5veelle rattaat erelänmatkalle

  • Viestiketjun aloittaja tähhäh
  • Ensimmäinen viesti
tähhäh
olemme lähdössä turkkiin elokuussa lapsi on 5vuotias olen pähkäillyt ottaisko rattaat mukaan,ajattelin vain tuskin jaksaa kävellä monia kilsoja helteessä viime vuonna kyllä oli tarpeen
 
Ensi vuonna 5v menee jo eskariin ja sitten kouluun. En rohkaisisi enää lastenrattaissa istumaan-. Jos pidätte perheloman niin lapsi voi olla hotellin kerhoissa pari tuntia päivässä ja jos itse jaksat vaellella päivätolkulla, niin ehkä voi lähteä miehen kanssa kaksin?
 
aapp
kyllä varmaan 3v kantaa mutta 5vuotiasta tuskin jaksaa kantaa helteessä kukaan..toi vuokraaminen on hyvä ajatus täytyy ottaa selvää saisko vuokrattua kun rataita meillä ei ole enään ..siis jättäisin lapsen kerhoon mitä hotelissa ei ole tai jättäisin kotiin kun mummokin lähtee mukaan no ehkä ei onnistu..en halua olla altaalla hotelissa koko viikkoa vaan kierämme pitkin poikin siksi ajattelin rattaita mukaan
 
No jos ei paljoa vaivaa tuota, tai maksa, niin eipä nuo hotellihuoneen nurkassa leipää pyydä. Jos siltä vaikuttaa, että lasta on osan matkaa helpompi työntää rattaissa. Niin sitten mennään rattailla.

Miullakaan ei voimat jaksaisi kannella 5 vuotiasta. Ja lomalle on tultu rentoutumaan... Ei riitelemään siitä, jos lapsi väsyy kuumuuteen ja kävelyyn.
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04
La Paset
Joka vuosi etelässä lapsen kanssa matkanneena hieman ihmettelen kysymystäsi. Kun meillä oli kolmivuotias, hän itse sanoi, ettei halua rattaita. Hyvin meni reissu, rattaita ei kaivattu.
 
"vieras"
Se on siinä ja siinä. Tavallaan helpompaa, jos tykkäätte liikkua paljon, lapsi ei välttämättä jaksa kävellä nin pitkään. Aika kauan itsekin pidin rattaita, meni kätevästi tavarat ja väsynyt pikkumies. Mut tod.näk. lapsesi jo pärjäisi ilmankin jos vaan jätätte rattaat.
 
"Ilona"
No meillä oli mukana, kun lapset oli 3,5 v ja 5,5 v. Ajateltiin, että voidaan sit vaihdella kun väsymys iskee. No ekan päivän jälkeen rattaat jäi hotellille - lopputulema oli se, että kun rattaat oli mukana, kumpikin oli koko ajan niiiiiiiin väsynyt. Kun rattaita ei ollut mukana, kumpikin käveli hienosti sellaisia puolentoista kilometrin pätkiä suuntaansa. Siis myös tämä 3,5-vuotias. Joten kuvittelisin kyllä, että ton ikäiselle ei niitä kannata enää ottaa. Tietysti oman lapsenne tunnette parhaiten. Mielestäni kuitenkin uusi ympäristö ja kivat asiat auttaa lasta jaksamaan. Ja useimmissa kohteissa saa taksin jos väsy iskee.
 
"vieras"
Eipä tullut mieleen raahata rattaita mukaan kun olin 1v 10kk, 4v ja 6v lasten kanssa 3 viikkoa etelässä, yksin! Nuorimmaisen kannoin selkärepussa jos ei jaksanut kävellä ja me todellakin käveltiin ja paljon.
 
"mie"
Jos aikoo viettää loman aikuisten ehdoilla kaupunkia kiertäen ja shoppaillen 4-8h päivässä niin jättäisin mieluummin lapsen kotiin :(
Yhteisellä lomamatkalla lasten kanssa mennään sen mukaan mitä lapset jaksaa . ei ihme että lapset ja nykynuoret ei jaksa edes kilometriä kävellä kun aina kuskataan joko autolla tai rattailla.
 
Tää on niin tätä
:headwall: Meillä viime kesänä 4-vuotiaan rattaat jätettiin kotiin. Ja ostettiin toisena päivänä uudet 25e halpikset paikallisesta super-marketista. Ottaisin tänä kesänäkin mukaan, ihan huiput!

Rattaita ei tarvittu päivisin. Lapsi jaksoi kirmata esim. pitkän helteisen päivän isossa huvipuistossa, välillä oli kyllä aikuisen olkapäillä. Majapaikasta oli kaupungille noin 20min kävelyä. Käveltiin sinne iltaisin (lue: lapsi juoksi edestakaisin rantaa pitkin). Syötiin kaupungilla pitkän kaavan mukaan. Rattaat oli aivan ehdottomat jos lapsi alkoi väsähtää. Halusi rattaisiin ja veti kesäpeittoa ylle. Työnnettiin usein takaisinpäin onnellinen nukkuva lapsi. :)
 
Me kun oltiim etelässä niin miehen siskon poika oli 6,5v ja rattaissa pidemmillä reissuilla jotka vuokrattiin hotellilta. Se oli erikoistilanne kun meitä oli iso kasa aikuisia ja pari lasta, liikuttiin aamusta iltaa.

Jos nyt lähdettäis niin ihan varmana vuokraisin meidän pian 5v ja 3,5v tytöille matkikset hotellilta.
 
"-m-"
Kummallisia vastauksia. Loma on ihan eri juttu kuin arki, ja mun mielestä tätä kannattaa ajatella hiukan eri vinkkelistä.

Itse esim. tykkäämme kävellä vielä myöhäänkin iltaisin pitkin ihania rantabulevardeja, eikä lapsi yksinkertaisesti JAKSA. Rattaissa voi myös nukkua.

Selvitä tuo vuokrausmahdollisuus. Joissakin hotelleissa on myös rattaita. Tai osta halvat sateenvarjorattaat mukaan.
 
30-60
Voi hyvää päivää, 5-vuotias rattaisiin istumaan! Näin niitä uusavuttomia kasvatetaan. Kehtaisiko lapsesi todella istua rattaisiin vielä.. en usko tätä todeksi. porvoon juttuja.
 
Tää on niin tätä
[QUOTE="-m-";28550666]Kummallisia vastauksia. Loma on ihan eri juttu kuin arki, ja mun mielestä tätä kannattaa ajatella hiukan eri vinkkelistä.

Itse esim. tykkäämme kävellä vielä myöhäänkin iltaisin pitkin ihania rantabulevardeja, eikä lapsi yksinkertaisesti JAKSA. Rattaissa voi myös nukkua.

Selvitä tuo vuokrausmahdollisuus. Joissakin hotelleissa on myös rattaita. Tai osta halvat sateenvarjorattaat mukaan.[/QUOTE]

Mun pointtini tiivistettynä hyvin :)
Meillä lapsi on viihtynyt rattaissa iltasella pitkän päivän jälkeen, ja tykännyt iltareissuista.
 
"-m-"
Kyllä oma 5-vuotiaani suostuu istumaan, jos on väsynyt. Esim. kun olimme lomalla Kreikassa, lähdimme vielä melko myöhään illalla Rhodoksen kaupunkiin. Käveli sen aikaa kun jaksoi, jonka jälkeen istui mielellään rattaissa, ja lopulta nukkui. Isoveli puolestaan jaksoi hyvin kävellä, ja nautimme koko perhe kaupungin lämpimästä illasta ja tunnelmasta. Missä ongelma?

Ja tuo "lasten ehdoilla" meneminen on toki totta johonkin rajaan asti. Mutta eipä tässä mielestäni lapsi kärsinyt mitään vahinkoa, meillä oli erittäin mukava perheilta. Pipoa voi hiukan lomalla löysätä.
 
"Höpönlöpön"
[QUOTE="mie";28550602]Jos aikoo viettää loman aikuisten ehdoilla kaupunkia kiertäen ja shoppaillen 4-8h päivässä niin jättäisin mieluummin lapsen kotiin :(
Yhteisellä lomamatkalla lasten kanssa mennään sen mukaan mitä lapset jaksaa . ei ihme että lapset ja nykynuoret ei jaksa edes kilometriä kävellä kun aina kuskataan joko autolla tai rattailla.[/QUOTE]

Höpöhöpö.
Ei ne rattaat tarkoita liikkumatonta lomaa. Lapset on toki erilaisia, mutta ei shoppailureissuakaan tarvitse jättää väliin lapsen vuoksi. Ei olla ikinä vietetty muutaman viikon tai edes viikon lomaa vain bamseklubin ehdoilla. Ja kaikki viihtvät.
 
"sasa"
[QUOTE="-m-";28550666]

Itse esim. tykkäämme kävellä vielä myöhäänkin iltaisin pitkin ihania rantabulevardeja, eikä lapsi yksinkertaisesti JAKSA. Rattaissa voi myös nukkua.

.[/QUOTE]

Kannattaisiko sitä lomaa viettää sen mukaan, mitä lapsi jaksaa? Hoitopäivien pituuksista ollaan kamalan huolissaan, mutta sitten lomalla "teetetään" lapsilla niin pitkiä ja raskaita päiviä, että edes sänkyyn ei ajoissa päästetä, vaan lykitään kieseissä ympäri kaupunkeja.
 

Yhteistyössä