6kk täysimettävä on harvinaisuus

  • Viestiketjun aloittaja Hulvaton mamma
  • Ensimmäinen viesti
trinsessa
Minä täyspullotin (anteeks menee aiheen vierestä ihan) 6 kk ja sitten vasta kiinteät kehiin. Jännä sinällään, että harvinaisuus olin minäkin omissa piireissäni. Kaikki muut imettivät ainakin sen kuusi kuukautta, paitsi minä en...
 
rapu
No en täysimettänyt päivääkään, tietysti raskaana ollessa sitä kuvitteli että imettää pitkään...
mutta näin jälkikäteen en olis varmaan jaksanutkaan, oli ihan tarpeeksi rankkaa jo tuo osittainen imetys.
En tunne ketään joka olis imettänyt 6kk asti pelkästään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja klö:
Siis oikeasti. Ei pulloja käytössä. Ikinä. Eikä myöskään btw tuttia.



Saivartelua. Neuvolassakin merkkaavat täysimetetyksi, vaikka joskus olisivat äidinmaitoa pullosta saaneetkin. Meillä on joka toiselle kelvannut pelkästään rinta ja joka toinen on myös tarpeen tullen saanut maidon pullosta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Alkuperäinen kirjoittaja klö:
Siis oikeasti. Ei pulloja käytössä. Ikinä. Eikä myöskään btw tuttia.



Saivartelua. Neuvolassakin merkkaavat täysimetetyksi, vaikka joskus olisivat äidinmaitoa pullosta saaneetkin. Meillä on joka toiselle kelvannut pelkästään rinta ja joka toinen on myös tarpeen tullen saanut maidon pullosta.
Niin, neuvola ei otakaan huomioon sitä, miten asia oikeasti on.

Ei ole saivartelua. Jos TÄYSIMETTÄÄ, niin ei silloin pulloja, se kun ei ole imetystä, eikä sitä lasketa lainkaan virallisiin tilastoihin.

Täysimettävien (6kk) prosentti on noin 1%
 
:wave: Minäkin täysimetin 6kk. No täytyy myöntää että innoissamme kokeilimme vähän soseita 5kk:n iästä lähtien, mutta ei kai sitä voi laskea jos syö soeita vain 2 ruokalusikallista vuorokaudessa? Ai niin ja kerran sai korviketta automatkalla, kun en ehtinyt lypsää valmiiksi pulloon. Myöhemmin poika lopettikin pullon huolimisen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nanna87:
:wave: Minäkin täysimetin 6kk. No täytyy myöntää että innoissamme kokeilimme vähän soseita 5kk:n iästä lähtien, mutta ei kai sitä voi laskea jos syö soeita vain 2 ruokalusikallista vuorokaudessa? Ai niin ja kerran sai korviketta automatkalla, kun en ehtinyt lypsää valmiiksi pulloon. Myöhemmin poika lopettikin pullon huolimisen.
Kyllä,et ole täysimettänyt.

mikä ihme siinä on että ei mene ihmisille jakeluun...

Onko mielestäsi soseiden syöttäminen imetystä?
 
jahas
Alkuperäinen kirjoittaja nanna87:
:wave: Minäkin täysimetin 6kk. No täytyy myöntää että innoissamme kokeilimme vähän soseita 5kk:n iästä lähtien, mutta ei kai sitä voi laskea jos syö soeita vain 2 ruokalusikallista vuorokaudessa? Ai niin ja kerran sai korviketta automatkalla, kun en ehtinyt lypsää valmiiksi pulloon. Myöhemmin poika lopettikin pullon huolimisen.
Ja sitä paitsi äidinmaidon antaminen pullosta sotkee jo tuon täysimettämisen.
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja smirgelaine:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä,et ole täysimettänyt.

mikä ihme siinä on että ei mene ihmisille jakeluun...

Onko mielestäsi soseiden syöttäminen imetystä?
Menehän tiukkapipo muuanne pätemään...
ei ole siitä kysymys, vaan siitä, että mistä johtuu että ihmiset ei ymmärrä?
 
Rio
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nanna87:
:wave: Minäkin täysimetin 6kk. No täytyy myöntää että innoissamme kokeilimme vähän soseita 5kk:n iästä lähtien, mutta ei kai sitä voi laskea jos syö soeita vain 2 ruokalusikallista vuorokaudessa? Ai niin ja kerran sai korviketta automatkalla, kun en ehtinyt lypsää valmiiksi pulloon. Myöhemmin poika lopettikin pullon huolimisen.
Kyllä,et ole täysimettänyt.

mikä ihme siinä on että ei mene ihmisille jakeluun...

Onko mielestäsi soseiden syöttäminen imetystä?
Olen periaatteessa samaa mieltä, paitsi että jos lypsää omaa maitoa pulloon, ja tällä pullomaidolla ruokkii vain muutaman kerran, on se mielestäni täysimetystä.
Jos antaa pari ruokalusikallista sosetta päivässä 5kk vanhalle, niin sehän on jo aika paljon ravintoa.

Itse täysimetin 6kk. Kaksi kertaa tais mies antaa omaa lypsämääni maitoa pullosta, mitä ei oilein huolinut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja klö:
Mä olen kans täysimettänyt 6kk toista lasta, ekaa 5kk, silloin oli eri "säännöt". Ei mitenkään hirveästi tullut ihmettelyjä (johtuen varmaan ammatistani, klö). Mutta aina tietysti jotain. Ihmettelen kyllä hyvinkin paljon, miksei useammat imetä kuin vähän aikaa. Olen kyllä töissä kuullut selityksiä laidasta laitaan...
Sit sun pitäis tietää sekin että jotkut selittää mitä vaan ja joillakin on oikea se syy!!!!! Tai sit jos et ni olet väärässä ammatissa!
 
Lanella
Täysimetystä 6kk, oli vähän hankala käydä kurssilla samaan aikaan, kun vauva ei halunnut pulloa ja piti pitää taukoja että pääsee syöttämään vauvaa.

Hankalaa on ollut muiden ruokien alotusten kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lanella:
Täysimetystä 6kk, oli vähän hankala käydä kurssilla samaan aikaan, kun vauva ei halunnut pulloa ja piti pitää taukoja että pääsee syöttämään vauvaa.

Hankalaa on ollut muiden ruokien alotusten kanssa.
Se ois ollu helpompaa kun 4kk ikäsenä alkaa sitä antamaan! Enkä rupea asiasta väittelemään. Esikoinen on sen ikäinen että silloin 3kk oli se imetys aika ja sen jälkeen perunaa ym. Kumpikaan ei ole kipeämpi kuin muutkaan!
 
Vieras
Olen täysimettänyt 0 päivää.
Nimittäin vauvalle oli pakko antaa sokereiden takia lisämaitoa jo sairaalassa. Ja kotonakaan ei täysimetyksellä mennä, koska pari kertaa mies on antanut pullosta äidinmaitoa. Jos nyt tarkkoja ollaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mantatyttö82:
Minä imetin 8kk ja olisin imettänyt vuoden ikään asti mielelläni, mutta oli pakko lopettaa lääkärin kehoituksesta kun alettiin epäillä maitoallergiaa :( Jota ei sit tosin ollukaan.
Miks imetys piti lopettaa maitoallergian takia? Meillä on pojalla lehmänmaitoallergia ja kyllä mua on vaan kehotettu edelleen jatkamaan imetystä... (poika siis 1v. )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eemiskä:
Alkuperäinen kirjoittaja Mantatyttö82:
Minä imetin 8kk ja olisin imettänyt vuoden ikään asti mielelläni, mutta oli pakko lopettaa lääkärin kehoituksesta kun alettiin epäillä maitoallergiaa :( Jota ei sit tosin ollukaan.
Siis täh! En vaan ymmärrä totakaan!?
muoks jos ihan täys imetyksellä noin pitkään!?
 
vieras
Täysimetin nelisen kuukautta, olisin halunnut täysimettää sen kuusi, mutta vauva teki tissilakon ja pullolakon ja oli pakko alkaa antaa soseita. Viisikuisena päätti ryhtyä uuudelleen tissivauvaksi oikein urakalla ja on sitä edelleen, onneksi sitkeästi imetin vauvan vastusteluista huolimatta, aina lopulta kelpasi. Nyt ikää 10kk.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Mantatyttö82:
Minä imetin 8kk ja olisin imettänyt vuoden ikään asti mielelläni, mutta oli pakko lopettaa lääkärin kehoituksesta kun alettiin epäillä maitoallergiaa :( Jota ei sit tosin ollukaan.
Miks imetys piti lopettaa maitoallergian takia? Meillä on pojalla lehmänmaitoallergia ja kyllä mua on vaan kehotettu edelleen jatkamaan imetystä... (poika siis 1v. )
N ojuu sama se sit kysyä et miksi lääkärit suosittelee yli yksivuotiaalle joka saa tissistä maidon et jatkaa vaan mut sit suosittelee tuttipullossa olevan ilman sitä olevan?????!
 

Yhteistyössä