesta. Oikeesti. Luulin että meillä on jotain pahasti vialla..
 
Alkuperäinen kirjoittaja neuvoton äiti:
Mä oon koittanut sanoa että niin ei saa tehdä. Tosin oon sanonut sen melko tiukalla äänellä, en ole osannut suhtautua siihen neutraalisti. Olen myös sanonut, että toisten pippeliin ja pimppiin ei saa koskea, eikä kukaan saa koskea omaan pippeliin paitsi itse. Mutta eipä siitä näytä olevan apua.
Pojat .. "ottavat" myös erilaisia "seksiasentoja".. siis .. osaatte varmaan arvata. itse olen yh, eikä mulla ole ollut miestä lasten nähden vuosiin. Käyvät kyllä tukiperheessä, voisivatko ihan oikeasti sieltä nähdä noita asioita?! En jaksa uskoa, eikös tukiperheiden pitäisi olla hyviä ja ok kaikinpuolin? Mutta mistä ihmeestä lapset noita keksii muutoin??
Tää selittääkin aika paljon, olisit kirjoittanut jo avaukseen...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Alkuperäinen kirjoittaja Brunette73:
Voi kauheaa hirveää katastrofaalista homostelua!
Ja lisäksi vielä insestiä!

Millä pirun pussissa teitä äitejä on kasvatettu! Toihan on ihan normaalia juttua pojilla tuollasessa iässä ja vanhempanakin. Ihan turhaa kantaa mitään huolta.
No hei, mä oon nainen, mulla ei ole kuin yksi veli joten mulla ei ole kokemusta tämmöisestä. Ei mulla ole koskaan oman veljeni kanssa ollut mitään tämmöistä. Joten anteeksi vaan että ihmettelen ja kyselen asiasta. Mistäs minä voin tietää onko tää normaalia vai ei?!
Ja tuo insesti heitto oli lähinnä siksi, että ajattelin että eka kommentti on jotain hyväksikäyttöön liittyvää.

Tuli paha mieli sun kommentista, sori vaan. Mä oon ihan tosissani ja todella hämmentynyt.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Alkuperäinen kirjoittaja neuvoton äiti:
Mä oon koittanut sanoa että niin ei saa tehdä. Tosin oon sanonut sen melko tiukalla äänellä, en ole osannut suhtautua siihen neutraalisti. Olen myös sanonut, että toisten pippeliin ja pimppiin ei saa koskea, eikä kukaan saa koskea omaan pippeliin paitsi itse. Mutta eipä siitä näytä olevan apua.
Pojat .. "ottavat" myös erilaisia "seksiasentoja".. siis .. osaatte varmaan arvata. itse olen yh, eikä mulla ole ollut miestä lasten nähden vuosiin. Käyvät kyllä tukiperheessä, voisivatko ihan oikeasti sieltä nähdä noita asioita?! En jaksa uskoa, eikös tukiperheiden pitäisi olla hyviä ja ok kaikinpuolin? Mutta mistä ihmeestä lapset noita keksii muutoin??
Tää selittääkin aika paljon, olisit kirjoittanut jo avaukseen...
Selittää mitä?
Jos et osaa kommentoida asiallisesti, niin ole hyvä ja poistu koko ketjusta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Alkuperäinen kirjoittaja Brunette73:
Voi kauheaa hirveää katastrofaalista homostelua!
Ja lisäksi vielä insestiä!

Millä pirun pussissa teitä äitejä on kasvatettu! Toihan on ihan normaalia juttua pojilla tuollasessa iässä ja vanhempanakin. Ihan turhaa kantaa mitään huolta.
Kai sitä nyt jostain asiasta saa olla hämillään, äiti-ihminenkin? On monia asioita, joita minä luultavasti pidän itsestäänselvyytenä, joka on toiselle todellinen mysteeri, mutta en näe silti mitään tarvetta alkaa ihmettelemään, että se ihmettelijä olisi pussissa kasvatettu. Se ei ole kovin rohkaisevaa tekstiä.
 
vieras
No ota nyt ihmeessä selvää siitä tukiperheestä! Ovatkohan pojat nähneet vahingossa seksiä tukiperheessä ollessaan. Toiv. heitä ei sentään ole hyväksikäytetty siellä! :( Kaikki on mahdollista, ei kaikki tukivanhemmat ole hyviä/normaaleja.
 
vieras
Ehkä pojat ovat saaneet kuulla päiväkodissa tai koulussa noista "seksiasennoista". Sehän riittää, että yksi lapsi jotain on kuullut/nähnyt ja kertoo sitten muille. Voihan olla, että pojat eivät edes ymmärrä sanaa " seksi" tai "seksiasennot", mutta matkivat tietysti muita. Kysypä pojilta, tietävätkö mitä se tarkoittaa ja keskustelette sitten vielä asiasta lisää. Eli en lähtisi heti ensimmäisenä syyttämään tukiperhettä, vaan kyselisin pojilta, mistä ovat sellaisia juttuja oppineet.
 
m
No, ensinnäkin mielestäni ei ole mitenkään huolestuttavaa. Olen nainen mutta muistan joskus 7-8 v. kun alapää tuntui kovastikin kiinnostavan minua ja kavereitani. Ja kyllä niitä toisten alapäitä sitten vanhemmilta salaa katseltiin, ihan porukassakin. Kellään ei tietääkseni ollut mitään insestiä tms. takana, ihan vaan silkkaa uteliaisuutta. Seksistä oli joku ajatus ja monet olivat vanhempansa yllättäneet eikä siinä ollut mitään epänormaalia.

Kerro että ei ole soveliasta ronkkia toisen pippeliä ja pimppiä ellei toinen anna lupaa (uskon kylläkin että tekevät ihan yhteistuumin eli luavan kanssa tota) ja se ei ole soveliasta muiden nähden.
 

Yhteistyössä