5v neuvola

Miten moni on käynyt siellä? mitä sanottiin painosta ja pituudesta? meillä tyttö oli 112,5cm ja paino oli 23kg niin sanottiin että ollaan jo ylipainon rajamailla :\| 4v neuvolassa oli sama juttu ja sillon mitat oli 106cm ja paino 20kg. Eli sillon oli taas liikaa kiloja.. eli mikähän se normaali 5v paino on nähden pituuteen? Tyttö on roteva ei läski ja mahassa pikku pyöreys. Lapsi kasvanut 6,5cm vuoden aikana ja 3kg tullut painoa, eli pituutta enemmän painoon nähden..Tuli vaan mieleen että millainen laiheliini hänen pitäisi olla ja kuitenkin on kasvavassa iässä :eek: Myönnän että kilot alkoivat tulla kun muutettiin maalle jossa ei heti naapurissa ole leikkikaveria. Syksyllä menee kerhoon että olisi sitä liikettä ja liikuntaa useammin. Pitäisi soittaa omalle äidille ja pyytää omat neuvola kortit, koska itse oli samanlainen vartaloltani, niin näkisin miten silloin (-80-l) on painoon suhtauduttu ;)
 
Meidän esikoisella on tulevana perjantaina 5v.neuvola ja minäkin mietin että onkohan poitsu"oikean kokoinen"..Meillä siis toisin päin että 4v neuvolassa poitsu oli terv.hoitajan mielestä kasvanut "rauhallisesti" 98,5cm 16,3kg.(syntymämitat 3840/52cm) ja nyt kun itse olen mittaillut poikaa niin painoa on n.17kg ja pituutta n.104cm.Ja ihan normaalin kokoinen on taatusti,ei tippaakaan laihan oloinen.Eipä me vanhemmatkaan mitäänjättiläisiä olla,minä167cm ja mies n.174cm.No,ei kannata ottaa noita neuvolan sanomisia aina niin vakavasti..Minä imetin keskimmäistä 1v8kk niin jo ennen 1v neuvolaa alkoi "painostus"että kannattaisi lopettaa imettäminen ja varsinkin yösyönti..Kuopuksella parin viikon pästä 10kk neuvola niin varmaan terv.hoitaja sanoo että nyt pitäisi lopettaa öisin rinna antaminen..Mutta sanokoot mitä sanoo..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 13:54 kolmen äiti82 kirjoitti:
Meidän esikoisella on tulevana perjantaina 5v.neuvola ja minäkin mietin että onkohan poitsu"oikean kokoinen"..Meillä siis toisin päin että 4v neuvolassa poitsu oli terv.hoitajan mielestä kasvanut "rauhallisesti" 98,5cm 16,3kg.(syntymämitat 3840/52cm) ja nyt kun itse olen mittaillut poikaa niin painoa on n.17kg ja pituutta n.104cm.Ja ihan normaalin kokoinen on taatusti,ei tippaakaan laihan oloinen.Eipä me vanhemmatkaan mitäänjättiläisiä olla,minä167cm ja mies n.174cm.No,ei kannata ottaa noita neuvolan sanomisia aina niin vakavasti..Minä imetin keskimmäistä 1v8kk niin jo ennen 1v neuvolaa alkoi "painostus"että kannattaisi lopettaa imettäminen ja varsinkin yösyönti..Kuopuksella parin viikon pästä 10kk neuvola niin varmaan terv.hoitaja sanoo että nyt pitäisi lopettaa öisin rinna antaminen..Mutta sanokoot mitä sanoo..
Meillä poika tänään 5-vuotisneuvolassa just teidän pojan kokoinen, eli 16,8 kg ja 104 cm. Kasvaa tasaisesti omalla käyrällään, eli ei syytä huoleen. Sopusuhtainen, mutta hiukan hoikka. Ei kiusannut onneksi pituusennusteilla :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 22:34 janeminttu kirjoitti:
Miten moni on käynyt siellä? mitä sanottiin painosta ja pituudesta? meillä tyttö oli 112,5cm ja paino oli 23kg niin sanottiin että ollaan jo ylipainon rajamailla :\| 4v neuvolassa oli sama juttu ja sillon mitat oli 106cm ja paino 20kg. Eli sillon oli taas liikaa kiloja.. eli mikähän se normaali 5v paino on nähden pituuteen? Tyttö on roteva ei läski ja mahassa pikku pyöreys. Lapsi kasvanut 6,5cm vuoden aikana ja 3kg tullut painoa, eli pituutta enemmän painoon nähden..Tuli vaan mieleen että millainen laiheliini hänen pitäisi olla ja kuitenkin on kasvavassa iässä :eek: Myönnän että kilot alkoivat tulla kun muutettiin maalle jossa ei heti naapurissa ole leikkikaveria. Syksyllä menee kerhoon että olisi sitä liikettä ja liikuntaa useammin. Pitäisi soittaa omalle äidille ja pyytää omat neuvola kortit, koska itse oli samanlainen vartaloltani, niin näkisin miten silloin (-80-l) on painoon suhtauduttu ;)
Pakko vastata, kun meidän poika on ollut prikuulleen saman kokoinen, kun sinun tyttösi =)

Siis 4v 106cm ja 20kg ja 5v 112,5 ja 23kg.
Saanko udella, et mitkäkö oli sun tytön syntymämitat? Meidän poika oli jo syntyessään "korsto" 4,6kg ja 53cm, pipo 37,5cm.

Asiaan... Meidän poika on myös roteva, mutta lihavaksi en sanoisi. Ei ole makkaroita masussa eikä reisissä, vaan poika on "täyttä lihasta" =)

Meillä kanssa 5v neuvolassa sanottiin, että paino ei saisi tuosta kauheasti nousta... nyt poika on 5v5kk ja paino on sama, kun puoli vuotta sitten.
Pituutta on tullut lisää muutama sentti =)

Meillä poika syö normaalia kotiruokaa, "karkkipäivä" on lauantaisin ja sillonkaan ei mielin määrin herkutella. Ulkoillaan 2 kertaa päivässä, poika on kova pyöräilemään ja juoksemaan sekä tykkää kovasti pitkistä kävelylenkeistä. =)
 
Vastaanpa tähän,meillä on 5v.neuvola edessä marraskuussa.

Tyttö on aina ollut hoikkaa sorttia,mutta pituus menee siinä 0-käyrän tuntumassa. 4v. oli 100,5cm ja 14,4kg. Terkkari vaan katteli käyriä,ja meinas että omia käyriään kasvaa,ja meillä tuohon painoon vaikuttanee tytön isän paino,joka on myös hoikka.
 
Meidän keskimmäisellä on neuvola ensi viikolla, mutta kotimittauksella tyttö on 115cm pitkä ja painaa 24kg. On ollut aina ikäisekseen pitkä eikä tuohon painoon ole sinällään puututtu. Tyttö on liikkuvaista sorttia, mutta siis ihan eri kaliiberia kuin siskonsa, joista pienempi tosi laiha ja isompi keskimittainen. Meiltä löytyy joka sorttia =) .
 
Nyt on täälläkin käyty 5-vuotis neuvolas vaik täyttääkin vasta parin kk päästä.
Pituus 109 ja paino 19.
Tyttö teki reippaasti ja upeasti kaikki mitä pyydettiin ja tykkäs niin ettei olisi halunnut lähteä poiskaan:)
Jostakin luin että äiti menee toiseen huoneeseeen täytteleen lappusia ja laps jää tätin kans mut ei mun ainakaan tarvinnut lähtä. Pikkusiskokin oli mukana.
Meil oli mukavaa:)
 
SonataSelene
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 15:31 Haarahius kirjoitti:
Nyt on täälläkin käyty 5-vuotis neuvolas vaik täyttääkin vasta parin kk päästä.
Pituus 109 ja paino 19.
Tyttö teki reippaasti ja upeasti kaikki mitä pyydettiin ja tykkäs niin ettei olisi halunnut lähteä poiskaan:)
Jostakin luin että äiti menee toiseen huoneeseeen täytteleen lappusia ja laps jää tätin kans mut ei mun ainakaan tarvinnut lähtä. Pikkusiskokin oli mukana.
Meil oli mukavaa:)
Mut jätettiin kyllä odotushuoneeseen täyttämään lappusia. ihan hyvä juttu ku tarkastus oli pitkä ja mulla oli 3v10kk ja 11kk tytöt mukana. eihän siitä olisi tullu mitään. =) <br><br>
 

Yhteistyössä