5-vuotiaan uhmasta..

Taas tänään.. Aina ajattelen, et pian se menee ohi.. Kunnes taas jälleen seuraavana pvänä se alkaa.. Pienistä asioista.. Esim. suljen tv:n lapsen katseltua sitä mielestäni tarpeeksi alkaa nimittely tyhmäksi, oisin halunnut vielä katsoa, laita mulle joku filmi, sitten kieltäydyttyäni alkaa raivoaminen eli nyt mä lyön sua, huudetaan jne.. Laitan rauhoittumaan omaan huoneeseen, mutta siellä tuhotaan tavaroita.. :eek: Mitä tämä on? Nyt illalla syötiin iltapalaa kaikessa rauhassa. Sitten tuli aika hampaanpesulle.. Siitä se sitten taas lähti.. Pientä kiusantekoa, vitkuttelua, en mene, sitten minä sanon isommalla äänellä alkaa huuto.. :'( Otan kasvoista kiini ja sanon, että minulle ei huudeta, mut ei tehoa ja pian huudetaan kumpikin.. :headwall: :'( Pyydettiin ennen nukkumaan menoa kumpikin anteeksi kunnes taas huomenna.. :/
 
Auttaisiko sen huonon käytöksen huomiotta jättäminen?
Tai ns. yliolkaisuus. Itse käytän jälkimmäistä usein. Eli kun poika ei tottele/käyttäytyy huonosti, olen kuin latelisin itsestäänselvyyksiä, kuin mitään muuta vaihtoehtoa ei kerta kaikkiaan olisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maritu:
Auttaisiko sen huonon käytöksen huomiotta jättäminen?
Tai ns. yliolkaisuus. Itse käytän jälkimmäistä usein. Eli kun poika ei tottele/käyttäytyy huonosti, olen kuin latelisin itsestäänselvyyksiä, kuin mitään muuta vaihtoehtoa ei kerta kaikkiaan olisi.
Eli kerro tyhmälle.. Ku lapsi sanoo esim. et ei aio mennä hampaan pesulle sanoo tyhmäks ehkä lyökin ni miten toimit??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Iinaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja maritu:
Auttaisiko sen huonon käytöksen huomiotta jättäminen?
Tai ns. yliolkaisuus. Itse käytän jälkimmäistä usein. Eli kun poika ei tottele/käyttäytyy huonosti, olen kuin latelisin itsestäänselvyyksiä, kuin mitään muuta vaihtoehtoa ei kerta kaikkiaan olisi.
Eli kerro tyhmälle.. Ku lapsi sanoo esim. et ei aio mennä hampaan pesulle sanoo tyhmäks ehkä lyökin ni miten toimit??
Sanon Nyt on hampaanpesun aika otan käsistä kiinni ja vien vessaan ja lähden pois.
Meillä toimii hyvin usein se, etä pojalla ei ole yleisöä.

Eihän se mikä toimii toisella välttämättä toimi toisella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maritu:
Alkuperäinen kirjoittaja Iinaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja maritu:
Auttaisiko sen huonon käytöksen huomiotta jättäminen?
Tai ns. yliolkaisuus. Itse käytän jälkimmäistä usein. Eli kun poika ei tottele/käyttäytyy huonosti, olen kuin latelisin itsestäänselvyyksiä, kuin mitään muuta vaihtoehtoa ei kerta kaikkiaan olisi.
Eli kerro tyhmälle.. Ku lapsi sanoo esim. et ei aio mennä hampaan pesulle sanoo tyhmäks ehkä lyökin ni miten toimit??
Sanon Nyt on hampaanpesun aika otan käsistä kiinni ja vien vessaan ja lähden pois.
Meillä toimii hyvin usein se, etä pojalla ei ole yleisöä.

Eihän se mikä toimii toisella välttämättä toimi toisella.
Joo, meillä ei toimi toi vieminen. Heittäytyy spagetiksi ja siin käy huonosti.. Olenkin sanonut miehelle, et viemään ei sitä lähetä, ku loukkaantuu vastaan pistäessään.. :eek: :headwall: :( Mut pitää koittaa tuota huomiotta jättämistä. Kokeilin sitä muuten kerran, mut on sen verran sinnikäs tapaus.. Jakso huutaa ja huutaa vaan.. :eek:
 

Yhteistyössä