6 vuotias yksin kotiin

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
mulla olis hinku rupee käymään lenkillä aamusin. mitä mieltä olette, uskallanko jättää 6 vuotiaan, lokakuussa 7 v täyttävän tytön yksin kotiin siksi aikaa? on fiksu ja vastuuntuntoinen tyttö, on ollut yksin kotona jo lähikaupassa käydessä noin. 10 min ja saa mennä jo yksin lähiympäristön puistoissa, pihoissa ja leikkipaikoilla. Mutta uskaltaako jättää n. 30 min-45 min yksin kotiin? puhelin on josta saa kiinni.
 
vierailija
Meillä on eskarilaine ollu tunnin-pari yksin silloin tällöin. Ollaan sovittu että mitään erikoista ei kokeilla, ja pöydältä on lapulla asioita mitä voi tehdä jos ei keksi tekemistä.
 
vierailija
Oikeasti miten toimitte elaluokkalaisen kanssa, joka ei saa, osaa olla yksin? Pakkohan jo on.
Kuinka niin on pakko? Kyllä minä saatoin ekaluokkalaistani kouluun ja niin teki moni muukin. Sittemmin asuimme myös ulkomailla, jossa lapsia saatetaan ja haetaan hyvinkin pitkään.

Pikku hiljaa oppi, ei ollut tarvetta kiirehtiä. Toki toisissa perheissä tehdään toisin ja ei siinä mitään. Sanoinkin, että itse en olisi jättänyt lasta yksin. Mielipidettähän täällä kysyttiin ja sanoin, että ap osaa asian itse arvioida.
 
vierailija
Kuinka niin on pakko? Kyllä minä saatoin ekaluokkalaistani kouluun ja niin teki moni muukin. Sittemmin asuimme myös ulkomailla, jossa lapsia saatetaan ja haetaan hyvinkin pitkään.

Pikku hiljaa oppi, ei ollut tarvetta kiirehtiä. Toki toisissa perheissä tehdään toisin ja ei siinä mitään. Sanoinkin, että itse en olisi jättänyt lasta yksin. Mielipidettähän täällä kysyttiin ja sanoin, että ap osaa asian itse arvioida.
Suomessa ei luojan kiitos ole pakko saattaa lasta kouluun. Monessa muussa on, kun seudut ei niin turvallisia.

Mutta tosiaan jokaisella voi olla mielipide. Minusta ykkösluokkalainen pärjää tunninkin hyvin yksin. Ihan eriasia on sitten pärjääkö äiti jonka tarttis antaa vähän siimaa. Useimmiten näin päin se ongelma onkin.
 

Yhteistyössä