5-vuotias lapsi yksin liikenteessä pyörällä

Pysähtyisin ja olen pysähtynytkin. Kyseessä ei kyllä ollut 5 vuotias pyöräilijä vaan hyvin eksyneen ja pelokkaan näköinen pieni kouulainen alkuillasta bussipysäkillä... Ajoin ohi ja palasin takaisin. Pyysin lasta soittamaan kotiin ja kertomaan että tämän niminen täti tällaisella autolla tuo hänet nyt kotiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;28480752:
Sattuipa tässä yksi 5-vuotias eksymään vanhemmastaan ja ehti pyöräillä 2 kilometriä kotia kohden yksin ja itkuisena ilman että yksikään vaastaantulija pysähtyi ihmettelemään.
Toi on kyllä kamalaa! Olen myös lainannut puhelintani juna-asemalla kun siellä oli hätääntynyt teini joka oli myöhästynyt junasta ja jonka akku puhelimesta oli hyytynyt.

muoks. korjaan kamalia kirjoitusvirheitä joita miehen läppärin p----ska näppäimistö aiheuttaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;28480752:
Sattuipa tässä yksi 5-vuotias eksymään vanhemmastaan ja ehti pyöräillä 2 kilometriä kotia kohden yksin ja itkuisena ilman että yksikään vaastaantulija pysähtyi ihmettelemään.
Voi ei, pientä. Ihmisten pitäisi uskaltaa herkemmin puuttua. Itse puutuin kun pihalla itki pyöräilevä ekaluokkalainen, isi ei tullut avaamaan ovea... Nukutti pikkuveljeä, se selvisi :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;28480785:
Lapsi pyöräili vilkasliikenteisen tien vieressä olevalla pyörätiellä. Eli auoja meni paljon ohi, samoin vastaan tuli pyöräilijöitä. Luulis pistävän aikuisten silmään yksinäinen pyöräilijä.
Auto saattaa ajaakin ohi ilman että kujettaja ehtii huomata.... mutta vastaatuleva pyöräilijä?? Ei takuulla tai sitten pyöräillään kuten hevonen -laput silmillä...
 
Välillä tosiaan ihmetyttää ihmisten , ei kun aikuisten välinpitämättömyys. Sekin lapsi jonka noukin bussipysäkiltä oli jäänyt sinne odottelemaan kaverin vanhempien lupaamaa kyytiä, mutta nämä vanhemmat olivatkin päättäneet vielä syödä ennen kuin lähtivät... Lapsi oli siellä odottanut yksikseen yli puolituntia... Ja oli aivan paniikissa.
Ja se teini oli silmin nähden hätääntynyt.

Välillä pohdin, että kuinkakkohan paljon multakin jää vain huomaamatta... ajatuksissani en näe ympärilläolevia... ?????
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;28480843:
Välillä sitä joo ihmettelee joidenkin aikuisten välinpitämättömyyttä. Itse olen aikanani teininä jäänyt keskelle ei mitään eli korpeen ilman yöpaikkaa kun kaverin äiti sanoi ettei heille ole mitään asiaa yöksi.
Eikö se kaverin äiti tarjoutunut viemään sua edes muualle...?
Mun tyttö on "jo" kasilla ja vieläkin huolehdin (vaikka asutaan hyvien kulkuyhteyksien varrella) että pääseehän sen kaverit hyvin kotiin, onhan niillä bussiliput mukana, tarviiko ne kyytiä tms.... Ja olen sanonut, että on mikä tilanne vaan niin mulle voi soitta. Mä tulen hakemaan. :D
 
Eikö se kaverin äiti tarjoutunut viemään sua edes muualle...?
Mun tyttö on "jo" kasilla ja vieläkin huolehdin (vaikka asutaan hyvien kulkuyhteyksien varrella) että pääseehän sen kaverit hyvin kotiin, onhan niillä bussiliput mukana, tarviiko ne kyytiä tms.... Ja olen sanonut, että on mikä tilanne vaan niin mulle voi soitta. Mä tulen hakemaan. :D
Ei todellakaan tarjoutunut. Syytteli vaan mua ja toista kaveriani siitä että hänen tyttärensä oli humalassa. Me siis ei oltu juotu mitään.
 
halipupu harmaana
Kyllä varmaan pysähtyisin ja kysyisin mikä hätänä, ammattitauti. Ei pieni lapsi kuulu yksin liikenteeseen pyörän kanssa ja varsinkin jo vielä itkee.

Mun oma 6v. ajeli puoli kilsaa yksin kotiin, kun oltiin yhdessä lenkillä ja minä kipitin perässä ja huusin lapselle että odottaisi, mutta lapsi ei kuullut. Onneksi reitti oli tuttu ja turvallinen ja jälkeen päin asiasta kyllä puhuttiin.
 
"vieras"
Meidänkin 5v talvella karkas minulta pyöränsä kans. Ajoi yksin hirmu vauhtia melkeen 3km kotiin, vilkkaan tien vieressä pyörätiellä, jossa oli kaks isoa tien ylitystä. Kukaan ei kysynyt eikä ihmetellyt mitään. Aikuiset oli kuitenkin pistäny pojan merkille kun ite kävelin perässä (kaukana, en nähnyt poikaa koko matkalla) kyselin jokaiselta vastaan tulijalta että näkikö ne pienen pojan pyöräilemässä!

No.. oloani helpotti kun tiesin pojan olevan menossa kotiin ja ylittäneen tiet turvallisesti. Pidettiin pikkasen puhutteluja pojalle kotona ja pyörä lähti hetkeks takas varastoon!
 
Elov.
[QUOTE="vieras";28480957]Meidänkin 5v talvella karkas minulta pyöränsä kans. Ajoi yksin hirmu vauhtia melkeen 3km kotiin, vilkkaan tien vieressä pyörätiellä, jossa oli kaks isoa tien ylitystä. Kukaan ei kysynyt eikä ihmetellyt mitään. Aikuiset oli kuitenkin pistäny pojan merkille kun ite kävelin perässä (kaukana, en nähnyt poikaa koko matkalla) kyselin jokaiselta vastaan tulijalta että näkikö ne pienen pojan pyöräilemässä!

No.. oloani helpotti kun tiesin pojan olevan menossa kotiin ja ylittäneen tiet turvallisesti. Pidettiin pikkasen puhutteluja pojalle kotona ja pyörä lähti hetkeks takas varastoon![/QUOTE]

Mäkin aina seuraan miten ihmiset reagoi kun meidän 5v painelee kaukana edellä enkä ehkä ite näy vielä kunnolla jostain mutkan takaa.. Vanhemmat naiset ja miehet näkyy kattelevan kenelle lapsi kuuluu mut monetkaan ei tunnu edes vilkasevan lasta.

Muutenkin ihmiset on niin tajuttoman piittaamattomia kanssaihmisistään hädän hetkellä tänäpäivän.
 

Yhteistyössä