5-vuotiaan syöminen -syötättekö?

  • Viestiketjun aloittaja "Mintus"
  • Ensimmäinen viesti
Onpas hieno ja kohtelias tapa istua pöydässä koko porukka, kunnes kaikki ovat saaneet ruokansa syötyä. Tulee varmasti juteltua päivän kuulumiset yms. kun on koko porukka koolla. Meillä asiat toisin päin 5-v:n kanssa. Tulee kysymään että mitä ruokaa, katsoo lautastaan ja sanoo yäk en syö, ja lähtee pois joskus kokonaan pöydän ääreltä, taikka sitten etsimään kaapista itselleen sopivampaa ruokaa esim. hapankorppua!!!. Yhtä taistelua hänen kanssaan kaikki ruokailut. Mieluusti kyllä syöttäisinki häntä, jos vain antaisi ja paikallaan pysyisi. Jos aikaa ja kärsivällisyyttä riittää vanhemmilla, niin miksi ei voisi syöttää 5-vuotiastakin kotona, ja jos syöminen kuitenkin onnistuu itsenäisesti päiväkodissa eikä siinä mitään ongelmia.
 
Olen edelleenkin sitä mieltä, että siitä vaan. Hieno sosiaalinen perhetapahtuma! Meillä harvoin perhe istuu saman pöydän ääressä 15 min kauemmin. Ja silloinkin se on sisarusten keskinäistä nahistelua, ja "yök, en syö", ja halutaan just sitä mitä ei pöydässä ole. Mieluusti syöttäisin kummallakin puolella istuvaa lastani (1,9- ja 5-vuotiaat), jos se olisi perheemme yhteinen rauhallinen hetki päivässä, ja kuulumisien vaihtamisia.
 
"Ränttis"
Juu ei...meill' tyttö 6-v. om aina ollut hyvä syömään. jos ei kotona niin ainakin päiväkodissa. ja jos kotona ei maistu niin kiitos hei pöydästä! ja ilman lupaa ei yleesä nouse...
 
"hankey"
Olen edelleenkin sitä mieltä, että siitä vaan. Hieno sosiaalinen perhetapahtuma! Meillä harvoin perhe istuu saman pöydän ääressä 15 min kauemmin. Ja silloinkin se on sisarusten keskinäistä nahistelua, ja "yök, en syö", ja halutaan just sitä mitä ei pöydässä ole. Mieluusti syöttäisin kummallakin puolella istuvaa lastani (1,9- ja 5-vuotiaat), jos se olisi perheemme yhteinen rauhallinen hetki päivässä, ja kuulumisien vaihtamisia.
Samat sanat.

viisivuotiasta syötä, jos tiedän, että hän on kovin väsynyt eikä ole koko päivänä syönyt paljonkaan. Ennemmin syötän, jos toinen vaihtoehto on nälkäinen, väsynyt ja huutava lapsi. "palkinnoksi " en syötä vaan teen aloitteen itse. niin harvoin syötän, että ei sitä hoksata edes pyytää.
 
en syötä
En ole syöttänyt. Olen valitettavasti ollut siihen liian laiska.
Tuossa noi n 1v alkoivat itse käytellä lusikkaa. auttelin aluksi minäkin eri lusikalla.

Mutta monet ovat paljon äidillisempiä. varsinkin äidit, joilla on iso perhe, jhyskus palvelevat sen nuorimmaisen hyvin ja hoivaavat.

Meillä 2 lasta ja itse en jaksa passata.
 
"Sabina"
Totta kai voi syöttää! Miesystäväni syöttää toisinaan minua ( 19v). Nykyään aivan turhan aikaisin yritetään lapsesta tehdä aikuista - jo 1-vuotiaan pitäisi osata tehdä vaikka ja mitä. Sitä paitsi, 5-vuotias on vielä lapsi.
 

Yhteistyössä