7-8kk ja alkanut heräilemään 1h välein yöllä SYÖMÄÄN!

Kertokaa omia kokemuksia! :wave:

Meillä 7,5 kk ikäinen on aloittanut aikamoisen yö rumban! Heräilee 1-2 tunnin välein SYÖMÄÄN, mikään ei helpota niin kuin tissi.
Aiemmin syönyt 1-2 kertaa yössä.

Mietityttää jo välillä, pitäisikö lopettaa imetys kokonaan, tuskinpa lapsella voi olla 5x yössä nälkä, se on vaan se tapa saada se tissi suuhun!!

Oma kantti ei riitä vielä tässä vaiheessa siihen, että alkaisin lasta huudattamaan, vettä olen yrittänyt välillä tarjota. Olen suosiolla/itsekkäästi aina antanut sitä tissiä, että saan itsekin nukkua edes jotenkin!

Kaipaisin muiden kokemuksia tai vinkkejä!!! =)
 
Meillä oli esikoisella tuo sama. Se ei siis syönyt, en kuullut nielemisen ääniä, se vaan luputti tissiä. Niinpä aloin antaa tuhdimman iltapalan ja pidimme tassutusunikoulun. Muutamassa yössä alkoi nukkua kokonaisia öitä. Jatkoin imettämistä päivisin kunnes jouduin lopettamaan muista syistä. Mutta 6 kk ikäinen lapsi pärjää jo yön ilman ruokaa, mutta ei se tarkoita, että jos yöllä lopettaa imettämisen, pitäisi siitä luopua kokonaan. Voihan sitä päivisin jatkaa.

Mä tällä tietämyksellä jatkaisin noin jos itse sitä jaksat, jos kaipaat pidempiä unia, niin unikoulua kehiin. Huudattaminen ei ole ainoa vaihtoehto, meillä tassuttaminen toimi vaikka tosin siinäkin kitistiin ja välillä huudettiin.
 
Hei, olin hetki sitten ihan samassa tilanteessa. Olo oli melko epätoivoinen kun olin niin väsyksissä ja mietin myös jo imetyksen lopettamista jne. Ostinkin kaupasta korviketta ja velliä mutta homma tyssäsi siihen kun poika ei huoli kumpaakaan. Luulen että ilmiö liittyy eroahdistusvaiheeseen, äiti on niin kovin tärkeä ja pitkin päivää ja yötä pitää varmistaa että äiti on siinä. Meillä poika on myös aika herkkäuninen ja tosiaan unisyklin vaihtuessa aina heräsi eikä osaanut nukahtaa ilman tissiä vaikka vieressä saa kölliä. No, tilanne on nyt hieman helpottanut 9 kk iässä ja heräilyt harventuneet. Kyselin myös täällä neuvoja ja unikoulua suositeltiin sekä kerrottiin että vastaavat "ongelmat" ovat poistuneet imetyksen loputtua. Minä en halua unikoulua pitää koska en kestä huudattaa poikaa. En myöskääm lopeta imetystä koska poika ei halua. Meillä myös edelleen syöminen päivisin takkuaa joten syö yöllä myös nälkäänsä, ja toiset kerrat sitten lupsuttaa vain. Tuttia ei huoli niin rintaa sitten on saanut. vaikka olen välillä ollut täysin hermostua niin asiaa mietittyäni päätin kuitenkin "kestää" yötissittelyt vielä vuoden ikään asti. Jos eivät itsestään harvene / lopu niin silloin voidaan asialle alkaa tehdä jotain. Luultavasti lopetan imetyksen sitten. Minulla ei vain kantti kestä vielä tässä vaiheessa koska vauva on vielä kuitenkin pieni ja imeväisiässä. Koko ajan hän kasvaa ja on myöhemmin luultavasti valmiimpi luopumaan rinnasta. tehtyäni tämän päätöksen olenkin jaksanut paremmin ja poikakin on alkanut nukkua pitempiä pätkiä =)

Tsemppiä sinulle, mihin ikinä päädytkin :hug:
 

Yhteistyössä