5. luokkalainen haluaisi laittaa kouluun huulikiilto, ripsaria ja sipauksen puuteria. Antaisitko?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
-.-
Muistakaa laittaa matta kasvovoidetta puuterin alle.
Siis ei mitään meikkivoiteita vaan ihan hoitavaa kasvovoidetta väritöntä joka estää kiillon ja rasvoittumisen.
Ihon sais hoidettua Lactolinella löytyy hyvin varustetuista kaupoista.
Ja kysymykseen,kyllä antaisin ja huulikiilto ihan oman maun mukaan.
 
On se jännä miten tuossa iässä jo pitää päästä meikkaamaan. Jokainen tekee tietysti oman päätöksensä miten lapsensa kasvattaa...

Itse en antaisi tuossa iässä laittaa vielä mitään meikkejä. Omasta mielestäni meikkaamisen ehtii aloittaa ihan hyvin ylä-asteella. Miksi tuon ikäinen kokee, että hänen pitää meikata? Nythän trenditkin menevät siihen toiseen suuntaan, että siis ei meikata ollenkaan tai hyvin hyvin vähän. Jos vastaus on, että "kun kaveritkin saa..." on se aika heikko syy. Mitäs sitten muutaman vuoden kuluttua kun tullaan vanhemmilta ruinaamaan viinaa.. "kun kaveritkin saa vetää kännit.." :headwall:
 
"vieras"
En antaisi laittaa puuteria. Menee vaan nuori iho pilalle. Ennemmin joku kevyt ja kosteuttava päivävoide jossa on vähän sävyä mukana. Huulikiilto ok,ripsari on lapsen kasvoissa usein aika raflaavan näköistä.. Clearasille ehdoton ei,vaihtaisin puhdistustuotteet johonkin kevyempään välittömästi sekä iltaisin joku nuorelle iholle tarkoitettu kosteusvoide. Olen todennut hyväksi garnierin kasvovoiteen,on kevyt mutta tehokas. Joku puhdistusmaito vois olla ton ikäselle hyvä. Mitä enemmän iho kuivaa niin sitä enemmän niitä näppyjä tulee. Puuteri vaan pahentaa asiaa.
 
"vieras"
Täällä yksi 29v äiti vastailee että kyllä, antaisin. Itse olin juurikin viidennellä kun aloin käyttämään huulimaalia ja ruskeaa ripsiväriä, kuuluu ikään halu kaunistautua. Toki on myös heitä joita meikit eivät kiinnosta :)
 
Tuossa iässä annoin meikata hyvin hyvin vähän ja ainoastaan juhliin yms. Kun siirty yläasteelle sai ottaa ripsarin ja puuterin arkikäyttöön. Nykysin ysiluokkalaisenakin käyttää omasta tahdostaan lähinnä ripsari+peitevoide+puuteri ja hyvä niin.
 
"Carelia"
Väritöntä/neutraalia huulikiiltoa tai sävyllistä huulirasvaa sais laittaa, muuten ei. Meikeissä sen verran kemikaaleja, etten antais turhaan altistua noin nuorena. Sama juttu hiusten värjäysten kanssa.
 
"vieras"
Puuterista ei kyllä ole hyötyä finnien peitossa, osta tytölle finnien peittämiseen tarkoitettu peitepuikko. Ja sellaista peitepuikkoa ei sitten läträtä muihin kohtiin kuin niihin finneihin, ei tee hyvää muulle iholle. Huulikiilto on mielestäni tuon ikäiselle ok. Ripsari taas vähän niin ja näin, itse kun sen käytön aloitin niin ilman en osannut ollakaan. Ehkä sen aika on vähän myöhemmin.
 
"vieras"
Mun mielestä ton ikäsellä kannattaa panostaa meikkien ja kasvonpesuaineiden hellävaraisuuteen. 5 Luokkalaisen iho ei vastaa vielä aikuisen ihoa ja on herkempi kemikaaleille. Tutustu allergia ja astmaliiton sivuilla hellävaraisiin meikkeihin ja osta niitä lapselle. Ja erityisesti meikinpuhdistukseen suosittelen hellävaraisia tuotteita, esim erisanin puhdistus aine + kasvovoide.

Tuon ikäisellä mielestäni ihan ok huulikiilto, ehkä jopa parempi olisi värillinen huulirasva. Labellolta löytyy ainakin isommista marketeista. Lisänä voi mielestäni käyttää neutraalia luomiväriä ja ripsaria jos ei ole sadepäivä. Ja tosiaan kannattaa yhdessä harjoitella käyttöä ja korostaa puhdistuksen merkitystä. Puuterit ja meikkivoiteet kyllä tuonikäiselle jättäisin vielä ostamatta.

http://www.allergia.fi/allergiatunnus/tuotteet/meikkituotteet/

Itse meikkasin tuon ikäisenä äidiltä saaduilla meikeillä. En muista mitä meikkejä mutta ainakin luomiväriä käytin. Mun mielestä kohtuutonta kieltää meikkaaminen kokonaan, mutta jos meininki menee siihen että minnekään ei voi enää lähteä ilman meikkiä on asiaan syytä puuttua.
 
"Kifa"
Puuterin tupsuttaminen finnien päälle on silkkaa pöhköyttä, takuuvarma tapa saada naama kukkimaan entistä enemmän. Nuori iho kaupaa hyvää puhdistusta ja raitista ilmaa, ei kemikaaleja. Hyvät ja MIEDOT putsarit (ei todellakaan mitään Clearasilia alakouluikäiselle, hyi kamala!) ja ehdottomasti aina kasvovoidetta (esim. apteekin Humektan on hyvä, kevyttä ja hajusteetonta ja allergisoimatonta). Puuterin funktio on muutenkin meikin kiinnittäminen eikä peittäminen, ei sitä paljaalle iholle pidä laittaa. Jos on ihan kamalia finnejä niin antiseptistä peitepuikkoa (apteekista tai vaikka Cliniquen) sipaisu mutta mielummin ei sitäkään - vähän desinfiointiainetta kun laittaa ja antaa olla rauhassa eikä puristele tai tunge mitään tököttejä siihen niin paranee paljon nopeammin. Jos haluaa tasoittaa ihon väriä niin värillinen peitevoide tai vaikka Lumenen heleyttävä meikinalusvoide ihan sellaisenaan on parempi vaihtoehto.
 
"vieras"
Oikeesti? Näin monen mielestä on ok 11-vuotiaan meikata joka päivä? Huulikiilto ok, joskus. En mä näkisi tarvetta käyttää sitäkään joka päivä. Ripsaria juhliin ton ikäisellä, eikä niihinkään ole välttis. Finnien peittäimiseen puuteri ei kai ole parasa, koska tukkii ijojuokosia, mikä vaan lisää finnejä. Jos löytäisitte yhdessä jonkun muun keinon?
 

Yhteistyössä