6kk:n ääntely?

Mua alkoi huolettaa, kun meidän 6kk ei juuri ääntele. Sanoo lähinää "hmmm" ja siten kiljahtelee ja päristeleen, muttei sano mielestäni ääää saati sitten mammamma... Meidän esikoinen jutteli tässä iässä vaikka kuinka paljon. Vauva kyllä ottaa todella hyvin kontaktia hymyillen ja nauraen. Muttei juttele. Neuvolassa kysyttiin ääntelystä ja vastasin ääntelevän, mutta sitten kotona aloin miettiä, etteihän tuo nyt juuri ääntele. Mielipiteitä?
 
jtr
meillä just sama homma! viimeksi 5kk nlassa kysyi ääntelystä ja nyt oon itekki alkanu kuuntelee ettei "juttele" kiljahtelee ja pörryyttää kuitenki.. mutta eiköhän tässä parin kk sisään ala jokeltelemaan..
 
Meidän nuorimmainen ei "jutellut" paljoakaan tuon ikäisenä. Tavuja (mamamamamaa jne..) alkoi tavailla noin 10kk:n ikäisenä. Vuoden ikäisenä sanoi 2 sanaa mutta nyt 1v 8kk:n ikäisenä puhuu useamman sanan lauseita ja sanavarastoa on useampi sata sanaa. Minä olin silloin vauva-aikaan huolissani puheen kehityksestä kun kuopus ei tosiaan paljon jokellellut mutta sitten kun niitä sanoja alkoi tulemaan niin se puheen kehitys on ollut todella nopeaa. Isommat lapset ovat oppineet yhtä nopeasti puhumaan mutta he kyllä "juttelivat" jo vauvana todella paljon. Niin ne lapset ovat erilaisia. =)
 

Yhteistyössä