5v tyttö askartelee koko ajan, entä teillä?

  • Viestiketjun aloittaja hanna
  • Ensimmäinen viesti
hanna
Siis tuo paperin silppuaminen, piirtäminen, liimaminen ja teippaaminen alkaa aamuseiskalta ja illalla nukkumaanmeno on kiinni siitä että saa "tän jutun loppuun". Ulkoilee aina sillä välin kun liima kuivuu :D Sakset ja silput unohtuu millon minnekin, vaikka paikat ja säännöt on tehty selväksi. Prinsessojen askartelukirjakin on jo luettu repaleiseksi. Siis ihan uskomaton touhu ja innostus :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja hanna:
Siis tuo paperin silppuaminen, piirtäminen, liimaminen ja teippaaminen alkaa aamuseiskalta ja illalla nukkumaanmeno on kiinni siitä että saa "tän jutun loppuun". Ulkoilee aina sillä välin kun liima kuivuu :D Sakset ja silput unohtuu millon minnekin, vaikka paikat ja säännöt on tehty selväksi. Prinsessojen askartelukirjakin on jo luettu repaleiseksi. Siis ihan uskomaton touhu ja innostus :D
Meillä on ihan sama ja jatkuu vaikka on jo 7v sen lisäksi myös piirtää ja tekee omia lehtiään.
Kyllä on hermot välillä kovilla niitten silppujen kanssa.......
 
JONSERED Karhunkantaja
:headwall: JOO!

"Saanks mä lisää paperia? Saanks mä lainata sun kyniä? Saanks mä lainata saksia? Saanks mä kertakäyttölusikoita? Saanks mä... Saanks mä... Joo. siivoon, siivon, ihan kohta..."
:kieh:

Ja tämä potenssiin neljä... tosin vain yksi on 5-vuotias, muut isompia. Ja joinain päivinä minäkin olen mukana porukassa ja silloin maalataan akryyleillä tai vesiväreillä.

"Joo, joo, mä laitan nää kohta pois, ku lapsetkin on laittanu omansa... Saanks mä lainata sun siveltimiäs? Saanks mä lainata vähän rimaa?" :saint:
 
Kiva kuulla...
... että muillakin on tällaista. Meillä 4,5-vuotias poika ja koko ajan piirtää (ei juuri koskaan käytä värikyniä, vaikka yleensä jaksan itse ylistää taivaisiin niitä, joissa väriä on käytetty, en niinkään niitä, joissa jotain piperryksiä lyijy- tai kuulakärkikynällä), leikkaa, teippaa, liimaa.

Hyvä asia, mielestäni, että on "luova" tai että siis saa tehdä tuollaista. Silpusta viis, ainakin sakset pysyvät kädessä ja on hienomotoriset taidot kohdillaan.

Säästättekö askarteluja? Ennen säästin paljonkin, nykyään heitän vaivihkaa toisesta päästä pois. Vain (minun mielestäni) kaikkein upeimmat säästän, ehkä 0,5 promillea töistä...
 
Meillä täällä kotona kanssa mahdoton askartelija. Kohta kahdeksan vuotias ja tätä samaa on jatkunut jo monta vuotta. Tuotokset on kertakerralta hienompia. Ja huone aivan täynnä silppukasoja. kerran tytöltä oli liimapuikko kadoksissa ja kuinka ollakkaan, roikkui kiinni pitkissä hiuksissa.
 

Yhteistyössä