5v:lla kielijänteen napsaisu huomenna

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 17:47 Naakula kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 17:42 keppälerttu kirjoitti:
Voin kertoa et se on oikeesti pikku juttu :D Tosin siitä on jo 30v aikaa kun mulle se on tehty, mut kuitenkin ;)

Mä en muista puudutusta ollenkaan, ja saksilla vaan napsastiin se jänne poikki, ja sen jälkeen sai jäätelöä :D Toisella kertaa leikattiin veitsellä, ja muistan aina kuinka katkera olin, kun se lääkäri antoi sen veitsen mun isoveljelle lennokeiden tekoon, eikä mulle B)

Eli mulla siis toimenpide tehtiin 2 kertaa, eikä traumoja jäänyt kuin siitä veitsestä veljelle :snotty:
Joo, jäätelöä on tytölle mainostettukin jo. Sitähän miä tuumailin, mutta se ajatus... :$ Ehkä miun on jäätävä käytävään... :D
Mä veikkaan, et jos sä olet rauhallinen, niin on lapsikin..eli jos meinaat et itsellä tekee heikkoa, niin ehkä on parempi jäädä käytävään, jos lapsi suostuu yksin menemään..

me mentiin koko perhe aikoinaan nieluviljelyyn ku mun serkulla oli tulirokko, ja äiti jostain syystä meni ekana "näyttämään kuin helppoa se on" ja sit se kako ja yökki, kun sillä on niin herkkä kurkku :LOL:

tooosi rauhoittavaa :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 17:49 Rakkapanuu kirjoitti:
Tsemppiä!
Ja kerrohan sit, kuinka meni, koska musta tuntuu, että sama on edessä tuolla meidän 4 veellä vielä. Piti leikata jo heti syntymän jälkeen, mutta lääkäri sit viime hetkellä päättikin katsoa, jos se vaikka venyisi. En tyhmä silloin tajunnut sitä vaatia. Nuoremmalta leikattiin heti syntymän jälkeen.

Jääkö teillä joitakin kirjaimia tulematta vai miksi on katsottu parhaaksi leikata?
R-kirjain ilmeisesti ainakin, ja se on itsekin huomattu. Tytönkin kielen kanssa on hohhailtu vauvaiästä saakka. En tiedä miksi vasta nyt sitten tapahtuu jotain asian eteen. Luulisi että sen tilanteen olisi voinut katsoa silloinkin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 17:51 keppälerttu kirjoitti:
Mä veikkaan, et jos sä olet rauhallinen, niin on lapsikin..eli jos meinaat et itsellä tekee heikkoa, niin ehkä on parempi jäädä käytävään, jos lapsi suostuu yksin menemään..

me mentiin koko perhe aikoinaan nieluviljelyyn ku mun serkulla oli tulirokko, ja äiti jostain syystä meni ekana "näyttämään kuin helppoa se on" ja sit se kako ja yökki, kun sillä on niin herkkä kurkku :LOL:

tooosi rauhoittavaa :D
Voi ei. :D :D Joo miä yritän tsempata. :whistle: Ehken esitä mitään saksitemppuja. :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 17:52 Naakula kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 17:49 Rakkapanuu kirjoitti:
Tsemppiä!
Ja kerrohan sit, kuinka meni, koska musta tuntuu, että sama on edessä tuolla meidän 4 veellä vielä. Piti leikata jo heti syntymän jälkeen, mutta lääkäri sit viime hetkellä päättikin katsoa, jos se vaikka venyisi. En tyhmä silloin tajunnut sitä vaatia. Nuoremmalta leikattiin heti syntymän jälkeen.

Jääkö teillä joitakin kirjaimia tulematta vai miksi on katsottu parhaaksi leikata?
R-kirjain ilmeisesti ainakin, ja se on itsekin huomattu. Tytönkin kielen kanssa on hohhailtu vauvaiästä saakka. En tiedä miksi vasta nyt sitten tapahtuu jotain asian eteen. Luulisi että sen tilanteen olisi voinut katsoa silloinkin.
Kuka teidät laikkaukseen laittoi?
 
Oma lapseni leikattin suunnilleen saman ikäisenä Tays:ssa.Se oli nukutusleikkaus kun lääkäri sanoi, että tämän tasoisessa sairaalassa ei puudutuksella tehdä tuollaisia operaatioita.Mitä lienee tarkoittanut, mutta helpommalla olisi päästy kun puudutussuihketta olisi suihkastu suuhun ja sitten naps.Nyt lapsi oli tokkurainen ja sekainen pitkän aikaa leikkauksesta herättyään.
Mutta mikä parasta helppo operaatio, turhaan olin kuralla ennen toimenpidettä ja nyt 5 v. myöhemmin puhuu ihan normaalisti.
Tsemppiä, hyvin se menee :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 18:02 ellu kirjoitti:
Oma lapseni leikattin suunnilleen saman ikäisenä Tays:ssa.Se oli nukutusleikkaus kun lääkäri sanoi, että tämän tasoisessa sairaalassa ei puudutuksella tehdä tuollaisia operaatioita.Mitä lienee tarkoittanut, mutta helpommalla olisi päästy kun puudutussuihketta olisi suihkastu suuhun ja sitten naps.Nyt lapsi oli tokkurainen ja sekainen pitkän aikaa leikkauksesta herättyään.
Mutta mikä parasta helppo operaatio, turhaan olin kuralla ennen toimenpidettä ja nyt 5 v. myöhemmin puhuu ihan normaalisti.
Tsemppiä, hyvin se menee :hug:
Joo, lastenlääkärikään ei ollut ihan 100%:sti perillä toimenpiteestä, arveli että olisi paikallispuudutushomma. Näemme sitten. Kiitos tsemppauksesta.
:)
 
Kuulumisia täältä. :)

Ihan hienosti sujui tämä meidän kielijänne-operaatio, kiitos kaikille palautteesta ja rohkaisuista.

Suihkepuudutuksella tehtiin, lääkäri totesi että tytön kielijänne on sen verran "paksu" että ei pystynyt ehkä tarpeeksi sitä vapauttamaan näin paikallispuudutuksella - jos puheterapeutti katsoo aiheelliseksi niin voi olla että pitää vielä uudestaan leikata jolloin se tehdään sitten nukutuksessa.

Tyttö oli tosi reipas ja lääkäri sekä hoitaja tosi mukavia.
Pieni itku tuli lopuksi kun tyttö näki että paperiin tulee vähän verta, pikkuisen kai nipistikin, mutta ihan hyvillä mielin lähdettiin pois ja lääkäri sai vilkutuksenkin - että kaikki ok.
Kielijumppaa ja jäätelön syöntiä. :p
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 17:33 tuutilulla kirjoitti:
Hienoa että meni hyvin ja reipas tyttö :flower: Meillä tuo operaatio on sitten 4.6 edessä (nukutuksessa).
Pianhan se on teilläkin. :) Saa nähdä tosiaan joudutaanko me vielä uudestaan, mutta sen tietää sitten puheterapeutilla käynnin jälkeen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 17:36 Naakula kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 17:33 tuutilulla kirjoitti:
Hienoa että meni hyvin ja reipas tyttö :flower: Meillä tuo operaatio on sitten 4.6 edessä (nukutuksessa).
Pianhan se on teilläkin. :) Saa nähdä tosiaan joudutaanko me vielä uudestaan, mutta sen tietää sitten puheterapeutilla käynnin jälkeen.
Miä soittelin tänään KOKSiin ja kyselin missä aika viipyy :D Kummasti heti iltapäivällä tuli puhelu ja ilmoitus ajasta :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 17:46 tuutilulla kirjoitti:
Kuinkas äkkiä teille suositeltiin terapiaan menoa napsasun jälkeen? Yritin polilta kysellä muttei osannut sanoa mitään. Ajattelin että vois valmiiksi varata aikaa ettei menis taas mielettömän pitkälle sekin.
Meillä ei ole sen enempiä ollut siitä puhetta, lääkäri sanoi laittavansa lausunnon sinnepäin jotta tarkistaisivat oliko tuosta napsaisusta apua. Täytyy varmaan soitella neuvolaan.
 

mun keskimmäinen poika oli
juuri tällaisessa napsaisussa, ollessaan noin 5-6vuotias,

Olin tietty mukana ja se kyllä oikeasti vähän sattui ( lekuri suihkutti
puudutusainetta ja samantien) napsaisi sen poikki.

Poikaa sattui mutta ei kehdannut sanoa mitään

Verta tulee jonkun verran kyllä, ja siihen auttaa kylmä.
Poikani sai heti " mehujäätelöä " ja se auttoi kotiin asti.

Kyllä se menee hyvin

Onnea vaan


:flower: :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 18:04 vieras kirjoitti:
mun keskimmäinen poika oli
juuri tällaisessa napsaisussa, ollessaan noin 5-6vuotias,

Olin tietty mukana ja se kyllä oikeasti vähän sattui ( lekuri suihkutti
puudutusainetta ja samantien) napsaisi sen poikki.

Poikaa sattui mutta ei kehdannut sanoa mitään

Verta tulee jonkun verran kyllä, ja siihen auttaa kylmä.
Poikani sai heti " mehujäätelöä " ja se auttoi kotiin asti.

Kyllä se menee hyvin

Onnea vaan


:flower: :flower:
Tämä avaus on jo hitusen vanhentunut, tänä aamuna tehtiin tytölle samanlainen operaatio. Kiitos, hyvin sujui :) .
 

Yhteistyössä